Горещи новини
- /ВИДЕО/: Чилиец засне на видео гърбат кит, който поглъща и изплюва 24-годишния му син
- Associated Press: Някои европейски държави тайно работят по план за изпращане на войски в Украйна
- ВСУ са свалили 33 от 70 руски дрона, изстреляни по Украйна, РФ заяви, че е свалила 40 украински БЛА
- Бербок: Необходими са гаранции за сигурност за Украйна и Европа, а не въображаем мир
- Германия се противопостави на възстановяването на формата на Г-8 с участието на Русия
- ЕС започна да разработва свой собствен план за ивицата Газа в противовес на Тръмп
- Освободени заложници от Хамас пристигнаха в Израел
- /ВИДЕО/: Сенатор от САЩ нарече Зеленски и украинския народ съюзници, които е чакал цял живот
- FT: Тръмп нанася двоен удар на Киев, като разговаря с Путин и отказва да присъедини Украйна към НАТО
- В Русия заявиха: Колективният Запад вече не съществува

pan.bg
На 29 януари се проведе церемония по рязане на стоманата на кораба от типа San Antonio Flight II, Philadelphia (LPD 32), в корабостроителния завод Huntington Ingalls на Northrop Grumman в Pascagoula, Мисисипи. В началото си струва да се каже, че рязането на стоманата при американските конструкции означава започване на производството на първите 100 t стомана за новия кораб. Philadelphia е третият (от шест) кораба от типа San Antonio Flight, построен според модернизирания проект (Flight II) и същевременно пореден 16-ти кораб от типа San Antonio. Към днешна дата са произведени и доставени общо 11 единици от варианта Flight I (LPD 17 - 27), както и два във версията Flight I Transitional (LPD 28 и 29). Започвайки с LPD 30 (USS Harrisburg), корабите са построени в рамките на вече споменатия проект Flight II. Този проект е резултат от програмата, известна като LX(R), по която се планира да се построят 13 кораба, които да заменят 10 експлоатирани в момента кораби, принадлежащи към два различни типа. Това са Harpers Ferry (четири единици в експлоатация от 1995 г.) и Whidbey Island (шест кораба в експлоатация от 1986 г.). Печелившата оферта, представена от Huntington Ingalls Shipbuilding, предполага използването на дизайна на кораба от типа San Antonio като основа, който е бил значително модифициран, или казано по друг начин, олекотен и опростен. Например, корабите от типа Flight II имат на борда си половината от медицинските съоръжения и по-малък хангар за два самолета MV-22B Osprey с накланящ се ротор. Най-забележимата разлика отвън е изоставянето на двете композитни мачти - характерна черта на корабите от типа San Antonio, които бяха заменени от много по-простите триножни конструкции, изработени от стомана. Това решение доведе до промяна на радарните системи, като на мястото на трикоординатния радар AN/SPS-48G ще бъдат инсталирани радарите AN/SPY-6(V)2 Enterprise Air Surveillance Radar (EASR). Първият десантен кораб, получил такъв радар, е USS Richard M. McCool Jr. (LPD 29), принадлежащ към семейството Flight I Transitional. Вместо четири дизелови двигателя Colt Pielstick, единиците от семейството Flight II се задвижват от два двигателя от същия производител. В момента Huntington Ingalls е ангажиран в изграждането на общо три кораба от типа San Antonio Flight II. Освен бъдещият Philadelphia, тук са още Harrisburg (LPD 30) и Pittsburgh (LPD 31), като последният бе кръстен на 11 януари тази година. Килът на Pittsburgh беше заложен на 2 юни 2023 г. На 24 септември 2024 г. Министерството на отбраната на Съединените щати обяви подписването на договор с Huntington Ingalls за изграждането, наред с другите на още три кораба от този тип, т.е. LPD 33–35.
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: Huntington Ingalls Shipbuilding (Пускане на плазменият нож за рязане на стоманата на бъдещия LPD 32)
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар