Горещи новини
- Орбан заяви, че Унгария е застрашена от присъединяването на Украйна към ЕС
- В Радата обявиха за намаляване на шансовете Зеленски да вземе властта
- В ЮАР се опасяват, че президента Рамафоса ще бъде критикуван от Тръмп в стил Зеленски в Овалния кабинет
- Иран потвърждава готовността си да обмисли създаването на ядрен консорциум със САЩ
- /ВИДЕО/: Резервоар за гориво на самолет се отдели и падна в небето над Челябинск
- /СНИМКА/: Лев Яшин е признат за най-добрия вратар в историята на футбола
- Студенти и млади учени се включват във фестивала „Море и здраве“ на Медицинския университет във Варна
- Военна академия подкрепя Столична община в усилията ѝ да насърчава младите спортни таланти
- Otbrana.com: След 81 години откриха къде е погребан подофицер Благо Костадинов Михайлов, участник във Втората световна война, боец от 27 Чепински полк
- Armymedia.bg: На книжния пазар излезе графична новела, посветена на Сръбско-българската война

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на Пресцентровете на МТС и МС
Най-мащабният проект в пристанищната инфраструктура превръща порт Бургас в ключова точка между Централна Европа към Средна Азия, Близкия Изток и Средиземноморието. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията по време на церемонията по завършването на проект REBIRTH28, свързан с изграждането на ново дълбоководно корабно място на терминал „Бургас Запад“.
„Връщайки се 25 години назад, когато за първи път заговорихме за пристанищна реформа, се появи моделът за разделяне на собствеността от оперирането. Идеята срещна както поддръжници, така и скептици, които отричаха възможността да се реализира. Към днешна дата можем да видим, че пътят е бил правилен. С публично-частното партньорство, с проекта, който днес откриваме, имаме частна инвестиция, подкрепена с европейско финансиране, заедно с инвестиция от страна на държавата, представлявана от ДППИ, която осигури необходимите дълбочини от 15,5 m за постигане на проектните цели“, заяви Забуртов. По думите му основния мотив за насърчаването на този тип партньорство е, че всички инвестиции, които реализират концесионерите в обектите от национално значение в последствие остават собственост на държавата.
На събитието присъстваха министър-председателят на Република България Росен Желязков, кметът на Бургас Димитър Николов и други.
Проектът Rebirth28 е съфинасиран по Механизъма за свързване на Европа, сектор Транспорт, с бенефициент „БМФ Порт Бургас“ АД – концесионер на пристанищни терминали „Бургас Запад“ и „Бургас Изток-2“. Общата му стойност е близо 230 млн. евро без ДДС. Оперативната дължина на кея e 260 m, a дълбочината пред корабното място – 15,5 m.
Премиерът Желязков: „Бургас-Запад“ ще се превърне в нов хъб за контейнерния транспорт в Черно море
Стратегическа промяна за развитието на пристанищната инфраструктура – така премиерът Росен Желязков определи мащабния проектът „REBIRTH28“ за изграждане на ново дълбоководно корабно място на терминал „Бургас-Запад“. Министър-председателят присъства на официалната церемония по успешното приключване на проекта, който ще допринесе за конкурентоспособността на българските пристанища. Даваме възможност „Бургас Запад“ да се превърне в новия хъб за контейнерен транспорт в Черно море, посочи Желязков.
Министър-председателят Росен Желязков изтъкна, че Бургас е един от градовете, в които публично-частното партньорство дава видимо своите плодове. Като пример даде именно „REBIRTH28“, който е най-мащабният проект по изграждане на пристанищна инфраструктура в България през последните 20 години. Частна инвестиция, която създава публична инфраструктура, която е и ще остане публична държавна собственост, изтъкна Желязков. По думите му проектът е значим и в контекста на развитието на мултимодалния транспорт.
Премиерът Росен Желязков специално акцентира върху ползите от успешното съчетаване на европейското и частното финансиране, като в настоящия проект 40 млн. евро безвъзмездна помощ са по линия на Механизма за свързване на Европа. Наред с това е предвидена и допълнителна инвестиция за логистичната работа в този център. Ако говорим за Зелена сделка в Европа и за нейното необходимо ревизиране, това е примерът, защото чрез конкурентоспособност и намаляване на логистичното времетраене, всъщност ще се постигнат целите, а не през излишни административни регулации, посочи Желязков.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА



Други публикации
Напиши коментар