Горещи новини
- Трима души загинаха при сблъсък на два влака в Египет
- /ВИДЕО/: Екипажът на първата комерсиална космическа мисия Polaris Dawn се завърна на Земята
- /ВИДЕО/: Космическа туристка свири на цигулка в околоземна орбита
- МО РФ: ВС на РФ за ден свалиха два украински изтребителя Су-27 и един МиГ-29
- МО РФ: ВС на РФ унищожиха железопътен ешелон с чуждестранни оръжия на ВСУ
- Business Insider: САЩ прехвърлят в Аляска войски и установки HIMARS заради руско-китайски учения
- Шолц: Киев не може да нанася удари дълбоко в Руската федерация с германски оръжия
- НАТО призна военното значение на ударите в дълбочина на РФ за ВСУ
- Венецуела обвини САЩ, че подготвят държавен преврат в страната
- Сърбия планира да въведе отново задължителната военна служба
Илюшин Ил-2 М-3 (трети модел)
Страна производител Съветски съюз
Първа доставка 1945 г.
Разпереност, m 14,60
Дължина, m 11,60
Носеща площ, m2 38,50
Маса празен, kg 4360
Стартова маса, kg 5870
Скорост максимална, km/h 470
Скорост крейсерска, km/h 350
Таван, m 4000
Далечина на полета, km 750
Въоръжение:
- стрелково – 2х23-mm крилни оръдия ВЯ-23, имащи голяма начална скорост на снаряда и голяма разрушителна сила. От 400 м пробиват броня 25-mm, което ги прави опасни за танковете имащи слаба бронева защита отгоре; 2х7,65-mm крилни картечници ШКАС. За защита на задната полусфера има 12,7-mm подвижна картечница УБТ (Турельная);
- бомбово – на външно окачане до 600 kg бомби или касети с общо 200 ПТАБ (противотанкова авиобомба);
- ракетно – под килото има направляващи за 8х85 mm НУРС.
Допълнителна информация: Едномоторен двуместен щурмови самолет. Моноплан нископлощник със смесена конструкция. Предната част на тялото представлява стоманена бронева кутия, в която са двигателят и кабината на екипажа. В различните зони с дебелината на бронята варира от 5 до 12 мм. Задната част на тялото е дървен монокок, по-късно заменен с металически, с което самолетът става целометалически. Много от самолетите на българските ВВС претърпяват замяна на дървените тела в аеродромни условия. Крилото е с металическа конструкция. Двигател АМ-38Ф, 12-цилиндров, V-образен, с течно охлаждане. Мощност 1294 kW/1760 hp. Витло трилопатно, металическо с изменяема стъпка. Учебните машини имат двойно управление, едно оръдие, една картечница ШКАС и картечницата за защита на задната полусфера са свалени, а кабината е напълно затворена. От различните варианти на Ил-2 са построени 36 136 самолета.
Страна производител Съветски съюз
Първа доставка 1945 г.
Разпереност, m 14,60
Дължина, m 11,60
Носеща площ, m2 38,50
Маса празен, kg 4360
Стартова маса, kg 5870
Скорост максимална, km/h 470
Скорост крейсерска, km/h 350
Таван, m 4000
Далечина на полета, km 750
Въоръжение:
- стрелково – 2х23-mm крилни оръдия ВЯ-23, имащи голяма начална скорост на снаряда и голяма разрушителна сила. От 400 м пробиват броня 25-mm, което ги прави опасни за танковете имащи слаба бронева защита отгоре; 2х7,65-mm крилни картечници ШКАС. За защита на задната полусфера има 12,7-mm подвижна картечница УБТ (Турельная);
- бомбово – на външно окачане до 600 kg бомби или касети с общо 200 ПТАБ (противотанкова авиобомба);
- ракетно – под килото има направляващи за 8х85 mm НУРС.
Допълнителна информация: Едномоторен двуместен щурмови самолет. Моноплан нископлощник със смесена конструкция. Предната част на тялото представлява стоманена бронева кутия, в която са двигателят и кабината на екипажа. В различните зони с дебелината на бронята варира от 5 до 12 мм. Задната част на тялото е дървен монокок, по-късно заменен с металически, с което самолетът става целометалически. Много от самолетите на българските ВВС претърпяват замяна на дървените тела в аеродромни условия. Крилото е с металическа конструкция. Двигател АМ-38Ф, 12-цилиндров, V-образен, с течно охлаждане. Мощност 1294 kW/1760 hp. Витло трилопатно, металическо с изменяема стъпка. Учебните машини имат двойно управление, едно оръдие, една картечница ШКАС и картечницата за защита на задната полусфера са свалени, а кабината е напълно затворена. От различните варианти на Ил-2 са построени 36 136 самолета.
Други публикации
Напиши коментар