МиГ-17 "Сейбър", МиГ-17П и МиГ-17ПФ в България

Pan.bg 25 юли 2011 | 21:57 views (14879) commentaries(3)
img МиГ-17 "Сейбър"

Страна производител СССР
Първа доставка 1961 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,09

Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg 3798
Стартова маса, kg 6072
Максимална скорост, km/h 1085
Максимална скорост на Н= 0 m, km/h 1070
Таван, m 14 700
Далечина на полета, km 1735
Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37 с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg или 300-литрови напалмови контейнери.
Допълнителна информация: Едноместен еднодвигателен самолет изтребител със стреловидно крило (45 градуса в първата половина на крилото и 42 градуса във втората) и стреловидни опашни плоскости, херметична кабина и мощно въоръжение. Понататъшно развитие на идеята, заложена в МиГ-15. Пилотската седалка е катапултна, пред пилота има стоманена броня, челното стъкло на кабината е бронирано. Крилото има клапи подкрилки, а на опашната част на тялото има 2 въздушни спирачки за намаляване на скоростта при маневрен въздушен бой и при кацане. Управлението на подкрилките и спирачките е електро-хидравлично. Двигател ВК-1А с тяга 26,46 kN/2700 kgf. Въоръжение 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда, разположени от лявата страна на носа и едно 37-mm оръдие Нуделмаен-37 с калибър 37 mm и 40 снаряда, разположено отдясно на носа. В горната част на носа се намира фотокартечницата за регистриране на попаденията и за учебни въздушни боеве. Оборудването е същото като на МиГ-15бис с изключение на появилата се система за пасивна защита “сирена”, предупреждаваща със звуков сигнал пилота за облъчване от противникова РЛС в задната полусфера. На капака на кабината има перископ, даващ възможност за визуално наблюдение на пространството зад самолета. Самолетът е изпълнен със 75% части и агрегати като на МиГ-15бис и това прави обслужването му в България много леко. Самолетите са на въоръжение в изтребително-бомбардировъчната авиация и в учебния авиополк към ВНВВУ “Г.Бенковски” на летище Каменец.


(15) В частите на ВВС този самолет бе наричан “Сейбър”, за да се отличава от МиГ-17Ф, форсажния вариант, който беше наричан просто МиГ-17, а и защото се е появил като отговор на американските изтребители North American F-86 – Бел. авт.


image
Миг 17 Ф

МиГ-17 П
Страна производител СССР, Полша
Първа доставка 1957 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,26
Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg 3800
Стартова маса, kg 6069
Максимална скорост на Н= 0 m, km/h 1100
Максимална скорост, km/h 1130
Таван, m 16 470
Далечина на полета, km 1100-1500
Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37 с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- ракетно неуправляемо – 2 блока по 16 НУРС С-5А или С-5К, кал. 57 mm (само на изтребителзбомбардировачите от 22 ИБАП –Безмер);
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg. (16)

Допълнителна информация: Едноместен еднодвигателен реактивен изтребител, развитие на МиГ-17 с новия двигател на Климов ВК-1Ф (форсажен), който има форсажна камера, позволяваща увеличаване на тягата за кратко време (до 10 min). Тягата на двигателя е 25,48 kN/2600 kgf без форсаж и 33,12 kN/3380 kgf с форсаж. Двигателят е ВК-1Ф с форсажна камера и регулируемо сечение на соплото. Променена е формата, площта и разположението на въздушните спирачки, като с това е увеличен ефектът им. Оборудване като на МиГ-17. самолетът у нас е на въоръжение като фронтови изтребител за маневрен въздушен бой и изтребител-бомбардировач.
image
(16) Самолетите на 22-и ИБАП-Безмер след доработка носят по 4х250-kg бомбов товар – Бел авт.


МиГ-17ПФ
Страна производител СССР
Първа доставка 1955 г.
Разпереност, m 9,63
Дължина, m 11,38
Носеща площ, m2 22,60
Маса празен, kg около 4000
Стартова маса, kg 6552
Максимална скорост, km/h 1123
Таван, m 16 300
Далечина на полета, km 1100

image

Въоръжение:
- оръдейно – 1х37-mm оръдие Нуделман Н-37Д с 40 снаряда, 2х23-mm оръдия Нуделман-Рихтер НР-23 с по 80 снаряда на оръдие;
- бомбово – под двете полукрила по една бомба до 250 kg.
Допълнителна информация: Вариант на МиГ-17Ф с радиолокационна станция РП-1 “Изумруд” за откриване на целите и прицелване в условия на невидимост на целта. Станцията е разположена в носа н самолета, като обзорната антена е в горната част на въздухозаборника, а прицелната антена е в средата му под яйцевиден обтекател. Първата “лови” целта от разстояние до 12 km, втората заработва при приближаване на 2 km, в зоната на ефективен огън на бордните оръжия. И двете антени са под радиопрозрачни обтекатели. За прицелване при добра видимост се използва и жироскопически стрелкови прицел АСП-3Н. Въоръжението на МиГ-17ПФ е оръдейно (37-mm оръдие Нуделман Н-37Д с подобрени балистични характеристики) за разлика от въоръжението на прехващачите МиГ-17 ПФУ от ВВС на СССР и някои страни от Варшавския договор, които имат 4 радиоуправляеми ракети РС-2. нашите ВВС имаха една ескадрила прехващачи МиГ-17ПФ, която се базираше на летище Балчик.


image
Миг 17 ПФ

image
Балчишки МиГ-17ПФ-и на летище Соколово
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    Панайот 28 фев 2012, 15:00
     
    0
     
    0

    Да се прекачи към МиГ-17 допълнението "Сейбър" е неточно. Той, действително, е създаден в отговор на F-86 "Сейбър", но "МиГ-а"само така си го наричахме между нас.

  2. #2
    Ангел 09 апр 2013, 17:26
     
    0
     
    0

    Панайоте, това което казваш не е така! Доста по-късните поколения, летящи на 17 в Безмер, го наричаха "сейбърс". Това преведено на бг означава - "сейбъров". Целта е била да го различават от форсажния вариант, който на жаргон са наричали "еф", "F"!

  3. #3
    школник 16 фев 2016, 23:20
     
    0
     
    0

    Да, така е , както казва Ангел. Аз бях старшина -школник в Безмер през 1976/77 г. като техник на "Ф" в първо звено на първа ескадрила. Самолетите се различават по своите възможности. В звеното имаше само "Ф" , "Сейбърите" бяха в друго звено. Ние така си ги наричахме.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка