Мил Ми-17 (известен още като Ми-8МТВ)

Pan.bg 26 окт 2011 | 23:40 views (8638) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1985 г.
Диаметър на носещия винт, m 21,29
Площ, омитана от витлото, m2 356
Дължина (на тялото), m 18,42
Дължина (с въртящи се витла), m 25,212

Маса празен, kg 7100
Макс. стартова маса, kg 13 000
Максимална скорост, km/h 240
Крейсерска скорост, km/h 220
Статически таван, m 5500
Далечина на полета, km 370-580
Въоръжение (при вертолети боен вариант):
- стрелково – външно окачане на два контейнера с 23-mm оръдия ГШ-23Л с 250 снаряда на оръдие;
- ракетно – 6 блока х 32 НУРС кал. 57 mm на пилони, крепящи се на специални ферми от двете страни на тялото, 4 ПТУРС “Фаланга”.
image

В българските ВВС
На 2 октомври 1985 година в Крумово каца първия вертолет Ми-17, след което започва превъоръжаването на авиополка с този вид хеликоптери. До 1991 г. на въоръжение са приети 21 броя, от различни модификации.
През 1990 г. в българските ВВС са доставени 4 машини от вариант Ми-17ПП за радиоелектронна борба.

Допълнителна информация:
Многоцелев вертолет от среден клас. Развитие на вертолет Ми-8 с по-мощни двигатели и някои подобрения в оборудването. Двигателите са два турбореактивни НВ3-117МТ с отдавана към редуктора еквивалентна мощност 1120 kW/1523 ehp. На входовете за въздух имат прахоуловители, което прави машината по-удобна за използване в пустинни райони. Външният товар е увеличен на 4 тона. В конструкцията са настъпили някои изменения. Опашното витло е преместено от лявата страна на опашната балка, а пускането на двигателите е станало пневматическо. За целта зад главния редуктор е монтиран спомагателен турбореактивен двигател АИ-9 за производство на възсух с повишено налягане за пневмостартерите. Съществува и боен вариант с въоръжение като на Ми-8.


image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка