Мил Ми-8 в българските ВВС

Pan.bg 02 яну 2012 | 23:31 views (4545) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1970 г.
Диаметър на носещия винт, m 21,29
Дължина (на тялото), m 18,17
Дължина (с въртящи се витла), m 25,24
Площ, омитана от витлото, m2 356

Маса празен (транспортен вариант),kg 6624
Маса празен (пътнически вариант), kg 6780
Максимална стартова маса, kg 12 000
Максимална скорост, km/h 250
Крейсерска скорост, km/h 230
Статически таван, m 6000
Далечина на полета, km 545

image

В българските ВВС

През 1969 г. в авиополка в Крумово каца първият Ми-8 и започва усвояването на новия вертолет. За 1 година са докарани 8 броя ( бордни номера от 301 до 308), като борд 308 служи и за ВИП полети на българските генерали.

Въоръжение (при вeртолети боен вариант):
- стрелково: 12,7-mm картечница, обслужвана от бордния техник;
- ракетно: 6 блока х 32 НУРС кал.57 mm на пилони, крепящи се на специални ферми от двете страни на тялото, 4 ПТУРС.
Допълнителна информация: Многоцелев вертголет с два турбореактивни двигателя ТВ2-117А. Газовете от соплата на двата двигателя движат турбини в главия редуктор на носещо витло., което значи, че връзката между двигателите и витлото е газодинамична, абсолютно гъвкава и гарантираща безопасността на полета при отказ на двигател. При това автоматично изправният двигател преминава на максимална мощност. Дори при отказ на два двигателя вертолетът може да се спуска и да се приземи, използвайки подеманата сила на свободно въртящо се витло в режим на авторотация. Еквивалентната мощност, отдавана от всеки двигател към витлото, е максимална 1103 kW/1500 ehp и крейсерска 882kW/1200 ehp. Пускането на двигателите е посредством електростартери. Разположението на двигателите над салона го освобождава напълно за поемане на товари и пътници.
Вертолетът е изпълнен по еднороторна схема с опашно витло. Носещото витло има пет лопати, опашното, разположено от дясната страна на опашната балка, е трилопатно. Екипажът на вертолета се състои от двама пилоти и борден техник. Транспортният вариант има широка товарна врата в задната част на тялото и товарна кабина с обем 23 m2. за товарене на лека колесна бойна техника има спускаеми пътеки с регулируем коловоз. По дватга борда има 24 сгъваеми седалки за десантичици. Под тялото има система за носене на товар до 3t на външно окачане. С това устройство могат да се извършват монтажни работи. До врата на салона има подемник със стрела, позволяваща издигане на товар до 150 kg.
Пътническият вариант е стандартен с 28 места и салонен с 9-11 места. Има тоалетна, гардероб и бюфет.
Съществува боен вариант, имащ въоръжение, което се състои от две фермени стрели, разположени странично на тялото. На всяка от тях има по 2 пилона за блокове с по 32 броя НУРС с кал. 57 mm. В носовата част на тялото има 12,7-mm картечница, обслужвана от бордния техник.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка