Горещи новини
- НАТО укрепва "най-слабото място" на алианса в Черноморския регион, за да "сдържа Русия"
- На "Армия-2022" показват бойната система за охрана на периметъра "Прометей"
- The Drive: ВСУ използват в боевете британската антика Ferret
- Министърът на отбраната откри симулатор за машинни операции и бункероване на втечнен газ в Морско училище
- Удълбочаването на река Дунав и нов интермодален терминал обсъдиха Христо Алексиев и Томислав Момирович
- На "Армия-2022" Китай представя от БЛА до свръхзвукови ракети
- Остават броени часове до международния плувен маратон "Порт Бургас", заявки за участие са подали състезатели от 10 държави
- Лукашенко обяви нежеланието на Беларус да напада Украйна: Нямам желание децата ни да воюват /ВИДЕО/
- Белият дом: Зеленски трябва да присъства на срещата на G20, ако присъства и Путин
- Politico: На чия страна всъщност "играе" Ердоган?

Първа доставка 1970 г.
Диаметър на носещия винт, m 21,29
Дължина (на тялото), m 18,17
Дължина (с въртящи се витла), m 25,24
Площ, омитана от витлото, m2 356
Маса празен (транспортен вариант),kg 6624
Маса празен (пътнически вариант), kg 6780
Максимална стартова маса, kg 12 000
Максимална скорост, km/h 250
Крейсерска скорост, km/h 230
Статически таван, m 6000
Далечина на полета, km 545

В българските ВВС
През 1969 г. в авиополка в Крумово каца първият Ми-8 и започва усвояването на новия вертолет. За 1 година са докарани 8 броя ( бордни номера от 301 до 308), като борд 308 служи и за ВИП полети на българските генерали.
Въоръжение (при вeртолети боен вариант):
- стрелково: 12,7-mm картечница, обслужвана от бордния техник;
- ракетно: 6 блока х 32 НУРС кал.57 mm на пилони, крепящи се на специални ферми от двете страни на тялото, 4 ПТУРС.
Допълнителна информация: Многоцелев вертголет с два турбореактивни двигателя ТВ2-117А. Газовете от соплата на двата двигателя движат турбини в главия редуктор на носещо витло., което значи, че връзката между двигателите и витлото е газодинамична, абсолютно гъвкава и гарантираща безопасността на полета при отказ на двигател. При това автоматично изправният двигател преминава на максимална мощност. Дори при отказ на два двигателя вертолетът може да се спуска и да се приземи, използвайки подеманата сила на свободно въртящо се витло в режим на авторотация. Еквивалентната мощност, отдавана от всеки двигател към витлото, е максимална 1103 kW/1500 ehp и крейсерска 882kW/1200 ehp. Пускането на двигателите е посредством електростартери. Разположението на двигателите над салона го освобождава напълно за поемане на товари и пътници.
Вертолетът е изпълнен по еднороторна схема с опашно витло. Носещото витло има пет лопати, опашното, разположено от дясната страна на опашната балка, е трилопатно. Екипажът на вертолета се състои от двама пилоти и борден техник. Транспортният вариант има широка товарна врата в задната част на тялото и товарна кабина с обем 23 m2. за товарене на лека колесна бойна техника има спускаеми пътеки с регулируем коловоз. По дватга борда има 24 сгъваеми седалки за десантичици. Под тялото има система за носене на товар до 3t на външно окачане. С това устройство могат да се извършват монтажни работи. До врата на салона има подемник със стрела, позволяваща издигане на товар до 150 kg.
Пътническият вариант е стандартен с 28 места и салонен с 9-11 места. Има тоалетна, гардероб и бюфет.
Съществува боен вариант, имащ въоръжение, което се състои от две фермени стрели, разположени странично на тялото. На всяка от тях има по 2 пилона за блокове с по 32 броя НУРС с кал. 57 mm. В носовата част на тялото има 12,7-mm картечница, обслужвана от бордния техник.
loading...
Други публикации
Напиши коментар