Антонов Ан-24 (В, РВ) в българските ВВС

Pan.bg 15 яну 2012 | 05:11 views (7464) commentaries(2)
img Страна производител Съветски съюз
Първа доставка (във ВВС) 1969 г.
Разпереност, m 29,30
Дължина, m 23,53
Носеща площ, m2 72,45
Маса празен, kg 12 855

Стартова маса, kg 21 800
Максимална скорост, km/h 500
Крейсерска скорост, km/h 450
Таван, m 9000
Далечина на полета, km 2280

В България:
Ан-24 - общо 4 броя.
- авария с Ан-24РВ, борд 045
- Ан-24Т, борд 035 - върнат на руснаците
- Ан-24РВ бордове 030 и 040 - летят за ВВС, после за гражданската авиация

image

Допълнителна информация: Двумоторен моноплан високоплощник, пътнически и трансхпортен самолет с турбовитлови двигатели Ивченко АИ-24Т с излетна мощност 2х2074 kW/2820 ehp (34) с впръскване на вода. Крейсерската мощност е 2200 ehp. Витлата са тип АБ-72Т, четирилопатни, металически, с изменяема стъпка, реверс на тягата и автомат за флюгиране. Вариант Ан-24РВ има в задната част на мотогондолата на десния двигател спомагателен турбореактивен двигател РУ-19А-300 с тяга около 884N/900kgf, който задвижва електрогенератор и се използва да захранва бордната електрическа мрежа на зевята. Освен това при излитане и набор на височина помага с тягата си на основните двигатели. Самолетът има полумонококова целометалическа конструкция. Триопорният колесник в носовото колело има много високи основни стойки, които се прибират в мотогондолите. Екипажът на самолета се състои от3-5 човека (във ВВС самолетът лети спет души екипаж: двама пилоти, борден техник (борден инженер), щурман и борден радист). Пътници 44-50. Два самолета (с гражданска регистрация LZ-ANC и LZ-AND) бяха обзаведени като салонен вариант за 24 пътници и се използваха до 1974 г. като правителствени. Съществува товарен вариант Ан-24Т, който е пригоден за вземане на обемисти товари и десантиране на парашутисти. Самолетът има широк товарен люк в опашната част на тялото. Ан-24 е първи транспортен самолет на ВВС, оборудван с метеорологичен радар в носа под радиопрозрачен обтекател.

(33) Мощността на турбовитловия двигател се дава в ЕКВИВАЛЕНТНА КОНСКА СИЛА, ehp, е.к. с., защото тя се получава като сбор от теглителната сила на витлото и реактивната тяга от изтичащите през соплото газове. – Бел. авт.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    видял всичко 22 юли 2014, 00:39
     
    1
     
    0

    Бъркате борд 035 и 045.Другото е така

  2. #2
    видял всичко 22 юли 2014, 00:47
     
    2
     
    0

    И на снимката е ан-26

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка