Горещи новини
- Business Insider: Югоизточна Азия е бомбардирана с отломки от китайска ракета
- Reuters съобщи за съгласие на Израел и Палестина за примирие
- Жител на село близо до Соледар каза, че украинските военни са отровили водата в селските кладенци
- Украинските ВВС казаха какви самолети са необходими, заедно с HIMARS за деокупация
- Sky News: Темповете на подготовка на пилоти на изтребители във Великобритания се забавиха след 24 февруари
- Швеция ще изпрати инструктори във Великобритания за обучение на украинските военни
- Amnesty International се извини заради „страданието и гнева“ на украинците във връзка с доклада за ВСУ
- Мобилизираните украинци се изпращат на фронтовата линия предсрочно
- /СНИМКИ/: Зеленски учреди нова държавна награда с нацистки символи
- /ВИДЕО/: Основателят на Pink Floyd Роджър Уотърс нарече Байдън военнопрестъпник

Първа доставка 1947 г.
Разпереност, m 28,81
Дължина, m 19,64
Носеща площ, m2 91,70
Маса празен, kg 7700
Стартова маса, kg 10 700
Максимална скрост, km/h 280
Крейсерска скорост, km/h 220
Таван, m 5600
Далечина на полета, km 2200
В българските ВВС:
У нас е използван като пътнически от ТАБСО, като военно-транспортен от ТРАП, от ДОСО за хвърляне на парашутисти и като правителствен самолет.
В края на 1948 г. започва подмяната на остарелия самолетен парк във Враждебна. На въоръжение постъпват три модерни за времето си самолети Ли-2, които по-късно преминават към сформирания правителствен Отряд 28.
Днес в авиационния музей край Пловдив има самолет Ли-2, но той не е летял у нас.Самолетът е даден от бившия Съветски съюз в замяна на един изтребител Як-9П, крайно дефицитен в руските музеи. Българските Ли-2 летяха в ТРАП до 1969 г., когато бяха бракувани поради поява на коварната междукристална корозия в дуралуминия на обшивката, което ги правеше опасни за по-нататъшна експлоатация.

Допълнителна информация: Двумоторен моноплан нископлощник, пътнически и военно-транспортен самолет. Лицензен вариант на разпространения по цял свят американски пътнически самолет Douglas DC-3. (Военен вариант С-47.) Името си Ли-2 получава по фамилията на водещия инженер на лицензното производство в СССР Лусинов. Има целометалическа канструкция. Крилото се състои от центроплан, на който са двата двигателя и полуприбираемият колесник, и две полукрила. Опашната опора е управляема, неприбираема, с колело с балонна гума. Двигателите са АШ-61 (лицензен вариант на американския двигател със същата мощност Wright Cyclone), деветцилиндрови, звездообразни с въздушно охлаждане и мощност 2х736 kW/1000 hp. Витла трилопатни металически с изменяема стъпка. В различни варианти самолетът побира от 14 до 24 пътници, респективно десантчици с въоръжение.


loading...
Други публикации
Напиши коментар
Самолет Ли-2 №41 прелетя от Доброславци до старото летище Пловдив, където се смяташе, че ще бъде направен Музея на авиацията. Полетът беше изпълнен от подп. Димов - командир на Втора ескадрила в 16 ТрАП.Самолетът кацна на втория заход, защото по това време летището беше крайно стеснено и на него кацаха само вертолети и леки самолети.
След преместването на 44 ВАП в Крумово самолетът беше съхранен в района на 10 САК (по късно Корпус тактическа авиация) до неговото съкращаване. По-нататъшната съдба на самолета не ми е известна.
Първите два парашутни скока,направени от нашият випуск бяха от самолет Ли-2 на 10.04.1970 г. на летише Шръклево.