Мил Ми-1 в българските ВВС

Pan.bg 28 яну 2012 | 17:09 views (7423) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1957 г.
Диаметър на носещия винт, m 14,50
Дължина (на тялото), m 12,11
Дължина(с въртящи се витла), m 17,83
Даса празен, kg 1730

Макс. стартова маса, kg 2400
Макс. скорост, km/h 200
Крейсерска скорост, km/h 140
Статически таван, m 3000-5000
Далечина на полета, km 200-590
Допълнителна информация: Лек едномоторен вертолет, построен по еднороторна схема с опашно витло. Първи масово строен вертолет в СССР. Двигател Ивченко НИ-26В, седемцилиндров, звездообразен, с въздушно охлаждане. Мощност 316 kW/430 hp. Монтиран е в тялото зад кабината в почти хоризонтално положение. Носещото и опашното витло са трилопатни и имат смесена конструкция. В по-късно версия, известна като “Москвич”, витлата имат целометалическа конструкция. Екипаж 1 човек, пътници 2 (за “Москвич” –3) човека. Верлтолетът е предназначен за свързочен и патрулен.

image

Ми-1 в българските ВВС
Авиополкът в Крумово започва своето съществуване през 1961 г. с четири броя Ми-1, от които само един учебен, но попълването не закъсня. През 1962 г. идват още 4 броя Ми-1 – от Полша с жп транспорт, в големи дървени сандъци. Тези сандъци личният състав очакваше с нетърпение, защото веднага се преустройваха в работни помещения – канцеларии, кабинети, дори спални помещения, с което частично се подобриха битовите потребности. Ми-1 са отписани от състава на ВВС след 1973 г.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка