Микоян-Гуревич МиГ-21М (21) (Изделие 96) в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 17:06 views (7652) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1969 г.
Разпереност, m 7,154
Дължина, m 12,285
Носеща площ, m2 23,00
Маса празен, kg 5840

Стартова маса (с 3 доп.резервоара), kg 9800
Максимална скорост, km/h 2230
Максимална скорост на Н=0 m, km/h 1300
Скороподемност, m/s 185
Таван, m 17 000
Далечина на полета, km 1240-1610
Въоръжение:
- оръдейно – едно двуцевно оръдие ГШ-23 с боезапас от 200 снаряда;
- ракетно- 4 ракети “въздух-въздух” на пилони 2х2 под полукрилата. Възможни са комбинация от 2 ракети Р-3С и 2 ракети РС-2УС или 4 ракети Р-3С, както и комбинация с блокове от по 16 НУРС от типа С-5;
- бомбово – 2 бомби до 500 kg всяка.

image
На Габровница - борд 46 МиГ-21М

Допълнителна информация: Качествено нов вариант прехващач, скъсал с “миролюбието” (22) на предшествениците си. Поставен му е двигател Р-11Ф2С-300 с тяга 60,60 kN/6170 kgf и система СПС. Поради усилената конструкция МиГ-21М може да лети на малка височина със свръхзвукова скорост. Чувствително е усилено въоръжението чрез поставяне на още два пилона за ракети и вградено под тялото двуцевно 23-mm оръдие ГШ-23 с 200 снаряда. Стрелбата на оръдието, което е на корема на самолета, се блокира от спускането на колесника, тъй като носовата стойка е пред цевите на ГШ-23. На вторите (външни) полигони могат да се окачат и управляеми по лъча на локатора ракети. Това е довело до промяна в радиолокационната станция. Нновата РЛС РП-21МА е вариант на старата РП-21 и позволява насочване на ракети от полуактивната радиолокационна система. (“Емките”, на въоръжение в бившите съветски ВВС, имат съвършено нова станция РП-22 “Сапфир” с много по-големи възможности, като панорамен режим и откриване на цели върху фона на земята – Бел авт.) РЛС РП-21МА е функционално свързана с прицела АСП-ПФД. Наличието на оръдието е довело до поставяне на стрелкови прицел. За неговата работа се е наложило поставяне върху тръбата на Пито на датчик за ъглите на атака и плъзгане (ДУАС). Тръбният горивен резервоар е с увеличен обем, което променя силуета на самолета. Освен това от двете страни на крилото могат да се окачат два допълнителни горивни резервоара по 490 l, а под средната част на тялото още един такъв или един 800-литров елиптичен (23) резервоар. Така продължителността на полета нарства чувствително. На капака на кабината има перископ, позволяващ на пилота да наблюдава пространството зад самолета. На различни точки от крилото, опашните плоскости и тялото има датчици, а в кабината има указател за посоката, от която е облъчван самолетът от противников радар. Самолетът има триканален автопилот АП-155 със система за извеждане на самолета в праволинеен хоризонтален полет от всяко положение в пространството само чрез натискане на един бутон на лоста за управление.

(21) Другото обозначение на този тип самолети е МиГ-21ПФМА. – Бел. авт.
(22) Самолетите МиГ-21Пф и ПФМ шеговито бяха наричани “Гълъбите на мира” поради слабото си въоръжение – Бел. авт.
(23) Сечението на резервоара има форма на елипса с голяма хоризонтална ос. По този начин резервоарът се отдалечава от земята при положение на самолета на стоянка – Бел. авт.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка