Микоян-Гуревич МиГ-21У (Изделие 66) в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 17:13 views (7385) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1968 г.
Разпереност, m 7,154
Дължина, m 15,00
Носеща площ, m2 23,00
Маса празен, kg 5300

Стартова маса, kg 7550
Максимална скорост, km/h 2100
Таван, m 18 000
Далечина на полета, km 1400

Допълнителна информация: Първоначално българските летци преминават на МиГ-21, без да имат двуместен вариант на самолета. През 1968 г. идва първата “спарка” МиГ-21, посрещната с истински възторг, защото след МиГ-15 българските летци нямаха учебен самолет нито за МиГ-17, нито за МиГ-19. Известно време самолетът обикаля трите летища, където се базират самолети МиГ-21 – Граф Игнатиево, Габровница и Равнец. Постепенно “спарките” се увеличават и всички полкове имат своите учебни самолети. Известен брой отиват и във ВНВВУ “Г.Бенковски”, където е започната подготовката на курсантите на самолети МиГ-21. Учебните машини са компилация от различни варианти на бойните самолети, което създава известни затруднения в тяхната експлоатация. Нямат РЛС, нямат и оръдие и макар да носят по два пилона за ракетно )от пасивната система с ИЧ самонасочване) въоръжение, бойните им възможности са сведени до минимум. Изделие 66 е комбинация от МиГ-21 Ф-13 и МиГ-21ПФ.

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка