Микоян-Гуревич МиГ-21ПФМ (Изделие 94) в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 17:25 views (8110) commentaries(0)
img В българските ВВС:

Получени са общо 50 ПФМ. 23 са нарязани, 7 са катастрофирали и 4 са продадени. Борд "68" е един от останалите 16 в България. Той е бил учебно пособие и е летял в Каменец до 1992г и затова има кокарди.
Борд 43 е получен през 1976 заедно с бордове 44, 45 и 46. 1980 идват 47, 48, 49 , 50 , 51 и 52 ( май не нови, а от друга авиочаст). Всички тия ПФМ-и летят до 1984 във втора ИАЕ на 18-и полк, след което някои отиват в Равнец до 1989 и после ги разпределят по Каменец.


Страна производител СССР
Първа доставка 1967 г.
Разпереност, m 7,154
Дължина, m 12,285
Носеща площ, m2 23,00
Маса празен, kg 5700
Макс. Стартова маса, kg 8100
Максимална скорост, km/h 2175
Таван, m 18 500
Далечина на полета, km 1800
Въоръжение:
- оръдейно – на мястото на допълнителния резервоар под тялото може да се окача оръдеен контейнер ГП-9 с едно двуцевно 23-mm оръдие ГШ-23 с 200 снаряда.
- Ракетно – два пилона, по един на всяко от двете полукрила. На тях може да се поставят пускови устройства (АПУ) за самонасочващи се ракети “въздух-въздух” Р-3С или блокове с по 16 НУРС от типа С-5 с калибър 57 mm;
- Бомбово – 2 бомби до 250 kg всяка.
Допълнителна информация: Развитие на прехващача МиГ-21ПФ. Увеличена е площта на вертикалното оперение чрез увеличаване на широчината му. Спирачният парашут е изнесен от контейнера под тялото и е поставен в обтекаем капковиден контейнер в основата на вертикалното оперение. Настъпила е промяна в остъклението на пилотската кабина. Поради поставянето на нова катапултна седалка КМ-1, имаща ракетен двигател с твърдо гориво и позволяваща катапултиране от земята при скорост 100 km/h, заключването на капака на кабината към седалката е премахнато. Самият капак е отделен от неподвижната козирка пред пилота и се отваря на шарнири от десния борд. Това е направено поради дадените жертви при катапултиране вследствие дефицита от време за разпадане на капсулата “седалка-капак” и за отваряне на парашута. (На 26 юни 1966 г. по тази причина загина катапултиралият от изпаднал в свредел самолет к-н Дончев от ІІ ИАЕ на 18-и ИАП.) Най-съществена новост в системата СПС (сдув пограничного слоя – издухване н завихрянията от повърхността на задкрилките със сгъстен въздух, вземан от компресора на реактивния двигател в процеса на кацане). Тази система намалява скоростта на кацане на самолета от 330 на 280 km/h, което е извънредно важно в много отношения.

image
Равнешки борд 32

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка