Микоян-Гуревич МиГ-21Ф-13 (Изделие 74) в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 17:30 views (7705) commentaries(0)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1963 г.
Разпереност, m 7,154
Дължина, m 12,00 (20)
Носеща площ, m2 23,00
Маса празен, kg 5160

Макс. стартова маса, kg 7370
Скороподемност, m/s 140
Таван, m 19 000
Далечина на полета, km 1670
Въоръжение:
- оръдейно – едно оръдие НР-30 с калибър 30 mm отстрани на тялото с боезапас 120 снаряда;
- ракетно – два пилона, по един за всяко от двете полукрила. На тях може да се поставят пускови устройства (АПУ) за самонасочващи се ракети “въздух-въздух” Р-3С или блокове с по 16 НУРС от типа С-5 с калибър 57mm;
- бомбово - 2 бомби до 250 kg всяка.
Допълнителна информация: Първи реактивен изтребител на българските ВВС, способен да лети със скорост, превишаваща двойно звуковата. Първи самолет с триъгълно крило в нашата авиация. Един от първите масово произвеждани изтребители от огромното семейство на МиГ-21, населило 38 страни в света през три десетилетия. Моноплан средноплощник с двигател Р-11Ф с тяга на форсаж 54,58 kN/5570 kgf. Въздухозаборникът е в носа и се регулира от подвижен конус, с което се създават оптимални условия за работа на компресора на ТРД при различни скорости. Вътре в конуса, който е изработен от радиопрозрачна материя, се намира антената на радиодалекомера, свързан със съвършен стрелкови прицел. Към прицела има инфрачервен визьор за нощно виждане. Система за пасивна защита “Сирена” предупреждава със звуков сигнал пилота за облъчване от противникова РЛС. В опашната част на тялото в контейнер се намира спирачен парашут. Под тялото има възможност за окачане на допълнителен горивен резервоар с обем 460 l. Прозрачният капак на пилотската кабина се отваря нагоре-напред. При катапултиране се заключва към седалката, образувайки заедно с нея надеждна капсула за защита на летеца от скоростния напор на въздуха. Летците, летели на различни варианти МиГ-21, в това число и на МиГ-21Ф-13, дават много висока оценка на маневрените му качества, скороподемността и тавана. По отношение на оборудването на кабината самолетът се доближава до МиГ-19 и поради ултравиолетовото осветление на приборната дъска и пултовете създава някои проблеми в нощните полети.
След 1974 г. е преоборудван за изпълнение на разузнавателни задачи с аерофотокамера АФА-39.

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка