Микоян-Гуревич МиГ-19С в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 18:02 views (8658) commentaries(2)
img Страна производител СССР
Първа доставка 1957 г.
Разпереност, m 9,00
Дължина, m 12,54 (17)
Носеща площ, m2 25,00
Маса празен, kg 5660

Стартова маса, kg 7780
Максимална скорост, km/h 1452
Таван, m 17 900
Далечина на полета, km 2200
Въоръжение:
- оръдейно – три оръдия НР-30, 3х30 mm по едно във всяко полукрило, близо до тялото с по 73 снаряда на оръдие и едно в носовата част на тялото, долу отдясно с 55 снаряда;
- ракетно – два блока с по 8 НУРС тип С-5 с кал. 57 mm;
- бомбово – две бомби по 50, 100 или 250 kg.

Допълнителна информация: Двудвигателен едноместен свръхзвуков фронтови изтребител. Първи свръхзвуков изтребител на българските ВВС. Крилото има стреловидност 57 градуса и 44`. Херметична климатизирана кабина с катапултируема седалка. В предната част пред въздухозаборника има дълга щанга, на която е изнесен силно напред приемникът на въздушното налягане. На земята, за да не пречи при обслужването на самолета, щангата се вдига на ъгъл 60 градуса нагоре. Опашните плоскости също са силно стреловидни. Двата двигателя са разположени един до друг в задната част на тялото, което му предава елипсовидно сечение. Това разположение е за предпочитане и от якостно, и от аеродинамично гледище пред разположението на мотогондоли на крилото. Освен това при отказ на един двигател стремежът към завиване от несиметричната тяга е много по-малък и лесно се парира с вертикалното кормило. Но подобно разположение създава затруднения на наземния състав за обслужване на двигателите. Двигателите са РД-9Б с форсажни камери и регулируеми сопла. Тягата на един двигател е 25,51 kN/2603kgf без и 31,88 kN/ 3253 kgf с форсаж. Височинното управление се осъществява от управляем хоризонтален стабилизатор (18) и автомат АРУ-2А. За намаляване на скоростта при маневриране във въздуха и при кацане МиГ-19 има три въздушни спирачки – две в опашката и една под средната част на тялото. В опашната част на тялото в контейнер е разположен спирачен парашут за намаляване дължината на изтъркалване след кацане. Прицелването при стрелба с бордовото оръжие става с авиационен стрелкови прицел АСП-5НВ-3, който получава данни за разстоянието до целта от радиодалекомер СРД-1м. специални датчици въвеждат в прицела информация за скоростта и височината на полета, а жироскопически датчик следи ъгловата скорост около вертикалната ос. Цялата тази информация служи за определяне на точката на срещане на целта и изстреляните от изтребителя снаряди. Система за пасивна защита “Сирена” предупреждава със звуков сигнал пилота за облъчване на противникова РЛС. Поради голямата височина, на която могат да се издигат, самолетите МиГ-19 са оборудвани със система ККО-1, позволяваща на летците да летят с височинно-компенсиращи костюми.

(17) С тръбата на Пито в полетно положение общaта дължина на самолета става 14,60 m. – Бел. авт.
(18) Всички самолети на ОКБ МиГІ19С са с управляем стабилизатор, затова повече няма да се подчертава изрично при описанието им в настоящата книга. – Бел. авт.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    Атанас 06 мар 2012, 18:43
     
    0
     
    0

    Здравейте! Само да попитам, понеже ми направи впечатление точно последният ред:
    "Всички самолети на ОКБ МиГІ19С са с управляем стабилизатор, затова повече няма да се подчертава изрично при описанието им в настоящата книга. – Бел. авт."
    Може ли някой да ми каже за каква книга става точно въпрос? =) В смисъл вече издадена или тепърва ще се издава и съответно - заглавието й.
    Благодаря!

  2. #2
    zlpetrov 06 мар 2012, 20:44
     
    0
     
    0

    Аааа, Преславе това е друга работа!Ангел Ангелов "Анчето" летец-пилот от 21"Одрински" полк пред полет на МиГ-19с.А за колегата Атанас книгата е "Реактивни самолети" автор Иван Бориславов издание на "ЕЪРГРУП 2000"



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка