Горещи новини
- Зеленски в Суми представи своя „план за победа“ над Русия
- The Washington Post разказа как Хамас подготвя "изненада" за Израел
- Новият лидер на Хизбула загина след удар по Бейрут
- В Лондон окачиха плоча в памет на марулята, която „оцеля“ след премиерството на Лиз Тръс
- МО РФ: Руска ПВО свали HIMARS и Hammer
- Тръмп призова да не се забранява на Израел да атакува ядрените съоръжения на Иран
- СЗО предупреди за разпространението на силно заразния вирус Марбург. Какво трябва да знаете
- /ВИДЕО/: Космическият кораб Crew Dragon ще се върне на Земята на 8 октомври
- Премиерът Димитър Главчев и министър Красимира Стоянова наградиха екипите на ДАО, евакуирали българските граждани от Ливан
- Държавният глава връчи отличията на лауреатите на президентската инициатива Награда „Джон Атанасов“ за 2024 година
" alt="img" /> Парната шхуна “Келасура”
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Гафелната шхуна “Келасура” е военен ветроход с парна машина като спомагателен двигател.
По време на Освободителната война тя е в състава на руската средиземноморска ескадра. След подписването на примирието “Келасура” влиза в Черно море и е зачислена в руския Черноморски флот.
След предаването й на България шхуната е най-големият български кораб и първият учебен ветроход във Варна. “Келасура” плава под български флаг по-малко от година, тъй като по искане на командира на Дунавската флотилия и Морската част капитан-лейтенант А. Е. Конкеевич руското правителство я заменя с парахода “Голубчик”. На 24 май 1880 г. шхуната се отправя към град Николаев, където през април е предадена на руския Черноморски флот. Екипажът й е от 49 души, от които 38 - практиканти.
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Гафелната шхуна “Келасура” е военен ветроход с парна машина като спомагателен двигател.
По време на Освободителната война тя е в състава на руската средиземноморска ескадра. След подписването на примирието “Келасура” влиза в Черно море и е зачислена в руския Черноморски флот.
След предаването й на България шхуната е най-големият български кораб и първият учебен ветроход във Варна. “Келасура” плава под български флаг по-малко от година, тъй като по искане на командира на Дунавската флотилия и Морската част капитан-лейтенант А. Е. Конкеевич руското правителство я заменя с парахода “Голубчик”. На 24 май 1880 г. шхуната се отправя към град Николаев, където през април е предадена на руския Черноморски флот. Екипажът й е от 49 души, от които 38 - практиканти.
Други публикации
Напиши коментар