Ведети “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”

Pan.bg 16 апр 2011 | 23:13 views (6707) commentaries(0)
image" alt="img" /> Ведети “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”

И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000

Снимка - Централен фотоархив на Министерството на отбраната

Четирите ведети са от друга голяма серия, състояща се от 600 кораба за борба с немските подводници. Те са строени по проект на американската фирма Elco в Канада, Монреал. Имат с дървени корпуси и са с водоизместване от 40 тона. Дължината им е 23,80 м, широчината 3,75 м и газенето 1,40 м. Имат по два шестцилиндрови бензинови двигателя “Стандарт” с мощност по 220 к.с. всеки. Ведетите са двувинтови и развиват скорост 17 възла. Въоръжени са с по едно 37-мм оръдие и с по две картечници система “Максим – Шпандау”.
При включването им в българския флот получават имената на старите миночистачни катери: “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”.
Още през 1925 г. ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Миньор” са преведени на Дунав. През 1928 г. заедно със шасьорите там е преведен и “Взрив”. В началото на 1932 г. при остров “Люляка” край Русе потъва “Миньор”, но до края на годината е изваден. По това време както той, така и ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” са в лошо състяние. Ето защо на последните два кораба през 1934 г. е направен основен ремонт, като за целта e бракувана другата ведете и са използвани годните и части.
В състава на Дунавската флотилия ведетите служат като патрулни кораби. През така наречената Отечествена война “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” вземат участие в първата й фаза, като са включени при прочистването на Дунав от мини. В края на войната, вече негодни, те биват бракувани.

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка