Горещи новини
- Зеленски в Суми представи своя „план за победа“ над Русия
- The Washington Post разказа как Хамас подготвя "изненада" за Израел
- Новият лидер на Хизбула загина след удар по Бейрут
- В Лондон окачиха плоча в памет на марулята, която „оцеля“ след премиерството на Лиз Тръс
- МО РФ: Руска ПВО свали HIMARS и Hammer
- Тръмп призова да не се забранява на Израел да атакува ядрените съоръжения на Иран
- СЗО предупреди за разпространението на силно заразния вирус Марбург. Какво трябва да знаете
- /ВИДЕО/: Космическият кораб Crew Dragon ще се върне на Земята на 8 октомври
- Премиерът Димитър Главчев и министър Красимира Стоянова наградиха екипите на ДАО, евакуирали българските граждани от Ливан
- Държавният глава връчи отличията на лауреатите на президентската инициатива Награда „Джон Атанасов“ за 2024 година
" alt="img" /> Ведети “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Снимка - Централен фотоархив на Министерството на отбраната
Четирите ведети са от друга голяма серия, състояща се от 600 кораба за борба с немските подводници. Те са строени по проект на американската фирма Elco в Канада, Монреал. Имат с дървени корпуси и са с водоизместване от 40 тона. Дължината им е 23,80 м, широчината 3,75 м и газенето 1,40 м. Имат по два шестцилиндрови бензинови двигателя “Стандарт” с мощност по 220 к.с. всеки. Ведетите са двувинтови и развиват скорост 17 възла. Въоръжени са с по едно 37-мм оръдие и с по две картечници система “Максим – Шпандау”.
При включването им в българския флот получават имената на старите миночистачни катери: “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”.
Още през 1925 г. ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Миньор” са преведени на Дунав. През 1928 г. заедно със шасьорите там е преведен и “Взрив”. В началото на 1932 г. при остров “Люляка” край Русе потъва “Миньор”, но до края на годината е изваден. По това време както той, така и ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” са в лошо състяние. Ето защо на последните два кораба през 1934 г. е направен основен ремонт, като за целта e бракувана другата ведете и са използвани годните и части.
В състава на Дунавската флотилия ведетите служат като патрулни кораби. През така наречената Отечествена война “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” вземат участие в първата й фаза, като са включени при прочистването на Дунав от мини. В края на войната, вече негодни, те биват бракувани.
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Снимка - Централен фотоархив на Министерството на отбраната
Четирите ведети са от друга голяма серия, състояща се от 600 кораба за борба с немските подводници. Те са строени по проект на американската фирма Elco в Канада, Монреал. Имат с дървени корпуси и са с водоизместване от 40 тона. Дължината им е 23,80 м, широчината 3,75 м и газенето 1,40 м. Имат по два шестцилиндрови бензинови двигателя “Стандарт” с мощност по 220 к.с. всеки. Ведетите са двувинтови и развиват скорост 17 възла. Въоръжени са с по едно 37-мм оръдие и с по две картечници система “Максим – Шпандау”.
При включването им в българския флот получават имената на старите миночистачни катери: “Миньор”, “Взрив”, “Капитан-лейтенант Минков” и “Кондуктор Докузанов”.
Още през 1925 г. ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Миньор” са преведени на Дунав. През 1928 г. заедно със шасьорите там е преведен и “Взрив”. В началото на 1932 г. при остров “Люляка” край Русе потъва “Миньор”, но до края на годината е изваден. По това време както той, така и ведетите “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” са в лошо състяние. Ето защо на последните два кораба през 1934 г. е направен основен ремонт, като за целта e бракувана другата ведете и са използвани годните и части.
В състава на Дунавската флотилия ведетите служат като патрулни кораби. През така наречената Отечествена война “Капитан-лейтенант Минков” и “Взрив” вземат участие в първата й фаза, като са включени при прочистването на Дунав от мини. В края на войната, вече негодни, те биват бракувани.
Други публикации
Напиши коментар