Горещи новини
- От земята до небето: Готови за F-16
- Опозицията в Армения нарече проекта за присъединяване към ЕС абсурден
- Wizz Air представи първия си самолет с пътническа кабина Airspace на Airbus (СНИМКИ)
- Кремъл се изказа по отношение на предложенията на САЩ за Украйна
- Песков: Значителна част от Украйна иска да стане част от Русия и вече е станала
- Летище София вече зарежда самолетите със SAF гориво
- Тръмп допусна, че Украйна "може някой ден да стане руска"
- Mash: Самолетът на специален представител на Тръмп може да е кацнал в Москва. Кремъл опровергава /КАРТИ/
- Украинската гранична служба: Украйна изгражда нови укрепления по границата с Беларус /ВИДЕО/
- /ВИДЕО/: Руски военни осуетиха мащабна офанзива на ВСУ в Белгородска област
(НАТО - клас "Шершен")
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
В периода 1956 - 1960 г. в замяна на торпедните катери проект 183 паралелно със създаването на ракетни катери в ЦКБ-5 (след това ЦКМБ "Алмаз") е изработен и проектът на голям торпеден катер (пр. 206, шифър "Щорм"). Главен конструктор на проекта е П. Г. Гойнкис. Катерът проект 206 е със стоманена обшивка.
По технически проект той трябва да има водоизместване около 160 t и максимална скорост 45 възла. Впоследствие, отчитайки, че главните размери на този катер са близки към неговия аналог, разработен по същото време ракетен катер проект 205, е взето решение - катерите проект 206 да се строят със същите корпуси и същите двигателни устройства както РК проект 205.
Прототипът на катерите проект 206 е построен в Ярославския корабостроителен завод през 1960 г. Серията се строи от 1960 до 1974 г. От този проект са построени повече от 86 катера.
Такива катери са предадени на следните страни: Ангола (4), България (6), Острови Зелени нос (2), Конго (3), Египет (6), ГДР (18), Гвинея (2), Гвинея - Бисау (2), Северна Корея (3), Югославия (2; 13 катера са построени по лиценз).
Тактико-технически характеристики
6 катера
Година на построяване 1960 - 1968.
Година на получаване 1970 - 1978.
Построени в СССР. В българския флот са с бордови номера 104, 105, 106, 114, 115, 116.
Водоизместване - 165/180 т.
Размери:
- дължина - 34,6 м;
- широчина - 6,75 м;
- газене - 2,00 м.
Задвижване - 3 дизелови двигателя М-503, 12 000 к. с., 3 винта.
Скорост - 46 възла (икономична 24 възла).
Екипаж - 22 души (4/4/14).
Въоръжение:
- артилерийско - 2 сдвоени 30-мм оръдия (АК-230); 12 подводни бомби ББ-1, 6 дънни мини;
- торпедно - 4 единични торпедни апарата ОТАМ-53, 533 мм, торпеда Т53-56.
Електроника - РЛС МР-102 "Баклан" - същите като при проект 205.
За управление на артилерийското оръжие РЛС МР-104 "Рис", за опознаване РЛС "Никел", "Нихром".
Изведени от строя след 1992 г., един е предаден за патрулен кораб на национална служба Гранични войски.
Други публикации
Напиши коментар