Горещи новини
- /ВИДЕО/: Шолц обещава да отговори на американските мита
- Радата одобри закупуването от България на руските ядрени реактори за ХАЕЦ за $600 млн. /СНИМКИ/
- От земята до небето: Готови за F-16
- Опозицията в Армения нарече проекта за присъединяване към ЕС абсурден
- Wizz Air представи първия си самолет с пътническа кабина Airspace на Airbus (СНИМКИ)
- Кремъл се изказа по отношение на предложенията на САЩ за Украйна
- Песков: Значителна част от Украйна иска да стане част от Русия и вече е станала
- Летище София вече зарежда самолетите със SAF гориво
- Тръмп допусна, че Украйна "може някой ден да стане руска"
- Mash: Самолетът на специален представител на Тръмп може да е кацнал в Москва. Кремъл опровергава /КАРТИ/
(НАТО - клас "Мома")
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Важно условие за осигуряване на висока бойна готовност през 60-те години става систематичното разузнаване силите на вероятния противник във всички възможни райони на плаване още в мирно време. То се провежда с цел навременното откриване на възможната заплаха от страна на вероятния противник и подготовката на адекватни ответни мерки.
След широкото внедряване във флотa първоначално на радиовръзките, а след това и на радиолокационните и хидроакустически системи (т. е. радиотехническите системи), основните източници на информация за вероятния противник стават радио- и радиотехническите излъчвания.
За водене на радиотехническо разузнаване по тези излъчвания в районите, където се намират военноморските сили на вероятния противник, се налага да се създаде система от разузнавателни кораби. Трябва да се отбележи, че подобни кораби има в състава на почти всички флотове.
Част от строящите се хидрографски кораби са доставени като разузнавателни. Във флота на Съветския съюз се появяват следните разузнавателни кораби (СРЗК) проект 850 и през 1965 - 1973 г. МРЗК проект 861М.
За нуждите на Българския флот е поръчан такъв кораб в Полша.
Тактико-технически данни
Корабът е построен в Гданск, Полша, през 1977 г. Под български флаг плава под името "Адмирал Бранимир Орманов" с бордови номер 431 и е базиран във Варна.
Водоизместване
-стандартно - 1400 т
-пълно - 1530 т.
Размери:
- дължина - 73,34 м;
- широчина - 10,8 м;
- газене - 3,9 м.
Задвижване - два дизелови двигателя "Згода - Зульцер" 6ТД48 с мощност 4400 к. с.(2х2200 к. с.), 2 винта.
Скорост - 17,0 възла.
Лаборатории - 4.
Район на действие - 10 000 морски мили при скорост 12 възла.
Автономност - 25 денонощия.
Екипаж - 85 души (от тях 19 научни сътрудници).
Електроника - 2 РЛС "Дон", 1 РЛС "Палма".
Други публикации
Напиши коментар
малко поправки в текста : първо район на действие 10848nm при икономичен ход - 11 възла - 140 об/мин. и стъпка на винтовете - 6,3; второ - автономност - 35 денонощия
и трето което пропуснах- спуснат на вода 25.12.1975 г а вдигане на ВМФлаг 29.03.1976г
и бордовият номер беше 401
Двигателите, мисля бяха 2х1800 кс, винтовете с ВРШ, не може да е пуснат на вода 1975, а да е произведен 1977г. Рефрежираторна система, парна отопление, ел. отопление, паротушен, система против обледеняване,противопожарна система и т.н. и т. н. Много хубав мореходен, с възможности за плаване в полярни и тропически води. За мен е чест, че бях част от историята му и от иторията на ВМФ и на НРБ
Изпълнявах задачи на този кораб през есента на 1986 година. Хареса ми и никога няма да забравя тези дни. Дори тогава получих свидетелство за морско кръщене за името "Змиорка" :) над 10000 мили. Незабравимо преживяване!