Горещи новини
- Повече от 8000 украински доброволци кандидатстваха за "Офанзивна гвардия"
- Първата партида отломки от сваления китайски балон е била доставена на ФБР
- Зеленски: Във фронтовите райони ще назначим шефове на ОВА с военен опит
- АНАЛИЗ: С какво могат да се потивапаставят руснаците на Leopard 2A4 в Украйна
- Броят на жертвите на земетресението в Сирия надхвърли 1000 души
- Жертвите на земетресението в Турция надхвърлиха 2370
- ГЩ показа как украинците се учат да водят градски битки във Великобритания
- Върховната рада призна ЧВК "Вагнер" за международна престъпна организация
- Пригожин покани Зеленски на въздушен бой: „Ако ти ме победиш, вземи Артьомовск“
- Самолети и ракети с голям обсег: Кулеба обяви основните искания на Украйна в Мюнхен
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
С. Черноморски
Сп. "Морски сговор", бр. 2/1925 г., стр. 8
От миналата година почна да развива усилена деятелност работилницата за лодки на Тодор Симеонов Плющев. Последният по народност русин и по професия моряк (морски офицер от търговските кораби) е притежавал в Русия (град Бердянск на Азовско море) работилница за яхти и лодки. През цялата европейска война е бил доставчик на моторни лодки и двигатели с вътрешно горене за военното пристанище Севастопол.
В България той се занимава главно с поправка на малки и средни ветроходи и направата на лодки. Той построи първата българска чисто спортна лодка, която му бе заръчена от Търновския клон на Б.Н.М Сговор и която още миналото лято се пустна в движение по водите на р. Янтра. Фотографията на тая лодка е дадена на началната корица на миналогодишния брой №7 на нашето списание. След това работилницата на г-н Плющев пристъпи към постройката на втора лодка, а както се научаваме сега прави опити да строи лодки тип "русалка" (подобно на описаните лодки Ba Fa We в книжка №7, год. I на списанието). Той се надява, че построените от него лодки тип "русалка" ще бъдат по-здрави и по-ефтини.
На фигура 1 е показана една част от работилницата му с почти завършения скелет на търновската лодка
На фиг. 2 е показано напълно завършената лодка, преди да е спусната още на вода.
На снимката се вижда и северо-западната част на Варненското пристанище
На фигура 3 виждаме същата лодка спустната на вода в Варненското пристанище
за да бъде изпитана в мореходните си качества преди да бъде изпратена в Търново
Първата българска спортна лодка, изработена в гр. Варна, принадлежаща на Търновския клон
на Б.Н.М. Сговор, в водите на р. Янтра. Търново, 1924 г.
Сп. "Морски сговор", Година I. бр. 7. Септемврий 1924 г.
Пристанището на Търновският спортен легион на р. Янтра.
Сп. "Морски сговор", Година III. - бр. 4. Варна, Април 1926 г.
loading...
Други публикации
Напиши коментар