Горещи новини
- /ВИДЕО/: Съветът за национална сигурност и отбрана на Украйна нарече песента "Sigma-boy" руска пропаганда
- /ВИДЕО/: Във ВСУ застреляха украински войник, защото отказал да даде бойно възнаграждение на ръководството
- Сирия постави условие за запазване на руските военни бази
- Иран спусна на вода самолетоносач за дронове
- Киев е готов да създаде хуманитарен коридор за района на Курск, ако Москва „официално го поиска“
- Министерството на правосъдието на САЩ разпуска работната група за конфискация на руски активи
- В САЩ забраниха на транссексуални да участват в женски шампионати
- Тръмп налага санкции на МНС, който по-рано издаде заповед за арест на Нетаняху
- /ВИДЕО/ Shot: Пияни рускиня и адвокат предизвикаха тежка катастрофа с държавен автомобил в Индия
- САЩ обявиха готовността на Тръмп да затегне санкциите срещу Русия
Парушев, Т. Морското стопанство на България 1918-1944 г. Книгоиздателство "Зограф", 2002
Глава III Полагане на основите на съвременното корабостроене и кораборемонт в България през периода 1923-1944 г.
1. Утвърждаване на водещите позиции на държавния сектор в българското корабостроене (1918-1944 г.)
След 1935 г. пристанищната работилница във Варна навлиза в нов етап от своето развитие. За първи път в бюджета й е включен параграф, според който се отпускат необходимите средства за постройка на първия български железен самоходен кораб...(стр. 97)
Благодарение на самоотвержения труд на работниците и специалистите от работилницата моторният железен кораб "Галата" е спуснат на вода през пролетта на 1937 г. Той е с 29 бр.р.т и може да развива скорост 9,7 мили в час, което е близко до проектната му скорост. Едновременно се завършва и строежът на четиритонната моторна лодка "Лилия". (стр. 98)
Иванов, Т. Страници от историята на българското корабостроене, Варна, 1998
Глава II. Създаване и развитие на държавната корабостроителна промишленост в България
2. Варненска пристанищна работилница
През юни 1937 г. са извършени изпитванията на моторния кораб, който е наименуван "Галата". При натоварването му развива скорост 9,7 възла. Едновременно са извършени изпитванията и на четиритонната дървена моторна лодка "Лилия" Бележка 17 (дължина - 8,9 м, широчина - 1,97 м, височина - 0,85 м, мотор 14 к.с.), чиито проектант е Тодор Плющев.
Бележка 17. Предназначена да разхожда по р. Камчия туристите, превозени по море до устието на реката.
Повече информация за работилницата за лодки на Тодор Симеонов Плющев във Варна (ок. 1924 г.) тук:
http://pan.bg/view_article-36-12022-Rabotilnicata-za-lodki-na-Todor-Simeonov-Pljushtev-vyv-Varna-ok-1924-g%29.html
Кънчев, К. Нашето Черноморие, Варна, 1938
Морското крайбрежно плаване напоследък застъпва в своите редовни пътувания и р. Камчия, като плаването по море се извършва от моторна лодка "Галата", а това по р. Камчия - от моторна лодка "Лилия"


Други публикации
Напиши коментар