Горещи новини
- Гърция купува израелските ракетни системи PULS
- Завърши последното за 2024 г. учение на ССО на Българската армия
- Чудо оръжията на Вермахта - Panzerfaust, Ofenrohr и Panzerschreck - танкоубиците на Хитлер
- ГАЛЕРИЯ - САМО ГРОХОТ НА МАШИНИ - АВИОБАЗА УЗУНДЖОВО НАВЪРШИ 73 ГОДИНИ!
- 8 ДЕКЕМВРИ 1982 - ПЪРВИ ПОЛЕТ НА МИГ-25 В БЪЛГАРИЯ, РАЗКАЗ НА ПИЛОТА ВЛАЮ ГЕНОВ
- ДА СИ СПОМНИМ ЗА ПОЛКОВНИК ИВАН БЕДРОЗОВ, ПЪРВИЯТ ЛЕТЕЦ НА МИГ-21
- Изграждат лодкостоянка с капацитет за 275 лодки в бургаския кв. „Победа“
- Министър Атанас Илков посрещна на коледно празненство деца на загинали полицаи и пожарникари
- Министър Атанас Илков: МВР е ангажирано с гарантиране на обществения ред и недопускане на ескалация на напрежението във Велинград
- Armymedia.bg: ВВВУ „Г. Бенковски” ще обучава виетнамски курсанти
" alt="img" /> ПОРЕДИЦА "БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБИ" с водещ Калоян Панчелиев
Кораб "Цар Крум" ("Св. Никола")
Построен - през 1910 г., в Русия;
Вместимост, БРТ - 65;
Вместимост, НРТ - 50;
Товароспособност в тона - 100.
Вписан в "Книгата за големите кораби" при пристанищата към 1.II.1938 г. в раздел Варна (всичко - 19 кораба).
Петър Иванов Търновски. Българското дунавско параходно дело. Защо не успя едно велико кооперативно дело. Печатница "Художник" - София.
Кораб "Цар Крум" ("Св. Никола")
Двумачтов ветроход, построен в Херсон, товароподемност - 120 т, БРТ - 65, НРТ - 53. Потопен през 1940 г. при буря.
Списък 3 Руски кораби, дошли у нас след революцията през 1917 г. и вдигнали български флаг (по данни на имигрантите и на съвременници)
Тремол Иванов, Морското търговско корабоплаване на Третата българска държава, ИК Галактика, 1996 г.
Кораб "Цар Крум"
Тонаж - 120 т, стъкмяване - двумачтова, строена - Русия (1908), собственик - Иля Я. Бондер.
Таблица от стр. 41, раздел "Гемии, движени само с ветрила"
Алатов, Ст. Залезът на българското гемиджийство
Научно-популярен алманах "ФАР-83"
Според статията "Българският "Титаник" от Атанас Панайотов и Мариана Кръстева, публикувана във в-к "Черно море" корабът "Цар Крум" е преустроен в кооперация "Нептун". Преименуван е на "Салвадор". На 3 декември 1940 г. отплава от Варна под уругвайски флаг с над 300 емигранти от Чехия и България. До Босфора е теглен на буксир от влекача "Ив. Вазов". От Босфора към Мраморно море е теглен на буксир от турски влекач. В последвалата буря се скъсва буксирното въже и "Салвадор" е изхвърлен на скалите край Силиври. Според версията на един от оцелелите - Цви Сузин, "Салвадор" излиза от Босфора без влекач, но с пилот на борда.
Статията "Българският "Титаник"
http://more.info.bg/addComment.asp?articleID=73929&issueID=397&topicID=261
Според Paul Silverstone в бурята на 12 декември 1940 г. "Салвадор" загубва мачтите си и търпи корабокрушение в ужасна буря край Силиври. Загиват 223 души, включително 66 деца. Оцелелите са отведени в Истанбул, 125 от тях се завръщат в България, а други 70 продължават пътуването с кораба Darien.
На тази трагедия е посветен документалният филм Salvador: The Ship of Shattered Hopes от 2006 г. с продължителност 70 мин. Кратък преглед на филма и интересни снимки можете да видите тук:
http://www.israelfilmcenter.org/israeli-film-database/films/salvador-the-ship-of-shattered-hopes/media/704930d0-864a-4877-9140-fe90ad1f050e
Paul Silverstone дава и различна година на построяване на "Цар Крум" - 1912 г. Според него оригиналното име на кораба е "Святой Николай". Той го определя като "дървена шхуна със спомагателен двигател".
Пощенска картичка с изглед от пристанище Варна от 1930 г. В центъра - гемията "Цар Крум"
Гемията "Цар Крум" - снимка от уеб-сайта Paul Silverstone Alyah Bet Project, Haganah Archives
Кораб "Цар Крум" ("Св. Никола")
Построен - през 1910 г., в Русия;
Вместимост, БРТ - 65;
Вместимост, НРТ - 50;
Товароспособност в тона - 100.
Вписан в "Книгата за големите кораби" при пристанищата към 1.II.1938 г. в раздел Варна (всичко - 19 кораба).
Петър Иванов Търновски. Българското дунавско параходно дело. Защо не успя едно велико кооперативно дело. Печатница "Художник" - София.
Кораб "Цар Крум" ("Св. Никола")
Двумачтов ветроход, построен в Херсон, товароподемност - 120 т, БРТ - 65, НРТ - 53. Потопен през 1940 г. при буря.
Списък 3 Руски кораби, дошли у нас след революцията през 1917 г. и вдигнали български флаг (по данни на имигрантите и на съвременници)
Тремол Иванов, Морското търговско корабоплаване на Третата българска държава, ИК Галактика, 1996 г.
Кораб "Цар Крум"
Тонаж - 120 т, стъкмяване - двумачтова, строена - Русия (1908), собственик - Иля Я. Бондер.
Таблица от стр. 41, раздел "Гемии, движени само с ветрила"
Алатов, Ст. Залезът на българското гемиджийство
Научно-популярен алманах "ФАР-83"
Според статията "Българският "Титаник" от Атанас Панайотов и Мариана Кръстева, публикувана във в-к "Черно море" корабът "Цар Крум" е преустроен в кооперация "Нептун". Преименуван е на "Салвадор". На 3 декември 1940 г. отплава от Варна под уругвайски флаг с над 300 емигранти от Чехия и България. До Босфора е теглен на буксир от влекача "Ив. Вазов". От Босфора към Мраморно море е теглен на буксир от турски влекач. В последвалата буря се скъсва буксирното въже и "Салвадор" е изхвърлен на скалите край Силиври. Според версията на един от оцелелите - Цви Сузин, "Салвадор" излиза от Босфора без влекач, но с пилот на борда.
Статията "Българският "Титаник"
http://more.info.bg/addComment.asp?articleID=73929&issueID=397&topicID=261
Според Paul Silverstone в бурята на 12 декември 1940 г. "Салвадор" загубва мачтите си и търпи корабокрушение в ужасна буря край Силиври. Загиват 223 души, включително 66 деца. Оцелелите са отведени в Истанбул, 125 от тях се завръщат в България, а други 70 продължават пътуването с кораба Darien.
На тази трагедия е посветен документалният филм Salvador: The Ship of Shattered Hopes от 2006 г. с продължителност 70 мин. Кратък преглед на филма и интересни снимки можете да видите тук:
http://www.israelfilmcenter.org/israeli-film-database/films/salvador-the-ship-of-shattered-hopes/media/704930d0-864a-4877-9140-fe90ad1f050e
Paul Silverstone дава и различна година на построяване на "Цар Крум" - 1912 г. Според него оригиналното име на кораба е "Святой Николай". Той го определя като "дървена шхуна със спомагателен двигател".
Пощенска картичка с изглед от пристанище Варна от 1930 г. В центъра - гемията "Цар Крум"
Гемията "Цар Крум" - снимка от уеб-сайта Paul Silverstone Alyah Bet Project, Haganah Archives
Други публикации
Напиши коментар