Горещи новини
- Пентагонът: Турция не е информирала САЩ чрез военните за плановете да започне операция в Северна Сирия
- Лукашенко създава оперативно командване на войските на границата с Украйна
- Русия: Свалихме самолет с чуждестранни оръжия
- Канцлерът на ФРГ: Войната на Русия в Украйна е провал, Путин подцени сплотеността и мощта на НАТО
- Сорос: Европа е единственият пазар на Русия, ще бъде принудена да затвори газовите находища в Сибир
- Ден на отворените врати в авиобаза Безмер за 1 юни
- /ВИДЕО/ МО на РФ: Руските военни унищожиха щурмова бригада в ДНР, която пристигна за укрепване на ВСУ
- В САЩ считат, че руският Су-47 "Беркут" е създаден за борба с американския F-22 "Raptor"
- В Русия ще реставрират първата атомна подводница на СССР
- The Drive: Американска подводница се сблъска с подводна планина заради действия на екипажа
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
Шест баржи, предадени на България след Първата световна война
Имената на тези плавателни съдове откриваме в документ от 2 август 1921 г. Reports of International Arbitral Awards Navigation on the Danube (Allied Powers: Czechoslovakia, Greece, Romania, Serb-Croat-Slovene Kingdom; Germany, Austria, Hungary and Bulgaria), volume I
Въпроси, свързани с корабоплаването на река Дунав
Анекс VII
Български плавателни съдове, придобити от Съюзниците след сключването на Примирието с България; към настоящия момент тези плавателни съдове са в притежание на френска компания; собствеността и националността на тези плавателни съдове е потвърдена в полза на България (Bulgarian Vessels Taken into the Possession of Allied Forces After the Bulgarian Armstice And Now in Possession of a French Company, the Ownership and Nationality of Which are Confirmed to Bulgaria)
1. Баржа Ida, бивша Hannover, тонаж - 25
Забележка: не е посочена в списъка на Сава Н. Иванов.
2. Баржа Carry, бивша Carry, тонаж - 1000
Забележка: според Сава Н. Иванов това е шлеп "Кори" с водоизместване 1000 тона, газене 0,6 м и обслуга 4 души.
3. Баржа Velico Firnovi, бивша Azriel, тонаж - 1175
Забележка: според Сава Н. Иванов това е шлеп "В.Търново" с водоизместване 1000 тона, газене 0,6 м и обслуга 4 души.
4. Баржа Maritza, бивша Maritza, тонаж - 600
Забележка: закупена през 1893 г. от фирма Danubius Hungarian Ship & Machine Factory Co. (Корабна и машиностроителна фабрика „Данубиус”) в Будапеща, повече информация тук: http://pan.bg/view_article-3-5333-BARZhITE-MARICA-I-TUNDZhA-V-BALKANSKATA-VOJNA.html
5. Баржа Solontcha, бивша Solontcha, тонаж - 600
Забележка: според Сава Н. Иванов това е шлеп "Солуча" с водоизместване 500 тона, газене 0,6 м и обслуга 2 души.
6. Баржа Presenti, бивша Presenti, тонаж - 324
Забележка: не е посочена в списъка на Сава Н. Иванов.
7. Баржа Dounone, бившо име - не се посочва, тонаж - 670
Забележка: вероятно това е шлеп "Дунав 7" от флота на Захарната фабрика в Русе.
Подпис: Брайс Клагет
loading...
Други публикации
Напиши коментар