Горещи новини
- Sky News: ЕС, останa сам, САЩ вече не изглеждат като надежден партньор по украинския въпрос
- Хърватия предаде своите танкове М-84 на Германия за по-нататъшен трансфер към Украйна
- Още една партида изтребители Су-35С е доставена на руските военни
- Министерството на отбраната на САЩ поръчва още щурмови мостове
- БЛА MQ-9B Protector получи британски сертификат
- Сингапур ще модернизира всички си 76 mm корабни оръдия Super Rapid със системата Strales
- България е домакин на военнополицейското учение с международно участие „Отвъд хоризонта 25“
- Boeing ускорява забавените доставки на двата президентски самолета 747-8 AirForceOne - ще ги достави през 2027 г.
- НЕПРЕДВИДЕНИ ПРОВАЛИ – УСПЕШНО КАЦАНЕ С БЪЛГАРСКИ МИГ-21 В ЛОШО ВРЕМЕ НА ЛЕТИЩЕ ЛИМАНСКОЕ
- СПИСАНИЕ "КРИЛЕ" ПРЕДСТАВЯ - 80 ГОДИНИ МЕ 109G В БЪЛГАРСКИТЕ ВВС
ПОРЕДИЦА "БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБИ" с водещ Калоян Панчелиев
През пролетта на 1924 г. Русенското пристанищно управление реши да закупи за своите нужди още един кораб с мощност до 150 к.с. От предложените в Браила два кораба - "Харалапос" и "Сандра" - бе избран "Сандра". Той пристигна в Русе, бе наречен "Цибър" и започна работа по превозването на камъни за строежа на кейовите стени. Когато през лятото на същата година в Русе бе докарана на влекало от кораба "Людвиг" новозакупената от Будапеща дълбачка "Вида", "Цибър" бе придаден към нея, за да я обслужва.
"Цибър" (бивш "Сандра") е построен през 1906 г. в Германия. Водоизместване - 106 т, дължина - 22,55 м, широчина - 5,55 м, газене 1,7 м, парна машина с мощност 240 к.с., скорост - 8,4 възла. Мобилизиран в периода 1944-1945 г.
Минков. 30 години параходство БРП
Снимка - Централен фотоархив на Министерството на отбраната
Други публикации
Напиши коментар