Горещи новини
- Естония ще бъде домакин на най-голямото военно учение за годината „Siil 2025“
- Турският самолет HÜRJET достига скорост от 1,2 Маха /ВИДЕО/
- В НАСА заявиха, че са „дълбоко загрижени“ относно безопасността на МКС
- Разкриха за планове на САЩ да създадат военен лунен модул
- Узбекистан се обърна към САЩ за изстрелване на собствен сателит
- Bloomberg: САЩ представиха план за Украйна със запазване на територии за Русия и отмяна на санкции
- /СНИМКИ/: Тръмп обяви за скорошно подписване с Украйна на сделка за минералните ресурси
- Хамас отхвърля израелската сделка за заложници, не приема сделка, която не слага край на войната
- САЩ обявиха за унищожаването на пристанището Рас Иса в Йемен. Има съобщения за много убити и ранени
- Украински дронове масово атакуваха няколко региона на Руската федерация и Крим, има загинали
„Нашата външна търговия по Дунава и морето в миналото и сега”
По въпроса за създаването на българско търговско параходно дружество на Дунава
„...Преди войната имаше условия за създаването и по Дунав на едно българско търговско параходно дружество, даже бяха извършени подготвителните работи, но държавата се оказа невъзприемчива и изостави тоя проект.
Допреди войната нашето крайбрежие е било обслужвано редовно седем пъти седмично в двете направления. По-късно това обслужване се намали на шест пъти седмично, в последните години това редовно обслужване спадна на четири пъти седмично, извършвано с по един параход от двете дружества – австрийското и маджарското. Откриването на плаването не става веднага щом състоянието на реката позволява това, нито пък продължава, докато времето позволява, поради това, че базата на тия дружества е далече и още поради това, че именно през това време трафикът доста намалява и плаването става със загуба.
Въпреки това комисията дава мнение, водима главно от всички съображения, че при тия условия създаването на наше параходство с частен капитал едва ли би било възможност. Само държавата е в състояние да създаде тази служба. Но и тя при сегашното й стеснено финансово положение едва ли би могла да отдели един капитал от 20-25 милиона за създаването й”.
Други публикации
Напиши коментар