Превоз на товари с шлепа "Марица", влачен от влекача "Цибър" (сл. 1930 г.)

Pan.bg 25 яну 2013 | 07:53 views (6902) commentaries(0)
img ПОРЕДИЦА "БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБИ" с водещ Калоян Панчелиев

Към 1930 г. русенското пристанище притежава парните влекачи "Искър", "Вит", "Цибър", "Росица", "Княз Кирил", моторните кораби "Шумен", "Елена", "Спорт", "Вихър", ветроходите "Христо", "Добруджа", "Евдокия", дълбачката "Вида" и 16 понтона. Така целият български дунавски флот, представляващ по малко от половин процент от всички кораби, плаващи по река Дунав се използвал за строеж на пристанища.

Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.

Под българско знаме бяха само 0,5 % от мощността на машините на корабите, които по това време плаваха по Дунав. При това целият български плавателен парк се използуваше само за строителни цели...За покриване на част от нуждите Речното крайбрежно плаване пусна шлепа "Марица", който, влачен от влекача "Цибър", извозваше по крайбрежието по-големите и груби товари.

Минков. 30 години параходство БРП

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка