Горещи новини
- Вашингтон, Сеул и Токио проведоха авиационни учения
- Новият турски стелт дрон извърши тестово бомбомятане от вътрешния си оръжеен отсек
- Полските граничари с проблем при обслужването на самолетите си L-410 Border Guard
- Италия закупи системата за ПВО Rheinmetall Skynex
- Турският спътник Fergani FGN-100-d1 е успешно изведен в орбита
- /ВИДЕО/ Външният министър на Армения: Страната ще се присъедини към коалиция за борба с ИДИЛ
- /ВИДЕО/: Кандидатът за шеф на Пентагона обещава да спре да пие, ако получи поста
- /ВИДЕО/: САЩ и Армения подписаха документ за стратегическо партньорство
- /ВИДЕО/ Руската постоянна мисия: Великобритания кани неонацисти на срещата на СС на ООН
- В САЩ искат да забранят на транссексуалните да участват в женски спортове /ВИДЕО/
" alt="img" /> ПОРЕДИЦА "БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБИ" с водещ Калоян Панчелиев
Построен от Gutehoffnungshutte - Rheinwerft Walsum
Година на построяване 1939 г.
Водоизместване 920 тона
Товароподемност 450 тона
Дължина 65 м
Широчина 15 м
Газене 2 м
Скорост по течението 16 км/ч
Скорост срещу течението 8 км/ч
Бележки: След 1954 г. става собственост на УППД.
Железопътен ферибот "София"
Снимката се публикува по Дойков В. и Генчев Н. Половин век в служба на дунавския воден път. Русе, 2002 г.
ДИРЕКЦИЯ "КОРАБНА БАЗА"
стр. 82-83
За първата фериботна връзка между България и Румъния, установена през 1940 г. в района на Русе и Гюргево, е доставен фериботен кораб (железният кораб) "София", построен в корабостроителницата във Валзум на Рейн през 1939 г. Водоизместимостта на кораба е 920 тона, товароподемността му 450 тона - 16 жп вагона с по 20 тона товар, дълъг 65 м, широк 15 м, гази 2 м, скорост срещу течението 8 км/ч и по течението 16 км/ч. През 1986 г. му е извършен ремонт в Кладово. Вторият ферибот - "Букурещ", поръчан от Румъния, е потопен по време на морския преход. След построяването на Дунав мост Русе-Гюргево, през 1954 г. ферибот "София" е в резерв, а след това става собственост на УППД.
Българскиятъ фериботъ въ постройка
Снимката се публикува по сп. Морски сговоръ, бр. 8/1939 г., стр. 151
Желъзнопътниятъ (фериботъ) корабъ Русе - Гюргево от Инженеръ Т.Д.
Българскиятъ фериботъ въ плаване
Снимката се публикува по сп. Морски сговоръ, бр. 8/1939 г., стр. 152
Желъзнопътниятъ (фериботъ) корабъ Русе - Гюргево от Инженеръ Т.Д.
Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.
Построен от Gutehoffnungshutte - Rheinwerft Walsum
Година на построяване 1939 г.
Водоизместване 920 тона
Товароподемност 450 тона
Дължина 65 м
Широчина 15 м
Газене 2 м
Скорост по течението 16 км/ч
Скорост срещу течението 8 км/ч
Бележки: След 1954 г. става собственост на УППД.
Железопътен ферибот "София"
Снимката се публикува по Дойков В. и Генчев Н. Половин век в служба на дунавския воден път. Русе, 2002 г.
ДИРЕКЦИЯ "КОРАБНА БАЗА"
стр. 82-83
За първата фериботна връзка между България и Румъния, установена през 1940 г. в района на Русе и Гюргево, е доставен фериботен кораб (железният кораб) "София", построен в корабостроителницата във Валзум на Рейн през 1939 г. Водоизместимостта на кораба е 920 тона, товароподемността му 450 тона - 16 жп вагона с по 20 тона товар, дълъг 65 м, широк 15 м, гази 2 м, скорост срещу течението 8 км/ч и по течението 16 км/ч. През 1986 г. му е извършен ремонт в Кладово. Вторият ферибот - "Букурещ", поръчан от Румъния, е потопен по време на морския преход. След построяването на Дунав мост Русе-Гюргево, през 1954 г. ферибот "София" е в резерв, а след това става собственост на УППД.
Българскиятъ фериботъ въ постройка
Снимката се публикува по сп. Морски сговоръ, бр. 8/1939 г., стр. 151
Желъзнопътниятъ (фериботъ) корабъ Русе - Гюргево от Инженеръ Т.Д.
Българскиятъ фериботъ въ плаване
Снимката се публикува по сп. Морски сговоръ, бр. 8/1939 г., стр. 152
Желъзнопътниятъ (фериботъ) корабъ Русе - Гюргево от Инженеръ Т.Д.
Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.
Други публикации
Напиши коментар
Дядо ми Никола Маринов Яков е имал може би най дългата служба на ферибота.Той беше последният лоцман ,който можеше да извади ферибота от лимана на Русе и го направи.Ако някой има снимки и информация за ферибота моля пратете ми ги.Цялото ми детство е минало на тази палуба,мостика,каютите,машснното където миризмата беше направо вълшебна и днес си я спомням.Благодаря предварително на тези ,които се отзоват на молбата ми!