Горещи новини
- Пентагонът: Турция не е информирала САЩ чрез военните за плановете да започне операция в Северна Сирия
- Лукашенко създава оперативно командване на войските на границата с Украйна
- Русия: Свалихме самолет с чуждестранни оръжия
- Канцлерът на ФРГ: Войната на Русия в Украйна е провал, Путин подцени сплотеността и мощта на НАТО
- Сорос: Европа е единственият пазар на Русия, ще бъде принудена да затвори газовите находища в Сибир
- Ден на отворените врати в авиобаза Безмер за 1 юни
- /ВИДЕО/ МО на РФ: Руските военни унищожиха щурмова бригада в ДНР, която пристигна за укрепване на ВСУ
- В САЩ считат, че руският Су-47 "Беркут" е създаден за борба с американския F-22 "Raptor"
- В Русия ще реставрират първата атомна подводница на СССР
- The Drive: Американска подводница се сблъска с подводна планина заради действия на екипажа
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
Парен влекач "Кн. Кирилъ" (постр. 1905 г.)
Построен - 1905 г., Холандия;
Пълна вместимост - 22 регистър тона;
Чиста вместимост - 7 регистър тона;
Обслуга - 4 души;
Най-голяма дължина - 16,05 м;
Най-голяма широчина - 3 м;
Най-голямо потъване - 1,2 м;
Най-голяма мощност на двигателя - 70 к.с.;
Скорост срещу течението - 9 мили в час;
Скорост по течението - 14 мили в час;
Обикновен запас гориво - 3,500;
Местослужене - Русе;
Първата световна война завари България без собствен корабен парк по Дунав. Държавни кораби нямаше, военните бяха потопени. В Русе имаше само 2 влекача - "Росица" и "Княз Кирил" с мощност 70 к.с., построен през 1905 г. в Холандия. Първият екипаж на "Княз Кирил" се състоеше от капитан Никола Минев, механик Иван Пенев, матроси Велико Рекинов и Димитър Топалов, огняри Ставри Ангелов и Борис Мангов...По това време не бяха още създадени
пристанищните управления. Техните функции се изпълняваха от митниците. Едва през 1918 г. в Русе и Лом бяха създадени пристанищни управления, които поеха своята работа от русенската и ломската митница. Тъй като тогава пристанищните управления се занимаваха главно със строеж на кейови стени, те бяха наричани "инженерства".
Към Пристанищното управление в Русе бяха предадени влекачите "Росица" и "Княз Кирил".
loading...
Други публикации
Напиши коментар