Горещи новини
- Українська правда: Руски МиГ - 31 с ракети Х-47М "Кинжал" атакуваха украинската Виницка олпаст
- Община Бургас ще кандидатства с проект за изграждане на нова работилница на лодкостоянката в Крайморие
- Сателити забелязаха повишена активност в "Китайската Зона 51"
- България е на 67-о място по военна мощ в света
- Зенитно-ракетни системи на противовъздушната отбрана на Румъния
- В Украйна отново ще изграждат завод за ударни дронове Bayraktar TB2
- Завърши обучението на специализантите от курса „Войник – първи етап”
- Започва съвместната летателна тренировка “Тракийска пепелянка 2022”
- Херсонска област: Руснаци се опитват да купят гласове за псевдореферендум
- Днепропетровска област: руснаците стреляха с"Град" и насочиха ракети Х-59
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
Влекач "Борис"
Влекачът "Борис" беше собственост на българския поданик Сократ Панайотов от Видин. Още с обявяването на войната собственикът му го предложи да бъде използуван за транспортните нужди на Дунавската флотилия, като той сам пое командването му, и не претендираше за никакво възнаграждение, освен да му отпущат необходимите горивни и намазни материали. Влекачът имаше водоизместване около 40 тона, при дължина 16 метра, широчина 3 м. и газене 1,3 метра. За двигател му служеше едноцилиндрова парна машина с мощност 60 конски сили. След привършване на войната влекачът беше върнат обратно на собственика му.
Таблица №3
Таблица за състава на плавателните съдове през време на Световната война (1917 и 1918 г.) и необходимите данни
Водоизместване в тонове - 40
Газене във водата в метри - 1,3
Скорост в тиха вода километри в час -16
Двигатели - парна машина
Число на обслугата му - 10
Транспортният параход "Борис", действувайки само през 1917 г. (за останалите години няма статистически данни) по Дунава в района Видин-Браила, е направил 77 рейси, като е изминал 6,696 километра воден път и е пренесъл 2,473 войници и 15,324 тона бойни и хранителни припаси и други материали (278 тона - бойни материали, 11,544 тона - хранителни припаси, 3,502 тона - други материали). При тази своя транспортна дейност той е изразходвал 521 тона каменни въглища и 319 килограма машинно масло.
Сава Н. Иванов
капитан I ранг
Действията на Дунавската флотилия през време на Световната война 1915-1918 г.
loading...
Други публикации
Напиши коментар