F-16 „налетя” 25 000 часа

Pan.bg 15 юни 2015 | 19:06 views (3724) commentaries(14)
img «Военный Паритет»/списание „Клуб КРИЛЕ”, Николай Димов

Компанията Lockheed Martin неотдавна завърши наземни изпитания за издръжливост на изтребител F-16C Block 50 (предоставен от ВВС на САЩ), при които самолетът издържа натоварвания, равняващи се на нальот от 25 000 часа при даден ресурс за планера от 8 000 часа.

Програмата F-16 FSDT (Full Scale Durability Test – пълномащабни изпитания за издръжливост) цели да определи възможностите за удължаване срока на служба на изтребителя SLEP (Service Life Extension Program), при която да достигне до 12 000 часа. Така се доказва напълно възможността да се удължи експлоатацията на 300 изтребителя F-16C/D Block 40 и Block 50 от ВВС на САЩ до замяната им от самолетите пето F-35.

„Извършените изпитания и анализи показват,че F-16 могат да летят по-дълго от първоначално планираното. Разширените възможности на модификацията F-16V могат да се използват при модернизацията на сега намиращите се на въоръжение самолети и може да привлекат нови клиенти на F-16”, споделя вицепрезидентът и генерален мениджър на F-16/F-22 Род Маклин ( Rod McLean).

Вече над 40 години F-16 се изявява като най-ефективният многоцелеви изтребител четвърто поколение и е на въоръжение във ВВС на 28 страни. Модификацията F-16V може да задържи този изтребител в предния край на най-новите технологии, съобщават от компанията

image




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 14

  1. #1
    32-ра ЗРБ 15 юни 2015, 20:55
     
    8
     
    4

    То май май... Ф 16 направо си е по добьр от Ф 35 да си го признаят поне че още дьлго време американските ВВС ще се крепят на Ф 16

  2. #2
    Ъц 16 юни 2015, 06:50
     
    4
     
    1

    До 32-ра ЗРБ

    Не май, ами направо си го слага у джоба, не напразно ВВС на Щатите ще модернизират част от ризерва на ф-16, а че то и "стършела" е за предпочитане пред 35-цата, а за ф-15 да не говорим.


  3. #3
    ъц-пръц, зъра-бъра 16 юни 2015, 10:39
     
    4
     
    1

    Ф16 като стартира беше точно толкова недолюбван и несигурен, а вижте го къде е днес!

  4. #4
    Гражданин 16 юни 2015, 16:28
     
    1
     
    1

    Брей говориш така все едно си работил у локхиид 60те.

  5. #5
    Thunder 16 юни 2015, 17:08
     
    2
     
    1

    Естествено, че Ф16 може да лети над първоначално определеният му ресурсен период.

    Това сега ли го разбирате ...

    Още преди няколко годи видният експерт по отбрана А.А заяви в народното събрание :

    Че с новият изтребител избрано от него ще има ресурс 20 дори 25 и повече години в родните ВВС.

    А тия каручки вече бяха чукнали по 30 - 35г служба ..

    Вероятно сегашният експерт смята, че с редовно поливане и торене може ползваме Ф16А за 50г напред ...

  6. #6
    до 5 16 юни 2015, 18:21
     
    4
     
    2

    Значи с 16-ската не може, ама с 21 и 29 няма проблеми да се лети извън първоначалния ресурс, така ли?

  7. #7
    Тhunder 16 юни 2015, 20:22
     
    2
     
    1

    Какво да ти кажа #6-ти ...

    Комисионната за удължаване ресурса и модернизация на Миг-а, явно малка...

    Като го вземеш тоя " коптор " от пустинята що сделки с под изпълнители ще се сключат. Партийни каси, частни каси ....

    Тоя параметър е водещ при политическото решение ...

    А, А.А каза, че избора ще е политически ...

  8. #8
    Angel 678 16 юни 2015, 20:37
     
    8
     
    2

    Хайде преди да се препирате погледнете родните МИГ 29 от коя модификация са... Първата която дори страни от Африка нямат. Да се модернизира тази купчина скрап няма смисъл. Това е като да запазим на въоръжение танковете Т 55, които всъщност бяха Т 54 модернизирани от нас за да могат да стават горе-долу за нещо. Тези които са служили като танкисти знаят за какво иде реч. Така, че според мен най-добрия вариант за нас са изтребители Грипен като съотношение цена тактически възможности.

  9. #9
    пак до 5 16 юни 2015, 23:21
     
    0
     
    0

    И забелязваш ли как измествайки диспута върху производителя и разходите по подръжка на самолетите се покрива темата за безопасността въобще.

  10. #10
    Thunder 17 юни 2015, 10:11
     
    2
     
    0

    6-ти. Всяко едно изделие има определен живот.

    Продължителността на използваемост зависи от множество фактори.

    Това което искат да кажат със статията, е че са разработили програма за удължаване на предварително зададеният русурсен период.

    Тъй наречената рехабилитация, можеш да смениш електрониката, окабеляването, уплътненията, двигателя и целият корпус дори !

    Въпросът е кога трябва да спреш и в, кой момент ще ти е по-евтино и по-безопасно да закупиш нов изтребител отколкото да рехабилитираш стария.

    Това се опитвах да кажа с други думи...

    Отностно безопасността, политиците са много загрижени за нея. За това на всеки 5г си купуват най-новите лимузини, с мотивите, че не заради лукса, а защото са по-безопасни.

    Да, загрижени са за собствената си безопасност и за комисионната. .....

  11. #11
    Незнаен 17 юни 2015, 10:16
     
    1
     
    1

    До #8 то хубаво Грипен ама и те нещо много взеха да аварират виж унгарските.Не е без значение и с какво въоръжение ще бъдат -да не са като гълъбите на мира.
    Все си мисля че като се сложи и усвояването на новия самолет от летците и поддръжката най -рентабилен ще е вариантът за закупуването на Миг-35.
    Ама никой няма да гледе цена възможности и качество а ще се услушва за заповеди от краварите и комисионни под масата.

  12. #12
    Thunder 17 юни 2015, 10:57
     
    0
     
    0

    Няма как да летиш и да нямаш откази.

    Който лети повече, ще има и повече откази, въпросът е да не са над нормата.

    Ще дам реален пример, в един вестник преди години написаха колко бил опасен АЕЦ-Козлодуй.

    В АЕЦ-а имало цели 100 отказа на прекъсвачи, докато в надеждната американска централа само 10 за същият период.

    Само, че не споменават, че в ел. схемата на АЕЦ-а има над 1000 предпозителя, което е под 10%.

    А в американските централи са около 100 което пак е около 10 или малко над тях %.

  13. #13
    граничар 17 юни 2015, 15:44
     
    2
     
    2

    Стига сте сравнявали "Москвич" и "Крайслер", взехте да ставате смешни! Питайте си внуците кое е по-добро дано най-после нещо ви влезе в дървените кратуни!

  14. #14
    митничар 17 юни 2015, 21:52
     
    1
     
    0

    №13 граничар, ти от кога почна да разбираш от авиация? Гледай си кучето и не се занимавай с непознати работи!
    Дървената кратуна се познава по това, че разбира от всичко!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка