Горещи новини
- САЩ ще разположат в Израел противоракетни системи за прихващане на ракети от Иран
- Зеленски допуска съвместно производство на оръжия с Франция на територията на Украйна
- ЦАХАЛ обяви още пет района в Северен Израел за затворена военна зона
- /ВИДЕО/: Четирима души загинаха при експлозия на бензиностанция в Грозни
- Шестима дезертьори, избягали от Руската федерация, стигнаха до Франция
- Bloomberg: Индия рязко увеличи доставките на забранени стоки за Русия
- Boeing на фона на стачка ще съкрати 17 хиляди работни места
- Турция ще ограничи покупките на руска стомана
- Генералният щаб на ВСУ потвърди за удара по петролното депо в Ровенки /ВИДЕО/
- В Британия заявиха за липса на резултат от атаката на ВСУ срещу района на Курск
Утрешното състояние на военните медии стигна до Комисията по отбрана
Ще се акцентира на съвременните електронни форми на разпространение – уеб сайт, социални мрежи и софтуерни приложения. Вестник „Българска армия“ бил на кантара. Телевизионни журналисти стават анализатори.
Спирдон Спирдонов - otbrana.com
Министърът на отбраната Тодор Тагарев имал колебания дали да не спре издаването на в. „Българска армия“. Директорът на Информационния център на МО Владимир Миленски, обаче го убедил да не го спира, защото дядовците четели изданието и разказвали на внуците за армията. Това стана ясно от изслушването на двамата днес в Комисията по отбрана във връзка с новия Устройствен правилник на ИЦ и провежданата в него политика. От думите им стана ясно още, че вестникът се чете от хора над определена възраст нагоре и очевидно не стига до целевите групи на тяхната политика. Тази мисия в определена степен не изпълнявал и Военният телевизионен канал. Директорът обеща военната телевизия да има 50 на сто собствена продукция. По тези причини ще се акцентира върху предоставяне на информация чрез сайтовете и социалните мрежи.
Направеният анализ на функционирането на ИЦ се оказал необнадеждаващ, посочи директорът. До хората не стигала достатъчно информация, за да дойдат в армията. Така се стигна до промени в Устройствения правилник на МО с постановление на МС, които да дадат възможност на Информационния център на МО да организира вътрешната си структура и да създаде екипи за незабавно реагиране и дългосрочно противопоставяне на пропагандата и информационните атаки, на които е цел всеки военнослужещ и въоръжените сили като цяло, бе записано в мотивите към документа. Като основание бяха формулирани въвеждането в сила на „Концепция за реализиране на информационната политика на отбраната“, крайно изострената и динамична среда за сигурност, руската инвазия в Украйна и неконвенционалните и хибридни действия, които агресивно използват най-съвременни средства за въздействие, а също развитието на технологиите и на средствата за комуникация.
Така дойдоха новите функции на ИЦ. Да организира и осъществява мониторинг и анализ на информационната среда за ефекта от осъществяваната информационна политика, включително за наличие на хибридни информационни атаки и дезинформационни кампании, насочени срещу въоръжените сили и срещу политиката за национална сигурност и отбрана. Да планира осъществяването на информационната политика на отбраната в интерес на изграждането и поддържането на модерни, боеспособни и мотивирани въоръжени сили, като прилага Стратегия за стратегически комуникации и План за стратегически комуникации, изготвени в Министерството на отбраната. Да организира продукцията на информационно съдържание, което разпространява чрез Военния телевизионен канал, вестник „Българска армия“ и чрез съвременните електронни форми на разпространение – уеб сайт, социални мрежи и софтуерни приложения. Посочена бе целта за оптимизиране на комуникацията с обществото и военнослужещите и ефективно противодействие на неконвенционалните и хибридни информационни атаки и дезинформационни кампании срещу Въоръжените сили и срещу политиката за национална сигурност и отбрана.
Разработен бе нов Правилник за устройството и дейността на Информационния център на МО, който все още не е публикуван в Държавен вестник, а се очаква да влезе в сила от 1 март. Той предвижда промяна на структурата, нови функции, но при същия щатен състав – 58 души и при същото финансиране. Очевидно това е създало определено напрежение в състав и доведе темата до заседание на Комисията по отбрана. Доколко е удачно преназначаването на журналисти в отделите на мониторинг и планиране, питаха депутатите. Или определени дейности, посочени в правилника, не са ли отговорност на военното разузнаване и други структури в министерството.
Г-н Миленски не скри, че ще има пренатоварване на журналисти, както и предстоящо обучение във връзка с новите им функции. Има поне хиляда сайта, които бълват информация, каза той във връзка с мониторинга. За тази цел ще се работи и с голяма компания на високо ниво. Освен това, с оглед на преназначаванията, по неговите думи, става дума за държавни служители по длъжност във военните медии, а не за журналисти. Разбира се, ако някой реши да напусне, ще обявим конкурс за мястото му, отбеляза директорът. Освен това, на основата на сътрудничеството с факултета по журналистика в СУ можело да се очаква след 3-5 години във военните медии да дойдат млади кадри.
От членовете на комисията бяха изразени някои опасения. Христо Гаджев попита доколко е удачно телевизионни журналисти да работят в отделите за мониторинг и планиране, а вестникарите в телевизията. Очевидно ще стане така. Един текст, даде пример г-н Миленски, ще се пише както за вестника, така за сайта, така и за телевизионен репортаж. Според Джейхан Ибрямов трябва да се внимава, за да не се получи дублиране на определени функции с дирекция „Връзки с обществеността и протокол“. Борислав Гуцанов попита кой определя коя новина е фалшива и това не е ли възможност за налагане на цензура. Не остава ли горчивия привкус, че една от целите на промяната е част от журналистите да бъдат учтиво помолени да напуснат, бе притеснението на Атанас Зафиров. Няма да е добре, допълни той, ако една деполитизирана структура се превърне в политически инструмент. Тук се намеси министър Тагарев и каза, че за 9 месеца не е дал едно интервю за в. „Българска армия“, което, обаче, отчита като грешка.
Владимир Миленски каза, че след определен период ще се направи преглед на изпълнението на правилника, допусна, че ще има грешки и съответни корекции. Все още длъжностните характеристики на служителите не са връчени, защото правилникът не е публикуван в Държавен вестник и не е влязъл в сила. Остава да дойде 1 март и да видим какво ще донесе Баба Марта на военните медии.
Други публикации
Напиши коментар