Eurosatory 2024 - CV90 Mk IV – шведска модулност в британска кожа

Pan.bg 19 юни 2024 | 10:40 views (700) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на mbda.com


РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >


Тазгодишното издание на най-голямото в Европа изложение за сухопътна техника и технологии Eurosatory (17-21 юни) предложи интересни новости.

Една от тях бе най-новият член на семейството бойни машини на пехотата (БМП) CV90 Mk IV. Базовата машина CV90 е проектирана и произведена в Швеция от Hagglunds, по-късно закупена от британският оръжеен гигант BAe Systems.

CV90 Mk IV вече е поръчана от Словакия (122 броя, в няколко варианта) с 35 mm оръдие с двойно захранване Northrop Grumman Bushmaster III и от Чехия (246 броя, в няколко варианта) с 30 mm оръдие Northrop Grumman MK44S с двойно захранване.

CV90 Mk IV разполага с нов купол с по-голям вътрешен обем, който за първи път бе монтиран на варианта CV9035NL MLU Кралските СВ на Нидерландия, от който128+19 броя се модернизират в периода 2019-2027 г. Тя ще бъде интегрирана и на новите шведски БМП CV90 Mk IIIC с 35 mm оръдие Bushmaster III, вместо сегашното 40 mm оръдие BAе Systems Bofors L/70.

7,62 mm картечница е монтирана отвън, от дясната страна на купола. Така се увеличава вътрешното пространството, елиминират се барутните газове вътре и се позволява зареждането на повече патрони. Има двойната прибираща се пускова установка за противотанковите ракети Spike-LR. Отстрани и отгоре на купола има система за активна защита Iron Fist на Elbit.

Мерачът разполага с модернизирана система за прицелване на Saab, а командирът разполага с информация от монтираната отгоре телескопична мачта Elbit, която включва стабилизирани дневни и термовизионни камери, както и безопасен за очите лазерен далекомер. Прицелът има способности за автоматично проследяване и откриване на целта.
Шасито на CV90 е непрекъснато надграждано през годините и сега е с по-мощен дизелов двигател Scania V8 с мощност 960 к. с., съчетан с най-новата автоматична скоростна кутия серия Caterpillar X-300.

Новите БМП CV90 Mk IV са оборудвани с композитни гумени вериги Soucy International, които са не само по-леки, но и по-тихи и предлагат намаляване на вибрациите.

Общ корпус, местни куполи
Както за Чехия, така и за Словакия, BAе Systems ще построи първата партида CV-90 в своя завод Hagglunds в Швеция и ще осигури корпусите за всички машини. Местните индустрия в двете централноевропейски държави ще изградят съответните куполи и ще ги интегрират към машините. Това само доказва модулността на CV-90 и адаптирането й към местните изисквания

Битката за Италия
Следващата голяма европейска програма за БМП е в Италия, която се нуждае от около 1050 машини за своята програма A2CS. Тя трябва да замени местните БМП Dardo и оцелелите верижни БТР-и M113. За програмата вече е създаден местният консорциум Oto Melara/Iveco, който ще се бори с конкуренция в лицето на BAE Systems Hagglunds (с CV90), General Dynamics European Land Systems (с ASCOD) и Rheinmetall (с Lynx). На 11 юни 2024 г. Rheinmetall обяви, че вече не е в партньорство с Leonardo за програмата. Oto-Melara е част от Leonardo и вероятно ще предложи свой купол, тъй като е проектирала и изградила куполите за всички италиански верижни и колесни бойни машини.

Семейството превозни средства CV90 е най-продаваното БМП в Северна и Централна Европа с общи поръчки за 1700 машини в 18 различни конфигурации и те са избрани или в експлоатация в 10 държави.

Текстове към снимки:
1. Новата CV90 Mk IV
2. Модернизирана с нов купол нидерландска CV9035NL MLU

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Eurosatory 2024 - CV90 Mk IV – шведска модулност в британска кожа

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА


Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка