Представиха публично новия индийски лек танк Zorawar

Pan.bg 08 юли 2024 | 11:26 views (775) commentaries(0)
img
pan.bg
На 6 юли Индийската организация за отбранителни изследвания и разработки (Defence Research and Development Organisation - DRDO) обяви началото на следващата фаза от изпитанията на лекия танк Zorawar. Те трябва да започнат веднага след публичното представяне на новата бойна машина. Тестовете ще се провеждат в центъра в Хазира, Гуджарат. Ако целият им цикъл завърши с положителен резултат, Zorawar трябва да влезе в експлоатация през 2027 г. Изпитанията се очаква да продължат около година и половина и ще включват движение по различни терени и в сложни климатични условия, в близост до влажни джунгли, в слънчеви пустини, и мразовити високопланински райони. Изследванията във високопланински условия са особено важни, тъй като самата идея за придобиване на лек танк за Сухопътните войски на Република Индия е неразривно свързана със ситуацията на индийско-китайската граница в спорния район Ладакх. Следователно Zorawar е пряк отговор на китайския лек танк Тип 15. Държавните полеви изпитания бяха предшествани от заводски изпитания (от януари тази година) и начален етап на държавни изпитания (от април; вероятно главно статични условия). в центъра на компанията Larsen & Toubro Defence. Zorawar е разработен от компанията Larsen & Toubro Defense в сътрудничество с DRDO. Офертата на L&T беше избрана от индийското министерство на отбраната през септември 2022 г., когато компанията получи поръчка за разработване на танк (за производство на 59 машини и допълнителен договор за доставка на още 295 броя). В момента индийските медии съобщават, че поръчката може да се удвои, т.е. в крайна сметка индийската армия може да получи до около 700 машини. Zorawar в сегашния си вид е малко по-различен от оригиналните визуализации на производителя. На първо място, танкът тежи с до 20% повече (30 t вместо 25 t), което може би се дължи например на по-мащабното оборудване и най-вече на усилената броня. Машината е изградена в класическата структурна система, с отделение за управление отпред, бойно отделение в централната част на корпуса и отделение за силовата установка отзад. Малко се знае за системата за окачване, но вероятно е хидропневматична. Танкът се задвижва от дизелов двигател Cummins с мощност 551 kW/750 к.с. (вероятно комбиниран в силов агрегат с автоматична трансмисия). Очаква се да бъде заменен от индийски двигател, разработен под егидата на DRDO. Страничната броня е допълнена от масивни престилки. В задната част на корпуса има отвори, които може би показват наличието на водометни движители, осигуряващи задвижване във водата, когато е необходимо. Освен това, отстрани има елементи, наподобяващи немската система за активна защита Rheinmetall StrikeShield. Куполата е доставена от от компанията Cockerill. Тя е тип Cockerill 3105 и е най-тежката конфигурация, която може да бъде построена на базата на модулните куполи от серията 3000. Тя е въоръжена със 105-mm оръдие Cockerill HP с нарезна цев. Оръдието се зарежда от автомат за зареждане, чийто пълнител побира 12 или 16 патрона в зависимост от варианта. В допълнение към стандартните боеприпаси, оръдието може да стреля с противотанкови управляеми ракети Falarick 105, разработени от споменатата компания Cockerill в сътрудничество с украинската компания GKB Luch. Спомагателното въоръжение се състои от 7,62-mm картечница, коаксиална с оръдието и, по избор, допълнително въоръжение, разположено на покрива на куполата. На показания прототип на Zorawar е монтирана дистанционно управляема оръжейна станция. Основно предимство на куполата е възможността за насочване по ъгъл на мястотото на оръжията в изключително широк диапазон от ъгли – от -10° до 42°. Въоръжението е стабилизирано и в двете равнини. Куполата разполага с модерна система за управление на огъня, която може да работи в режим "ловец-убиец". Максималната броня на купола отговаря на ниво 5 според STANAG 4569A. Екипажът се състои от двама войници. Допълнителното въоръжение се състои от две противотанкови управляеми ракети в контейнер от дясната страна на куполата.
Автор Бартоломей Кухарски
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: Manu Pubby/X.com
Превод и редактиране: pan.bg

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка