Усъвършенства се моделът за кариерно развитие на военнослужещите

Pan.bg 12 дек 2012 | 15:01 views (6515) commentaries(18)
img Агенция "Фокус"

София. Правителството одобри промени в Правилника за прилагане на Закона за отбраната и въоръжените сили, с които се цели усъвършенстване на модела за кариерно развитие на военнослужещите предвид промените в Кодекса за социално осигуряване, свързани с увеличаване на осигурителния стаж и възраст за пенсиониране на военнослужещите. Осигуряват се също така гъвкавост и по-благоприятни условия за заемане на длъжности от военнослужещите с оглед запазването им като специалисти в съответната област и се дава възможност за подготовка и кариерно развитие на войниците (матросите) от структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната. Това съобщиха от правителствената информационна служба. С две години се удължава срокът на действие на §3 и §5 от Преходните и заключителните разпоредби на Правилника. По този начин се създава възможност за оставане на военна служба до 31 декември 2015 г. на офицери с натрупан опит, които не са завършили военни академии, стратегически курс или курс по мениджмънт на отбраната. От 38 г. на 40 г. и от 43 г. на 45 г. се увеличава възрастта, до която офицерите могат да кандидатстват съответно в редовна и в задочна форма на обучение във военни академии. Дава се възможност за обучение на войници за преминаване в сержантския (старшински) състав и на сержантите (старшините) в курсове за съответното военно звание не само в учебен център, но и във висшите военни училища и в сержантски (старшински) професионални колежи.
Изменения се правят и в Класификатора на длъжностите на военнослужещите в Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия. Те са в съответствие с Плана за развитие на въоръжените сили на Република България и са свързани с промените в част от структурите и формированията, планирани за началото на 2013 г. В тази връзка се изменят и се допълват наименования на длъжности в реорганизиращите се военни формирования. Предвижда се също длъжностите, изискващи военно звание „капитан” („капитан-лейтенант”) – ІІ степен, да могат да се заемат и от старши лейтенанти. Създава се възможност военнослужещите със звание „младши сержант” и „сержант” („старшина ІІ степен” и „старшина І степен”) да бъдат назначавани на длъжност и повишавани в звание до „старши сержант” („главен старшина”) включително.
С постановлението правителството отмени ПМС 70/2001 г. за приемане на Наредба за военния отчет на техниката от националното стопанство поради факта, че е издадено на отпаднало правно основание.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 18

  1. #1
    Тони 12 дек 2012, 16:21
     
    0
     
    0

    Мислех, че предният модел за кариерно развитие е най-съвършения! :)

  2. #2
    каскет 12 дек 2012, 16:39
     
    0
     
    0

    Те първо да усъвършенстват модела за вещево снабдяване и снабдяването с консумативи, защото в скоро време ще нараснат нуждите от подури, памперси и бастуни.

  3. #3
    Meetyou 12 дек 2012, 17:54
     
    0
     
    0

    Поредната необмислена постъпка на УЧР на МО. Удължаването на срока на действие на параграфи 3 и 5 от пеходните и заключителни разпоредби е пак в услуга на възрастните некадърници. Военна академия всяка година бълва десетки офицери обречени да остават на капитански места заради споменатите некадърници с остарели разбирания. Още малко и взводните командири ще са с академия, заради такива задръствания. Това е още един акт с който се толерират неможещите и некадърните за сметка на младите офицери. На къде ще го развивате един майор с 24 години служба от тях 15 майорски? До кога ще го държите да заема мястото на офицерите с Академия. Кое му е ценното на този динозавър? Визията за кариерно развитие на УЧР на МО е такава защото и тя самата се прави от пенсионери и малоумници.

  4. #4
    АВ 12 дек 2012, 18:38
     
    0
     
    0

    до Meetyou
    Колега ти пък откъде взе че военната академия бълва кадърни офицери, които снават за нещо - а да не ти обяснявам кои и как влизат там и с чия помощ. има доста офицери които вършат работата и поради това не може да отсъстват заради някаква си там академия. а за курсове или разни други глезотии не могат въобще да си помислят.

  5. #5
    опълченец 12 дек 2012, 18:42
     
    0
     
    0

    Много бързо реагира Аню Ньойски след като и най-близките му приятели, вкл. гл. МО кадровик Ив. Вас. Иванов го напуснаха.
    При аню Ньойски кариерното развитие е ясно - завършиш ли стратегически курс - аут!!!
    На този министър интелигентни офицери и цивилни служители не му трябват. Нали той е баш експертина???

  6. #6
    Морски 12 дек 2012, 19:11
     
    0
     
    0

    АВ, точно в във ВА ми се подобри мнението за офицерите от СВ, точно - кадърни офицери!

  7. #7
    предложение 12 дек 2012, 20:08
     
    0
     
    0

    Ха така, дайте да дадем възможност на випуска лейтенанти от НВУ да се втурнат (влеят) направо в академията. И да увеличим срока на обучение респективно, щото няма подходящи места в оглозгания до кокал регистър на вакантните длъжности. То и без това няма изгледи за натрупване на никакъв опит в агитката на "сектор" БА.
    Министър Ангелов - за пореден път вие сте на ход!!!! Не искате, ами тогава: шах и мат!!!!
    Министър Борисов - уволнявай Ангелов и назначавай следващия, че този се доказа безгранично некадърен за този пост!
    Борисов - вие сте на ход ...

  8. #8
    предложение №2 12 дек 2012, 20:28
     
    0
     
    0

    Борисов, включвай форсажа и го вдигай, че тангото се тресе и те чака отдавна...

  9. #9
    Meetyou 12 дек 2012, 21:39
     
    0
     
    0

    Кариерното развитие не означава описание на това как се става полковник или генерал, а етапите през които минава или следва да премине дадене кариера за да се постигне желаното крайно състояние. Важно е да се постигне баланс между това което човек иска, това което може и това което средата му позволява.
    Първата фаза е обучението във военното училище и изграждане на желание и мотивация за служба. Много офицери се отчайват и губят мотивацията си още в тази фаза. Други противно на първите, залагат прекалено високо летвата на очакванията си. Съществена роля в убиването на командирското имат офицерите във военните училища, държейки се до последния ден с випуска като с наборни войници.
    Втората фаза е експерименталната - лутане в професията, местене от едно място на друго и търсене на верния път. Тук трябва да се осъзнае, че най-важните неща в БА са английския език и физическата подготовка. Може да се каже че тази фаза завършва с решението да се продължава или не образованието във Военна академия.
    Третата фаза е стабилния трудов опит - званието обикновено е майор. Ако е след академия отново имаме период на лутане и ориентация за намиране на вярното място и правилния(желан) гарнизон. Ако е без академия вече говорим за рутина в заеманата длъжност и несигурност(До кога ще ме държат?). Тук мястото за служба е избрано, жилището осигурено, жената има работа, децата са в правилното училище. Ясно е че няма да се расте повече в службата така че трябва да се търси нещо странично като вариант(Ако на следващата реформа ми изтрият квадратчето). Липсва тотално желание за смяна на гарнизона - броим годините, купуваме каквото можем, имаме едно на ум че може да ни освободят.До някъде имаме спокойствито че имаме 2/3 и така или иначе се пенсионираме на 54г.
    Фаза предпенсионна - с последните промени малко я обезмислиха понеже изискуемата възраст за пенсиониране е равна на пределната до звание подполковник. Остана само полковниците та убеждават началството, че "имат още какво да дадат на армията". Всеобща е борбата най-вече в Софийския гарнизон за оставане на работа в МО като цивилен експерт с огромен опит. Някои успяват - колкото повече задници си облизал толкова по-голям е шанса за успех. За о.р. от малките гарнизони остава стремежа за намиране на работа, обикновено като охрана или служител по сигурността. Тук най-добрия вариянт е банка или община(зимата топло, лятото хладно, работно облекло - костюм, заплата добра). Във всички други случаи се надяваме поне бариерата да се вдига с "копче".
    Успех!

  10. #10
    Морски 12 дек 2012, 21:52
     
    0
     
    0

    Meetyou - браво! Само ще добавя, че на бариерата с "копче" са тези с академия! :)

  11. #11
    БА 12 дек 2012, 22:02
     
    0
     
    0

    Кариерно развитие в БА-пълна демагогия, армията премина на командно дишане.Никаква визия и стратегия за кадровото осигуряване в БА, с този ход, закона за резерва и пенсионната реформа се показа за пореден път, че МО няма никаква представа що е то мениджмънт на човешките ресурси и как да компенсират дефицита от квалифицирани кадри.

  12. #12
    svetlio 12 дек 2012, 22:29
     
    0
     
    0

    Много от завършващите Военна академия , нямат нито опит като офицери, нито умееят да работят с подчинените си офицери , да не говорим с останалия кадрови състав.Другия въпрос който е много важен - много от завършващите ВА да не кажа 75 процента остават на ЩАБНА работа в София и после стават едни големи началници, знаещи и разбиращи всичко. Всеки завършил академия трябва да се изкачи по ерархията , ат какво се получава че половината незнаят какво е НЩ , ЗК на баталиьон. Така че не миговорете за качесрвенния материа който бълва ВА. Имахме такъв командир на дивизион от ротен командир във ВА и хоп Командир на Дивизион.Мале мила.Итака са повече от подполковниците и полковниците в София.

  13. #13
    Meetyou 12 дек 2012, 22:48
     
    0
     
    0

    Много отдавна трябваше Военната академия да се направи като в нормалните държави, а именно предвидените за повишение да се изпращат там (като на курс). Не ми говорете за субективизъм! Къде го няма субективизмът, и сега в академията влизат тези които трябва и малък процент промъкнали се между капките. В сегашния вариант(две капитански) и в предишния(КР, ЗНЩ и две капитански)си имаше недостатъците.
    В първия - когато ротния ти е без желание или възможности да учи и те запуши, колкото и желание да имаш няма ходене в академията. Няма как да достигнеш заветната длъжност КР или ЗНЩ. Няма кадрово развитие.
    Във втория - вече всеки може да достигне до звание капитан без оглед на длъжността, т.е. всеки офицер може да кандидатства за академия. Но ... пази боже от такива академици. На никого на пожелавам да му дойде НЩ или ЗКБ който е влезнал в академия от командир на взвод. Без нито ден работа в щаб, и без никаква щабна кутура. Тежко му на такъв щаб. Тук май има кадрово развитие, но ... да ти е..ба, такова кадрово развитие. Една година в академия на дава опит и рутина за планиране и администриране.
    И така лошо и иначе лошо!?! Какво да правим тогава? Ами не е необходимо да откриваме нито топлата вода, нито колелото то вече е открито и даже се върти. Вижте как е в нормалните държави и го препишете, но не го побългарявайте! Препишете го буквално, ако имате смелост!

  14. #14
    силви 13 дек 2012, 01:05
     
    0
     
    0

    Meetyou, мисля че си описал много точно ситуацията в армията. Най-големи щети на сегашните офицери са нанесли офицерите от военното им училище, които се държаха олигофренски наистина до самото завършване. Няма първи, няма пети курс. В търновското училище ги пускаха на свободен режим след вечеря. Пълна олигофрения.

  15. #15
    sweta 13 дек 2012, 08:27
     
    0
     
    0

    Друг е въпроса колко плащаш за да влезеш в академията.ПОЗНАВАМ ТАКЪВ офицер който се завърна от мисия в Ашраф, за един месец "успя да се подготви" и го приеха във ВА.От 3000 до 5000 лева беше мизата .Нима не е така ? Та инаправо остава преподавател във ВА. мале ,мале . Конкретно за този офицер говоря като пример. А той като ротен командир незнаеше колко авомата имаше в ротата.

  16. #16
    sweta s kiseloto grozde 13 дек 2012, 09:08
     
    0
     
    0

    sweta, като го знаеш ТОЗИ ОФИЦЕР, дето е платил 3000-5000 лева, кажи го кой е, на кого ги е дал, дай справка дали е заемал длъжности след академията и т.н., и най вече като си толкова информиран(а) вземи да се регистрираш (че да се знае от кого по официален път да се търсят отговорите). Или и ти си от ония, дето цял живот са я карали по тангентата, не са си прочели функционалните задължения, камо ли нещо повече, дето не са искали да си развалят спокойствието с мисии(или ги е било страх), с местене по гарнизони, с кандидатстване и т.н.На такива им е най-лесно да компенсират чувството си за малоценност с плюене и завист.
    Кисело е май гроздето!!!

  17. #17
    sweta s kiseloto grozde 13 дек 2012, 09:41
     
    0
     
    0

    П.П. swetke, да застанеш с името си зад някакво твърдение се нарича - доблест, да подвикваш от тъмното...оставям ти да се сетиш как се нарича ( макар, че силно се съмнявам да имаш този потенциал)

  18. #18
    АВ 13 дек 2012, 18:29
     
    0
     
    0

    до Meetyou
    с коментара ти /13/ съм напълно съгласен
    кариерното развитие трябва да бъде последователно и с преминаване на всички степени по стълбичката,а не като при т.нар. програмирани офицери. не съм съгласен обаче с тава че английския език и физическата подготовка са най-важни. важни-да, но има и много по-важни качества за един офицер.



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка