Цялата истина - о.р. полк. Иван Иванов в интервю за в-к "Преса": РЕШЕНИЕТО НА МИНИСТЪРА ЗА РЕФОРМАТА БЕ ЕДНОЛИЧНО! ГУБИМ ОФИЦЕРИ БЕЗ ВОЙНА!

Pan.bg 03 яну 2013 | 08:51 views (8610) commentaries(14)
img Интервю на Евгени Генов за Закона за отбраната и за властта на военния министър

в-к "Преса", четвъртък 3 януари 2013 г.

"В Съвета по отбрана бе внесена докладна записка за промените в пенсионирането на военните. По нея нямаше дискусии. Това бе еднолично решение на министъра."

-Вашата оставка като начелник на кадрите в отбраната в края на миналата година изненада мнозина, г-н Иванов. Защо я подадохте?

-Не бях съгласен с промените в условията за пенсиониране на военните - а именно с въвеждането на изискването и за навършена възраст. Тези мотиви изрично съм записал в заявлението си до министър Ангелов. Той го има черно на бяло и знае за какво става въпрос. Това е истината. Всичко друго са слухове и инсинуации. Промяната на системата за пенсиониране във войската доведе до масово напускане на военнослужещи. Само за два месеца - през октомври и ноември, доброволно си отидоха над 650 военни. Напуснаха около 18 % от майорите, 20 % от подполковниците и близо 12 % от младите полковници.

-Това голяма загуба ли е за войската ни?

-Ами само за сравнение ще кажа, че в най-кръвопролитните боеве между съветската и германската армия през Втората световна война, каквито са тези при Сталинград, не са загивали за толкова кратко време толкова офицери. Имам предвид в процентно отношение спрямо целия офицерски корпус на съответната армия. А ние ги загубихме в мирно време. Причината е едно немотивирано и неаргументирано решение, което бе взето без военнотехническа експертиза. С моята оставка няма да върна отишлите си командири, но изразявам съпричасност към тях.

-Преди да отиде в кабинета, а след това в парламента, предложението за промяна на системата за пенсиониране в армията, не беше ли дискутирано в Съвета по отбрана към МО?

-Не, в съвета беше внесена докладна записка. По нея нямаше дискусии. Това бе еднолично решение на министъра и неговия кръг от съветници, без да се иска мнението на дирекция "Управление на човешките ресурси" и Щаба на отбраната.

-И военен №1 ген. Симеон Симеонов не е знаел, така ли?

-Той научи за това решение по време на самия съвет, когато бе внесено за разглеждане. После аз разговарях с него и той се разграничи категорично от това, което се предлага.

Очаквайте пълният текст на интервюто по-късно днес.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 14

  1. #1
    Andrei Rangelov 03 яну 2013, 10:12
     
    1
     
    0

    А само преди дни Аню пред в.Българска армия обясняваше, че решението за пенсионната му реформа е било анализирано по време на Съвета за отбрана, че са го мислили доста хора от цивилните и военните. Сега какво? Еднолично... Ето заради тези постоянни лъжи и гаври с военните си тръгнах. И това ми било бивш военен? Пълен садист, който целенасочено разруши армията в полза на чужди интереси.

  2. #2
    офицер 03 яну 2013, 10:35
     
    0
     
    0

    Напълно подкрепям казаното от Andrei Rangelov.

  3. #3
    опълченец 03 яну 2013, 10:42
     
    0
     
    0

    Това, че Аню Ангелов е най-вредният за армията и националната отбрана тип, вече го знаят и учениците от отделенията на основните училища. Неслучайно във Враца му лепнаха позорното прозвище Ньойски, с което ще си остане в българската военна история. А Иванов това чак сега ли го разбра? Предвид това, че с Ньойски са дългогодишни приятели и съмишленици - едва ли! Параметрите на разгрома бяха заложени още в т.нар. Бяла книга и планът за разгрома - "План 2014". Те не бяха ли писани в дирекцията на г-н Иванов под диктовката на г-н Ньойски? От колко години г-н Иванов не престава да създава лъжливата представа за най-големия "експерт" - Аню?
    "Това бе еднолично решение на министъра и неговия кръг от съветници" - това как да го тълкуваме? Вредителите трябва да се назовават поименно, а Иванов знае много неща! Да не би да става въпрос за служителката на Атл.клуб Августинка и за н-ка на Политкабинета Данчо Божилов, които с министъра Ньойски са образували своеобразен триумвират? Тъй като доскоро Иванов участваше във всички схеми на Ньойски, вкл. от времето на т.нар. "неправителствен сектор", сега е длъжен да бъде конкретен и да назовава виновниците поименно. Иначе ще си помислим, че това е поредното театро и пак ни пързалят...

  4. #4
    христо радев 03 яну 2013, 11:21
     
    1
     
    0

    Причините, поради които се случват тези събития, водят началото си от преди повече от двадесет години, т. е. това, което е планирано, се изпълнява методично и безпощадно! Бавната ликвидация е във всички сфери, не само в армията /доколкото още я има/. А изпълнители е имало и винаги ще има в излишък, макар че друга е подходящата дума за тях!

  5. #5
    Тони 03 яну 2013, 11:32
     
    1
     
    0

    Аню не е взел това решение сам!
    Това е обсъждано неофициално със съветниците на другите министри и бойко и те не са имали нищо против!
    Аню не е питал военните, защото отговора е ясен - Те са против.
    За това сега се казва, че решението е еднолично, за да може отговорността да е на Аню.
    Реално, неговото решение е подкрепено от всички министри вкл. бойко, цецо, дянков.

  6. #6
    опълченец 03 яну 2013, 11:40
     
    0
     
    0

    Абе този т.нар. "Тони" - № 5 да не би случайно да е синът на Аню Ньойски - Николай Ангелов, който беше прехвърлен от татенце от МО направо в МС????

  7. #7
    Тони 03 яну 2013, 13:38
     
    0
     
    0

    До опълченец #6!
    Не е!

  8. #8
    stamat 03 яну 2013, 18:32
     
    0
     
    0

    ako anjo ne se zastrelja sam za tova predatelstvo kam armijata i podal gaza si na her fliks moge da se nameri koi da svarchi tova blagorodno delo

  9. #9
    ss 03 яну 2013, 20:45
     
    0
     
    0

    Ньойски и задника си даде, само да му разрешат да подпише договора за самолетите(предсмъртно). Надяваше се да "усвои" т.н. комисионна. Но само го е..... Договор няма да подпише, но прецака всички свои подчинени. Историята ще го помни, дано наследниците му се "гордеят" с него.

  10. #10
    Васил Тодоров 04 яну 2013, 11:43
     
    0
     
    0

    Аню е играч и мръсник, но едва ли някой ще позволи да взима еднолични решения по толкова важни въпроси като отбраната и сигурността. Това са приоритети на правителството и президента, ако има такива. Решенията са общи, а Аню е бушонче 1А. Той ще си вземе паричките, ще "изгори" и после ще си бършат задниците с него.

  11. #11
    16 04 яну 2013, 16:38
     
    0
     
    0

    А ДАНО.

  12. #12
    soldier 04 яну 2013, 18:21
     
    0
     
    0

    Поредния страхливец е Иванов! От колко месеца по медиите се говореше и пишеше, че се очакват тези промени, къде беше той тогава? Получаваше си пенсийката и заплатката и дума не обелваше, сега пред свършен факт-не бил съгласен. Сега, ориентирал се, откъде духа вятърът, явно иска след изборите да се върне на някоя сладка службица в МО и ще каже-ето, и аз не бях съгласен. Всички са продажници, като последния пример е т.нар. "експертен екип" за покупката на самолетите- някой им казал и написали, че 30 годишните F-16 са най-добрата оферта. Лошото е, че и народа ни се смее и военните губят, и последната си подкрепа от народа, ако още има някаква. Въпреки че съм военен с две ръце бих гласувал да не се дават никакви пари на военните за такива боклуци, дето щели да летят още 25 години до навършване на "пределна възраст".

  13. #13
    HristoSv 04 яну 2013, 18:46
     
    0
     
    0

    До колкото се чу председател на експертната комисия за избор на нов многоцелеви самолет бил бригаден генерал Румен Радев, то за да добави още една звезда каквото му заповядат ще направи....

  14. #14
    хрис 04 яну 2013, 19:04
     
    0
     
    0

    Военните вече викат на скапания си министър ТАТКО, щото направо им Е...А майката...
    А сега иска да я завтори или затрети, като им избере и летяща гробница...
    Аз пък се притеснявам, че при такъв ялов татко, ще останат само недъгави копелдаци... Явно "таткото" иска всички да приличат на него и евентуално малко на началника му, щото и в него има нещо генетично сбъркано...
    А относно комисията и председателя, искам да кажа, че ген. Радев е известен като отличен пилот, но станал такъв именно на миг-29 и ми е много интересно кое ще надделее в него - вярата в доказаната бойна машина или примерно перспективата да стане следващия главком на БА (естествено силно подкрепен от партньорите ни отвъд окенана)...

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка