Нови Gripen C/D, "втора ръка" италиански EF2000 Tranche 1 и португалски "трета ръка" модернизирани F-16 A/B Block 15 MLU фаворити за нов български изтребител

Pan.bg 17 яну 2013 | 13:06 views (11035) commentaries(36)
img (редът на изписване в заглавието е така както бе даден в презентациите на ВВС)
Димитър Ставрев, сп.Клуб КРИЛЕ

Днес в София се провежда Кръглата маса на тема : Проект „Придобиване на нов тип основен боен самолет и осигуряване на интегрирана логистична поддръжка”. Срещата бе открита с встъпително слово от председателят на Фондация "Български ВВС" ген.майор о.р. Евгени Манев който подчерта че днешното мероприятие е продължение на международната научна конференция проведена на 11-12 април 2012 г. и целта е да се очертае напредъка по проекта за придобиване на нов основен боен самолет за българските ВВС. В края, с присъщото си чувство за хумор, ген. Манев припомни че днес е Антонов ден, а навремето св. Антоний е гонил бесове. "Надявам се и ние да помогнем да се изгонят някои бесове които се опитват да оставят ВВС без бъдеще".

Командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов в кратко експозе представи абсолютната необходимост проекта да се случи. Според него сложната международна среда за сигурност в която живеем с многопластови заплахи и рискове, бум на информационните технологии и трудна предвидимост налага държавата да разполага с модерен и интелигентен вид оръжие какъвто е многоцелевия изтребител. "В съвременни свят никоя развита държава не знае как се воюва без авиация" каза ген. Попов и добави че "Новият самолет на българските ВВС ще запълни наличния огромен дефицит от способности и ще осигури реална оперативна съвместимост както с другите видове въоръжени сили, така и с партньорите ни в НАТО и ЕС".

Той предупреди че има реална опасност продължаващото снемане от въоръжени ена авиационнатехника да ни доведе до момент в който ще прекрачим определи граници след което възстановяването на способността да подготвяме летци и технически кадри ще е невъзможно и ще трябва да се похарчат огромни суми пари това отново да стане факт.Неговият извод да новия изтребител бе: "Необходимостта е безусловна, реализацията - неотложна!"

Бригаден генерал Румен Радев, зам. командир на ВВС и ръководителна Програмния екип представи подробно извършената работа досега. В най синтезиран вид на база на 15 предложение от 9 държави за нови и употребявани самолети е съставена "къса листа" в която са новопроизведени Gripen C/D, "втора ръка" италиански EF2000 Tranche 1 от МО на Италия (самолетите са произведени около 2004 г. имат нальот досега около 1100 часа и голям остатъчен ресурс) и португалски "трета ръка" модернизирани F-16 A/B Block 15 MLU с нальот около 3500 часа от назначен 8000. Това са фаворити за нов български изтребител, като с трите страни ще се водят преговори от типа last and final offer, без да се изпраща RfP (искане за предложение). Очаква се към 1 март политическото ръководство на МО да внесе в Народното събрание решение за инвестиционен разход.
Що се отнася до способностите на самолета, оценявани в сложен математически модел представен от полк. д-р. инж. Атанас Начев от Института по отбрана, искаме всичко - жизнен цикъл от поне 25 години, интегрирана логистична поддръжка, гарантирана модернизация и обновяване, Link 16, ракети близък и далечен обсег, борба със земни цели с JDAM, JSOW, SDB. LGB, разузнавателни контейнери, нашлемни прицели, очила за нощно виждане, пълен комплект тренажори и пълни възможности за ремонт до ниво II+.
И всичко това при финансова рамка от около 700 млн. лева.
След официалните представители започнаха изказвания на водещи авиационни експерти. Пръв бе ген. о.р. Стефан Попов, бивш командващ на ВВС, който представи мнението си по-въпроса, публикувано в бр. 10/2012 г. на сп. "Клуб КРИЛЕ".

Очаквайте подробности по-късно днес
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 36

  1. #1
    Тони 17 яну 2013, 13:21
     
    0
     
    0

    Браво! Обичам Link-16!

  2. #2
    F 16 17 яну 2013, 14:45
     
    0
     
    0

    F 16 Block 60 Това е доказал се самолет Ефективен надежден направете равносметка Ф 16 колко Миг 29 е свалил и Миг 29 колко Ф 16 е свалил Tvurdeniqta na nqkoi nostalgici 4e F 16 ne struval pred Mig 29 sa napravo detinsko sme6ni Spravka voinite v Iraq 1991 2003 i Jugoslaviq 1995 i 1999

  3. #3
    EF2000 tyfoon 17 яну 2013, 15:39
     
    0
     
    0

    spored men f-16 ne go vdiga pred moderniziranite mig-29 na rusia.nai dobriqt variant za nas e EF2000.tova e mashinata koqto slaga v malkia si djob f-16 na gospodina f-16

  4. #4
    ivan kolev 17 яну 2013, 15:59
     
    0
     
    0

    EF2000 е изхода ни. Европейска разработка, няма експортен вариант, обучение с германци,италианц или австрийци. Слага в малкия си джоб доста от предлаганите ни самолети. Сравнително нови ни ги предлагат.

  5. #5
    do F16 17 яну 2013, 16:01
     
    0
     
    0

    Драги ми смехурко,разликата между блок 60 на Ф 16 и предлаганите на нас "модернезирани" блок 15 е от земята до небето или по скоро да сравняваш нашите Миг 29 А с Миг 35.Като ми говориш за войната в Сърбия,запитал ли си се какво е било съотношението на силите,това че повечето сръбски Миг-ове са били даже с неработещи радари и тнт.Хайде направи павносметка сега колко Ф-ки блок 60 са бутали Миг 35...хайде да не е 35 колко Миг 29 С... По темата мисля че Грипена е може би най-добрия вариант за нас,но това зависи от "Умните Глави".

  6. #6
    Analizatorina 17 яну 2013, 16:07
     
    0
     
    0

    Според мен какъв самолет ще вземем няма чак толкова голямо значение. Значение има колко ще спечели от сделката България а не колко МиГ 29 може да свали. Ясно е,че с които и да се сбият нашите 8 бъдещи самолета ще загубим. Важно е до каква степен икономиката може да спечели от сделката-до каква степен можем да правим ремонти ревизии на самолетите, обслужване, гориво и тн. И да взмеме 10 Раптора не можем да се мерим с 500-те турски или гръцки истребители. Какъвто и да е но да го взимат по бързо че ще останем без самолети!

  7. #7
    Mig-29 17 яну 2013, 16:30
     
    0
     
    0

    Защо от обсъждашите бъдещето на авиацията видях само имена на бивши и сегашни генерали,имам впедвид не активно-летящи(с една дума нелетящи),и защо те ще умуват какъв да е САМОЛЕТЪТ на който ще се лети,а не се вземе мнението на останалите малко(млади) летци,които тепърва ще го усвояват и ще се разчита на тях???

  8. #8
    MAM 17 яну 2013, 16:52
     
    0
     
    0

    Уважаеми Mig-29.
    Аз ще ти отговоря на въпроса така.
    Защо няма пилоти-изпитатели на по 20-30 години. Отговора е, че нямат достатъчно професионален опит. Така е и с избора на изтребител, в случая.
    Не искам да обидя никого, но на младия пилот задачата му е да трупа опит, а на неговите командири да му осигурят всичко необходимо това да се случва. Командирите реално са мениджъри в униформи. Това е простичката истина.

  9. #9
    WGW 17 яну 2013, 17:15
     
    0
     
    0

    И трите самолера участваха в операцията над Либия. Дали някой си направи труда да иска статистика за съответната логистика птрз това време? Това е важното останалото е само за деца. Като се започне с това , че в армията се открива учебната година- ако сте ученици за какво МО говорим? Значи има две министетства за образование- едното е излишно. Поляци ми казваха, не си купувайте Ф16 - заробващо е. Унгарците нищо не казват за Грипен, какво ли ще си купят Италия след като ни продадат 8 годишните машини? Всъщност щом са толкова добри - Защо ги продават? ииииии в парламента защо не си купят автомобили втора употреба или нови от България??? Май са много въпросите.

  10. #10
    Филип 17 яну 2013, 17:30
     
    0
     
    0

    Единственият самолет заслужаващ внимание е Дасо Рафал.Най-добрата аеродинамична схема перфектна аеродинамика и маневреност последно поколение радар с активна фазирана решетка предлага се вече и с ракети Метеор.Доказва се в бойни действия в момента.Размаза Ф-16 последните блокове на учение в Америка има свален Ф-22 пак на учение в Америка.Дасо прави най-добрите западни бойни самолети от 60 години няма война в която самолетите Дасо да не помитат противника.Първо 6-дневната война после войните на Индия с Пакистан.Скоро и двигатели с отклоняем вектор на тягата.Ниска ЕОП пълен със сензори и системи за активна защита срещу ракети това е машината.

  11. #11
    Тони 17 яну 2013, 17:31
     
    0
     
    0

    Аз залагам, че ще изберем F-16!

  12. #12
    Владимир 17 яну 2013, 19:33
     
    0
     
    0

    добре бе мама му стара. Как може всичко това с този избор на изтребител да продължава вече сигурно десетилетие. Кой им плаща заплатите на тая пасмина от 50-100 човека да "избират", "коментират". Как може да има такива боклуци, живуркащи на заплатки тлъсти от данъкоплатците. Самолетите сигурно отдавна аа са избрани, но пък нека те си усвоят още парички...

  13. #13
    Владимир 17 яну 2013, 19:40
     
    0
     
    0

    Колко време отнема това : събиране на информация за самолетите и характеристики:
    - цена самолет
    - цена логистика
    - цена ракети
    - цена обслужване
    - цена обучение
    И после сравнение.
    Колко време?? Година, максимум две, ако си в частна фирма. Като не се справиш вън.
    А тия тъпанари са изхарчили за проучвания и шведски маси пари колкото за 1-2 нови самолета сигурно...

  14. #14
    Stevie 17 яну 2013, 20:53
     
    0
     
    0

    Хубаво е че има хора интересуващи се от военната ни авиация.Аз лично уважавам тези хора защото работата им наистина е рискова.Като чета коментарите по-горе според мен някои от "колегите" чатъри са уцелили посоката на разсъждение.Ако се върнем пак на името на проекта „Придобиване на нов тип основен боен самолет и осигуряване на интегрирана логистична поддръжка”,мисля че разковничето и размислите ни трабва да са върху втората част на изречението - и осигуряване на интегрирана логистична поддръжка".Не съм икономист или военен специалист а и НЕ ИСКАМ ДА СЕ ПРАВЯ ,но само покупка на самолети без осигуравянето на нужните неща за използване след това няма смисъл.Всички онези съкращения които бяха написани в статията като оборудване и такива работи мисля че е добре да има.Това ще даде възможност родните ни ВВС да излезнат на друго ниво.Не знам, не разбрах дали някоя от офертите предлага всички тези неща, но която и да е тя, за мен това е избора.Ако искате наречете го по български - да изкярим, щом парите са едни и същи.

  15. #15
    Papur 17 яну 2013, 20:55
     
    0
     
    0

    При 3500ч установен ресурс на Ф-16 за 25 г експлоатация идва към 140ч годишно. Не е ли нещо малко ресурс за каквито и да са задачи? Ако сметнем нальота пък на една спарка в най-добрия случай, максимум на 8 година забравяш за нея. Не ми се връзват нещо сметките!

  16. #16
    Владимир 17 яну 2013, 21:06
     
    0
     
    0

    Хора, стига сте коментирали самолети. Те най-вероятно вече отдавна са избрани от специалистите.
    Коментирайте това лентяйство с години, което го има при нас, в частност армията. Говоря за ръководните органи.
    Сега какъв бил самолета, марка, модел....нито аз ще летя на него, нито вие.( Лошото е, че и тези които ще летят, едва ли ще са попитани...).
    Спрете да говорите за тази тема все едно е от година и вече сме на прага на нов изтребител. Това ще се точи още години с нашите пари. Трябва да се потърси сметка за изразходваните пари до момента, въпреки че знам резултата:
    Две хартиени папки със събраните оферти и купища пари, пръснати по самолетни билети, хотели и софри
    Жална ни майка...

  17. #17
    Stevie 17 яну 2013, 21:14
     
    0
     
    0

    Относно последното написано,вчера излезна интервю с един от пилотите в Графа, който каза че е ходил да лети на различните видове самолети и е придобил впечатление от тях.Вярвам че всичко което той е видял и усетил за тези самолети го е казал.

  18. #18
    Митушка Глупака 17 яну 2013, 21:26
     
    0
     
    0

    Толкова за авиацията.

  19. #19
    BBB 17 яну 2013, 21:27
     
    0
     
    0

    Много постна информацийка нещо!? За паричките на Ф-16 какви ЕФ-2000 и Грипени ще се вземат? А това за политическото решение си го знаем.

  20. #20
    питанчев 17 яну 2013, 21:36
     
    0
     
    0

    Абе на мен ли така ми се струва,или греша,но всеки положителен коментар за ген.Попов се трие веднага!Аха,големия брат не спи!Боже-е-е,Боже,детска градина!

  21. #21
    Airmuseum 17 яну 2013, 21:39
     
    0
     
    0

    Странно,че не се обсъжда изобщо опцията за наем на нов тип осн. боен самолет? Все ми се струва, че чехите не се оплакват от тази опция.

  22. #22
    До #18 17 яну 2013, 21:47
     
    0
     
    0

    Ако това въобще е самолет то нямаше да е единствена бройка от 12 години насам!!! Иначе всички оферти са си супер, но сумата.... За коя оферта имаме пари?!

  23. #23
    ЕПИЛОГ 17 яну 2013, 21:47
     
    0
     
    0

    Админ., заявих че това е последния ми коментар в шибаните форуми и ще го напиша няколко пъти! Не ме трий - това е като не дадеш на осъдения на смърт право на последна дума.Прав ли съм, крив ли съм - така ги виждам нещата и ги казвам. Никой не е длъжен да се съобразява с мнението ми. Та....

    Горе главата, Попе! На армията й трябват генерали като теб! Знам нещата в генезиса, знам, че беше твърдо убеден, че никога няма да кажеш тези думи. Е, твоят революционен подход явно не е изгоден на никой. Виж Радев е друго тесто. Той е еволюционер!
    Т.е. първо ще поведе българската авиация, там, откъдето другите вече се връщат, пък после ще ги гоним като бягаме срещу тях. Много хитро затупа топката с тоя проект, то не бяха методики, модели, ...бабини трънкини, къртовски труд дето отне точно толкова години, колкото да каталяса положението докрай. Сега вече и 21 излезе от строя. За баталясването на 29 помагат разни там дирекции в МО дето трябва да се дадат на съд, защото не руснаците, а тяхната или мудност и некомпетентност, или по-скоро интерес е такъв. На всички ни е ясно, за какво "дърпаш" ти. Е, нема да стане! Да не беше се хабил толкова, че то може и кариерата си да си си заложил на карта. Друго си беше да станеш маша - еволюционер, да повярваш колко е бедна държавата ни, и как въпреки, че искаш най-доброто за авиацията, ще я ограничиш във финансова рамка. И т.н. ..... Не ми се пише, щото тоя цирк дето го разиграха днес съвсем ме довърши. Но това, което искам да ти кажа де....- !!!Горе главата! Може да нямаш шанса да поставиш началото на МОДЕРНИ ВВС /всички знаем, кое поколение изтребители влагаш в тая думичка/, но за мен ти си МОДЕРЕН генерал /аз пък искам следващата генерация генерали да са като теб/.

  24. #24
    Мирчо Спасов 17 яну 2013, 21:50
     
    0
     
    0

    до #20--> Не се чуди братле. Модераторчето има опит в цензурата. Критика не приема и е като конче с капаци. Съсипа си сам форума който стопанисва и там не остана жив човек да пише. Сега и тука се напъва да се прави на журналистче, ама то с преписване на глупости не става. Най добре ще му е само да си пише дивотиите без да има кой да противоречи. А ако случайно се появи, то бива прилежно затриван за да не лъсва резила.

  25. #25
    dude 17 яну 2013, 21:51
     
    0
     
    0

    Днес гледам, че са повече "знаещите" и се говори с терминология като познавачи!
    Само дето ми се струва, че пропускате нещо - тези двама генерали говорят за хората и никъде не се казва, че ще е този или онзи самолет. Това трябва да го решат политиците, а тези хора са си направили труда да АНАЛИЗИРАТ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА МИЗЕРНИТЕ ПАРИЧКИ, дето уж са им обещали (само дето сега май се отмятат политиците от обещанията си в Бялата книга, дето я гласуваха единодушно).
    Много ми хареса това, цитирам от статията по-горе "Той предупреди че има реална опасност продължаващото снемане от въоръжени ена авиационнатехника да ни доведе до момент в който ще прекрачим определи граници след което възстановяването на способността да подготвяме летци и технически кадри ще е невъзможно и ще трябва да се похарчат огромни суми пари това отново да стане факт.Неговият извод да новия изтребител бе: "Необходимостта е безусловна, реализацията - неотложна!"! на този командир не му пука кой ще е новия самолет, а за хората му по летищата дето се мъчат с трици маймуни да ловят и да поддържат старите руски хвърчила!
    Дано политиците се събудят и по-скоро да решат за новия самолет!

  26. #26
    питанчев 17 яну 2013, 21:54
     
    0
     
    0

    E за този коментар питах-23,от ЕПИЛОГ

  27. #27
    Трезвеник 17 яну 2013, 22:00
     
    0
     
    0

    На тази кръгла маса се обясни на дълго и нашироко всички отделни аспекти от ценобразуването и вмъкването на избора ни във финасовата рамка. Обясни се подробно и това, че се съобразяват и бъдещете разходи за летателен час, подръжка и евентуална модернизация. А тук слушам само да се коментират цените на самолетите платформи и колко добър бил един или друг...
    Един пример: Можете да сте сигурни, че и на нашите пилоти им се лети на ЕФ-2000 - една изключително мощна и надежна машина, но при него не само първоначалната цена е висока, но и летателен час, подръжка, модернизация, тренажор, наземно оборудване и т.н. са безбожно вискоки.
    Командирите на ВВС обясника идеално как е възможно да се влезне в тази малка, отпусната рамка от 700 млн. При това положение кой е принципно най-добрият самолет и кой не, вече не стои. При това положение вече се пита кой е най-добрият пакет самолет за България.

  28. #28
    Bonbon 17 яну 2013, 22:01
     
    0
     
    0

    До №23. Епилогчо, стига си се поствал под всяка статия. Не виждам някой да те трие!!!
    А относно дългия изстрадал път на българската авиация в света на илюзиите за покупка на самолет, през 2001 г. УСА ни предлагаха Ф-16 Ц/Д, 2005г. ни предлагаха от Локхийд симулатор-тренажор на Ф-16, немците предлагаха модернизация на МиГ-29, руснаците предлагаха модернизация на МиГ-29. Не смятаме Грипени, ф-18 и разни френски екзотики. Ама, ние продължаваме къртовския труд да изберем от торбата с най- големия.

  29. #29
    Ех #23 17 яну 2013, 22:04
     
    0
     
    0

    Егерчо, ти да не си бил днес на форума за новия изтребител. Ми то комай вече е яснa ситуацията.... И пилоти и техници си го казаха!Айде да спрем, и без това даваш честна пионерска да се разкараш!

  30. #30
    МиГ 23 МЛД 17 яну 2013, 22:19
     
    0
     
    0

    Пичове, що си чешете езиците само като не виждате очевидното - не е важно кой ще е новия самолет, а какво став с хората и Попов го каза ясно и открито! Екипът на Радев е работил, анализирал, моделирал и т.н. и на края - това са парите дето политиците може и да дадат, ама може и да не дадат! ХОРАТА СА ВАЖНИ и Попов като истински командир го каза!
    Иначе всички сте компетентни по разни модели и модификации и "професионално" си пишете жалки коментарчета щото никой не ви обръща внимание, с жената вече сте се скарали и ракийката привършва, та затова я да си попишем и да се правим на велики!
    Попов и Радев са ВЕЛИКИ, щото се борят за хората си!!!!

  31. #31
    Stevie 17 яну 2013, 22:35
     
    0
     
    0

    Най-накрая виждам коментари не само за този или онзи самолет, а за хората които ще го използват-пилоти, техници.Човешкия фактор в една система винаги е бил основополагащ.

  32. #32
    TIDLS 18 яну 2013, 05:02
     
    0
     
    0

    Офертата от Грипен включва ли TIDLS и ако не - защо? Ако тази система е налична, то всяка друга оферта не е конкурентна въобще.

  33. #33
    цивилен 18 яну 2013, 07:30
     
    0
     
    0

    Слушайте, аз не съм от вас. Само съм фен но като ви чета какво пишете ви завиждам. Евала, че имате такъв команадир. Знаете ли какво е навън частниците как те изсмукват и не ги интересува нищо. Браво на вашия генерал, мисля че беше Попов.Подкрепете го за да сте добре. Успех на него на вас и на ВВС-то

  34. #34
    Огнян Бойчев 19 яну 2013, 17:10
     
    0
     
    0

    Аз съм от хората, които дълбоко вярват, че България и нейният народ заслужават нормално развитие, заслужават да се върнат на пътя предначертан от прадедите ни, които с гордост са можели да се похвалят със сериозно присъствие на Балканите и в Европа в различни исторически етапи. Днес една силна държава не може да бъде такава без силна икономика, силно образование, силна система за информация и не на последно място сериозна система за сигурност.
    Смятам, че за всички тук, както и за всеки нормален български гражданин, е ясна необходимостта от закупуването на нов тип боен самолет за ВВС. Чудесно е, че хората тук започват да се обединяват около идеята, че основният въпрос всъщност не се състои в това дали, а кога най-после ще се вземе, така или иначе закъснялото политическо решение за това. Едва ли вече някой се съмнява и в направения на високо експертно ниво сравнителен анализ на характеристиките и цената на различните летателни апарати, влезли в разширения, а в последствие и в краткия списък за избор. Именно по тази причина е крайно време да се престане с безкрайните боричкания на тема „летяща скрап”, „летящи кошници” и т.н. Да, аз също имам личен фаворит, да аз също съм убеден, че принципно по-добре е да бъдат закупени ново-произведени самолети. Въпросът обаче е на каква цена, с какво въоръжение, с каква съпътстваща инфраструктура, с какви програми за подготовка на летателен и инженерно-технически състав.
    И да, ако в предложената финансова рамка от едва 700 милиона лева могат да се впишат само тези три предложения, нормално е само те да останат в краткия списък за избор. От там нататък просто трябва да бъдат забравени всички лични пристрастия и трезво да се помисли кой от трите варианта би ни свършил най-добра работа на тази цена.
    Вариантът за нови машини от Швеция май няма да ни удовлетворява като цена по отношение на всичко друго, което трябва да дойде в България, освен самите самолети, т.е. въоръжение, инфраструктура и пр. Да не забравяме и че основният набор от въоръжение на Gripen така или иначе пак трябва в последствие да се закупи от САЩ, същото важи и за Link16.
    Очевидно, що се отнася до цената, въоръжението и Link16, същото важи и за Евробоеца (интересното специално за Link16, е че при Gripen и Eurofighter, за разлика от MLU, връзката е само между самолетите във въздуха, като за възможност за връзка с наземни, морски и въздушни центрове за управление се плаща допълнително, естествено на американците). Освен това самолетите от Транш I едва сега се доработват за работа по земни и морски цели, а ние твърдо търсим многоцелеви комплекс. Дори да бъдат доработени, това ще струва допълнително, отделно обучението на нашите летци трябва да стане в Италия (да не забравяме, че предлаганите самолети са италиански), а италианските инструктори не могат да подготвят нашите летци за работа по земни и морски цели на самолета, по простата причина, че самите те нямат такава подготовка на него.
    Стигаме до F-16 MLU V.5. Нормално е по-старият самолет да можем да купим на по-ниска цена. Да – по-стар! Спор няма. Но с възможност да се впише във финансовата рамка. А всъщност трезвото четене на характеристиките на самолета показва, че той в никакъв случай не може да бъде определят като „скрап” и пр. Т.е. ако бъде избран, то това няма да е провокирано единствено от по-ниската му цена. За самолета всъщност има достатъчно информация в специализираната литература и интернет. Просто прочетете и ще видите, че нещата никак не изглеждат зле. Определено има доста характеристики, по-които MLU превъзхожда дори Block 50. Може би само радарът му е малко по-слаб, защото е от по-стара версия. Почти всичко останало звучи повече от интересно. Прочетете и интервюто с подп. Николай Русев ако искате. Човекът е професионалист и едва ли ще сложи ей така името си на карта.
    В заключение ще кажа отново, че жизнено важно за ВВС е да го има най-после този нов тип боен самолет, пък бил той нов или стар. Важното е да го има, да можем да си го платим и да ни върши работа! Другото е незряла суета.
    Поздрави!

  35. #35
    Виктор "3." 19 яну 2013, 22:01
     
    0
     
    0

    Отн. №34: Ами това само потвърждава подозрението на всички за конкурс с предизвестен край. Поставяме финансова рамка, в която да се побере нашият кандидат. Нещо като номера с ЕГН-то.
    Направи се дискусия и обществото пак не разбра какво оборудване и системи за комуникация и информация влиза в предложенията от трите страни. Така мечтания Линк 16 би следвало да е напълно интегрирано решение и за трите самолета. Ако не е така - значи пак е предизвестен "победителя" в конкурса.
    "Победата" на Ф-16 със сигурност значи, че това е поредната сделка от типа "Кугар/Спартан" за ВВС. На България й трябва изтребител, който първо да осигурява суверенитета и едва после да бъде ударен самолет. Тоест пак се купува не онова, което е най-належащо.
    Сполай ти от "интелигентни" генерали и полковници!

  36. #36
    Лаик 21 яну 2013, 20:45
     
    0
     
    0

    Учудващо е как компетентните мнения на очевидно запознати хора се обединяват най-чистосърдечно около идеята за нов изтребител в името на оцеляването на ВВС, а лаиците не спират да мрънкат! Господа лаици, никой не Ви пита какъв самолет е необходим на България. Само военните знаят това, защото знаят и какви задачи трябва да изпълняват с него! Вие си четете интернета и си играйте компютърните игри.... Просто си представяйте, че се опорната точка в тази сделка и Вашето мнение е от изключителна важност! Нооо само си представяйте!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка