Португалските F-16 са напълно ремонтирани и модернизирани от 2006 до 2010 г.; няма да допуснем летците ни да летят на "летящ скрап"

Pan.bg 18 яну 2013 | 06:20 views (4295) commentaries(6)
img Новият изтребител за ВВС изплува на хоризонта

Обмисляме три варианта за закупуване на нов тип боен самолет. Най-вероятно това ще е Ф-16 втора ръка от Португалия

www.temadaily.bg

Върху три варианта за нов тип боен самолет за българските ВВС са се спрели работещите по проекта експерти, като покриващи изискванията и в същото време доближаващи се, макар и в различна степен, до финансовите възможности. Това обяви заместник-командирът на ВВС бригаден генерал Румен Радев, който ръководи интегрирания проектен екип.

Вариантите, върху които ВВС и МО са се спрели, не са изненадващи и през различни периоди от време придобиваха различна тежест в проточилия се дебат за нов многоцелеви изтребител.

Само един от тях предвижда закупуването на нови машини направо от завода. Става дума за шведския "Грипен“, на СААБ.
Другите два включват покупката на употребявани Еврофайтър Тайфун Транш 1 - от Министерството на отбраната на Италия, или на употребявани Ф-16 МЛУ от МО на Португалия - с цялостен логистичен пакет от САЩ.

Ген. Радев изтъкна, че към трите предложения експертите са се отнесли абсолютно равнопоставено. „МО се фокусира основно върху тези три варианта, но не изключваме нито една оферта“, подчерта той.

Радев не посочи цени на предложенията с аргумента, че няма това право, защото фирмите и държавите заявили, че това е чувствителна информация, която може да бъде огласявана само с тяхно разрешение. Цени щели да бъдат ясни след приключването на избора и наличен проект за инвестиционен разход или при изрично съгласие на съответната държава или фирма.

Финансовият "таван" на проекта е 700 млн. лева. Разчетите показвали, че самолетите могат да се изплатят до 2020 година.
„Амбициите ни са 2016-2017 г. самолетът да започне да се експлоатира в България“, каза Радев.

По проекта сега се предвижда придобиването на общо девет машини - с един самолет повече от по-рано предвидените, но ген. Радев каза, че от ВВС "продължават борбата" и за повече самолети.

"Няма да допуснем летците ни да летят на "летящ скрап", заяви ген. Радев. Изключени са всички рискови варианти.

Попитан как ще коментира информацията, че португалските Ф-16 са "трета ръка" и че когато са купувани от САЩ, са стрували по-малко отколкото сега трябва да платим за тях, Радев отговори, че "цифрите са така, но представени по този начин, това е една огромна манипулация". Той се аргументира с това, че самолетите са били купени без никакво наземно оборудване, а освен това впоследствие от 2006 до 2010 г. са били напълно ремонтирани и модернизирани.

Владимир Савов

Със съкращения, пълният текст тук:

http://www.temadaily.bg/publication/7157-%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%B7%D0%B0-%D0%92%D0%92%D0%A1-%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%BB%D1%83%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0/
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 6

  1. #1
    Тони 18 яну 2013, 10:05
     
    0
     
    0

    Браво за правилния избор!
    Много съм доволен! :))

  2. #2
    krali marko.line 18 яну 2013, 11:40
     
    0
     
    0

    kolegi komunisti i komsomolski sekretari, stiga diskusii, bez ikonomika i ocemdeset rocenta vnos na zelen4uci i meco goliam glad ni 4aka

  3. #3
    ЕДИН ЯНКИ 18 яну 2013, 15:42
     
    0
     
    0

    Aбе българе, тези F-16 A*B,блок 10/15 можехте да вземете още през 2001 г., когато Ви ги презентирахме и Ви предлагахме 12 самолета за 480 млн.$, а сега ще ги вземете по-скъпо и не се заблуждавайте, че не са трета ръка, защото колкото и да са ремонтирани и модернизирани годините им тежат много!!! Поради тази причина поляците взеха F-16, но ЧИСТО НОВИ!!!

  4. #4
    Stevie 18 яну 2013, 17:07
     
    0
     
    0

    Към "ЕДИН ЯНКИ", замислете се 5 лв тогава и 5 лв.сега какво са? Пишете за времена преди....12 години. В последните дни се позачетох по стари статии и в списание Криле и тука във форума и ми направи едно впечатление.Всички страни които си купуват самолети, нови или стари ЗАДЪЛЖИТЕЛНО искат нещо което да могат да го развият, още през следващите години т.е модернизиране, като на кантара се сложи и цената за това.Не смяташ ли че така трябва да е и при нас?

  5. #5
    Potter 18 яну 2013, 18:02
     
    0
     
    0

    Поста на Stevie e O.K. относно сравнението за 5-те лева. Интересно ми е друго. Чувал съм, че като произведат самолетите им определят ресурс и часове. Тук все се говори за "скрап" и "кошници". Някой може ли да каже с колко ресурс по часове купихме по време на соц-а МиГ-29 и колко е ресурса на трите предложения?

  6. #6
    Tumbak 18 яну 2013, 19:37
     
    0
     
    0

    Явно Радев е професионалист и знае за какво иде реч. За съжаление една птичка пролет не прави. Един съвет - в политиката нещата са лайняни. Така че по -добре да говори само от експертната си позиция, а не да мие очите на МО, после с него ще си избършат гъза. А далаверата, така илииначе Аню, Божилов и сие ще си я врътнат. Малце ще им е по-малка комисионната, ама този бизнес е така.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка