На 3 март български МиГ-29 бяха вдигнати по тревога по реална цел

Pan.bg 05 мар 2014 | 16:31 views (11800) commentaries(37)
img Навръх Националния ни празник 3 март българските пилоти бдяха за родното небе.

Въпреки, че бе официален почивен ден в авиобаза Граф Игнатиево продължават изпълнението на дежурства по "Ер Полисинг".
Получен е сигнал от Обединения център за въздушни операции на НАТО и два изтребителя МиГ-29 излитат по бойна тревога по реална цел - руски Ил-20.
За читателите целта става ясна от съобщенията в турската преса на следващия ден - поредният прелитащ руски военен Ил-20 над Черно море.
От българските ВВС споделиха, че времето е било много лошо, но въпреки метеорологичните условия бойните ни пилоти са се справили със задачата, като са стигнали до целта, а после са се завърнали живи и здрави в авиобазата.

Припомняме, че в понеделник турските ВВС също са вдигнали по тревога своите самолети - осем изтребители F-16, за да прехванат руски разузнавателен самолет Ил-20, летящ успоредно на турското въздушно пространство по Черноморското крайбрежие.


image

Екипът на ПАН.БГ и на сп.КРИЛЕ поздравява дежурните екипи в авиобазите и във ВВС. Бъдете живи и здрави!
Припомняме, че през ноември и декември 2013 г. също имаше такива полети.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 37

  1. #1
    divaka29 05 мар 2014, 17:19
     
    0
     
    0

    Господ здраве да ви дава момчета !

  2. #2
    пешо 05 мар 2014, 17:41
     
    0
     
    0

    руснаците са ни видяли двата самолета поне

  3. #3
    Teraflop 05 мар 2014, 17:44
     
    0
     
    0

    Орлите от "Граф-а" няма как да не спазват "Еър полисинг",нали уж сме в НАТО-то.Братята руси редовно ни поздравяват по този начин,не е само на празници.Правят си експерименти с нашите ВВС и радио-технически войски братците.Това е.Ние е не можем,но те го правят.

  4. #4
    Тихомир 05 мар 2014, 17:47
     
    0
     
    0

    Този МиГ защо е само с една ракета ?!

  5. #5
    Fishbed 05 мар 2014, 17:55
     
    0
     
    0

    За Тихомир: Снимката е направена през 2013, изтребителят се връща от полигон "Шабла", където пилотът е поразил целта с една ракета Р-60/браво за наблюдателността/.

  6. #6
    442 05 мар 2014, 17:55
     
    0
     
    0

    Хубаво е да припомним също, че не много години назад дежурните сили от ВВС на няколко пъти са привеждани, но не заради разузнавача Ил-20, ами за бомбардировача Ту-22М. Все пак на нито един полет самолета не наруши въздушна граница на черноморска държава.
    Сега, впредвид конкретната обстановка, турците правилно се застраховаха с осем изтребителя!

  7. #7
    TopFun 05 мар 2014, 18:22
     
    0
     
    0

    До 442 9 Само дето през 2012 г. група Су-27 наруши мощно турското въздушно пространство...Общо взето оценките на специалистите от Алианса за нашите реакции при Еър полисинг-а не са блестящи и го наричат отбиване на номера...Но това за радост не е по вина на летците, а заради местопложението на базата отговаряща за това еъркрафта който изпоолзваме...Общо взето заключението им гласи - при засичане на целта и подаване на сигнал от съответния КАОК през София целта е на/или успоредно на територията на БГ, прехващача излита, достига фарватера и установява, че целта е предаддена Румъния...но дори и да предположим, че целта е там Миг-ът трябует вернутся потому что нет топливо.....сорок минут...

  8. #8
    Незнайко 05 мар 2014, 19:10
     
    0
     
    0

    "като са стигнали до целта, а после са се завърнали живи и здрави в авиобазата" - е това ме уби. ПАН, повечето от читателите Ви са запознати с хала на авиацията Ни, това изречение, как да го възприемаме - че случайно са се върнали "живи и здрави"???

  9. #9
    onufrii 05 мар 2014, 20:41
     
    0
     
    0

    2012 - с Р-60 2013 не са стреляли.

  10. #10
    БГ 05 мар 2014, 22:46
     
    0
     
    0

    До #8 След като прочетеш интервюто на Радев то си е постижение и повод за гордост, че са отишли до границата и са се върнали по живо и здраво.
    А пък братята са отметнали още часове от оставащия ни ресурс.

  11. #11
    сова 05 мар 2014, 22:48
     
    0
     
    0

    Е тази новина по - добре да не я бяхте пускали. Тя не помага за авторитета на войската,а само доказва до каква степен сме свалили гарда.Е то този самолет си лети редовно и не е боен, а тук един коментира как турчагите се били подсигурили с 8 самолета. Глупост , глупост, глупост. Още на радара се знае какъв е самолета.

  12. #12
    Air Forse Last 05 мар 2014, 23:07
     
    0
     
    0

    Няма страшно, те са проверявали защо народът толкова унило честваше празника (шегичка), а дежурните трябва да черпят за такъв късмет - с причината да яхната конете за малко, че иначе с настоящия бюджет постоянно гледат синевата през крив макарон

  13. #13
    ДО 8 05 мар 2014, 23:11
     
    0
     
    0

    "Че са се завърнали живи и здрави" отразява много точно риска за летците, който съществува при това ниво на подготовка и осигуряване на авиацията от държавата...

  14. #14
    Preslav 05 мар 2014, 23:22
     
    0
     
    0

    Сова... то по тази логика... Да не вдигаме никога самолета... А от турските ВВС нека си се хвалят... То изобщо за какво ни трябва авиация?
    П.П. - а относно, че са се върнали живи и здрави, не е ли важно да се напише... Родители, приятели, познати, ги мислят в това лошо време (на 3 март наистина е било изключително лошо), а да не говорим за недоимъка, липсата на керосин, малкото нальот, всякакъв тип оскъдица и т.н. ... Те за това на 26 април 2012 г. се получи пренатрупване на горните изброени неща и туп... Та добре, че и тогава бяха живи и здрави...

  15. #15
    Менката 06 мар 2014, 00:00
     
    0
     
    0

    TopFun е много прав,относно отиването до морето и веднага обратно.И това ако е Еърполисинг здраве му кажи.А за другите дежурни сили и средства никой не споменава.То не че ще реагират навреме де ама карай.На едните базата им е далече на другите сроковете са им големи.Всичката ни е такава.Икономисахме много и от всичко и накрая е едно голямо нищо.Добре че руския обикаля само покрай нас.

  16. #16
    Путин 06 мар 2014, 01:49
     
    0
     
    0

    Каква екзотика само. Българите се пазят от руснаците. Кой можеше да го презвиди това преди 20-30 години. Ако някой го беше казал ,веднага щеше да загази много яко.



    Българи и руснаци сега са врагове , или нещо подобно. Пълен майтап , за да не кажа пълен т....

  17. #17
    Жалко 06 мар 2014, 08:02
     
    1
     
    0

    Колеги, пан.бг Ви дава информация, че докато Вие сте си пили ракията и сте се правили на патриоти на масата, други мъже наистина са правили нещо в интерес на националната ни сигурност! Ясно си личи липсата на каквото и да е уважение в случая (у повечето от вас)! Много жалко! Те не са го правили за НАТО или за Русия! Правили са го за България! И докато Вие не започнете да мислите за нашата Родина, а не да си мерите..... дали Русия или САЩ са по-велики нещата няма да вървят! Защото сме криво общество!

  18. #18
    пешо 06 мар 2014, 09:49
     
    0
     
    0

    споко бе хора .целия полет независимо каква задача се изпълнява е под контрола на щурманите.достатъчно сработени сме с пилотите зада се предизвика нещо сериозно.въпроса е да има непрекъсната радиолокациона информация.първия момент след излитането е малко по кофти за пилотите ,защото не знаят къде отиват и какво ще вършат.но когато им се изясни малко по сигурни са.винаги има риск но тй е предвидим.ми като вървиш по тротоара и се спънеш какво става след това.иначе тия излитания по нарушител винаги са изпълнени с емоции.за това -някой друг път.

  19. #19
    442 06 мар 2014, 11:59
     
    0
     
    0

    Ето заради такива самоуверени "спецове" като #11 сова сме на това дереже и като армия, и като държава! В спор с никой няма да влизам, още повече с многознайко дето не вижда по далече от носа си....а назад вакуум.
    Да помогна малко - вдигнати са 8 изтребителя не защото са необходими толкова, а за да се каже нещо по категоричен начин и точно сега!

  20. #20
    Костадин Войводата 06 мар 2014, 15:41
     
    0
     
    0

    Защо се заблуждавате с това НАТО? Какво НАТО, кви 5 лв? Всички самолети и РЛС, които имаме във ВВС са руски. НАТО да ни е дало нещо? Всичко при тях е с много пари, а тях това ги интересува. Груба грешка беше това НАТО. Ха сега да ги видим дали ще смеят да кажат нещо на Путин?

  21. #21
    TopFun 06 мар 2014, 17:55
     
    0
     
    0

    Какво прихващане, какъв Еър полисинг...Блядовете единствено ги интересува Турция в Черноморския регион и за това редовно тестват респонса, времена, комплекси, честоти, дължини на вълни и т.н. Интересното е че постоянно сменят профилите, което до няква степен ги прави непредвидими за резачките, но и тези постоянно са в алерт и предпочитат да се презастраховат от непредвидени маньоври и вдигат винаги повече от 2 особено ако не е единична цел...Щото на радара често се случва да е единична :)))А нас...и румънците само ни облитат да се посмеят...ииначе могат да си цепат напряко през средата към Новоросийск а не да ни обикалят...ние сме им прочетена книга, даже румънците с 21-то многократно по-надеждно реагират от нас...

  22. #22
    полковника 06 мар 2014, 17:57
     
    0
     
    0

    За изпълнение на функционални задължения и рутинни задачи за ИА на времето не се пишеше и шумеше-при грешки в насочването и сриване прехвата на реален нарушител тихо уволняваха преките изпълнители, а нагоре "по веригата"-наказваха.

  23. #23
    Жалко 06 мар 2014, 18:52
     
    0
     
    0

    Прости им Боже на тези "родолюбци"! Момчетата срам да ги хване, че са излетели, за да си изпълнят дълга! Ако зависеше от мен пръста нямаше да си мръдна за дрисльовци като вас! "Експерти" по тактика на ВВС и международни отношения....

  24. #24
    мл.лейтенант 06 мар 2014, 20:29
     
    0
     
    0

    Почитания към специалистите и вслужащите.
    Който може ще лети, докато може и дано да не ни спрат скоро и това. С оглед на събитията в Крим и района, това което виждам е, че може би в най-скоро време ще кацне една военно въздушна въздушна база for free US please. По балтийско има голяма движение, после Полша. Ако не друго, да не се плашим, но мирише отвсякъде на война, санкции, визи и то не регионална. Всеки ще се запита кат гръмне топа кой е агресора и кой за какво се бори.

  25. #25
    BG 06 мар 2014, 20:48
     
    0
     
    0

    Всичко е добре щом момците са се напънали,излетели са и са се прибрали живи и здрави.Не мога да разбера напъните в някои коментатори тук при положение,че всичко е пределно ясно отдавна. Руснаците не ни броят за нищо, тук всичко им е пределно ясно,само прелитат по-близо за да ни стопят по-бързо ресурса и да ни гледат сеира. Натовците и те не ни бръснат за слива щото и на тях всичко им е ясно, ние сме им натрапен политически ненужен придатък. Само ние се напъваме постоянно да си доказваме колко сме велики и как можем петилетката да я изпълним за година, тоест 20 часа нальот на нашите пилоти се равняват на 180 на НАТОВЦИТЕ. Затова сигурно и заплатите са горе долу са в това съотношение.

  26. #26
    много жалко 06 мар 2014, 21:24
     
    0
     
    0

    Да са ни живи и здрави момчетата и Бог да ги пази! Някои от "капацитетите"са останали в миналото.....

  27. #27
    Възмутен 07 мар 2014, 15:00
     
    0
     
    0

    Господин Админ, "благодаря" за цензурата!
    Силно съм разочарован от Вашата защита за господин Жалко и Много жалко. Или това сте Вие? Или е поредния жалък трол под особена защита?
    Отново настоявам да публикувате и трите ми поста.
    Запазете малко лично достойнство и уважение към читателите си. Господарите Ви ще се отрекат първо от Вас. Категоричен съм, че при непубликуване на коментарите, те ще бъдат постнати със съответния коментар на друго, но посещавано от същата група, място.

  28. #28
    Preslav 07 мар 2014, 15:12
     
    0
     
    0

    Г-н Възмутен... Ето тролът Преслав Панчелиев, администратор на сайта ви пише. А вие как се казвате и като какъв си позволявате да плюете и да се надсмивате над българските ВВС. В случая - да тролите и то анонимно???

  29. #29
    Preslav 07 мар 2014, 15:18
     
    0
     
    0

    А относно мненията на Жалко и Много жалко, не познавам този човек, но мненията са му много точни относно троленето по българските пилоти.
    А си публикувайте където си искате мненията, мен това не ме интересува ама хич.

  30. #30
    Възмутен 07 мар 2014, 15:57
     
    0
     
    0

    Господин Админ, за пореден път настоявам да публикувате и предните ми 2 поста. Тогава ще стане ясно кой кого плюе и над кого се надсмива. В тях няма нито дума за мероприятието, нито за изпълнителите му.
    Абсолютно съм наясно с отговорността и поетия риск от двамата дежурни в Графа, както и десетките други осигуряващи.
    Единствено съм коментирал надменните постове на Жалко и Много жалко като крайна инстанция, в които си позволява да обижда останалите участници, и когото Вие толерирате.
    И понеже си позволявате същия заядлив тон като господин Жалко, ще си позволя да Ви заявя, че ще Ви заинтересува (#29)!

  31. #31
    Preslav 07 мар 2014, 17:10
     
    0
     
    0

    Г-н анонимен Възмутен, аз се представих с името си, а вие? Колко още трябва да чакам? Или това вашето граничи с неуважението?
    Понеже си позволихте и мен да обиждате, за това - докато не се представите с името си, мненията ви няма да бъдат публикувани.

  32. #32
    Възмутен 07 мар 2014, 20:35
     
    0
     
    0

    Господин Администратор, благодаря Ви за смелостта да публикувате последните ми 2 поста от общо 5 с този вкл. Очевидно те са Ви неприятни и дори ги възприемате като обидни за Вас, поради което приветствам и оценявам жеста ви!
    И все пак, заради истината, отново настоявам да пуснете и първите 2. Или вече ги изтрихте? Има инструмент с който можете да ги възстановите.Аз няма да ги пусна тук повторно от уважение към позицията Ви на Админ.
    Все пак вие сте ги чел и знаете много добре, че в тях нито е коментирана темата на статията, нито ВВС, нито БА, нито съдържат конкретна обида към Вас.
    Те единствено отразяват отношението ми спрямо наглите постове на Жалко, който си позволи да нарече участниците в дискусията "дрисльовци" и пр.!
    Ако Вие бяхте модерирали и неговите коментари, нямаше да я има и моята реакция. Всъщност, ако пуснете коментарите ми, аз нямам проблем с Вас.
    И тъй като цялата ситуация е доста абсурдна да си разменяме с Вас постове, касаещи такива на един анонимник Жалко и сие, аз бих искал той да се представи с името си или с каквато и да е координата, та да се уточним кой какъв е!
    Все пак ми се струва, че Вие знаете кой е той и яростната му защита от Ваша страна навежда на мисли за свързаност и наклон...

  33. #33
    Preslav 07 мар 2014, 20:56
     
    0
     
    0

    Мнения може да се връщат, но това означава да се прави бек ъп на сайта и да се затвори за 3 дни. Това няма как да стане. За това - публикувайте си пак мненията и нека видим как ще ги възприемат хората от ВВС. Лека вечер.

  34. #34
    До ТъпFun и Ментата 09 мар 2014, 15:02
     
    0
     
    0

    Като не сте запознати не пишете глупости. Нито дежурните отиват до морето когато целта е в Румъния, нито веднага се връщат. Това никога не се е случвало и няма да се случи. Не знам каква точно ви е целта. Просто се правите на интересни щото няма какво друго да правите или целите създаване на определено мнение. Ако сте толкова убедени в твърденията си отидете на 17.03 в Графа и ги споделете с дежурните - лесно ще ги познаете.

  35. #35
    voyageur 11 мар 2014, 04:40
     
    0
     
    0

    Преди всичко,мойте дълбоки почитания.към самоотвержените усилия на Българските ВВС и в частност нашите пилоти,за това,че въпреки жестоките лишения успяват да бъдат на ниво.Аз понавах и познавам много от тях и зная.че те дават всичко от себе си,в тези тежки времена.Ще се опитам да поставя някой "опорни точки",някой от който вече са били представени (за което се извинявам предварително)


    1. FIR Sofia граничи с следните Flight Information Regions(FIR) на север с FIR Bucharest по линията INT LUGEB-REVDA-BINBI на Изток с FIR Simferopol, на Юг с FIR ISTANBUL и по на Изток s FIR Ankara по линията INT UDROS-MAKOL- RIXEN(всичките точки за в дълбоко в морето).Кви международни води, кви пет лева?По линията от Север на Юг пресичаща се s INT INKOM се намира и допирната точка с FIR Simferopol и тази линия пресича FIR Iстанбул на ЮГ и FIR Bucharest на Север.Тази линия(граница) е с Магнитен курс на Юг от около 175град и дълга около 45 NM(85km).Растоянието от INKOM до българското крайбрежие е VOR Varna e около 95NM(175km).Нека сега пуснем руския самолет да лети - хипотетична точка на излитане Ростов на Дон.Предвид естеството на самолета, некък турбовинтов Ил,веднага можем да му лепнем пареметри на полета с почти никаква грешка. а това е височинн на полета абсолютна около 8000 метра(FL260) истинска скорост около 600км/ч(М.55).Самолета - разузнавач пресича FIR Ростов летеики на Запад, навлизайки в FIR Симферопол, пресича и Одеския ФИР и с радиал 180 VOR Odessa{from) завива на Юг успордно на Букурщесткия ФИР и пелита на реазстояние 80НМ от Констанца - вие нали знаете защо , би бил толкова зайтерсуван,точно от Констанца.После продължава на Юг до ФИР София и после завива на Изток при границата с Истанбулския ФИР, където лети само на ЗАПАД и накрая на Север за летището за кацане...Как би изглеждал примерния наш план - от Графа до рубежа на Букурещ ФИР на Свероизток с курс от приблизително 80град, завои на Юг и следване , съпровождане до линията за преход към Истанбул ФИР и после обратно.Доколкото Руския дзвер може да повтаря упражненеито обратно по описния кръг, дотолкова и нашия план ше се върти също ...Дистанцията от Графа до прехода на Букурещ ФИР е около 450 км (240нм) от който 175 км в морето плюс 85 км съпровождане, плюс обратно около 500км ни дава 1035км от който 435км над море.Признавам не знам доколко ВВС и изобщо БА е подготвена за спасително евакуационни дейности над открито море, но имам някой сериозни съмненеия, че по съображения за сигурност нашите изтребители не са навлизали толкова дълбоко в морето...ако не съм коректен, моля за извинение ...При внимателно изразходване на горивото на борда , след кацането са имали около 800 кг остатък, ако целия маршрут е бил изпълнен, при аварииен остатък от 550 кг(самолета е с допълнителен подтелен резервоар)...все пак аз си мисля, 4е нашите пилоти не са влизали дълбоко в морето, а са били в зона на о4аквне някъде около Балчик с последващо слизане на Юг и завой на Запад към Графа ...www.skyvector for reference ...

    2. За да стане по-интересно, проведох виртуална симулация използувайки VRS F-18Е с параметри на полета : KIAS375,M.88, FL250 (over 24500 if that is not wrong)или 25000ft, излитане LBPG(ГРАФА) RWY08 директно VOR WRN 71X(ВАРНА)АТЕ 16мин, време 16 min KTAS529/GS553'завой на дясно след ВАРНА R90(from) и 95 НМ в морето.Имитирания трафик пристигна навреме и го последвах с завои на дясно, на ЮГ за около 8 мин малко преди границите на FIR Istanbul.С завой на дясно, на Запад директно към VOR BGS 57X( ~117 NM).НА 47мин от полета достигнах Бургас VOR, малко ляво, защото преди това завих директно към VOR GRF 99X.Кацане в Графа след 1 и 9 мин полет.Полетни и профилни параметри: Самолет ВРС Ф-18 SuperHornet;базово тегло - 30654 lbf;натоварване бойно 6540lbf incl. 2X1 AIM7M,2X3 AIM120C;2X1 AIM9;Гориво бордно 14489lbf;подтелен резервоар - 3169lbf;total fuel 17658 lbf;take off weight 54762.Излитане - на форсах 45 сек, набор на МАКС, крейсерски на 25000.Остатък след кацането по 08 - 6600lbf при бинго 5.4.Изразходвано гориво в проценти - 62.5%.По всяка вероятност съм допуснал грешка по-горе и горивото на нашите мигове би било около 1600кг след завръщането, почти два пъти пове4е, което може да позволи съпровождане на целта ...

    3.Да се обвинява МиГ-29 изд 9-12 оборудван с подвесен резервоар за това,че не може да изпълни тази задача на Източната ни граница, при положение,че е базиран на LBPG е нелепо.Ясно е че без оборудвани морски аеродроми.няма да е лесно.Допълнителни проблеми създава факта, че МиГа няма оборудване за осъществяването дори на VOR(TAC) навигация,камо ли за прецизни заходи,където е възможно,ползването на LBBG и LBWN ,при минимуми по кат 1.Допълнителен фактор,както беше споменато по- горе са и нашите възможности за авариино спасителни работи над открито море. Доколкото е видно не помага и Безмер,като възможност за по-предно базиране - аз самия,не знам защо?

    3.Норммално е да се предполага,че целите на ИЛа са по широки отколкото отбелязаната(ните) по-горе.Тук както някой спомена,че Ила постонно сменя летателния си план,профил.С усвояването на DRFM (digital radio frequency memory) технологията в Русия и Китай се разгърна пройводствен бум на EW оборудване.Като пример е станцията MSP-418K, която може да е разположи на крилните пилони на МИГ-29 и наподобява АПУ.Само вижте характеристиките - чуствителност от 20dB(10 на -6 W)при продължителност от 20 наносекунди(минимална)!!!По реакцията на американската индустриа излиза,че това чудо ефективно джамва AESA и АМRААМ-120D.(казват,че последната за това се и бави!!!)Мисля си, че това е една от причините почти цела турска ескадра да го следва, тоа на пръв поглед "нещастен" ИЛ.Както казва и ген.Радев, без ефективен networking да фанеш такава цел май не е лесна работа...което се потвърждава от некой нови данни...А,сега си представете, че нашите момчета биват джамнати,по каквато и да е ппричина и изхабят горивото да излезат на точка,достатъчно отдалечена от целта и изискваща,едно или две форсажчета или максимала...Гадно,нали....Аз,оба4е не зная доколко дори и турците,могат да разгърнат networking на ниво,което би позволило,целта да бъде надеждно разпозната...да не би да го гонат,тоз Ил визуално,а? Казното, обаче, е само при положение, че назамните средства се пестят, с цел скритност....Накрая, не се нафърляйте върху мен,написаното е само от интерес, аз съм инженер в други области....

  36. #36
    Алекс 11 мар 2014, 11:24
     
    0
     
    0

    И кво? Той така и така Ила си е хвъркал над международни води най-вероятно, тъй че и ние и комшиите просто сме можели да покажем голям лист с надпис "Бау" през фанарите белким руския екипаж вземе та си изкара акълите и си тръгне.

  37. #37
    Красимир Златев 12 мар 2014, 00:28
     
    0
     
    0

    Каква "реална заплаха" - и то от Русия ..... тия съвсем ги е хванал амока.
    Жалко за летците че играят по курвинска свирка ....



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка