Внесена е точка за обсъждане в МС за новия изтребител

Pan.bg 28 май 2014 | 12:13 views (4346) commentaries(33)
img Николай ДИМОВ - директно от ХЕМУС 2014

По време на пресконференцията преди откриването на ХЕМУС 2014 само преди 2 часа бе зададен въпрос и за проекта за нов изтребител.
Зам.министърът на отбраната Иван Иванов отговори, че документацията по проекта за нов изтребител е получена в МО от експертната група от ВВС начело с ген.Румен Радев. Обсъждането е вкарано като точка за обсъждане в Министерски съвет, но се чака дата, за да бъде обсъдено. Очаква се това да стане до месец. Тук вече ще се решава дали да закупим чрез конкурс нови изтребители или да предприемем голяма модернизация на МиГ-29.
Малко след откриването на ХЕМУС 2014 министърът на отбаната Найденов заяви, че през юни трябва да стане ясно дали ще има ремонт на изтребителите или старт на нов проект за осъвременяване. Решение за това трябва да вземе Министерски съвет

Припомняме, че нееднократно в интервюта Ангел Найденов заяви, че голяма модернизация на МиГ-29 ще ни струва колкото закупуването на 8-9 изтребителя.

image
Щандът на СААБ, който предлага на българските ВВС изтребители "Грипен"

image
Пресконференцията отпреди 2 часа




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 33

  1. #1
    изпълнител 28 май 2014, 12:41
     
    0
     
    0

    словакия се отървава от модернизираните си МИГ-29 ,а ние тепърва ще ги.... П А Л Я Ч О В Ц И- бг политици.не измряха ли вече всички комуняги

  2. #2
    СС 28 май 2014, 12:58
     
    0
     
    0

    Каква точа са внесли а дата не се знаела, баси глупостите. Комунягите си стягат куфарите,това е точка 1 на заседанието на МС .

  3. #3
    dеjа-vu 28 май 2014, 13:46
     
    0
     
    0

    "Внесена е точка за обсъждане в МС за новия изтребител"

    -----------------

    В партия "Гроб" има внесена друга точка за обсъждане - предсрочни парламентарни избори. Има реална опасност бившият ни баш-бакан Бойко Бистришки Тигровски да стане бъдещ и впоследствие настоящ баш-бакан на Бантустан...

    А ако basbakan върне онзи ньойския за savunma bakan?, какво правим??? Анадъ?нму?

  4. #4
    Дон Хилберто 28 май 2014, 13:53
     
    0
     
    0

    Да се смее ли човек, да плаче ли... :(
    Черни магьосници подкрепят Бойко и тайно му вещаят хаир!!!
    -------------------------------------------------

    Пророкът************************************

    Коментарът е изтрит. Не е по темата.. Admin

  5. #5
    Pesimik-Tehnik 28 май 2014, 15:45
     
    0
     
    0

    Дано ги свалят тия по-рано от власт, че иначе космонавтчето и комсомолчето ще ни уредят с някоя ялова модернизация на архаичният все още действащ музеен експонат, МиГ-29. Бог да пази ВВС от Русия, станишев и Найденов!

  6. #6
    Старшина 28 май 2014, 16:54
     
    0
     
    0

    Цената на един Су-Т50 е по-малко от 70 милиона долара, около 68 милиона долара т.е за по-малко от 700 милиона долара България може да закупи 10 такива, които да ни гарантират, че в следващите минимум 20 години и муха да прелети над небето ни.

  7. #7
    maxsimus 28 май 2014, 17:21
     
    0
     
    0

    Стига с тия глупости руски машини да евтини са но като ги купим части от къде? или пак да се молим както с корпорация Миг.Западни изтребители с индустриялен оффсет.За мен лично Грипен е най подходящ и е политически неутрален.

  8. #8
    Варимез Варимезов 28 май 2014, 17:38
     
    0
     
    0

    Хвърчилото обезателно трябва да е политически коректно, спрямо текущия ни Голям брат!

    Бас се басявам на каса бира, че няма да е Грипена...

    Гледайте в очите на текущия ни Голям брат дали плуват корабчета... ;)

  9. #9
    maxsimus 28 май 2014, 18:00
     
    0
     
    0

    Ще видим но ф-16 блок 50 пак никак не е зле,каквото дойде само по бързо,че 10 години само се говори.Време е да се мисли и за други придобивки....

  10. #10
    полковника 28 май 2014, 18:07
     
    0
     
    0

    Мисля, че вътрешната полит. обстановка (че и външната) изобщо не предполага вземане на необходимото политич. решение в полза на ВВС до края на годината. Пак ще чакаме пред парадния вход на МС и НС на РБ за 8 самолетчета. Въпросът (поне за мен) вече е, не кой тип МЦИ да изберем, а кога.

  11. #11
    Бармалео Бармалей 28 май 2014, 18:20
     
    0
     
    0

    А за обновяване или по-точно за реанимиране на берящите душа СВ, кога ще им дойде и на тях реда? Видяхме си артилерията как е застинала в началото на 80-те.

    Да сме чули някой в политическата говорилня да каже, че след като евентуално закупим F16 Block 50, ще кандисаме с харченето на корем, и че ще се кротнем най-накрая с палиативното ВВС, и ще започнем да мислим за придобиването на ОТРК, нови танкове или САУ например?

  12. #12
    stevie 28 май 2014, 18:37
     
    0
     
    0

    дано пичовете от ВВС успеят да прокарат идеята пред този кабинет.Ясно е че нова техника трябва и то спешно, а каква има доста кадърни във ВВС и нагоре така че политиците само трябва да ги послушат, поне този път.

  13. #13
    maxsimus 28 май 2014, 18:38
     
    0
     
    0

    Много ясно,че трябва и превъоръжаване и на СВ,прав си от 80 години са особено тия д-20,или тия системи град смях.Всичко по редът си просто трябва воля и желание пари ще се намерят.

  14. #14
    Гошко 28 май 2014, 18:44
     
    0
     
    0

    Тати пак каза, че ше ми купува колело, ама друг път................
    или: Миналата година по това време пак ни се купуваше многоцелеви.....................

  15. #15
    Тони 28 май 2014, 19:15
     
    0
     
    0

    Все едно не е внесено! :)

  16. #16
    ха 28 май 2014, 19:37
     
    0
     
    0

    като направят ввву, тогава ще купят изтребители

  17. #17
    OP 28 май 2014, 19:40
     
    0
     
    0

    Е как самолети бе, колеги! Нали стигнахме до извода, че строевата подготовка ни куца?

  18. #18
    Съвестен 28 май 2014, 19:47
     
    0
     
    0

    Хайде кажете сбогом на руската ламарина. Да гласуват за истински самолети и ние да се видим с авиация:)

  19. #19
    maxsimus 28 май 2014, 20:10
     
    0
     
    0

    Проблема не е я руската техника,а в това,че трябва да се молим на тоя и на оня.За това западна...

  20. #20
    Wladi 28 май 2014, 20:30
     
    0
     
    0

    Ето това е , древните са го казали "Прост народ слаба държава" божичко...
    Да ви попитам господа дайте ми отговор какво ще прави Българските ВВС със 8 самолета ? Ние сега с 34 не можем да се отбраняваме , а какво остава за 8 самолета ? Искам отговори, благодаря предварително.
    Сега да ви кажа нещо за "музейните руски ламарини" ,които притежаваме Миг-29 и Миг-21. Имаме много учения със Щатските ВВС ще ви цитирам част от интервю (взето за в-к "Преса") взето от летците на 3 АБ летящи на Миг-21 и Миг-29 водили учебни въздушни боеве срещу Ф-16 и Ф-15.
    1ва част Миг-29 срещу Ф-15.
    "ПВО осигурена от ЗРК успя да постигне добри резултати срещу Ф-15. Отбелязани бяха естествено и добри успехи на Ф-15 срещу ЗРК, нещо което не бива да се подценява. В пряко единоборство в близък бой (при пряка видимост или WVRC – within visual range combat) МиГ-29 доказа известно превъзходство пред Ф-15, поради по-добрата си тяговъоръженост и предимството при маневри с високо натоварване. В учението обаче е имаше множество правила..."
    " технологичното им превъзходство им позволи пуск на ракети в далечен бой (извън визуален обхват, ИВО, или BVRC – beyond visual range combat). Идеята е да не се стига изобщо до близък, високоманеврен бой с машини като МиГ-29..."
    "В симулираните боеве Ф-15 поддържа обикновено височина от 13км, което увеличава вероятността от първи пуск срещу МиГ-29, движещи се стандартно на около 10км. Щатските пилоти се похвалили, че успели на няколко пъти да изстрелят АИМ-120 при насрещен пуск в далечен бой на над 65км. Това естествено е невъзможно ако пускът не е насрещен. Нашенски пилоти също са постигнали успехи, макар и по-скромни, а именно попадения с Р-37 (среден обсег)"
    Така със една от "руските музейни не качествени самолети" Миг-29 бие Ф-15 , а Миг-29 забележете ,че не е модернизиран .Това е анализ на учение и част от интервюта събрани на едно.Все още ли смятате ,че Миг-29 е лош самолет ?
    2ра част Миг-21 срещу Ф-16.
    "Макар да е 3-то поколение (Ф-15, Ф-16 и МиГ-29 са 4-то), МиГ-21 успява също да се представи добре на учения. По време на предишни учения Майор Ерик Тайлос от щатските ВВС описва как МиГ-21 са успявали да използват максимално преимуществата си – с около 900км/ч са летели на височини по-малки от 30 метра над земята. В американските ВВС „ниско летене” означава под 152 метра. В тези случаи майор Тайлос е бил принуден с неговия Ф-16 да води бой с МиГ-21 на ниски височини. Хълмовете и планините са правили българския изтребител в отделни периоди незабележим или е бил прихващан за кратки периоди. Майор Ерик Тайлос си спомня коментарите между пилотите на Ф-16 "Хванах го!…..Изпуснах го!…..Хванах го пак!….". Благодарение на малките си размери и камуфлажа си (гледан отгоре) МиГ-21 успява да остане незабелязан"
    Това и за Миг-21 самолет 3-то поколение води бой срещу самолет 4-то поколение силно модернизиран Ф-16 Блок52.
    Това само доказва ,че Миг-29 е важен за ВВС и трябва да бъде модернизиран и успоредно със това да се вземе нов самолет.ПАК ВИ ПИТАМ КАК 8 САМОЛЕТА ЩЕ ЗАМЕНЯТ 34 ???
    И последно надявай те се това правителство да не падне , защото Грипен през крив макарон , а дойдели Борисов и Ангелов Ф-16 на 35 гд. (вече).Стискам палци на ВВС за 10-12 Грипен толкова Миг-29 и Су-25 и един път МО да помисли за летците !

    П.С : До 1 и 2 БСП са комунисти , а другите не са ли ? Костов,Доган,Борисов,Местан , Волен и т.н а г-жа Кунева омъжена за горд комунист . Така ,че по-добре червен комунист от колкото червен демократ. Спокойна вечер !

  21. #21
    СС 28 май 2014, 21:29
     
    0
     
    0

    Харесва ми как започваш "Прост народ слаба държава" , отам и слаби упралени. Сегащното правителстов няма право да решава толкова важен въпрос. Още по малки турската ДПС и онези русофили АТАКА които даже 2 % не могат да съберът. За електората на БСП няма да коментирам, млад /стар, умен /тъп но нежелая да ме управляват хора които незнаят къде да драснат бюлетината с номер 15. МиГ29 (опорна точка) е наистина не лош самолет, но няма как да му се наливат пари поне на този етап, а за по напред уви ще бъде ужасно късно, такава е гео политическата ситуация.Нима когато бяхме във Варшавския договор , имах ме западна техника или беше възможно да имаме, случая е същия сега. Едно ново правителство избрано с по голямо народно мнозинство, и подкрепа на опозицията трябва да реши избора на НОВ изтребител.

  22. #22
    Yegor 28 май 2014, 21:36
     
    0
     
    0

    Аз съм със # 20 Wladi! Влади абсолютно прав си!

  23. #23
    размисли... 28 май 2014, 22:10
     
    0
     
    0

    Като се замисли човек и се абстрахира от пубертетските напъни на някои хора по-горе, възникват доста въпроси... Например: Всъщност каква е целта на покупката на тези изтребители? Има ли реална стратегия за какво ще се използват? Ако целта е само изпълнението на ер полисинг няма ли да ни излезе по-изгодно да сключим договор със съседна страна за изпълнението му? Ако е за охрана на въздушното ни пространство - дали е нужно наистина? Нали отвсякъде сме заобиколени от приятелски държави, членки на НАТО и то въоръжени до зъби! Достатъчно е само да ги помолим за помощ. Също така, предвид състоянието на останалата част от армията ни, не са ли тези изтребители "на гол тумбак чифте пищови", т.е. при реален конфликт с която и да е друга държава те просто ще бъдат пушечно месо или още по-лошо - подарък за врага след превземането на летищата. Честно казано на фона на пълния колапс и разруха на цялата армия е меко казано странен ентусиазма за точно тази покупка на "луксозни стоки". Или може би целта е съвсем друга - едни пари да отидат при едни хора...

  24. #24
    Simo 28 май 2014, 22:23
     
    0
     
    0

    Wladi, никой не казва,че Миг 21 и 29 са лоши самолети. Су-25 също. Въпросът изобщо не е това.
    1. 34 самолета вероятно е число взето от някой доклад, който брои номинално някакви наличности. Миг 21 - 3 броя / още един в процес на възстановяване /, Миг 29 - между 6 и 10 / оптимистично / Су 25 - 2-4 бр. Л39 - 6, Пилатус -6 последните два са учебни, имаме и транспортни.
    2. Въздушния бой отдавна не е картечен дуел между два двуплощника управлявани от пилоти с бели шалчета и ракетите извън визуалното поле са най-малкия елемент от войната. Преди да дойдат тези ракети са срив на комуникациите на противника, 'забиване" на ПВО и никаква възможност за излитане на самолети. И,ако евентуално някой излети, никой няма да си играе да го гони на разнообразния фон на Стара Планина.
    3. Самите американци имат огромен респект към ултимативи и славни машини, като 21 и 29. Има защо. Но болезнения опит / за руските машини / е, че в последните войни / Ирак, Югославия, пак Ирак, Либия и Сирия / те нямат / доказано / и ще повторя - нямат загуба от руска машина. Имат загуби от ПВО / най-често ракети КУБ / и приятелски огън.
    4. Авиацията не са само самолети. Тя е технологии, философия и партньорство. Според теб, партньорско ли е / дори не говоря за приятелско / фирмата производител на нашите машини да е изпълнила 2 от зададените 11 поръчки свързани с поддръжката на самолетите ? И да не ни е върнала 10 двигателя за 29, които би трябвало да получим през април, но.....2013-та година. И всичко е платено. Според мен това не е партньорско. Така че, миг е конюнктурен самолет. Неговата поддръжка зависи от мнооого други неща.
    5. Да поговорим за ресурси. Ф16 - 8000 часа ресурс на двигателя и много дълги периодични цикли. Точка. 29 - до 4000 часа / което никога не е постигано /, а периодичните цикли за Миг 29 са около 300-350 часа. И това се отнася за всеки един елемент по самолета.
    6. Процедури, регламенти, обучение, тактика - при МИГ 29 просто са застинали през 80-те години на 20-ти век.
    7. Възможности за модернизация. Какъвто и пълнеж да се наблъска в миговете, те няма да променят съществено способностите си. А самата модернизация е трудна и твърде компромисна, предвид нежеланието на руснаците да партнират със западни компании.
    8. Другите мигове в Европа. Ние, Сърбия, Словакия и Полша. Държавите, които са се отказали от типа са Румъния, ГДР, Чехия, Унгария. Тази седмица Словакия обяви официално, че планира да свали типа от въоръжение до 2016-та. Полша - до 2022. Няма други.
    9. Миговете са символ на руското отношение към военната техника. Не особено прецизно, но номинално много, което до голяма степен компенсира технологичното превъзходство на архиконкурента. Тази философия на руснаците има логика и успехи / Виетнам и Корея /. Но ние не можем да си позволим количество. Не можем да си позволим и да бъдем вечните неудачници, които се гордеят, че след четири години мъки са успели да вдигнат във въздуха 1 / един брой / МИ24.....но и той работи с ограничения. Мисля, че момчетата и момичетата от ВВС заслужават повече от мухлясали приказки за величие от времето на студената война.

  25. #25
    F-15 28 май 2014, 22:40
     
    0
     
    0

    12 F-15 и спираме да си говорим глупости!

  26. #26
    OP 28 май 2014, 22:51
     
    0
     
    0

    Wladi,
    Влади,
    Откъде извади
    34 самолета?
    И да! Тия мигове, днес, в 21 век, дори в България са боклук.

  27. #27
    F-15 28 май 2014, 23:22
     
    0
     
    0

    F-15 Strike Eagle - единична цена 28-30 млн., за около половин млрд. решаваме всьо! Боинг ще ни направят и офсет за мин. 40 г., и никой не би се пробвал да се ебава с нас!

  28. #28
    Zoro 28 май 2014, 23:34
     
    0
     
    0

    Mig 21 Stelt това е истината пичове :)) така и турци и гърци ще треперят само като го чуят...

  29. #29
    maxsimus 28 май 2014, 23:34
     
    0
     
    0

    Съгласен съм с 24,руските самолети не са лоши но с това молене за резервни части и тоя между ремонтен ресурс на двигателите 300-350 часа? това нормално ли е да ви питам русофили.Като конкурентните са над 5000 че и повече.Никой не е казал 8 самолета само,8 сега после още нали ще има индустриялен офф-сет с Грипен стотици дори хил.работни места.Кой луд би предпочел нещо друго?

  30. #30
    maxsimus 28 май 2014, 23:39
     
    0
     
    0

    Сега 8-10 Грипен-а,след 5-6 години Грипен NG.Плътформата Грипен се развива постоянно Бразилия подписа за 36 машини ще има и още има хляб в Грипен :)

  31. #31
    F-15 28 май 2014, 23:47
     
    0
     
    0

    Zoro, шпагите умряха още в 18ти век! Какви Миг и подобни ташаци те радват?

  32. #32
    Zoro до F15 29 май 2014, 00:33
     
    0
     
    0

    майтап бе уили :)) ти ф15 ще видиш през крив макарон,голям и тежък изтребител,абсолютно неподходящ за нашите условия..истината се казва Eurofighter Typhoon,хем е политически неутрален,хем сцепва ф16то...това е западния миг29.. пък и ще са добър тандем с 29ката...

  33. #33
    Варимез Варимезов 29 май 2014, 10:08
     
    0
     
    0

    Мислете само и единствено за наливане на крайно дефицитните средства в СВ, всяка покупка на луксозни стоки като хвърчилата е ургулешка работа или ГЕШЕФТ! Стига бълнувания на сомнамбули - гръбнакът на армията не е флота, а още по-малко ВВС! Ние не сме САЩ, по дяволите!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка