Предлагат промяна на закона в частта му за военните звания

Pan.bg 30 юли 2014 | 08:57 views (10559) commentaries(23)
img otbrana.com

Връщане на военното звание „младши лейтенант”, което съществуваше в отменения Закон за отбраната и Въоръжените сили от 1995 г. Това е едно от предложенията в писмото на Съюза на военноинвалидите и военнопострадалите до министъра на отбраната Ангел Найденов и главния инспектор на МО полковник Стефан Трашлиев.

Според писмото в сега действащия Закон за отбраната и Въоръжените сили има текстове, „уронващи престижа и понижаващи мотивацията на военнослужещите, както и създаващи предпоставки за недопустимо разделение между кадровите и запасните”. В документа се посочва, че грубото нарушаване на националната традиция се забелязва още при войнишките звания. Има се предвид, че редниците и матросите са разделени на три класа, като третият се обявява за най-старши, което не звучи най-малкото логично. По същия нелогичен начин е подходено и към ефрейторите и старшите матроси.
image

Най-озадачаващо и дори изключително нелепо, се отбелязва по-нататък в писмото, е подходено по отношение на офицерските кандидати, които по необясними причини са два класа. И при тях втори клас е по-старши от първи. Смята се, че тази ранговка на офицерските кандидати е недопустима, защото става въпрос за преходно звание между сержантския и младши офицерския състав.

Същевременно първото офицерско звание – „младши лейтенант”, е премахнато. Младши лейтенантите ни са изпратени в историята, а с това звание са около 10 хиляди български запасни офицери. Още от писмото: „ Но безумието не свършва до тук - младшилейтенантските пагони са дадени за ползване от офицерските кандидати II клас. Така по недопустим начин, част от сержантския състав носи офицерски пагони.”

В закона, се посочва по-нататък в писмото до министъра на отбраната и главния инспектор на МО, подписано от председателя на Съюза на военноинвалидите и военнопострадалите младши лейтенант от запаса Петър Велчев, са заложени изключително ограничителни текстове по отношение на възможностите за производство в следващо военно звание на запасните и резервистите. Смята се, че така „значителна част от българските граждани с принос и заслуги към военната история, военно-патриотичното възпитание, военната сигурност и отбраната на страната, остават пренебрегнати и изолирани от възможността да бъдат оценени по достойнство от българската държава, чрез удостояването им със следващо военно звание”.

В тази връзка, според авторите на писмото, следва да се даде официална законова възможност на председателите на национално представителните военно-патриотични съюзи и на председателя на Обществения съвет по въпросите на отбраната по повод на различни национални, армейски и лични празници и тържества, да предлагат на министъра на отбраната заслужили личности за производство в по-горно военно звание.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 23

  1. #1
    Аз 30 юли 2014, 09:10
     
    0
     
    0

    Каква ГОРЕЩА новина ?! От няколко дни стои в отбрана.

  2. #2
    123 30 юли 2014, 09:41
     
    0
     
    0

    Всичко оправихте, най важно са званията.
    За какъв ви е този младши лейтенант? От ВУ се излиза лейтенант. Кой ще носи това звание? Едно време имаше изключения като не се вземе някой изпит и отива по частите мл. лейт. Това е най-глупавото и ненужно звание. Тези класове при войнишките звания въобще не трябва да ги има. каква е разликата м/у редник първи клас и трети клас? Стажа и 5-6лв към заплатата. А в задълженията има ли някаква разлика? При офицерите е друго. Там се налага, за да се разграничи длъжността. Защото едно е да си НО, ПНО, ротен или взводен капитан. Докато при войниците тези класове не намират никакво значение.

  3. #3
    сс 30 юли 2014, 10:17
     
    0
     
    0

    Пак ненужни глупости. Вземете да назначите хора, щото няма кой да работи а работата си стои все толкова. Всеки ден си тръгват хора а на тяхно място не идва никой.

  4. #4
    капрал 30 юли 2014, 10:28
     
    0
     
    0

    А подпоручик, кандидат подофицер и фелдфебел кога ще бъдат възстановени.

  5. #5
    Глупи 30 юли 2014, 10:36
     
    0
     
    0

    "Това е едно от предложенията в писмото на Съюза на военноинвалидите и военнопострадалите до министъра на отбраната Ангел Найденов и главния инспектор на МО полковник Стефан Трашлиев" - това е положението! Съюзът реши всички проблеми на военноинвалидите (е, в действителност пробват хората нещо, но военноинвалидите не тежат като бройка избиратели, та за тях ще мислим като остане време..), та се захванаха със званията. И защо, а да се сетим?! Шефът на съюза, онзи брадатият, се титолува "мл. лейтенант от запаса", пък сега - те му махнали званието! Жалка история!

  6. #6
    Боцмана 30 юли 2014, 12:28
     
    0
     
    0

    Голяма част от тези дето предлагат простотии са били и офицери със средно образование!Да не споменаваме,че получават пенсии вече 40 години....Не знам защо изобщо някой им обръща внимание!

  7. #7
    бай Димитър 30 юли 2014, 13:04
     
    0
     
    0

    Това за младши лейтенантите не са прави от горепосочения Съюз. Загубата не е голяма, таман ще станат лейтенанти.
    Виж за класовете май са прави. Тъпо е първи клас да е най-ниския. Това не са разради за арматуристи, че първия да е най-нисък.
    Поне да не използват думата клас. Като иде реч за класове или рангове първия е редно да е най-висок. Не, че при нас се ценят първоКЛАСните специялисти.

  8. #8
    Бай чепик 30 юли 2014, 13:45
     
    0
     
    0

    От няколко месеца се мисли кандидатите за кадрова военна служба да могат да постъпват и с основно образование. Идеята не е чужда, тя беше лансирана още от министър Цонев и за малко не стана факт. Смятайте до къде я докара армията, сигурно за редник 1-ви клас изискването ще бъде да има завършен 1-ви клас, а за редник 3-ти клас да е изкласил до 3-ти. Всъщност реално и сега е така, защото огромна част от кандидатите изобщо не могат да си попълнят самостоятелно документите. Гадното е че така наплива на ромите ще е още по голям. Иначе е хубаво че униформите ще са нови.

  9. #9
    Мухоморко 30 юли 2014, 14:32
     
    0
     
    0

    Ако ще се правят промени по военните звания, те трябва да са кардинални! Това е първо.

    Второто е следното. Наистина е глупаво войнишките класове или рангове да са обърнати на обратно! Това сега го разбирам, не съм се ровил в тази част на закона... Да погледнат в този род ВС, където от край време има звания с номер на старшинството - ВМФ. Почвам от войнишкия, пардон - моряшкия състав и от най-ниското: матрос, старши матрос, старшина 2 степен, старшина 1 степен и т.н. ... В офицерския като прескочим лейтенантите стигам до капитан-лейтенант, капитан 3 ранг, капитан 2 ранг и капитан 1 ранг (демек моряшки полковник, за които не знаят морските звания). А ако се върнем и назад във времето е имало офицерски звания мичман 2 ранг и мичман 1 ранг, който е по-старши от мичман 2 ранг... Така че господата сухопътни офицери, които са писали табелите за званията да си вземат бележка!

    И третото. Ако се правят промени в званията да не се водим от старшия брат, чиято армия и флота, че и ВВС са несравними като големина с нашта опоскана армийка... Там може и да има нужда от толкова много звания, ама при нас - ЙОК. Тия бригадни генерали и особено комодори ми бъркат в душата. И я вадят навънка! Че по времето на царя да не би да сме имали по-малка войска, та офицерските звания са били по-малко на брой. Че и генералските - също. И затова аз пледирам да се върнат званията от преди 1946 или не знам точно коя година...

    И въобще това залитане да бъдем точно по стандартите за звания в НАТО-страните не е правилно. И я погледнете - всичките ли НАТО-държави ги спазват? Ядец, не. Ама ние - барабар Петко с мъжете, да не изостанем от големия брат...

    Айде - стига!!!

  10. #10
    Иванн 30 юли 2014, 17:34
     
    0
     
    0

    А вярно ли е,че не се използва вече думата "поделение",а военно формирование.Интересно ако етака,тогава възниква въпроса а има ли в армията невоенни формирования.

  11. #11
    observer 30 юли 2014, 18:04
     
    0
     
    0

    Колеги, четете внимателно текста! Можете ли да кажете кое от него не е 100% истина. Що се отнася до званието на председателя на СВИВП, също не сте прави! Познавам Велчев лично и ви казвам, че досега е отклонил поне няколко десетки предложения за производства в по-горно звание. Човекът иска да си остане с това звание, с което е станал военноинвалид. За което - ЧЕСТ И ПОЧИТАНИЯ!
    И за да няма профанизирани и некомпетентни коментари към тази тема, предлагам на редакторите на Пан.бг да пуснат пълния текст на писмото.

  12. #12
    Гълъб 30 юли 2014, 18:07
     
    0
     
    0

    Махнаха текста, който гласеше, че ако поделение му бъде откраднато(изгубено) бойното знаме се разформирова, ти "военно формирование" се притесняваш ...

  13. #13
    Влад Цепеш 30 юли 2014, 19:02
     
    0
     
    0

    цЕлата мара втасала и превтасала че мл.лейт. ни е зора.а бе я пуста дреновица да заиграе холан!

  14. #14
    SUH 30 юли 2014, 19:27
     
    0
     
    0

    #8 то не е от няколко месеца има и МЗ със заповед в която са обявени длъжностите от класификатора за основно образование със съответните кодове, но никой не ги използва в длъжностните разписания, ясно защо нали?

  15. #15
    SUH 30 юли 2014, 19:29
     
    0
     
    0

    Да не говорим че всичките тези професионални области и кариерни полета са пълна глупост, анювщини

  16. #16
    Teraflop 30 юли 2014, 22:14
     
    0
     
    0

    Вярно е.Използва се словосъчетанието "военно формирование"."Поделение" вече не е модерно.Според някой болен мозък.

  17. #17
    SUH 30 юли 2014, 23:12
     
    0
     
    0

    #16 е па пак същия аньо

  18. #18
    Гражданин на РБ 30 юли 2014, 23:49
     
    0
     
    0

    Вместо да връщат някакви глупости, които няма никакъв смисъл. Единственото свястно решение e да се възвърне ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА НАБОРНА ВОЕННА СЛУЖБА !

  19. #19
    Cold War Veteran 31 юли 2014, 00:12
     
    0
     
    0

    Айде стига вече шаламано-тагаро-налбанто-анювизми и простотии! Кой обърка всичко в МО и БА? Всичко до което се докосна Аню Ньойски и пенсионерската му банда е прецакано! В това число и званията в Българската армия... Ще ни трябват много години да го възстановим. Но като гледаме какви простотии се пишат тук, вместо да се коментират текстовете на писмото по същество, направо се отчайваме от нивото... Абе хора, съгласни ли сте с доводите в това писмо и в състояние ли сте да го коментирате по същество или не? Имате ли инстинкт за самосъхранение, или не?
    Подкрепяме #11 observer - Искаме да прочетем пълния текст на писмото! Ако администраторите на сайта го нямат, много лесно могат да се доберат до него чрез първоизточника. Тогава нека всички кретенясали анювистни и психари да го коментират!
    Ако искат, това могат да го направят и нормалните хора, свързани по някакъв начин с разгромената ни армия...

  20. #20
    Любо-питко 01 авг 2014, 01:35
     
    0
     
    0

    Предлагам да се възстановят званията, с които българската войска е изнесла четири войни:
    Войнишки звания
    редник (юнкер във военното училище)
    ефрейтор
    (Предполагам, че класовете при войниците са във връзка със заплащането, нали са професионални. Умниците могат да измислят други начини, редникът да си бъде редник!)
    Подофицерски (сержантски) звания
    кандидат подофицер
    подофицер
    фелдфебел
    офицерски кандидат
    Младши офицерски звания
    подпоручик
    поручик
    капитан
    Старши офицерски звания
    майор
    подполковник
    полковник
    Висши офицерски звания
    генерал-майор
    генерал-лейтенант
    генерал
    И никакви войници с килийно образование! Да възстановят Трудови войски, там ако щат да вземат и без образование. Недопустимо е в армия от 21-ви век, била тя и днешната българска "армия", да служат неуки!

  21. #21
    Alex 02 авг 2014, 23:32
     
    0
     
    0

    За тези, които недоумяват за 1-ви и 2-ри клас на "офицерски кандидат" - в повечето страни-членки на НАТО има по два, в някои са по 3, а в канадската армия са даже 5.
    А дали идеята е да се "унифицираме" с останалите от Алианса или си е чиста проба "защото АЗ така казвам", един дявол знае.

  22. #22
    Ха-хо 04 авг 2014, 10:02
     
    0
     
    0

    Правилно "Любо-питко" традициите трябва да се уважават, тогава те уважават и другите. А за образованието абсолютно изискване инак има вече показателен пример със сваления самолет над Украйна. За "анювщината" не искам да коментирам само едно срам.

  23. #23
    абсурди 29 окт 2014, 09:14
     
    0
     
    0

    кой ще работи като му вземат пенсията?никой и никъде не натиска и не гони военните както тука,
    и военно инвалида със 50-80% нетрудоспособност
    не може да си намери работа,бъркат в нои и му четат досието като книга,щом видят той е враг,това е много голяма дискриминация !знае го само тоя дето е потърпевш!
    всички глупаци от министър нагоре успяха да поставят народа срещу армията ,бравоо



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка