Ген. Виктор Бондарев, командващ ВВС на Русия: започваме голяма модернизация на авиацията

Pan.bg 12 авг 2014 | 09:59 views (7169) commentaries(43)
img ВВС на Русия се въоръжават с крилати ракети с изкуствен интелект


Главнокомандващият на Военновъздушните сили (ВВС) на Руската федерация генерал-лейтенант Виктор Бондарев разказа за оръжията, с които ще разполагат пилотите в следващите няколко години в ефира на “Руската служба за новости”, предаде ИТАР-ТАСС.

През 2016 г. на въоръжение на войската ще започне на постъпва изтребителят от ново поколение Т-50 (ПАК ФА), съобщи Бондарев.


“Той (Т-50) вече два пъти участва в конкурса “Авиадартс” . Аз мисля, че този самолет има прекрасно бъдеще”, заяви главнокомандващият. В изпитателния полетен център в Ахтубинск специалистите вече получиха няколко Т-50 и пристъпиха към подготовката им за полет.

По думите на генерала, руските ВВС ще получат крилати ракети с “вграден интелект”. “Ракетите ще бъдат с вграден изкуствен интелект и ще могат да анализират въздушната и радиолокационна обстановка. Ракетата сама ще приема решение на каква височина и с каква скорост, както и в каква посока да лети. Такива ракети вече има, ние работим над тях”, поясни главнокомандващия на руските ВВС, като поясни, че нито един бомбардировач и стратегически самолет няма да могат да преодолеят системите за ПВО, въоръжени с такива ракети.
image
Действащите зенитни ракетни комплекси ще бъдат заменени от система С-500, която е способна да прихване широк спектър от цели на височина до 200 км.

Стратегическата авиация ще бъде обновявана на два етапа. Първият етап включва пълна модернизация на бомбардировачите Ту-160 и Ту-95, като в резултат от извършените промени, техните възможности ще бъдат увеличени два пъти.

На втория етап бомбардировачите ще бъдат заменени от новата разработка – перспективен авиокомплекс за далечна авиация (ПАК ДА). “Този самолет е перспективен, с огромен потенциал, който ще служи достойно на нашата Родина. През това десетилетие ние ще получим първите екземпляри, а серийното му производство ще започне през 2012 – 22 г.”, поясни Бондарев.

Междувременно, командването на ВВС на РФ опроверга обвиненията за нарушаването на въздушното пространство на САЩ.

Полетите за далечна авиация на Русия в приграничните със САЩ територии отговарят на международните договорености, заяви главнокомандващият на ВВС на РФ.

“Ние сме летяли, летим и ще летим. Ние не се намесваме в чужди дела, не им пречим”, подчерта Бондарев, като отбеляза, че не разбира причините за безпокойство от страна на американските сили за въздушна отбрана.

“Това, че те вдигат своите изтребители, нека ги вдигат, ние ще минаваме покрай тях”, заключи Бондарев, като допълни, че военното командване на САЩ няма за какво да се безпокои.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 43

  1. #1
    Ихуу 12 авг 2014, 10:05
     
    0
     
    0

    Веднага ще ударя една бира щото руските ВВС ще получат крилати ракети с “вграден интелект”!

  2. #2
    Наблюдатель 12 авг 2014, 10:32
     
    0
     
    0

    Дано да им стигне малкото отпуснато от щатите време, което я има година-две, я няма. План "Шойгу" е до 2020, ама кой ще ги чака до тогава. Дано руснаците имат поне един скрит коз в ръкава си, а още по-добре ще е козовете да са два...

  3. #3
    Nash 12 авг 2014, 11:00
     
    0
     
    0

    До #2 Пуснато от Наблюдатель...

    Всичките тези тука са повече или по-малко "стари" оръжия...

    Има изказване на разни пенсионирани генерали, че имат доста добри психотронни оръжия и други подобни. Климатически също имат.
    Казват, че са в състояние да "разговарят" с подсъзнанията на разни американски ръководители и така да получават някои информации от тях...

    Путин нямаше да бъде толкова "смел" на международната арена, ако се чувстваше по-слаб.
    Той открито си казва: "...Някои смятат, че имаме само някакви си ръждавини останали. За щастие това не е така. И ако се наложи, има с какво да им отговорим..."

  4. #4
    Енчо Добрев 12 авг 2014, 11:27
     
    0
     
    0

    Този самолет (силно казано) изглежда хубаво на снимката. Красив е. Мисля, че руснаците са много силни в зенитно-ракетните комплекси. Едва ли някой би дръзнал да влезе в техния обхват. Смятам, че всяка една авиация с апетит към руска територия ще отнесе едно 60% загуби от руските комплекси само. Може и да бъркам. ...Лошото е, че матушка изглежда да се готви за война, това не е добре. Егати и светът! Вместо да седнат на уиски и водка и всички ние простосмъртни да ликуваме, то вижте какво става. Само си представете едни чисто икономически и добросъседски отношения между тези два гиганта. ...Еееех, мечти!

  5. #5
    Наблюдатель 12 авг 2014, 11:30
     
    0
     
    0

    Nash, ако това, което казваш е вярно, а има много голяма вероятност да е точно така, то камък върху камък няма да остане на планетата Земя. Вероятно съвсем скоро Зелената планета ще придобие пейзажните особености на Марс, защото ако вземат да си ги "мерят" климатическите, адрените и психотронните оръжия, жална ни майка ще плаче!

  6. #6
    Nash 12 авг 2014, 12:02
     
    0
     
    0

    До #5 Пуснато от Наблюдатель..

    От руска страна едва ли ще нападнат първи. Те са повече ориентирани да си пазят това, което имат. И с Крим историята беше пак предизвикана от 6татите, че те 6тяха да им го вземат чрез хитрост (разни договори с "официалната Украйна"), която вече се управлява от техни хора там... А да си загубят черноморският флот - никога!

    Но даже и без тези военни заплахи, техногенната цивилизация в която живеем, сама ще се унищожи...
    Полеко ще "изядем" ресурсите и ще "изгорим" бензина, ще "качим" средните температури на планетата и ще се стопят ледовете на полюсите, с което много държави ще потънат. И тогава вече може да се почне по-ожесточена война за останалите ресурси и територии...
    Не съм "черноглед", но това са фактите за съжаление....

    Има един виц между две планети:
    Едната пита другата:
    "Как си"?
    "Ох, не съм добре... Имам Хомо Сапиенс... Всичко рушат и унищожават... "
    "Не бой се, те скоро сами ще се унищожат и ще ти мине от само себе си" :)....

  7. #7
    KOREKTOR 12 авг 2014, 12:15
     
    0
     
    0

    До #4 Пуснато от Енчо Добрев

    Енчо Добрев,

    Бая се двуумях дали да ти драсна,защото един твой двубуквен приятел пак ще се изака, че пиша "педерасии" и ще се наложи пак да го започна.

    Накратко, поздрави най-вече за последните четири изречения:

    "Егати и светът! Вместо да седнат на уиски и водка и всички ние простосмъртни да ликуваме, то вижте какво става. Само си представете едни чисто икономически и добросъседски отношения между тези два гиганта. ...Еееех, мечти! "

    Прочетох ти още два коментара в други две теми днес.
    Поздрави и за тях, макар, че с единия не съм на 100% съгласен с теб.

    Изобщо днес ти ли си не си ли?

    Да не би друг да пише от твое име?

    Както и да е.

  8. #8
    Опорна ушанка 12 авг 2014, 13:04
     
    0
     
    0

    Нека погледнем какво имат Щатите.Гръбнакът на ВВС и гвардията е Ф-16 и Ф-15 самолети които отстъпват значително на Миг-29 и Су-27-30 самолети като аеродинамични характеристики.Модернизират ги в момента но модернизацията тече бавно хаотична е защото се наливат и много пари в проекти като Ф-35.Руснаците напреднаха много в електрониката новите самолети от типа на Миг-35 и Су-35 имат авионика която не отстъпва на американските аналози.Ф-35 е много проблемен самолет с грешки при конструирането гълтащ огромни суми.Има слаби маневрени характеристики ниска забележимост но и големи проблеми с факта че с него американците се опитват да заменят няколко типа бойни самолети което няма как да стане.Малък боен товар а при увеличаването му губи до голяма степен ниската си забележимост.Ф-35 е като швейцарско ножче може много неща но нито едно от тях добре.Ф-22 е с проблеми в кислородната система остаряваща вече авионика и системи слаб процесор.В близък бой издъхва при далечен има предимство поради ниската си забележимост но с развитието на сензорите в инфрачервеният диапазон ще го изгуби.Има климатични ограничения в работата на самолета а и малък боен товар и почти никакви възможности за работа по наземни цели.Ф-18 основен самолет на флота добър с добра тяговърженост боен товар и възможности за работа както по наземни така и по въздушни цели но слабоманеврен.При хеликоптерите американците имат апач което е стара конструкция от 70-те не по добър от Ми-28 и Ка-52.Общо взето американците разчитат на стари конструкции от 70-те а новите им разработки куцат.Първата битка ще е финансова ако руснаците прекъснат господството на долара като основна световна резервна валута америка няма да може да печата пари и от там да подържа толкова скъпо въоръжение а без въоръжение с тях е свършено.

  9. #9
    Teraflop 12 авг 2014, 14:15
     
    0
     
    0

    Братята руси може и да почват голяма модернизация на ВВС,защото си имат кинти и си произвеждат изтребители.А България нищо няма да направи и нашите ВВС ще гледат отстрани.Щото кинти в България за войската няма.Както каза Тато едно време:"-Нема и не може да има."В България парите на военните винаги някъде изчезват.По незнайни пътеки.

  10. #10
    zlpetrov 12 авг 2014, 14:22
     
    0
     
    0

    Не подценявайте "Раптора".Това първо!И второ той не е правен за близък бой,а за далечен! И трето ПАК-ФА докато стане пълноценен самолет или както казват руснаците "авиационен комплекс" много вода ще изтече по Марица! И последно някой да е разглеждал снимки от близък план на ПАК-ФА? С тия нитове и капаци,с фанара и т.н.изобщо не ми прилича на самолет по технологията "стелт".

  11. #11
    Опорна ушанка блок 30 12 авг 2014, 14:37
     
    0
     
    0

    бе то може да не ти прилича ама е.И то самолет стелт няма има площ на ефективно излъчване и се изчислява.С по-слаби стелт качества е.Но е по-маневрен.А за да го свали отдалече Ф-22 трябва да изтреля ракета а тая ракета е не много маневрена щото е за средни или далечни дистантсии тежка и тн.Освен това в терминалният етап е с автономно радарно насочване за което има контрамерки и тн.Отделно за да пусне ракетата раптора трябва да прехване противниковият самолет със своят радар което издава положението му.Никой не го подценява но руснаците нямат парите на американците и е ясно че ще водят асиметрична война.Срещу Ф-22 ще използват самолет като Миг-31 които е с мощен радар и голяма далечина на откриване.

  12. #12
    zlpetrov 12 авг 2014, 14:44
     
    0
     
    0

    Обясни на мен простака какво е "терминалният етап".

  13. #13
    X 12 авг 2014, 14:48
     
    0
     
    0

    Poslednite nqkolko kilometra do tselta.

  14. #14
    zlpetrov 12 авг 2014, 14:58
     
    0
     
    0

    Аха! Разбрах.А предишните километри какви са? И освен това "контрамерките" не са това което бяха.Онзи ден гледах по руската телевизия един АН-26 как хвърляше "контрамерки" но пустата ракета се мушна между тях и право в десния двигател! А що се отнася до ПАК-ФА може дъъъъълго да спорим.Нека го вкарат на въоръжение и пак ще си поговорим!

  15. #15
    Ushanka 12 авг 2014, 15:13
     
    0
     
    0

    Do tselta se napravlqva ot radara na samoleta.Tova sa toplinni lovushki na An-26 te sa sreshtu raketi s infracherveno nasochvane.Tova tuka e radarno.V glavata na raketata ima radar.

  16. #16
    До zlpetrov 12 авг 2014, 15:14
     
    0
     
    0

    "С тия нитове и капаци,с фанара и т.н.изобщо не ми прилича на самолет по технологията "стелт"."

    Да не забравяме, че става дума за действащи прототипи, а не за сериен самолет. Визираният от теб проблем се решава много лесно в серийното производство - аерозолно се нанася еластично полимерно покритие (композит) с феролитни и графитни кристали. Да нямаш грижи за нитове, капаци и фанара.

  17. #17
    Енчо Добрев 12 авг 2014, 17:04
     
    0
     
    0

    Дали пък не използват способ за нитоване от времето на Титаник. ...с големите чукове. ...Извинявай, Коректор, ако съм те засегнал! :)

  18. #18
    Енчо Добрев 12 авг 2014, 17:09
     
    0
     
    0

    Имам чувството, че братушките малко карат по способа: виждаш ли, онези имат играчки, като ф22 и ф 35, давай и ние да правим! И се започва едно шпиониране и копиране. ....Просто идеята не е тяхна или, ако е имало тя е останала, като идея, щото нещо друго не е достигало.

  19. #19
    KOREKTOR 12 авг 2014, 17:50
     
    0
     
    0

    До #17 Пуснато от Енчо Добрев

    Енчо Добрев,

    Не, не си ме засегнал. Нитовете всеки ги вижда.

    Колегата До zlpetrov горе над тебе го е изяснил този проблем достатъчно ясно.

    Ти самият вярваш ли,че такъв елементарен проблем, ако наистина е проблем повишаващ ЕОП на самолета ще остане незбелязан от руснаците?

    А и как мислиш, че по F-22 и F-35 няма нитове ли?

    Ако не греша единствения самолет без нитове е МИГ-25. Пак по памет мисля, че обшивката му е стоманена и е заваръчна.

    Да не ровя бумагите сега, но мисля, че не греша.

    Може би същото се отнася и за наследника му МИГ-31.

  20. #20
    KOREKTOR 12 авг 2014, 18:04
     
    0
     
    0

    До #18 Пуснато от Енчо Добрев

    Енчо Добрев,


    А да си слушал или чел, че всичката документация на Як-141 е предадена на американците и е използвана при създаването на F-35.

    Як-141 е първия в света свръхзвуков , подчертавам свръхзвуков изтребител в света с вертикално излитане и кацане.

    За съжаление е изработен в няколко бройки в края на 80-те години на XX век. Даже са започнали изпитания в началото на 90-те, но за съжаление след някакъв инцидент пък и след разпада на Съюза 91-а година и негативното отношение на руските военни тогава към този тип самолети и настъпилото безпаричие и разруха в държавата спират и провалят развитието на Як-141.



  21. #21
    KOREKTOR 12 авг 2014, 18:11
     
    0
     
    0

    До #18 Пуснато от Енчо Добрев

    Енчо Добрев,

    За да няма неясноти английския ХАРИЪР е пръв, но не е свръхзвуков.

  22. #22
    zlpetrov 12 авг 2014, 18:26
     
    0
     
    0

    Първо до 16 съгласен съм,ама те като не го отработят на прототипите,за кога? И освен това прототипа нали е за това,да се видят слабостите и отстранят!Второ КОРЕКТОРА е прав МИГ-25 е единствения почти без нитове! При него стоманата е преобладаваща/близо 80 процента/ и е изпълнена със заварки! Първият който летя на него в България полк.Влаю Генов е съвипусник на баща ми! През 1984 г. се запознах с него и като взе да разправя за 25 реших,че нещо му има в главата!Минаха много години,вече има достъп до материалите и се оказа,че не е говорил глупости,а истини! И трето,навсякъде пише,че цялата документация на ЯК 141 е продадена на американците,на базата на която правят Ф-35!Колко е вярно,не знам,но погледнете снимки на 141 и 35 и вижте приликите!И още един ФАКТ..Америка иска да закупи креслото К36ДМ,но Русия отказва,защото е секретно и трябвало да се произвежда в САЩ!По този начин бюрото на Гай Северин се оказва без пари,а САЩ без седалка!А за ПАК-ФА отново да се върнем на темата,мисля,че 8 и 9 прототип няма да имат нищо общо с първите.Най малко заради двигателите!

  23. #23
    KOREKTOR 12 авг 2014, 18:35
     
    0
     
    0

    До zlpetrov

    zlpetrov,

    Никой досега не е дал официални данни колко е ЕОП на F-22.

    Още по-малко данни има пък и за F-35 и за ПАК ФА Т-50.

    Тази РЛНезабележимост на F-117 и F-22 се оказа, че може да уплаши само аборигентските ПВО. Сърбия го доказа 1999 година.

    Откриваемостта на такива самолети като F-22 и F-35, а сигурно и на Т-50 се основава на съвсем други принципи и технологии различни от традиционната радиолокация.

    Сега вече на кой са познати тези принципи и технологии и кой ги владее и използва е отделен въпрос.

  24. #24
    Дартиуш Вейдърски 12 авг 2014, 19:07
     
    0
     
    0

    Бог да пази земята от ракети с вграден интелект, които сами решават кога и къде да "гръмнат".... Надявам се да става въпрос за нещо от типа- "съветските часовници- най-бързи в света"
    ...Апропо не е сериозно някой да даде реални данни на ЕОП на някое ново "изделие" от типа Ф22- Ф35 или Т50. Има така наречената дезинформация.
    И мисля, че е доста спорно как точно е ударен Ф117 в Сърбия. Доколкото си спомням пилотът е действал изключително шаблонно и самонадеяно. Такива неща не остават ненаказани от една добре тренирана и оборудвана ПВО. Щото нищо не е "невидимо".(само ниско забележимо)

  25. #25
    zlpetrov 12 авг 2014, 19:09
     
    0
     
    0

    ЕОП Ф 117 0.1-0.01,Ф-22 0.1,Ф-35 0.01,Т-50 0.01 справка сайт "УГОЛОК НЕБО" А що се отнася до Сърбия която свали 117 също можем да спорим дъъъъъъъъъълго!

  26. #26
    KOREKTOR 12 авг 2014, 19:34
     
    0
     
    0

    До #25 Пуснато от zlpetrov

    zlpetrov,

    Дори да оставим настрана Сърбия 1999 г.
    мисля, че чехите имаха една тяхна РЛСтанция ТАМАРА за която твърдяха , че не съществуват СТЕЛТОВЕ.

    Украинците мисля , че и те имаха нещо.

    А руснаците пък от край време са заявили, че за откривнето на така наречените НЕЗАБЕЛИЖИМИ самолети нямат проблеми.

    Самият проф. Уфимцев, който консултира САЩ при разработката на F-117 казва нещо от рода на:

    "Аз им показах как да го направят незабелижим, но не и неоткриваем."

    Кратко и ясно.

  27. #27
    ДрЪт Вардарски 12 авг 2014, 19:38
     
    0
     
    0

    Почитаемият колега Дартиуш Вейдърски е както винаги прав - Има така нар. дезинформация! Сиреч, нищо на "овой белий свет" не е сигурно, освен, може би смъртта, но и не е много сигурно...

  28. #28
    пардон, 12 авг 2014, 19:43
     
    0
     
    0

    ...освен, може би смъртта, но и ТОВА не е много сигурно...

  29. #29
    Fulcrum 12 авг 2014, 19:55
     
    0
     
    0

    Zlpetrov greshka f-117 0.025 B-2 0.1 F-22 0.0001 F-35 0.001

  30. #30
    Fulcrum 12 авг 2014, 20:03
     
    0
     
    0

    Това с вертикалното излитане е една мания на авиоконструкторите от 50-те.Немците имат проект от 40-те.Всички правят прототипи нещо като манията по крилото с изменяема стреловидност.Сега тази мания се нарича стелт след няколко години ще е хиперзвук и тн.

  31. #31
    Дартиуш Вейдърски 12 авг 2014, 20:25
     
    0
     
    0

    Ама наистина ли вярвате точно в тези данни за ЕОП??!
    Кой точно има интерес и защо, да споделя такива данни? Да си мерят нещо си ли?Или реклама?Аз не вярвам в подобни данни, когато става въпрос за толкова важни неща...Разузнавателните служби и техните методи на работа не са от вчера.
    А относно Сърбия, мисля, че само самите сърби(по скоро разчета) знаят какво точно и как се е случило.Е, сигурно информация е споделена където трябва :-). Нямат интерес да отварят очите някому как точно се прави.

  32. #32
    KOREKTOR 12 авг 2014, 20:32
     
    0
     
    0

    До #31 Пуснато от Дартиуш Вейдърски

    Дартиуш Вейдърски,

    То на емериканците открай време им е присъщо да наблягат и да разчитат на рекламата.

    Обаче много често рекламата се разминава с действителността. В немалко случаи и драсвтично.

    Но какво да се прави като рекламата продава стоката.

    Те уж и НЕУЯЗВИМИТЕ АБРАМСИ не горяха и не се взривяваха, ама питайте сега чалмите от ИДИЛ в Ирак дали това е вярно.

  33. #33
    Fulcrum 12 авг 2014, 21:34
     
    0
     
    0

    E kakvo ima da im vqrvame tova se izchislqva vzel sum gi ot dostoveren iztochnik.Priblizitelni sa no sa blizko do realnostta spored men tui kato sa logichni estestveno che F-22 ima po niska otrazqvashta povurxnost ot F-35 koeto go pravi po-malko zabelejim te F-22 na Izrael i Qponiq ne go prodavat dokato F-35 e shirpotreba estestveno che texnologichno e po-nazad.

  34. #34
    KOREKTOR 12 авг 2014, 21:51
     
    0
     
    0

    До #33 Пуснато от Fulcrum

    Fulcrum,

    Без всякакъв намек за запъване, ама колко е достоверен източникът ти. В смисъл такъв, ти казваш, че това са данни на база на изчеисления. Сигурно е така, но това не са ли теоритични изчисления на база на идеални може би зададени условия.

    А тези идеални условия ще се намерят ли в реалността?

    Реални опитни практически данни има ли? Според мен това ще е достоверността.

  35. #35
    zlpetrov 12 авг 2014, 22:01
     
    0
     
    0

    Казах не споря,просто данните ги взех от по горе цитирания сайт.А за "Тамара" по подробно тук:После многих лет разработки и эксплуатации станций первых поколений PRP-1 и KRTP-81 появилось понимание, что заказчику необходима реально мобильная система с гораздо высокими характеристиками по обнаружению целей. Плюс к этому моменту появилась новая элементная база. Это все позволило начать реализацию в 1981-1983 годах нового проекта, которому дали очередное женское имя "Tamara". В отличие от советского географического принципа именования собственных систем ПВО, страны Варшавского договора, особенно Польша и Чехословакия, использовали в качестве обозначений радиолокационных станций женские имена. Новая система радиотехнической разведки "Tamara" поступила на испытания в конце 1983 года. Всего было предусмотрено три варианта этой системы. Испытания мобильной разведывательной станции проходили с сентября 1984 года до конца 1985 года. Войсковые испытания станции под обозначением KRTP-86 были проведены летом 1987 года, а 10 октября 1987 г. прошли государственные испытания системы.

    Станция "Tamara" может использоваться как для ведения стратегической, так и тактической разведки. "Tamara" способна обнаруживать радиолокаторы, излучатели радиолокаторов, передатчики системы "Свой-чужой", навигационные системы TACAN, дальномеры системы DME, системы обмена тактической информацией JTIDS, а также постановщики активных помех, работающие в диапазоне 0,82-18 ГГц. Во время испытаний новая система обнаруживала цель типа F-16 на дальности 400 км, CF-18A -355 км, F-15 - 365. Более старые истребители типа F-4 засекались на отметке 395 км, F-104 - 425 км.

    Станция пассивной радиотехнической разведки KRTP-86 "Tamara" в начале 1989 года была принята на вооружение Чехословацкой народной армии. Основным вариантом системы был мобильный. Самоходная "Tamara" состоит из 8 единиц техники, размещенных на автомобильном шасси Tatra Т-815. В ее составе три приемных устройства RS-AJ/M, одна аппаратная кабина приемного комплекса RS-KB, аппаратная кабина обработки сигналов RS-KM, а также дополнительно может быть развернут командный модуль ZZP-5 с системами отображения информации.

    Приемное устройство RS-AJ/M представляет собой антенну цилиндрической формы, установленную на телескопическом подъемном устройстве, которое смонтировано на автомобильном шасси Tatra Т-815 с колесной формулой 8х8. Шасси доработано путем установки четырех гидравлических домкратов для горизонтирования антенно-мачтового устройства, а также перед водительской кабиной навешен бульдозерный нож для подготовки боевой позиции. Антенно-мачтовое устройство может подниматься на высоту 8,5 м или в промежутке от 12,5 до 25 м. В цилиндрической форме обтекателя АМУ находятся необходимые антенны и приемники, микроволновые передатчики для обмена информацией между компонентами комплекса. Поднятая антенна способна противостоять ветру со скоростью не более 50 м/с, а работа станции возможна при силе ветра не более 30 м/с. На боевой позиции приемные устройства RS-AJ/M размещаются на удалении друг от друга от 10 до 35 км.

    Стационарный вариант "Tamara" состоит из трех антенных модулей, установленных в специальных контейнерах с габаритами 3,5х3,5х3 м на 25-метровых мачтах. В период 1994-1995 гг. эта версия комплекса предлагалась на международных выставках чешской компанией HTT-Tesla Pardubice под обозначением "Flora".

    Дальность обнаружения станцией радиотехнической разведки "Tamara" составляет 450 км и ограничена только радиогоризонтом. Система способна практически в режиме реального времени сопровождать до 72 целей в секторе 100 град. Относительно центральной станции. "Tamara" находится в серийном производстве и постоянно модернизируется путем включения в ее состав новых подсистем и обновления алгоритмов обработки информации. Обновленный комплекс получил обозначение KRTP-91, его сектор обзора увеличился до 120 град. Находящаяся в городе Пардубице компания Тесла построила 23 комплекса радиотехнической разведки "Tamara", из которых в СССР было поставлено 15 шт., в ГДР - 1 комплекс, а Чехословакия приняла на вооружении 4 комплекса. В 1991 году США удалось заполучить одну модернизированную "Tamara" (KRTP-91), приобретя ее через Оман. Две системы до сих пор не нашли своего покупателя. Самоходные версии "Tamara" получили обозначение в классификации НАТО "Trash Bin".

    Одна из "Тамар", приобретенных Советским Союзом, в ноябре 2005 г. обнаружена на склоне горы Ахун, что неподалеку от Сочи. По внешнему виду - это ранний вариант комплекса "Тамара" - KRTP-86.

  36. #36
    Nash 12 авг 2014, 22:07
     
    0
     
    0

    Стига с тия "модерни техники"... Немците са имали летящи чинии на съвсем друг принцип още по време на ВСВ, но не са успели да ги въведат в серия.
    Вижте военна база 211 - Нойшвабенланд, на Антарктида е била... Там са разказали играта на американците с няколко летящи чинии са ги разбили само за 20 мин. и то след ВСВ...

  37. #37
    Fulcrum 12 авг 2014, 22:31
     
    0
     
    0

    Tova sa gluposti za letqshtite chinii i e propaganda.Letqshtite chinii imat problem sus stabilnostta i do den dneshen takiva levitirashti mashini e trudno da budat postignati kamo li 40-te.Molq bez natsiska propaganda.

  38. #38
    KOREKTOR 12 авг 2014, 22:43
     
    0
     
    0

    До #35 Пуснато от zlpetrov

    zlpetrov,

    Благодаря наистина за писаното за чешката Тамара. Досега не бях срешал и не съм и търсил подробности за нея. Нищо не пишат тук за уникалните и възможности срещу стелт технологиите. Нормално е може би.

    Но съм сигурен, че съм чел за това още 90-те години най-вероятно в сп. "Криле". Там цитираха някакъв руски източник.

  39. #39
    KOREKTOR 12 авг 2014, 23:01
     
    0
     
    0

    До #37 Пуснато от Fulcrum

    Fulcrum,

    Без да взимам страна в моментния ви спор с Nash,
    но в информацията която има за тази военна база 211 - Нойшвабенланд, на Антарктида и за летящите апарати на хитлеристите на принцип непознат на хората тогава се пише, поне което аз съм чел,че е вследствие на контакт с чужда цивилизация. Те са дали на немците тези извънземни технологии. И затова тези летящи апарати са били с немислими за това време летателни и мневрени възможности.
    Така ги и описва един от малкото оцелели в битката на амириканската ескадра изпратена да унищожи секретната базата на Антарктида през 1946. Да, две години след края на ВСВ.

    Това го има писано в мрежата. Дали е било реалност или е фантасмагория аз не мога да кажа.

    Мисля, че самата операция на САШ имаше някакво име, ама а де кой да помни.

  40. #40
    Fulcrum 12 авг 2014, 23:17
     
    0
     
    0

    Trqbva da e izmislitsa zashtoto prez 50-te ima rabota v amerikanskata armiq varxu takiva mashini i stigat do zakluchenieto che sa dosta trudno upravlqemi.Obshto vzeto zarqzvat proektite i se nasochvat varxu visoka skorost i golqma visochina prevurnali se po-kusno v U-2 i Sr-71.Da ne govorim che nikude nqma cherteji na takiva chinii ako imashe to otdavna amerikantsite da imat takiva.Otnostno po gore za povurxnostta izchisleniqta se zadavat na bazata na usloviq maksimalno blizki do realnostta.Za pak fa imame okolo 0.01

  41. #41
    KOREKTOR 12 авг 2014, 23:38
     
    0
     
    0

    До #40 Пуснато от Fulcrum

    Fulcrum,

    Е да де. И затова е била изпратена ескадрата 46-та година с цел да се докопа до апаратите, технологията и документацията за произвоство.

    Обаче не би. Не и е станал номера. Останали са малко живикоито да ракзават.

    Поне така пише по информациите.

    Ако не си чел нищо по този въпрос потърси някак с GOOGLE-то с името на базата примерно. Предполагам ще ти е интересно поне.

  42. #42
    Nash 13 авг 2014, 03:29
     
    0
     
    0

    До #37 Пуснато от Fulcrum...

    В тоя свят живеем постоянно с информация, изкривена от някои заинтересовани и не се дава точно нищо!
    За това ми беше интересно, доколко тази операция "Хай джъмп" на американците (висок скок на български) действително е била?
    Не се придържам към някакви си политически или идеологически течения на немците по онова време! Затова е излишно да ми се прави забележка от рода: "...Molq bez natsiska propaganda...." ??? Тук става въпрос само за технологии на летене.

    Просто е интересно, как са постигнали такъв технологичен скок по онова време? И това, че американците не са могли да направят такива машини, не означава, че други не биха могли.... То и днес колите на немците напр. са по-добри технически от американските.

    В нета има описания, че ако два диска, разположени близко един до друг и заредени със статистическо електричество, се въртят в противоположна посока с голяма скорост, то дори ставало изменение на пространство-времето около тях??? Звучи като фантастика изобщо!!!

    И методът, как немците са получили тази технология, е както казва KOREKTOR, чрез някакви медиуми.... Медиум Мария Скорич била влязла в контакт с друга, извънземна цивилизация и е получила описание на такъв летящ апарат а немците са били "наивни" и са опитали да го направят и изпробват.

    Относно #40 Пуснато от Fulcrum...
    "....Da ne govorim che nikude nqma cherteji na takiva chinii ako imashe to otdavna amerikantsite da imat takiva...." Напротив имало е и чертежи и ако потърсите в нета на немски или руски, ще намерите! Но естетсвено след ВСВ както американците, така и руснаците са се впуснали да търсят технологиите на немците по победена Германия. Засекретени са много неща от тогава... Даже американците са взели на работа много немски учени да работят след войната за тях (проект или операция "Пейпър клап";...Нищо, че до вчера са работили за фашистите!!!). Но не е ясно, защо не са успели да направят такива летящи апарати? А немците са летяли с тях.... И руснаците нямат на такъв принцип "самолети", поне ние не знаем да имат....

  43. #43
    KOREKTOR 13 авг 2014, 07:43
     
    0
     
    0

    И като стана въпрос за свръхсектретната веонна техника на Германия по време на ВСВ има една книга и в НЕТА.

    Автор е един руснак Максим Калашников. Книгата е озаглавена "Сломанный меч Империи". За някои двубуквени тука превеждам "Счупеният меч на Империята". И за да не се плашат и реват Империята е нарицателно название на бившия Съветски Съюз.

    Книгата е доста обемиста и в многото информация има и доста подробна глава за свръхсекретните проекти и разработки на Третия Райх по време на ВСВ. Когато четох книгата преди 10-на години всичко това почти беше нова информация за мен поне. Преди това бях срещал разни работи, но толкова събрана на куп информация не бях.

    Ако някой се заинтерисува, обаче книгата му се стори нещо пропагандна да чете само главите които го интерисуват. Мисля, че в началото имаще кратичко резюме на всяка глава.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка