Модернизираният Су-25: „Дивата невестулка” на ВВС на Русия

Pan.bg 16 авг 2014 | 15:38 views (6553) commentaries(16)
img wordpress.com


Военновъздушните сили на Русия получиха специализирания вариант на щурмовака Су-25, предназначен за борба със средствата за противовъздушна отбрана (ПВО).
Той е способен да открива такива мощни комплекси за ПВО, като американските „Patriot“.

Войната във Виетнам през 1965-1975 година бе първата, по време на която авиацията се сблъска със зенитно-ракетни комплекси.

За преодоляване на противовъздушна отбрана САЩ тръгнаха по пътя на създаване на специални самолети. Американските военни наричат тази задача Suppression of Enemy Air Defenses (SEAD).

Програмата по създаване на такива самолети получи названието Wild Weasel – „Дива невестулка”, и по същия начин се наричат и машините, създавани в рамките на тази програма.

На етапа Wild Weasel I, стартирал през 1965 година, бяха използвани изтребители F-100 Super Sabre – първите свръхзвукови самолети на Военновъздушните сили на САЩ.

Той откриваше вражески радиорелейни станции (РЛС) с помощта на датчици на излъчване, и офицерът-оператор сочеше на пилота целта, след което последният я откриваше визуално и я атакуваше. F-100, обаче, имаше недостатъчна скорост за да съпровожда съвременните тогава самолети F-105 Thunderchief и F-4 Phantom II, и по тази причина „Дива невестулка 2” беше създадена на основата на F-105.

Самолетите EF-105F се появиха в авиацията през 1966 година, а скоро и те бяха сменени с F-105G. 4-ят и 5-ят етап на програмата бяха реализирани с използването на F-4 Phantom II в неговите версии EF-4C Wild Weasel IV и F-4G Wild Weasel V.

През 90-те години борбата с ПВО беше предоставена на модернизираните многоцелеви изтребители F-16C, получили оборудване, позволяващо да се прави това.

А Военновъздушните сили на Русия не се бяха сблъсквали с необходимостта от потискане на противовъздушна отбрана включително до конфликта в Южна Осетия през август 2008 година между Грузия, от една страна, и Абхазия, Южна Осетия и Русия – от друга.

По време на този конфликт стана ясно, че отсъствието на съвременни средства за потискане на ПВО довежда до неоправдани загуби, и въпросът за тяхното създаване стана приоритет.

В момента тази задача, при необходимост, са длъжни да решават Су-24 и Су-34, обзаведени с противорадиолокационни ракети. Но възможностите на тези машини, съдейки по всичко, са сметнати за недостатъчни.

Изборът на щурмовака Су-25 в качеството на платформа за руската „Дива невестулка” предизвиква учудване.

По силата на своите характеристики той ще може да съпровожда само групи от същите Су-25 – за съпровождане на фронтови бомбардировачи не му стига нито скорост, нито далечина на полета.

Може би има смисъл да се създаде специализиран вариант на базата на Су-30 или съответния комплект оборудване в контейнерно изпълнение, който в съчетание с необходимото оръжие би могъл да превърне на „Дива невестулка” който и да е стандартен изтребител на Военновъздушните сили на Русия.

Иля Крамник

Гласът на Русия: http://bulgarian.ruvr.ru
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 16

  1. #1
    Фълкръм 16 авг 2014, 16:25
     
    1
     
    0

    Су-25 е възможно най-неудачният вариант.

  2. #2
    Дракен 16 авг 2014, 16:57
     
    0
     
    0

    Wild Weasel бил откривал "вражески радиорелейни станции (РЛС)". Страшна работа, специалисти на всеки ъгъл!

  3. #3
    Cyber 16 авг 2014, 17:11
     
    1
     
    0

    Това с радио-релейнисте станции, наистина цепи мрака.

  4. #4
    Anatoly 16 авг 2014, 17:14
     
    1
     
    0

    Конфликта в Украйна показа,че времето на Су-25 изтече.

  5. #5
    Фълкръм 16 авг 2014, 17:17
     
    0
     
    0

    И кое е новото време?

  6. #6
    Anatoly 16 авг 2014, 19:29
     
    1
     
    0

    Времето в което акцента на ударите е извън пределите на визуалната видимост.Много далеч е Су-25 на този етап,а и едва ли ще бъде инвестирано в някакъв проект,който ще развие тази концепция,така добре приложена в Су-34!

  7. #7
    НАТО по защите прав геев 16 авг 2014, 20:23
     
    0
     
    0

    http://rusvesna.su/news/1408194017
    16.08.2014 - 17:30
    Состоялось очередное заседание рабочей группы НАТО по защите прав геев и лесбиянок в вооруженных силах. Переживают за проблему ЛБГТ в украинской армии
    «Война войной, а заседание по расписанию». Видимо, исключительно этому принципу следовали члены рабочей группы НАТО, прибывшие недавно в Стокгольм на свое очередное (четвертое по счету) заседание по защите прав лиц нетрадиционной сексуальной ориентации, проходящих службу в вооруженных силах стран — членов ОБСЕ.
    В горячие дни авиакатастрофы под Донецком, бомбардировок мирных городов и перекрестного обмена санкциями плановое ЛГБТ-заседание в Стокгольме особо не афишировалось. Но натовская озабоченность судьбой геев и лесбиянок в погонах, как видно, непреходяща сама по себе. И от тотальной украинской беды никак не зависит.
    Информацию по ЛГБТ-теме в армиях и на флотах члены рабочей группы собирали повсюду, в том числе и в России.
    Опросник Европейской организации профсоюзов военнослужащих (ЕВРОМИЛ) «о ситуации лесбиянок, геев, бисексуалов, транссексуалов и интерсексуалов-военнослужащих в ваших национальных вооруженных силах» долетел в результате аж до Владивостока.
    Автор сообщения, представитель президента ЕВРОМИЛа г-на Эммануэля Джейкоба, просил владивостокских военных ответить на «вечные» вопросы: может ли сексуальная ориентация или пол являться основанием, препятствующим вступлению в вооруженные силы или увольнения? Существует ли политика продвижения лиц разнообразных ориентаций в вооруженных силах? Имеются ли конкретные меры по предотвращению дискриминации и насилия в отношении военных-членов ЛГБТ? Работает ли ваш профсоюз над проблемами?..
    Прямо скажем, наши посмотрели опросник, пожали плечами и отправили его в корзину, заметив, что Вооруженным Силам России пока не до проблем однополого секса. Съездите, говорят, в приморский город Фокино, к многодетному мичману Юрию Здорыку, яркому представителю секс-большинства. Любимая жена, восемь детей, четверть века честной службы Отечеству. А достойного жилья до сих пор почему-то не получил — живет в служебной квартире. Вот где проблема!
    На все вопросы о геях и лесбиянках ответ у наших один: нам друг друга не понять. Допустим, что бы сказали в НАТО, узнав, что в российских вооруженных силах надо защищать не геев, а родственников погибших при исполнении воинского долга — от наших доморощенных бюрократов, не исполняющих законов о льготах и компенсациях…
    Как сказано в «Руководстве по правам человека и основным свободам военнослужащих» — одном из программных документах ОБСЕ, «правовое положение геев и лесбиянок в национальных вооруженных силах за последние годы улучшилось, стратегический план в области многообразия (в т. ч. сексуального) создает основу для реализации и распространения этой политики». Брифинги, публикации, видеоролики, фильмы, опросники, рассылаемые веером с запада на восток… В свете подготовки вышеназванного заседания «рабочей группы ЛГБТ НАТО» (именно так и написано в сообщении) опросник «о ситуации геев-военнослужащих» отправили и в Киев. Видимо, по мысли отправителей, сегодня единственная проблема в украинской армии (да и во всей Украине) — это защита сексменьшинств.
    Наталья Островская, «Комсомольская правда»

  8. #8
    Fulcrum 16 авг 2014, 20:45
     
    0
     
    0

    Е че то е приложено отдавна в момента тече модернизация на Су-25.

  9. #9
    У.Ф. 16 авг 2014, 21:29
     
    0
     
    0

    А какви магически способности са му добавили за действие по въздушни цели? Много актуално във връзка със сваления Боинг и непрестанните намеци за близост на някакъв Су-25 в района!
    Една от основните задачи пред всеки самолет за борба със средствата за ПВО, наред с действията по обекти на РТВ и ЗРВ е борба с изтребителите на противника.
    Почти съм сигурен, че има нещо премълчано по въпроса, но ще видим (може би).

  10. #10
    :-) 17 авг 2014, 05:33
     
    0
     
    0

    Кой знае, тестват си нещо, едва ли това е посоката за модернизация, която между другото тече, а и американците спряха май самоунищожаването на А-10 в името на патицата Ф35 :-).




    Сега за релейките е малко пресилено но и те си имат странични лепестоци. Спомням си като се включеше Радишево как забиваше цифровите релейки, знам го защото аз им го обясних те дори не се досещаха защо пропада потока ;-))). Почти като стършелите :-).

  11. #11
    Енчо Добрев 17 авг 2014, 10:21
     
    0
     
    0

    Както казва Анатоли "......извън пределите на визуалната видимост ". Това го прави лесна плячка.

  12. #12
    Чичо 17 авг 2014, 11:06
     
    0
     
    0

    Просто се чудя на глупавите руснаци, как може да налеят милиони за модернизация на този самолет вместо да се допитат до някой специалист от сайта и да избегнат този разход и срам? Следващия път специалистите, кандидатствайте на работа в някой от военните заводи за повече от 500 лв.

  13. #13
    KOREKTOR 17 авг 2014, 11:37
     
    0
     
    0

    До #12 Пуснато от Чичо

    Чичо,

    В кои:

    "......... някой от военните заводи за повече от 500 лв."

    Във ВМЗ Сопот? Цъ, няма да е. Макар, че засега още човъркат нещо си.

    Ама с новата влас която се е задала няма да е още дълго.

    Ще им намерят цаката.

    В АРСЕНАЛ Казанлък? По информация от мой бивш колега и доскорошен арсеналец едва ли.

    А беше доскорошен арсеналец и вече е бивш поради цветущото дередже на завода.

    Много отдавна нищо не съм срещал за "Оптикоелектрон" Панагюрище.

    Те как са, що са?

  14. #14
    У.Ф. 17 авг 2014, 13:43
     
    0
     
    0

    До #12 Чичо: "... как може да налеят милиони за модернизация на този самолет вместо да се допитат до някой специалист от сайта ..."
    Не е нужно. Още бай Тошо се беше произнесъл по въпроса за ползата от модернизацията:
    "То една магарешка сила, колкото и да я модернизираш, тя пак си остава една магарешка сила".

  15. #15
    МиГ 17 авг 2014, 16:32
     
    0
     
    0

    #14
    Да и за това американците си модернизират магаретата още от виетнамската война като луди...
    Факт е, че един модернизиран самолет може да вдигне КПД-то с пъти. Факт е и, че не са много моделите позволяващи много дълбока модернизация. За жалост Су-25 е от тях, за разлика от Су-27 да речем.

  16. #16
    Krasimir Dimitrov 17 авг 2014, 17:11
     
    0
     
    0

    До №15.
    МиГ, няма по-добър самолет за модернизация от това СУ. Руснаците разглеждаха ЯК-130 за нов щурмавик и се отказаха, направи си изводите. След смяна на авиониката и монтиране допълнително на няколко системи за самозащита и управление, самолета олеква с 300 кг.Отказват се от подмяна на двигателите, а те са тези на МиГ-21 без форсаж!
    Този самолет може да се модернизира още 50 години!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка