Проф. Христосков: Ще се предложи въвеждането на възраст за пенсионирането на военни и полицаи

Pan.bg 19 авг 2014 | 19:42 views (5874) commentaries(39)
img На дискусия ще бъдат подложени различни ключови теми, като вариантът държавните служители и работещите в специалните ведомства да плащат лични осигурителни вноски, прогнозира вицепремиерът и министър на труда и социалната политика

Спирдон Спирдонов - otbrana.com

Продължаваме темата за оптимизирането на осигурителната система, за която служебното правителство на проф. Георги Близнашки вече заяви намерение за разработване. Поради това, че няма право на законодателна инициатива, то ще предложи вариантите на управляващите, които ще дойдат на власт след предсрочните парламентарни избори на 5 октомври.

В интервю за в. „Труд“ вицепремиерът и министър на труда и социалната политика проф. Йордан Христосков на въпроса “Ще предложите ли промени в условията за пенсиониране на военни и полицаи?“ отговаря така “Сигурно ще се предложи въвеждането на възраст, тъй като това са категориите, за които сега се изисква само прослужено време. Но като министър няма да бъда водещата страна в дискусията. Очаквам участниците в съвета да направят аргументирани предложения.“

Става дума за КСООС, т.е. за Консултативния съвет за оптимизиране на осигурителната система, в чийто 25-членен състав, както вече писахме, няма представител на Министерството на отбраната, Българската армия или на спецслужбите. Там поредната пенсионната реформа ще се решава основно от представители на социалното министерство, синдикатите и работодателите.

На дискусия по време на КСООС подлежат и други ключови теми, като размерът на осигурителните вноски за първия и втория стълб на пенсионната система; вариантът държавните служители и работещите в специалните ведомства да плащат лични осигурителни вноски; условията за пенсиониране; възможностите за подобряване на събираемостта.

Социалният министър представи днес екипа и приоритетите си в работата през следващите няколко месеца. Основният приоритет на министерството ще бъде всички социални плащания да се изпълняват в срок. Сред другите приоритетни задачи, по които Христосков и неговият екип ще работят са смекчаване на проблема с безработицата и намиране на работа на дългосрочно безработни младежи и хора с увреждания, контролиране на спазването на трудово-осигурителното законодателство и прилагане на политика на плавно и внимателно извеждане на децата от институциите.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 39

  1. #1
    mekata 19 авг 2014, 20:28
     
    1
     
    0

    "Там поредната пенсионната реформа ще се решава основно от представители на социалното министерство, синдикатите и работодателите." Що ли вече ми е ясно горе-долу какво ще се реши?Със малко болка и съжаление ще кажа:Нищо добро не ни очаква!Дадох 31 години на Армията сложих униформата на 14 ,положих клетва на 16 ,завършил съм сержантско училище.Мога да служа още-както гледам справям се с работата си и си покривам нормативите за възрастта/не за отличен/.Да,ама вече не ми се служи!Забравих вече колко са промените в начина на пенсиониране на военно служещите откакто съм започнал службата през далечната 1987 год.Не ме разбирайте криво колеги-не се оплаквам,ама как на никого през това време не му светна под шапката,че така с тия промени ни отблъскват от Армията?Като правите промени господа политици и експерти-правете ги за тези кито сега постъпват на служба!И всеки ще си направи аритметиката ,дали да кандидатства за военнослужещ или не!Пък тогава да видим колко кандидати ще има за едно място!Този път няма да дочакам промяната -в началото на октомври-рапорта и хайде в каскетни войски!Като слушам мнения на колегите с които работя ще има доста рапорти!Не ,не пускам слухове!

  2. #2
    16 19 авг 2014, 20:42
     
    1
     
    0

    Късметлия- аз съм випуск 1989г. ДА сме живи и здрави пък на другото---МАЙНАТА МУ

  3. #3
    Инструктор- пенсионер 19 авг 2014, 21:06
     
    0
     
    0

    Само да допълня- някой беше казал:"...и на всяка промяна и реформа- протести!"
    Наивници, видях колко излязохме октомври, 2012г. когато Аньо Ньойски си разиграваше коня- има няма 200 човека пред парламента, а сега положението ви е по- зле, видях кой останахте на служба...
    И не бойте се- на вън не е толко страшно- търсят се опитни и отговорни специалисти/каквито мисля, че ние 40-45годишните сме/, даже има глад за такива, но човек трябва да може нещо все пак, а това с течение на годините в БА все повече закърнява и нивото пада и пада...

  4. #4
    стефан 19 авг 2014, 21:17
     
    0
     
    0

    хора със свински глави дойдоха да управляват света,част от които са и у нас.-без да разбират нещата,без да са помирисвали ферментирала кръв и умрял човек,те решават съдбините на работещите в тези места.т.н. проф.христосков е алчен за комисионни и така ще подреди децата ни,че ще ги откаже да живеят с неговите абсурдни идей за пенсионна реформа.професоре гледай се канчето,не изяждай на другите това дето им е останало.

  5. #5
    Вася 19 авг 2014, 21:21
     
    0
     
    0

    И при нас е така-всеки с 10-15-20 г. служба ще си вземе заплатките и вън ! 1 месец е срока-да намерят на кого да сдаваме.

  6. #6
    Тони 19 авг 2014, 21:24
     
    0
     
    0

    Мисля, че е време! :)

  7. #7
    випуск Ботевски 86 19 авг 2014, 21:29
     
    1
     
    0

    Меката е Пич!Така е друже, дадохме каквото можахме...

  8. #8
    У.Ф. 19 авг 2014, 21:33
     
    0
     
    0

    Някой да каже къде и кога заседава тъпия КСООС и да отидем да им дадем един съвет, докато е време.

  9. #9
    9 19 авг 2014, 22:00
     
    0
     
    0

    Много предложения дават тези управляващи.Ние предлагаме да се сакратят депутатите на половина и да има по малко министри .Може да се постигне със гражданска воина.

  10. #10
    Иван Бориславов-2 19 авг 2014, 22:02
     
    0
     
    0

    Това "правителство" съставено от доста съмнителни "специалисти", започна да се изживява като редовно такова. А то има една единствана задача - да организира нормално провеждане на предсрочните избори. Не да създава допълнителна бъркотия и в без това обърканата държава.
    Всякакви фундаментални промени, ако са нужни - от редовно Народно събрание и правителство!

  11. #11
    Go West 19 авг 2014, 22:30
     
    0
     
    0

    "Специалистите" от служебното, ще подготвят нещата за " специалистите" от редовното правителство, и като дойде Бат Бойко на власт след два месеца нещата, ще се случат много бързо. Аз вече си направих простата сметка, и само чакам. Дай боже да не излеза прав!

  12. #12
    сиси 19 авг 2014, 22:30
     
    0
     
    0

    време е драги колеги да се изрепчим и ние на пишман управляващите не трябва да се чакат изборите БОЙКО си разиграва коня със служебния т.е. неговият кабинет подготвят почвата.

  13. #13
    Икономиката икономична, д 19 авг 2014, 22:38
     
    0
     
    0

    Много ясно че предложението ще е в ущърб на военните и в полза на полицаите.Сега е моментът висшите военни да докажат че са такива и да обяснят армия винаги ще има, но ако държавата Бълария не поддържа своята си армия след време ще се наложи да поддържа турската, гръцката и румънската или някоя американска частна! А те не са свикнали като у нас постоянно да ги цакат.....

  14. #14
    итс 19 авг 2014, 22:56
     
    0
     
    0

    Интересно защо не се споменават и другите които излизат на пенсия само с изискване за стаж,а те като се замисля като бройка хора са повече от БА иМВР? Единственото което ми идва на ум да напиша в момента е една фраза която гласи"Когато цъфнат теменугите и работите не отиват на добре ,еби им майката на всичките и гледай ти да си добре"

  15. #15
    титикака 19 авг 2014, 23:30
     
    0
     
    0

    Умните не гласуват за ГЕРБ

  16. #16
    БНА 19 авг 2014, 23:57
     
    0
     
    0

    До #1 mekata. Имаш грешка - няма как да си положил клетва на 16г. по закона бе да си навършил 18г. и от там си брой стажа насам.

  17. #17
    браво 20 авг 2014, 00:21
     
    0
     
    0

    до #9 напълно те подкрепям само имам една забележка съкращението да го направим с АК :D

  18. #18
    Иванн 20 авг 2014, 05:21
     
    0
     
    0

    Закона за протичането ан военната служба навремето беше перфектен,но след прекратяването на комунизма,комунистите и него го поквариха.

    Промениха и направиха абсуррдни много военни термини.Въведоаха идитотизма "военно формирование",вместо адиционното българско "поделение".

  19. #19
    levski 20 авг 2014, 08:24
     
    0
     
    0

    Ще се предложи всички вие да ви съди народен съд долни агенти политици.Ще доиде видов ден за вас и тогава жална ви майка

  20. #20
    петко 20 авг 2014, 08:46
     
    0
     
    0

    до #16 БНА . няма грешка при #1 аз също като него съм се клел на 16 . Роден съм 72 декември месец
    , във военното училище влязох 87 след осми клас (14 годишен).клетва положих 89 в началото на трети курс (16 годишен ), и започнах да давам караули до завършването на четвърти курс 91 година (18 годишен). ТАКАЧЕ АКО ПРОЧЕТЕШ ТОВА СМЯТАЙ , много пъти през скапаните преходи на демокрацията съм се чудил колко ми е законна клетвата , но тогава такива бяха законите

  21. #21
    Соросоидна 20 авг 2014, 09:33
     
    0
     
    0

    На вестник "Труд "отдавна съм му от.бал .айната.Въпросът зададен към тоя пумпал Хрестосков е тъп и манипулативен.А къде са ДАНС,НРС,разните там държавни охранители,съдии,следовотели,прокурори и Господ знае още каква гмеж уредена с първа категория?Та армията реално я има-няма 30 000?А знае ли тоя плъшок Христосков колко са "инвалидите" в България - 500 000 или 1 000 000?А колко са мургавелите на социални помощи?Ма закрийте я армията да ви . б а .айката соросоидна!

  22. #22
    lo6a rabota...... 20 авг 2014, 10:07
     
    0
     
    0

    "намиране на работа на дългосрочно безработни младежи"

    Razbiraj- pari za izmisleni programi za mangali ot tipa "podpiraj metlata".Lupene na semki za tqh i izmisleno namalqne na oficialnata bezrabotica.
    Eto za tova 6te otidat parite otbiti ot nas!
    Ami kakvo da pravi6- elektorat sa, prioritet sa, ne kato voennite.

  23. #23
    1234 20 авг 2014, 10:16
     
    0
     
    0

    Тоя смешник защо не си гледа работата а е тръгнал да предлага на следващите министри какво да правят. Това е поредния пример че в българия всеки се занимава с това което не му е работа

  24. #24
    ПЕНСИОНЕР 20 авг 2014, 14:41
     
    0
     
    0

    Наистина, да видят колко са инвалидните пенсии. Нямам нищо против инвалидите, но като получава пенсия, да не работи. Ако работи инвалид, да му се спре пенсията. Г-н Христозков, знаете ли, че има цели села от инвалиди? Знаете ли, че ни лекуват инвалиди с почти 100% инвалидизация? Ако имате воля, рзгледайте тези пенсии, а не да увеличавате поголовно пенсионната възраст.

  25. #25
    ПЕНСИОНЕР 20 авг 2014, 14:47
     
    0
     
    0

    Наистина, да видят колко са инвалидните пенсии. Нямам нищо против инвалидите, но като получава пенсия, да не работи. Ако работи инвалид, да му се спре пенсията. Г-н Христозков, знаете ли, че има цели села от инвалиди? Знаете ли, че ни лекуват инвалиди с почти 100% инвалидизация? Ако имате воля, рзгледайте тези пенсии, а не да увеличавате поголовно пенсионната възраст.

  26. #26
    **** 20 авг 2014, 15:12
     
    0
     
    0

    Ето, г-н Христосков- 18г. + 27г. е 45г. ето ви пенсионна възраст - съгласен ли сте ?

  27. #27
    iv_shikov 20 авг 2014, 19:47
     
    0
     
    0

    Motherfucker, these ideas will get to the truth about his mother Hristosko

  28. #28
    mekata 20 авг 2014, 20:10
     
    0
     
    0

    До #16 БНА Петко ти е отговорил но и аз да ти поясня ,че нещо си зле с аритметиката/не се заяждам,само пояснявам/Роден съм 1968 декември положил съм военна клетва на 12 октомври 1985 скоро гледах снимките!Оатавям смятането на теб ,ако имаш още въпроси -пиши на пощата тя се вижда ще ти пратя снимки!

  29. #29
    7534 20 авг 2014, 22:02
     
    0
     
    0

    Държавата се разпада, колеги!! Корабът потъва, напускайте борда спокойно. Вие не сте първите напуснали, затова не се страхувайте, че ще ви земата за плъхове. Пък и да ви вземат, да не ви пука. На пробито корито не оставам. Нашите деца ходят да гледат старците на Западна Европа, а ние тука си отглеждаме циганите. Затова ще ни вземат от пенсиите за да може да плащат на циганите. тази държава се грижи само за циганите. За тях всичко е безплатно. Хората около мен масово са се настроили да напускат България.
    Колкото до протестите, всички мишоци се изпокриха в края на 2012г. Повечето бяха пенсионери и от ВВС. Другите бяха за гъби!!! Трайкайте си, трайкайте си!!! И заплатите наполовина ще ви намалят. Един войник ще взема минималната, а полковник - средната за страната. Сега ще почнат да се занимават с дисциплината в армията. Така става, когато няма пари. А дисциплината сред управниците ни я няма никаква. Те докараха държавата на това дередже, а сега ние ще плащаме. Те си построиха имения, а пенсионерите се молят да им дойде по-бързо краят!! Държавата сдаде и сигурността на друга държава. Чужди ще ни пазят небето. В скоро време ще ви пиша от чужбина. Това не е държава, а кенеф - народна република кенеф!!!

  30. #30
    Туй то 20 авг 2014, 22:16
     
    0
     
    0

    От около 30 000-та армия теоретичен шанс да вземат пенсия за първа категория имат не повече от 10 000 - ориентировъчно толкова са офицерите и сержантите.СОН ги лАже кадровите войници ,ако някой ги баламосва,че ще дослужат за военна пенсия - такова животно няма никъде по света!Та тия около 10 000 офицери и сержанти може да оцелеят,а може и да не оцелеят до пенсията - болести,нещастни случаи,загиване на мисия,и най-важното това е поредицата от рИформи,които ще преживеят и непреживеят,ако и някой да ги лъже,че със съкращенията е свършено.Сега като сложат и задължителна възраст е още по-лесно при всяка рИформа да измитат поредната порция камилчета,които са си мислели,че ще доживеят за военна пенсия.Но пасаран!От сегашните офицери и сержанти я 3-4000 вземат пенсия,я не.Туй то!

  31. #31
    7534 20 авг 2014, 22:22
     
    0
     
    0

    Целта, колеги, е минимален брой хора да вземат пенсии. Държавата е окрадена, окрадени са парите и за пенсиите. сега правят всякакви машинации за да не плащат пенсии. Това е абдикация на държавата от социалните й функции!! Заминавайте в чужбина и работете за нормални европейски пенсии за да имате достойни старини, а не да живеете в мизерия!!!

  32. #32
    Sold-er 20 авг 2014, 22:45
     
    0
     
    0

    Не са ви виновни политиците, г-да! Ако тези събития се случваха в една Гърция например...досега да са запалили къщите на Костов, Станишев и Борисов, и да са ги изпратили да стават премиери нейде в чужбина! А ние тука глупаците с глупаци продалжаваме да си ги хрантутим....че и повторно да ги избираме.....заслужаваме си съдбата!

  33. #33
    7534 20 авг 2014, 22:58
     
    0
     
    0

    солджър, това казвам и аз. зимата на 2012 година всички военни се показаха мишки. изпокриха се страхливо с най-различни оправдания. ние сме си виновни.

  34. #34
    Иванн 21 авг 2014, 19:34
     
    0
     
    0

    Нашата държава е неправилна и няма никакви симптоми да се промени в скоро време. Комунистическия режим с лъжа и насилие промени и без това слабата българска психика. Като цяло ние сме несериозен и наивен народ.

    Вземете само какви думи се използват от журналисти и публицисти- рубладжии, доларджии, путинисъи, путлеристи и много други.

    Простотията и арогантността са взели връх във всички сфери на живота.

  35. #35
    7534 22 авг 2014, 11:33
     
    0
     
    0

    ""Веднъж мишката забелязала, че стопанинът на фермата е сложил капан за мишки. Тя разказала за това на кокошката, овцата и кравата. Но те всичките й отговаряли: "Капанът за мишки е твой проблем, а не наш!". Малко по-късно в капана се хванала змия и ухапала жената на фермера. Опитвайки се да я излекуват, сварили на жената супа от кокошката. После заклали овцата, за да нахранят всички пристигнали да навестят болната. И накрая заклали кравата, за да нахранят гостите, които дошли на погребението. И през цялото време мишката наблюдавала от дупката си и мислела за нещата, които са чужд проблем, докато не стане твой!"

  36. #36
    123 23 авг 2014, 10:00
     
    0
     
    0

    Поредния долен измекяр който изпълнява чужда (знаем чия) воля!
    Един ден народа ще се събуди все пак и много гниди ще бъдат стъпкани! Всичко си има край - така ще е и с властта на боклуците наричащи се политици!

  37. #37
    456 24 авг 2014, 17:21
     
    0
     
    0

    До#123 и до всички останали. Не се подканяйте за "немилата и недрага чужбина", ами дайте да се съюзим всички и да направим така, че да събудим тоз народ и начело с нас да махнем всички цигани и лентяи, както и продажните ни политици и да въведем ред в таз държава!!!

  38. #38
    ЕЕЕ 24 авг 2014, 21:39
     
    0
     
    0

    Ееееееееееее, Вие се забравяте бе господа !!!!!!
    Значи един обикновен човек с заплата от 400 лв може да си плаща сам осигуровките , а вие при мин. заплата от 1000 лв без да се потите не считате за необходимо сами да си пращате осигуровката . Защо бе джанъм да не би да сте друга порода ........, или хората са длъжни да опъват заради вас.
    Ставате много алчни и нагли.

  39. #39
    **** 25 авг 2014, 17:08
     
    0
     
    0

    ЕЕЕ -поредното хейтърче, но в духа на добрият тон и правото на всеки да има мнение ще ВИ отговоря така:
    Добре съгласен съм с вас при следните малки условия.
    - 1. Еднакви права и задължения на военнослужещите и обикновенният човек/както се изразявате/ съгласно КОНСТИТУЦИЯТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ.
    - 2. Еднакви условия на труд/ включително и фактора РИСК/
    ЕЕЕ- военнослужещите са със особен статут- знаете ли го? Знаете ли защо?
    Колкото до осигуровките - добре но нека МО поеме изплащането на пенсиите и те да бъдат 80% от заплатата - както е във Република Франция.

    1000 лв минимална заплата ??? ЕЕЕ- базата на заплатите е 376лв. !!! друг въпрос е че политиците ги орязаха и сега щеше тази база да около 897-905лв....
    ЕЕ- места в БА има особенно в бойните формирования- елате при нас и се наслаждавайте с пълни гърди на тези "привилегии".

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка