В-к "Труд": Скандал в кабинета за ракетите на Шаламанов

Pan.bg 28 авг 2014 | 11:02 views (6423) commentaries(37)
img www.trud.bg

Скандал разтресе правителството "Близнашки" вчера заради документа "Визия 2020: България в НАТО и в Европейската отбрана". В него военният министър Велизар Шаламанов обяви, че заради действията на Русия в Украйна България трябва увеличи огневата си мощ и да закупи ракети с по-голям обсег на действие.

Премиерът Георги Близнашки призна, че за 24 часа страната ни е превъзмогнала миникриза. Очаквахме да има сериозни реакции от Русия, призна един от министрите. На заседанието на Съвета по сигурността към правителството вчера премиерът и шефовете на служби са били много критични към Шаламанов, научи "Труд" от участник в заседанието.

Службите са заподозрели, че военният министър е взел директно констатации от техните разработки и ги е вкарал в документа, с който страната ни трябваше да отиде на среща на върха на НАТО в Уелс на 4-5 септември.

"Бях строг, предупредих, че текстове, несъгласувани с премиера, не могат да се публикуват", заяви Близнашки. Съветът реши документът да бъде оттеглен.

Близнашки обясни, че някои от моментите в проекта ще останат в окончателния текст, но по изготвянето му ще се работи съвместно и с МВнР. "Направени бяха бележки, ще има нов текст до началото на следващата седмица", подчерта той.
Близнашки заяви, че всички трябва да участват в разговорите по тази тема и съжали, че това е дало повод за напрежение.

Той се обяви против "бруталните действия на моменти на руското ръководство" в Украйна. И призова двете страни да се въздържат от крайни действия. "Не може от една конфликтна ситуация да се правят дългосрочни изводи за националната сигурност на страната", каза още професорът.

Военният министър Велизар Шаламанов напусна заседанието на правителството, без да бъде засечен от репортерите.

В негова подкрепа обаче се изказа президентът Росен Плевнелиев. "Радвам се, че този документ излезе на бял свят и благодаря на хората, които стартираха дебат какво искаме да постигнем като достоен член на НАТО и как виждаме сигурността в региона и по света", каза държавният глава.

Това било работна версия, предложена за обсъждане. Той не я бил чел, но политическите оценки на съдържанието били изцяло взети от официалната позиция на НАТО.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 37

  1. #1
    filko 28 авг 2014, 11:39
     
    0
     
    0

    Шарлатанчето не "взаимства"за първи път чужди разработки за да изпъкне като въшка на задник. Заедно с един негов випуск направиха кинти през последните години чрез "взаимстване" и продажби на армията на разни неща, цените на които стряскат даже и производителите от които са взети за да бъдат препродадени на армията.

  2. #2
    Nash 28 авг 2014, 12:07
     
    0
     
    0

    Според мен е голяма глупост да се мисли че с малко повечко ракети, ще се чувстваме много "по-сигурни" от някаква си "руска агресия"...
    То само с малко оръжие, нищо не става. Трябва цял комплекс от мерки и инвестиции, за да сме по-сигурни....
    По-добре да не им ставаме врагове и цел... НО руснаците са много повече "наши хора" отколкото американците... Грешка е да сме в Нато. Ние не сме англо-американци и не ги разбираме... Обратното, ние сме славяни и е по-добре да се придържаме към нашите по-близки народи...
    Пък и на Америка няма изобщо да й пука за нас, ако нещо се случи с нас... Ще ни използват само в каквото могат... От нас няма и какво да се вземе, за това не сме им много интересни....

  3. #3
    Търговец 28 авг 2014, 13:34
     
    0
     
    0

    Не се заблуждавайте!!!
    Никой няма да ни продаде, а още по-малко да ни подари ракетни комплекси.
    САЩ ще разположат на Българска територия АМЕРИКАНСКИ ракетни комплекси, обслужвани от АМЕРИКАНСКИ военнослужещи, под байряка на НАТО!
    Това категорично няма да повиши националната ни сигурност!

  4. #4
    Деян Славов 28 авг 2014, 13:42
     
    0
     
    0

    Наш, за ракетите съм съгласен с теб, може да приема и това, че "на Америка не и пука за нас".
    НО ИМАШ ОГРОМНА ГРЕШКА - НИЕ БЪЛГАРИТЕ НЕ СМЕ СЛАВЯНИ! И МЯСТОТО НА БЪЛГАРИЯ Е ПРИ ЕВРОПЕЙСКИТЕ НАРОДИ, А НЕ ПРИ ВАРЯГИТЕ!

  5. #5
    Европеец 28 авг 2014, 13:51
     
    0
     
    0

    До №4
    Съгласен съм с теб, но за целта НАТО трябва коренно да се промени!
    Трябва да се създадат НЕЗАВИСИМИ Европейски въоръжени сили (нашето място е в тях) и ако държавите, участващи в тях пожелаят може да се включат във Военен блок НАТО, но само като РАВНОПОСТАВЕН партньор на САЩ, а не като ПОДЧИНЕНИ и използвани само за защита на АМЕРИКАНСКИТЕ интереси във всяка точка на земното кълбо.
    Това е българския интерес и в тази посока трябва да се насочат усилията ни!

  6. #6
    dogan 28 авг 2014, 13:58
     
    0
     
    0

    То варягите (викингите) са европейци, цяла северна европа.

  7. #7
    Нико 28 авг 2014, 14:25
     
    0
     
    0

    Деян Славов(нерегистриран) на 28 авг 2014, 13:42

    ! И МЯСТОТО НА БЪЛГАРИЯ Е ПРИ ЕВРОПЕЙСКИТЕ НАРОДИ, А НЕ ПРИ ВАРЯГИТЕ!


    Е тук направо се изказа. Хахахаха!

  8. #8
    BaiVan 28 авг 2014, 15:01
     
    0
     
    0

    Начи Баща ми от малък ми повтаря,"сине,в този живот ти трябва да имаш собствено мнение.Не трябва да допускаш другите да мислят вместо теб".

  9. #9
    приходящ 28 авг 2014, 15:05
     
    0
     
    0

    Михник: Който подаде ръка на Путин, трябва след това да си преброи пръстите

    http://frognews.bg/news_75262/Mihnik-Koito-podade-raka-na-Putin-triabva-sled-tova-da-si-prebroi-prastite/

  10. #10
    полковника 28 авг 2014, 16:23
     
    0
     
    0

    Киборга Шаламанов винаги е бил /и ще бъде/ грешният човек на грешното място в грешното време.

  11. #11
    Ум Белия Делфин 28 авг 2014, 16:39
     
    0
     
    0

    На мен ми е по-интересна новината че Симеонов щял да води листата на ДПС в София.
    Преславе,това вярно ли е?Защото ако е....това ще е вече върха на позора.Не че преди години Марин не беше кандидат на същите в Стара Загора.

  12. #12
    дедовия 28 авг 2014, 17:08
     
    0
     
    0

    http://www.webcafe.bg/id_253965495_Kak_Rusiya_zaplashva_Bulgaria

  13. #13
    Герго 28 авг 2014, 18:06
     
    0
     
    0

    Преславе, защо не можем да коментираме най-важната "морална" новина от последните 24 часа - най-висшия военен през последните 6 години се е продал на ДПС? Какво толкова те притеснява - ясно е, че всеки нормален военен и гражданин ще го оплюе, но такава е съдбата на измекярите. А и Монката си го знае, подготвил се е, направил си е сметките и го очаква.
    На времето офицерската чест не се продаваше за нищо, сега мизата е паднала до няколко стотици кило-евро и до покриване на далавери.... Лошо е, че точно ДПС купува от Марин до Симеонеов.... Пусни коментара, че поне да си начешем езиците, не че нещо ще променим.

  14. #14
    Teraflop 28 авг 2014, 18:14
     
    0
     
    0

    Освен скандали в МО напоследък нищо интересно няма.Никой от управниците наши не се интересува от войската.Дали е логистично осигурена и заплатена по НАТО-вски,дали войните са спокойни за семействата си и за бъдещето си?А хората са най-важния капитал на армията.И не само на армията.Това е най-тъжното.И не да разправяме как ще се справим с врага Русия,ами да влезем малко в час и да се загрижим за военните хора.Защото без военните хора,българската армия и въобще България е бита карта.

  15. #15
    Шарлатанов 28 авг 2014, 19:03
     
    0
     
    0

    ЕЕЕ тва Шаламанчето е велик човек, направо да обябяба война на Русия! Да се почва и да се свърши, Русия ще дойде и ще ни анексира, от тва по-добре здраве му кажи :D

  16. #16
    до 13 28 авг 2014, 19:40
     
    0
     
    0

    Кой ви каза че ДПС са антибългарска партия, кой ви каза че "Монката" се е продал. Погледнете реално нещата и отсъдете, кой направи повече поразии на държавата Тиквата или Сопола? На Сопола язовира за който е вземал законна(с платени данъци) комисионна е перфектен, я вижте на Тиквата магистралите вече на какво приличат, той колко данъци внесе от многомилионната комисионна по магистралите?
    Сопола вземаше пари да те уреди да почнеш бизнес и наистина уреждаше хората, това на запад му викат лобиране.
    Тиквата вземаше пари за да те "уреди" да си запазиш, вече започнатия бизнес, това на запад наричат-рекет.
    Изобщо не симпатизирам на Сопола, но той е единствения достоен за уважение политик, другите са "охлюви".
    Сопола няма никакъв интерес Турция да има някакво влияние в България, това означава неговото влияние да падне, той има най-голям интерес България да е стабилна, тогава неговия електорат е гарантиран!
    Плюете по "Монката", но накрая да не излезе той най-принципния от всички.
    Само погледнете недоносчетата на Бойко, новото "Служебно Правителство", какви ги вършат, още малко и ще обявят война на Русия.
    А това е само "служебното правителство" на Бойко, правете сметка, какво ще ни докара Тиквата, ако пак се върне на власт, най-не обичам да гледам прости и необразовани хора, облечени в много власт
    Това по-горе са само предположения,разбира се.

  17. #17
    от13 до 16 28 авг 2014, 20:03
     
    0
     
    0

    Съгласен съм, че между Тиквата и ДПС май е по-добре са вторите - поне са ясни мафиоти и си гонят интерес. Не приемем обаче точно шефът на БА да стане техен слуга за една заплата. Все пак след като той се пшродава какво остава за другите генерали и военни. И когато военните са продажни (знаейки, че МВР, прокурори и съдии в болшинството отдавна са такива)какво става с държавата? И тогава защо въобще ни е армия - кой от кого ще защитава? Да се разпускат всички армии, мвр-та, данс, прокурори и пр, всеки да хваща по един калашник, пищов или кол и да се оправя както може. Поне ще се спестят данъци и илюзии.

  18. #18
    Деян Славов 28 авг 2014, 20:20
     
    0
     
    0

    до до 13, евала аферим ашколсун, гьнсурате! По нагли мохабети не съм чувал никога!

  19. #19
    Валентин Апостолов 28 авг 2014, 20:30
     
    0
     
    0

    България трябва да е 'асоцииран' член', като Южна Корея и много други. А за Русия- внимателно, защото с 'баба меца' не трябва да се заиграваме.

  20. #20
    Nash 28 авг 2014, 22:40
     
    0
     
    0

    #4 Пуснато от Деян Славов

    Добре щеше да е, ако имаше някакви "европейци". Но положението е такова, че Нато е повече САЩ. Те доминират и вземат решенията а европейските народи никога не са единни и са принудени да се подчиняват. Такова "васалско" положение не само че е унизително, но и е в ущърб на сигурността тука в Европа. За това "поглеждам" малко към "вариягите". Те поне се изказват, че с партньорите си, се държели като с равни....
    И действително в момента тука в Европа няма врагове. Тезата, че Русия може да ни нападне е голяма глупост.... А кой друг би имал такива желания?

  21. #21
    Кабасакал 28 авг 2014, 23:46
     
    0
     
    0

    Деяне, четеш ми мислите, ама отде толкоз енергия да просвещаваш навалицата? Браво! Някой трябва да се жертва, щото по някое време току виж - станало късно.

  22. #22
    Кабасакал 28 авг 2014, 23:51
     
    0
     
    0

    Русия официално ни сочи като враг (НАТО), ние за какво да я имаме - за приятел, или даже за любовник (русофилиите)?
    Шаламанов е прав за абсолютно всичко като констатации.

  23. #23
    до 21, 22 29 авг 2014, 06:04
     
    0
     
    0

    Пенделите сте интелигентне, мислите еднакво и заедно, и се привличате.

  24. #24
    За "Монката" 29 авг 2014, 08:01
     
    0
     
    0

    "Монката" ще има най-големи шансове да пречи на гейберите да унищожат армията, ако е от листата на ДПС. Оценям го като много далновиден ход от негова страна.

  25. #25
    Nash 29 авг 2014, 08:59
     
    0
     
    0

    Относно #22 Пуснато от Кабасакал

    "...Русия официално ни сочи като враг (НАТО), ние за какво да я имаме - за приятел, или даже за любовник (русофилиите)? ..."

    Русия в разговорите повече ги нарича "..нашите партньори..", дразни се че постоянно намират повод да се докопаят по-близко до границите й.
    Мисля, че ако Нато не се интересуваше от Русия, то и тя нямаше да се интересува от Нато...
    Но за какво им трябваше на американците тази Украйна сега? Ясно е, че толкова близко до границите си, нито Русия нито пък УСА, биха търпяли някой друг да им сложи "под носа" разни бази...
    Америка използва другите членки на нато за лични интереси на олигархията си... Така поне придава "тежест" на завоевателните си войни, като официално обявява, че "...целият цивилизован свят е с нас...". "Свалете" поредният "злодей" и "диктатор"....

    Но нещо им се губят материалните доказателства? Къде е ОМП на Садам Хюсейн? Къде са доказателствата за ракетата на руснаците, свалила малайзийският боинг? От къде беше взел техният приятел Осама Бин Ладен такова "супер оръжие", което е в състояние да превърне огромни и 2-пъти по-дебели от танковете на ВСВ стоманени греди/трегери за секунди в прах??? И как е могъл да го използва, като е "заобиколил" всичките американски военни и държавни процедури, даже и тези около Пентагона на 11.09.2001??? Смешна работа, в която само Псаки може да повярва!
    (За справка, даже и в такава малка страна като БГ, ден и нощ две системи наблюдават всички цели в небето, военните и гражданската авиация и си има процедури на защита, ако някой летящ обект прояви "самодеятелност"... А щатите да нямат???? И да са толкова заспали?)
    Всеки който може да мисли сам, знае какво става в нашият свят!

  26. #26
    Хммм 29 авг 2014, 11:12
     
    0
     
    0

    Няма ли накрая на това министерство да сложат достоен човек който може да мисли със собствената си глава? Толкова ли е закъсала държавата ни откъм хора с трезв акъл и родолюбие? Докога на такива отговорни постове ще се поставят олигофрени и гъзоблизци? Известно е че Росенчо изпълнява това което каже Боко, но на двамата трябва все пак да им е ясно че в случая нас никой не ни заплашва и бъртвежите на един малоумник могат действително да ни докарат беля.

  27. #27
    капитанче 29 авг 2014, 12:00
     
    0
     
    0

    Монката е един велик авиатор, а лиМонката е поредното дьонме на служба в ДПС, в редицата на Бисеров, Цонев, Контров, Марин и т.н. Истината е проста - това е единственият начин да не му падне стандарта на смешника нов политик бивш генерал (поне 3000 чисти лева, служебна кола, шофьор и командировчни на воля). Ако падне и далаверка няква - все добре. Няма друго. Какво тук значи някаква си воинска чест. ПАН се ослушва по темата втори ден, май захлебваме от ДПС-то и тука, ако ли не - така изглежда.
    Шаламанов е Моят министър, докладът-визия е перфектен, аз го прочетох, докато беше на страницата - всичко е право куме у очи. Рашките са ни враг от 1885 та досега. И така ще бъде, докато я има държавата България. Затова - адмирации за пъряи смел министър от много време насам.

  28. #28
    Хмел 29 авг 2014, 12:08
     
    0
     
    0

    Смел! Не смелост да викаш преди 30 години ,,Вечна дружба!'', а днес като някое куцо псе, пълно с бълхи и бутраци да лаеш заедно с глутницата по някой, само защото не е лъскав и изпедерастен като твоя милост.

  29. #29
    Иван ЙОНЧЕВ 29 авг 2014, 12:30
     
    0
     
    0

    До #27 - "Шаламанов е Моят министър, докладът-визия е перфектен, аз го прочетох, докато беше на страницата - всичко е право куме у очи. Рашките са ни враг от 1885 та досега. И така ще бъде, докато я има държавата България. Затова - адмирации за първия смел министър от много време насам". Напълно си прав,Капитане!Застават зад твоите думи.Не случайно капитаните победиха генералите и провалиха руските планове през 1885!!А ПАН че се ослушва не е страшно.Добре е,че го има.

  30. #30
    Andrei Kitov 29 авг 2014, 15:04
     
    0
     
    0

    Да си жив и здрав ген. Симеонов,и дано от ДПС да успееш да спреш унищожението на БА започното от ГЕРБ,продължаващо и в момента.ДОКАЖИ ЧЕ ТВОЯТА КАУЗА ДА ОТИДЕШ ТАМ Е ЗА БЛАГОТО НА БА>

  31. #31
    Иван ЙОНЧЕВ 29 авг 2014, 15:45
     
    0
     
    0

    Китов,пътя към ада и най-вече на предателството е покрит само с добри намерения.Или и ти ще ни сугестираш - внушаваш,убеждаваш като Лютвито,че ДПС-то е най-натовската партия в България.Ако е така,да въстановяват ГлПУНА -кадри и мараклии бол - да назначават турци за ЗКПЧ-та (сигурно и ти си бил от тях) и фуражките и баретите да се сменят с фесове,за стане,както ти искаш - "Да си жив и здрав ген. Симеонов,и дано от ДПС да успееш да спреш унищожението на БА започното от ГЕРБ,продължаващо и в момента.ДОКАЖИ ЧЕ ТВОЯТА КАУЗА ДА ОТИДЕШ ТАМ Е ЗА БЛАГОТО НА БА" Стиска ли ти да го докажеш?

  32. #32
    Камен Кънев 29 авг 2014, 17:24
     
    0
     
    0

    точно ДПС да очакваме да възстанови на БА от времето на НРБ или преди това ми се вижда доста нелепо :) виж ако ги гледаме като ДС партия, или ДПС ООД е по ясно защо е тоя целия шум, комисионерите в ДПС ООД като надушат, че предстоят някъде обществени поръчки и веднага се насочват всичките сили нататък (пример - еврофондовете до сега), предвид афишираните амбиции за по големите бюджети в БА за превъоръжаване май на някой пак му е замирисало на парички...

  33. #33
    Sold-er 29 авг 2014, 17:32
     
    0
     
    0

    Аз също съм омерзен от постъпката на Симеонов....но не специално заради това, че бил в дпс! Щях да съм също толкова омерзен и ако беше в листите на герб например! Не змам какво би направил ген. Симеонов в редиците на дпс, но видях какво направи един друг генерал в редиците на герб.........

  34. #34
    Деян Славов 30 авг 2014, 02:08
     
    0
     
    0

    Китов №30, евала аферим ефенди, НАПРАВО СЧУПИ ТЪПОМЕРА С ТВОЯТА КАУЗА - "СИМЕОНОВ ОТ ДПС БОРЕЦ ЗА БЛАГОТО НА БА"!
    Солджър, като цяло си прав, и все пак ако Симеонов бе в листите на която и да е друга партия, ОМЕРЗЕНИЕТО ЩЕШЕ ДА Е ЗНАЧИТЕЛНО ПО МАЛКО!

  35. #35
    voyageur 30 авг 2014, 05:05
     
    0
     
    0

    Русия масрафите ви не ще плаща - това си го носете винаги подръка.По отношение на ракетите, последните размени на ноти между САЩ и Русия по отношение на договара за ракетите с среден радиус на действие,показват че нови няма да бъдат разполагани.Нотите са пространни, американската засяга някой моменти относно изпитанията на нов вид ракета с среден радиус от руснаците( дколкото разбрах крилата, но може да греша!!!) ,а руската нота разобличава американците в това, че разполаганите Раиртони в Румъния нарушават договора защото пусковите установки могат да изстрелват ракети с среден радиус на действие ....абе тя объркана работа...така че тук няма да ги сложат дори да бием яки чела в бетона...Пожелавам на ген Симеонов сега да иде на курс по турски....време му е ...колко ше го учи---- това е друг въпрос...

  36. #36
    36 31 авг 2014, 11:35
     
    0
     
    0

    "Не може от една конфликтна ситуация да се правят дългосрочни изводи за националната сигурност на страната", каза още професорът."
    Професоре, ти си най-тъпият "образован" човек, който съм срещал. Какво очакваш бе, професоре? Държавата да бъде пометена и чак тогава да почнеш да правиш "дългосрочни изводи за националната сигурност на страната"? Ти, професоре, си заплаха за националната сигурност на страната, защото си вреш некомпетентния нос там, където не ти е работа. Външно министерство щяло да се изказва по въпросите на националната сигурност. Ти малоумен ли си, професоре?

  37. #37
    36 31 авг 2014, 12:32
     
    0
     
    0

    Нещата са страшни, но нашите политици ще увъртат, докато стане страшно и народът почне да бъде избиван. Така Богдан Филов обявява война на САЩ като се изказва, че това е само проформа и нищо няма да последва. Няколко месеца след това американски бомбардировачи пускат бомби над София и убиват хиляди българи, докато управляващите твърдят, че няма нищо страшно. Сега нещата стоят по същия начин. Малоумниците от правителствата, които ни управляват ще ни вкарат във война, а в същото време ще успокояват простия ни народ, че няма нищо страшно. Децата на управляващите са изпратени в чужбина. Самите управници ще се качат на самолетите и ще избягат, а тук ще остане простия български народ, повярвал на лъжите им, да мре.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка