ФОТООКО: Екипаж на хеликоптер "Кугър" отново спаси хора

Pan.bg 06 сеп 2014 | 21:53 views (4899) commentaries(15)
img Военнослужещи от Българската армия оказват помощ в райони, пострадали от наводненията
Пресцентър на МО - текст и снимки


image

image


image

image

Военнослужещи от военно формирование 24 150 - Стара Загора ще окажат днес, 6 септември, помощ на пострадалите от наводнението в село Априлово, област Стара Загора. Те разполагат с необходимата специализирана транспортна техника, както и с надуваеми лодки и моторни помпи и ще изпълняват задачи по евакуация на бедстващите хора. Командир на модулната група е капитан Иван Благоев.

По-рано днес екипажи от Военновъздушните и Военноморските сили се включиха в спасителните дейности в област Бургас.

Вертолет AS 532 „Кугър” на Военновъздушните сили от 8.30 ч. до 11 .10 ч. извърши полет за търсене и спасяване в района на гр. Китен. Екипажът, в състав: бригаден генерал Златко Златев, капитан Александър Цанков, капитан Петя Спасова, капитан Владимир Драгнев и парашутисти-спасители майор Петко Кискинов и сержант Стоян Колев, при аварийно-спасителна работа от режим на висене спаси двама възрастни, попаднали във водния капан на придошлата река.

В спасителните дейности в област Бургас се включи и екипаж, с командир подполковник Милен Хинтоларски, от военно формирование 36 940 – Варна с вертолет „Пантер“. От 09.55 ч. до 11.11 ч. военнослужещите извършиха оглед в района на парк „Росенец”, над землището на село Атия.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 15

  1. #1
    Енчо Добрев 07 сеп 2014, 00:58
     
    0
     
    0

    На единият въртолет генерал, на другият полковник. Или няма достатъчно обучени хора за два въртолета, или някой се опитва да блесне. И в двата случая е гадно.

  2. #2
    Ц. А. 07 сеп 2014, 07:18
     
    0
     
    0

    Първото...

  3. #3
    гр 07 сеп 2014, 12:08
     
    0
     
    0

    Kaкво да блесне?Нали си рискуват живота.

  4. #4
    do 5 07 сеп 2014, 16:22
     
    0
     
    1

    Глупак, поредния завистлив некадърник, който най-вероятно даже 1-во ниво английски не е постигнал за цялата си кариера, но бълва глупости на килограм. От тази задача ще вземат по 8-9лв. на човек максимум и то за целия ден, мислиш ли че генерала го бъркат 10лв. Търсенето и спасяването при природни бедствия не е рутинен полет, нормално е на борда да има един по-опитен, както виждаш другите са капитани, някой трябва да показва и учи. Същото се отнася и за спасителите. Освен това останалия опитен състав в момента е зает с не по-малко отговорни задачи от въпросния полет, нормално е да се опре до командването (генерала или някой от заместниците му).
    Иначе си прав, че парите са проблема, но не тези който се получават за такъв полет, а тези който са нужни, да има достатъчно подготвени пилоти и да не се налага да ходи генерала.

  5. #5
    ..... 07 сеп 2014, 21:22
     
    0
     
    1

    Така е СВ, прав си! Да летиш наистина не изисква висше образование, но при нас това е традиция от десетилетия. Проблемът е в наличието (или по-скоро в липсата) на годна авиационна техника и изобщо в ресурсното осигуряване и респективно в опита на летателния състав! Истината е, че само най-опитният инструкторски състав поддържа сравнително добра летателна подготовка. А иначе "печалбата" от такъв полет е наистина 8-9 лева. Помисли какви са логиката и смисъла в събота сутрин генерал да лети за тези пари!?

  6. #6
    от ВВС 07 сеп 2014, 21:33
     
    0
     
    0

    Цитат от №5 - "От тази задача ще вземат по 8-9лв. на човек максимум и то за целия ден, мислиш ли че генерала го бъркат 10лв. Търсенето и спасяването при природни бедствия не е рутинен полет, нормално е на борда да има един по-опитен, както виждаш другите са капитани, някой трябва да показва и учи. Същото се отнася и за спасителите. Освен това останалия опитен състав в момента е зает с не по-малко отговорни задачи от въпросния полет, нормално е да се опре до командването (генерала или някой от заместниците му)".
    Истината е точно тази и тя се определя от една страна на Мерките за безопасност и второ от ПРАВОТО да се носи отговорност за взимането на живото определящи за екипажа и спасяваните решения, веднага, в последния момент. Ако някой някога си е помислял или коментирал нещо друго - това е или от некомпетентност,от простотия от злоба или от всички взети заедно.
    Колегата от СВ да не гледа как е на запад, ами да вземе да се огледа около себе си и да види кой носи отговорностите в СВ, а Енчо Добрев нека да знае, че независимо от всичко, във ВВС все още има подготвени специалисти за повече от два вертолета, но след като не знае как седят нещата нека да не хвърля кал и злост.

  7. #7
    СВ 07 сеп 2014, 22:39
     
    0
     
    1

    За отговорности не ми говори ВВС. Сигурен съм, че не си носил такава, особено да отговаряш за здравето и живота на подчинените си. Затова дотук. С вашите "крумовци" съм бил на учение в чужбина. Ще се въздържа от някои коментари, само ще споделя мнението на "другите" за тях - По-капризни и с по-големи претенции авиатори не сме виждали. Или по-образно казано поза хипопотам - до ушите в лайна, ама ей такава уста отворил.
    Айде лека!

  8. #8
    от ВВС 07 сеп 2014, 23:20
     
    0
     
    0

    до СВ: Извинявам се, но след като не знаеш с кого говориш, недей да си сигурен в каквото и да е.
    От над 20 години работата ми е да отговарям точно за здравето и живота на подчинените си и на още много други.
    Между другото във ВВС здравето и живота на екипажите в много голяма степен зависи дори от дребни детайли в работа на над 70% от състава.
    За "крумовци" радвам се, че не споделяш собствено мнение, защото необходимостите много често се приемат от некомпетентните като капризи и претенции.

  9. #9
    Енчо Добрев 08 сеп 2014, 00:30
     
    0
     
    0

    ВВС, да се смееш ли, да плачеш ли!?

  10. #10
    ..... 08 сеп 2014, 00:36
     
    0
     
    0

    Енчо ВВС ще се смее когато гледа майка ти как плаче за това колко прост син е родила.

  11. #11
    Друг ВВС 08 сеп 2014, 22:07
     
    0
     
    0

    Поредния тъп кашик - СВ, който мисли, че самолетът е един джип, който седи в гаража и чака само шофьорът да седне и да го подкара с мръсна газ, а да търчиш по полето и да пуцаш е най-великото постижение на човечеството. Също така кашиците си мислят, че е най-голямото постижение в службата без никакво осигуряване от горните нива да отчетеш, че всичко е изпълнено успешно и началниците да те тупат по рамото колко си способен дисциплинира. Кашоне, с такова мислене като твоето се затри армията. Не случайно всички ви се смеят на тъпотията. От кашик става само пазач на бариера. Не случайно се махнах от армията, защото я управляват кашони. Както и предполагах, след като се махнах от армията се оказа, че съм се реализирал вече много успешно и хората навсякъде ме смятат за много интелигентен, образован и способен. И ме питат, защо тия моите колеги с червените околожки са толкова тъпи?
    Абе, кашик прост!!! Колегите са имали претенции, защото армията не е подсигурена!! Ти знаеш ли, кашико смотан какво е да носиш отговорност за човешки живот, бе? Че ако си сгрешил нещо, самолетът пада и загиват хора. Че всеки полет е риск за живота на екипажа. Че като свърши горивото на самолета и всички загиват. А ако на твоя тъп танк му свърши нафтата, спираш в полето и джапаш щастлив в калта!!
    Вие като мълчите като гъзове и даже се радвате като не сте подсигурени, не значи че всеки трябва като вас да е тъп! Правилно е казал народът, че под фуражка акъл не вирее. Ние от ВВС не носим фуражки, защото на летище е забранено да носиш шапка. Ама това няма как да го знаеш. Така че оставате вие да носите фуражки. Едно време някакъв проверяващ кашик на едно летище беше писал, че самолетите не били изправни, защото ги били дърпали с камиони. Какъв идиот!!! В цялата авиация го разказваха това и му се подиграваха на тоя.
    През цялата си служба най-много съм мразел тъпите кашици!!! Като се уволниш на пределна възраст ще ти се смеят и ще ти викат тъпия военен - на теб и на другите ти колеги кашици. И ще ти хихикат за гърба. Защото ти през целия си живот не си се потрудил да се образоваш, щото си пуцал само,а са те надъхали, че вие кашиците сте най-важните и великите в армията. За разлика от теб аз съм учил през цялото време, защото в авиацията се учи. Колегите ми са по целия свят и са ръководители във фирмите, в които работят. В американската армия за да влезеш в авиацията, трябва да покриеш 80 от 100 точки на входящия тест за интелигентност. За за кашик стигат и 30 точки. Хората там отдавна са разбрали, че за кашици стават и най-простите. Вие кашиците, приятелю, непрекъснато потвърждавате тоя извод навсякъде.
    Айде аз излизам да си пия уискито в приятна компания без нито един военен, а ти ходи да простееш с другите кашици на бутилка ракия донесена от някой солджър.

  12. #12
    Енчо Добрев 09 сеп 2014, 10:58
     
    0
     
    0

    Друг ВВС, я кажи кога за последно кашик е управлявал Армията, че нещо ми се губи? И на кашикът не му свършва нафтата за твое сведение. И помисли кои началници на генерални щабове затриха Армията. Жокер-такива, които докато служех в Габровница командваха: "...левият фланг, ако обичате минете на дясно". Поздрави!Отувам да сръбна една ракия!

  13. #13
    Друг ВВС 09 сеп 2014, 21:17
     
    0
     
    0

    Енчо, като ти чета писанията, ти си едно елементарно момче. Какво общо има тук кой е бил началник на Ген щаба? Авиацията си остава това, което е. Какво стана от Златан Стойков? Нищо.Това става от кашиците. Как управлява армията той? При него си замина Генералният щаб. В цивилизованите страни пилоти управляват армиите, защото хората от авиацията са най-интелигентни. В Долна Митрополия бяха по 20 души за едно място. Който не успееше да влезе там, отиваше в Шумен. А който и там не можеше - ставаше кашик. И после тия нискоинтелигентните и ограничените ще ми управляват армията. Затова се и махнах от армията, за да не ме управляват разни прости и ограничени танкисти. Или пък специалността "Щабни ВВС".
    А какво са командвали в Габровница, не знам. Не ни е работа в авиацията да набиваме крак и да се строяваме. Тия дето набиват крак, акъл нямат.

  14. #14
    Енчо Добрев 10 сеп 2014, 15:58
     
    0
     
    0

    Друг ВВС, няма смисъл, противоречиш си! Ако ми позволиш да използвам малко от твоя стил (обиди) бих добавил, че вероятно си облъчен. Сполай ти!

  15. #15
    Филип 18 ное 2016, 23:34
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #4

    Е бре, стига с тоя английски и стия нива бре! Много важно като си взел ниво по английски. Не могат всички да бъдат филолози! Трябва някой да умее да работи професионално! А професионализмът е най-важното!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка