РЕШЕНО: МО ЩЕ ПОМАГА НА МВР В ТРАНСПОРТИРАНЕТО НА ГРАНИЧАРИ. ЗАГОВОРИ СЕ И ЗА СЪВМЕСТНИ ДЕЖУРСТВА

Pan.bg 30 дек 2014 | 23:36 views (7973) commentaries(82)
img От 1 март идната година Министерството на отбраната ще подпомага с логистика и техника охраната на границата

Решението бе взето днес на съвещание в Министерския съвет

От 1 март идната година Министерството на отбраната ще подпомага с логистика и техника охраната на българо-турската граница, като поеме и транспортирането на патрулите по зелената граница със специални машини. Това беше решено днес на оперативно съвещание, инициирано от министър-председателя Бойко Борисов по повод необходимостта от координирани мерки за охраната на границата. На него присъстваха вицепремиерът Меглена Кунева, министърът на вътрешните работи Веселин Вучков, министърът на отбраната Николай Ненчев, министърът на финансите Владислав Горанов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
До месец март ще се осъществява усилена подготовка на служителите на Министерството на отбраната, за да могат да допълнят действията на вътрешното ведомство. Една от задачите е да направим така, че да няма нужда над 900 полицаи да бъдат изтегляни от вътрешността на страната и командировани по границата, коментира на брифинг след заседанието вицепремиерът Меглена Кунева. Тя посочи, че е създадена координация между различните ведомства, за да бъдат максимално намалени разходите, а в началото на следващата година ще има и ясно разписан план за действие. Комбинираме усилията на МО, които така или иначе са ангажирани с поддържането на своята техника, с тези на МВР, осъществяващо по закон охраната на границата, и на МРРБ и МЗХ, което пък е отговорно за изграждане на пътища в горските райони, а финансовото министерство ще намери начина за оползотворяване на средствата по най-пестеливия начин, допълни Кунева. Координацията е част от доброто управление и задачата ни сега е сигурността на границите, заяви вицепремиерът и посочи, че именно през март се очаква да се увеличи миграционният натиск към страната.

В първите работни дни на следващата година ще бъде проведена среща между МВР, МО и ДАБ, за да се направи преценка какви сгради може да отпусне Министерството на отбраната за трансформирането им в центрове за настаняване на бежанци. По отношение на инженерното преградно съоръжение по границата Кунева подчерта, че изграждането на първите 30 км от него са довели до 7 пъти по-малко опити за нелегално преминаване на границата. По думите й оградата означава сигурност и за българската, и за турската страна. За нейното бързо изграждане ще бъдат ангажирани и областните управители.
image
На днешното заседание беше обсъдено и предложението на министъра на вътрешните работи Веселин Вучков за назначаване на допълнителни щатове към ГД „Гранична полиция“, доизграждане на инженерното съоръжение по българо-турската границата и изграждането на пътна логистика на границата и подстъпите към нея.
Министър Вучков посочи, че назначението на 500 гранични полицаи и 200 души администрация, вместо командироването на полицаи от вътрешността на страната, ще струва около 9 млн. лева годишно, което е два пъти по-малко от средствата, които понастоящем се разходват за командировки. Вътрешният министър коментира още, че връщането на полицаите от най-опасните участъци няма да навреди на сигурността на границата и категорично заяви, че охраната в дълбочина ще продължи без прекъсване.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 82

  1. #1
    A 30 дек 2014, 23:52
     
    0
     
    1

    Що не вземат МВР-то да изкарат "С" категория, да станат професионални шофьори и да се возят сами?

  2. #2
    Sold-er 30 дек 2014, 23:52
     
    1
     
    0

    С риск да се повторя и потретя...прекратете мъките на Гранична полиция! Закрийте я и дайте бюджета и на армията! Иначе за какъв дядов тия ще взимат заплати, а армията ще пази границата!?! Щото нали знаете.....на помияра като му подадеш пръст ще ти налапа ръката до лакътя!

  3. #3
    POLIS 30 дек 2014, 23:54
     
    1
     
    0

    Първо обесете тоя дето заповяда да се премахнат кльоновете по границата, за да има правосъдие.
    Второ увеличете бюджета на МО, след като не можете да си обучите шофьори за МВР, че са май доста тъпи.
    Трето научете полицаите поне да лаят, че да има някаква файда от тях докато ги возят по границата.

  4. #4
    хитър петър 30 дек 2014, 23:59
     
    1
     
    0

    Аз предлагам. Да пратят чантаджиите от.МО на границата .Защото те съветваха и бяха съгласни да закрият поделението в Враца да махнат граничарите да съкратят армията да намалят бюджета.

  5. #5
    видял всичко 31 дек 2014, 00:01
     
    1
     
    0

    Сега внасят раздор и между самите силови министерства.Така по лесно ще прокарат идеите си не само по пенсионната реформа а и по всяка друга налудничава такава.

  6. #6
    Гост от Варна 31 дек 2014, 00:17
     
    0
     
    0

    За друго не знам /чантаджии, пенсионна реформа и т.н./, но съм сигурен че де що скапани джугани и триоски има из поделенията в армията - ще поемат към границата и ще стане еднааа...!! Нищо по-добро от сегашното положение. То пътища няма, те искат да се возят в бусове!? Някой да е чул или видял интервю или разказ от някой от тия дето бяха в "обърналия се" камион?? Покриха ги!!!

  7. #7
    UDO 31 дек 2014, 00:19
     
    0
     
    0

    Стига сте ревали, като вдовица за х?й. Щом трябва, ще се ходи.

  8. #8
    Sold-er 31 дек 2014, 00:25
     
    0
     
    0

    До #7 Ми то проблема е, че не трябва бе.....ще ходите, щото МВР има по-голяма лоби във власта от МО....то МО всъщност няма никакво лоби! То си е подигравка...да ти намаляват бюджета за заплати и в същото време да ти вменяват чужди задачи за изпълнение! Предлагам на бившите колеги да взимат болнични, ако ги командироват нататък.....

  9. #9
    Гюро Кльонов 31 дек 2014, 01:44
     
    0
     
    0

    Ще дойде ден, и то скоро, когато армията ще си поеме границата, както си му е реда.

  10. #10
    дядо Йоцо 31 дек 2014, 06:50
     
    0
     
    0

    Стига с тази граница.
    Никой военен няма да ходи на границата да я пази.
    Затова МВР-то са 2 пъти повече от нас, за да пазят границата.
    Няма и законов начин Министерския съвет да прати войска на границата.
    Споко, дишайте спокойно и се радвайте на празниците.

  11. #11
    на Мелмак съм 31 дек 2014, 07:53
     
    0
     
    0

    До преди шест месеца оградата беше "една голяма глупос; трябва да се събори; куропционна схема; некъдърно изградено съоръжение от нищо неставашите военни; военните били откраднали парите за нея; военноте не се справили; добре че са полицаите да пазят", сега "много добра работа вършила, имало 7 пъти по малко опити за преминаване, трябва да се изградят още 130км.". Неблагодарна държава - държат се с нас като с помияри. Когато ще се печелят дивиденти и избори сме некадърни, когато трябва да се върши работа ние да я свършим (да построим защитното съоръжение, да вадим закъсали в преспите граждани, да оказваме помощ при наводнения, да строим мостове, да осигуряваме приготвянето на храна на бедстващо население и бежанците, да возим полицаите)помежду служебните си задължения - нали сме дебели некадърници?

  12. #12
    hunter76 31 дек 2014, 08:12
     
    0
     
    0

    До март има достатъчно време да се промени нормативната уредба, относно охраната на Българската граница. Колеги и съграждани българи!!! Тя е наша, не се карайте! Трябва да се охранява, без значение МО или МВР, ако трябва и Министерството на спорта ще се включи. Всички ще сме там!

  13. #13
    Дебелия 2 31 дек 2014, 08:29
     
    0
     
    0

    Защитата на териториалната цялост, на народ и родина е върховен дълг на всеки военнослужещ! Припомням го на всички колеги защото явно са го забравили. Ако има нужда от нас на границата значи ще сме на границата. Това е само още един начин да покажем, че сме нужни и всички глупости за съкращения и напрежение в МО не бива да бъдат състоятелни. Полицаите са в пъти повече от армията но само на хартия. При тях по познатия начин проблема е същия - срещу всеки редови полицай стоят минимум трима началници. И като за последно дали с логистика, дали с личен състав или техника или и трите това си е нашата държава и трябва заедно с МВР да защитим територията и !!!!!!!

  14. #14
    нищо лично 31 дек 2014, 08:40
     
    0
     
    0

    Ръководството на МВР вчера призна че, въпреки бюджета над милиард, въпреки състава над 60000 и въпреки няколкократно отпуснати им стотици милиони, царят е гол.
    Ръководството на МВР няма и идея на какъв хал са момчетата там и няма и да разбере защото кал, студ безсъние и глад се разбират само ако си бил там.
    Дано ръководството на МО да разбере че на ръководството на МВР не може да се помогне, помага се на някой който не може всичко, а ръководството на МВР вече осъзна че не може нищо там. Назначаването на 500 полицаи и 200 администрация не е решение, а възпроизвеждане на модела и нови проблеми. А това ще доведе до нова среща на която ръководството на МВР ще настоява за по големи ангажименти от МО.
    Имам чувството, че един ден някой от сегашните ще почука на вратата на някой клуб на пенсионерите и срам не срам ще им каже, я ми обяснете как беше едно време че тогава го можете.
    Дано има умни, а на пенсионерите пожелания за много дни напред и да са живи и здрави.

  15. #15
    аз 31 дек 2014, 08:41
     
    0
     
    0

    Най-добре е КТ "Подкрепа" начело с "великия" й водач Тренчев да бъдат изпратени да охраняват границата. Поне нещо да свършат, а не само да лаят.

  16. #16
    Astrooskar 31 дек 2014, 08:46
     
    0
     
    0

    Браво на #13 ,евала човече,весели празници на теб!!!Униформената полиция е много по-малко отколкото си мислят някои,по-малко от 20 000 души за цялата страна,а всичко останало е администрация и цивилни клатикурци!!!Армията ни би трябвало да бъде поне няколко пъти повече,но това е,трябва да си помагаме защото няма кой да ни помогне!Всичко добро желая на всички!!!

  17. #17
    Дебелия 2 31 дек 2014, 09:06
     
    0
     
    0

    До №16 Написах само една истина, която на всички е известна но за която говорят само такива, като теб и мен! Такива като теб които са на браздата, сред престъпността или циганските своеволия или такива като мен които са в енския гарнизон с ясно разписана длъжностна характеристика и безброй допълнителни задачи мога да пожелая само весели празници и в аванс 4НГ, а на всички които са по - някакъв начин командири и началници да пожелая малки повече разум и оперативност през идната 2015г.
    PS:Иначе казано разговора го оставям отворен и дано нещо да се промени в системата на МВР и МО защото инъче бог да ни пази от "собствените ни политици".

  18. #18
    Лес 31 дек 2014, 09:09
     
    0
     
    0

    Терминът ,,защита на териториалната цялост'' звучи нормално, но е вреден и нехуманен с оглед на евроатлантическите ценности. Та на граничарите е забранено да казват, че охраняват границата, а са въвели терминът ,,Наблюдение''. Тоест, само наблюдават.Виждаме как рейтингови държавни уж мъже се гърчат пред камерите и се чудят как да обяснят, че оградата която я има и ще се строи, виждате ли, не била срещу бежанците, а само за предотвратяване на каналджийството и пренасочване на емигрантите към пунктовете.Е, те турците след подобни думи преди дни ни го насочиха.Изсипаха се над 100 иракчани на Капъ Куле и направо се разкрачихме. Добре, че Турция е държава и турската жандармерия си ги прибра, след като гледаха малко сеир.

  19. #19
    ...... 31 дек 2014, 09:11
     
    0
     
    0

    последните офицери военни граничари са вече в пенсия?????

  20. #20
    Лес 31 дек 2014, 09:20
     
    0
     
    0

    Най нормалното нещо е армията да охранява границата, поне защото се предполага, че армейците са хора, които са по подготвени и мотивирани да понасят несгоди в сравнение с кварталния и катаджията.Нормативната обосновка е въпрос на 2-3 дни, както се видя с пенсионните фондове.Големия въпрос е дали ценните ни западни партньори ще са съгласни.Та нали под техния благ поглед и скъпи указания разрушихме всичко, което беше преди и създадохме сегашното положение.Говорим за техника, огради, пътища, армия, доброволци..... Основното е Закона.Каквото и да струпаме там, след като закона повелява да ги приемаме и настаняваме ще е трудно.Ето, Кунева смени шефа на агенцията за бежанците, защото само ги бил настанявал и не правел нищо да ги интегрира. Вместо да му се поклонят, че тогава, когато държавата бе тотално неподготвена този човек и подобни понесоха цялата тежест на това, което ни се стовари.

  21. #21
    Иван Парушев 31 дек 2014, 09:29
     
    0
     
    0

    Предлагам момчетата с лилавите пагони(военна полиция)да не си барат оная работа ,а да помагат на МВР и без това само пречат БА.

  22. #22
    edikoisi 31 дек 2014, 09:30
     
    0
     
    0

    Неразбирам едно 500 полицаи и 200 човека АДМИНИСРАЦИЯ. За какво е ТЯ?! Каква ще е дейноста на тази АДМИНИСТРАЦИЯ?! И сигурно при някое съкращение ще махнат полицаите. ХЕ хе хееее

  23. #23
    Sold-er 31 дек 2014, 09:33
     
    0
     
    0

    Вярвам, че никой от военните не е против да се помага на границата....но да намаляват парите във фонд "Работна заплата" и да съветват министъра да съкращава.....и в същото време да измислят нови задължения на армията е нагло и нелепо! Да се увеличи бюджета на МО още преди март 2015!!!

  24. #24
    DDT 31 дек 2014, 09:35
     
    0
     
    0

    Искахте бонуси, ето ви ги сега за месец март! По-добре късно, отколкото никога. Дядо Йоцо да стяга мешката и манерката и то за по-дълъг период, ако не си бие камшика до тогава. Няма по-нормално от това армията да охранява границата, но трябва да се променят доста нормативни документи и осигурят допълнителни средства, но и за това има време до март, ако се действа оперативно, а не само да се умува и прехвърлят отговорностите. Това е, времената са други и трябва да се действа адекватно на ситуацията. Свърши скатаването по поделенията и канцеларийките. На който не му харесва, рапортчето и ...

  25. #25
    до 24 31 дек 2014, 09:39
     
    0
     
    0

    Въпроса е дали ще му позволят да я охранява или ще го поставят там да дреме като кон на празна ясла, да носи отговорност и да се ядосва, че са му вързани ръцете.Няма да е изключено на 5 метра от него да стои някой еврочиновник, който е командирован да следи, да не би да изгониш някой пришълец и който получава 10 пъти повече от Дядо Йоцо.Затова пък дядката е патриот!

  26. #26
    Astrooskar 31 дек 2014, 09:40
     
    0
     
    0

    И армия и полиция сме толкова мотивирани че чак сме демотивирани,демек на всички ни е писнало от всичко,и не става въпрос кой може да понася повече несгоди,всички сме хора и който и да е там долу е все тая!А виж за подготовката вече съм съгласен че армията има в пъти по-добра подготовка и това е нещо нормално!Ето за това не трябва да се сравнява армия и полиция защото имат различни задължения и функции!Но това не значи че армията трябва да прави това което е задължение на полицията,да помага да и би трябвало,защото няма кой друг!Абе въобще кашата която забъркаха някои тупани в най-новата ни история сега ще си я сърбаме ние,било полиция или армия без значение,всички се българи в крайна сметка!

  27. #27
    Sold-er 31 дек 2014, 09:44
     
    0
     
    0

    До #24 Не пиши глупости бе, каун...тва да не ти е 1977 година! Дори и АКО личен състав от армията отиде на границата условията за дежурство ще са същите като на полицаите...2 седмици и ротация! А военните карат на полето в скъсаните палатки по 1 месец и повече по занятията на Ново село и Корен...мухлака тръгнал да плаши кучето със салам! Я се скрий в дупката, от която изпълзя и не се показвай повече...че си смешен!!!

  28. #28
    Sold-er 31 дек 2014, 09:49
     
    0
     
    0

    До #26 Що бре.....утре ако избухне война и армията може да викне полицията на помощ.....да дойдат със стоппалките да вземат и последните 20 лв. на враговете на Отечеството!

  29. #29
    до 22 31 дек 2014, 09:50
     
    0
     
    0

    При европейските способи за работа, някои звена на администрацията са много по натоварени от този, който се върти по площада са униформата. Между другото, сега се сещам, че преди време гледах една таблица за армията на САЩ.Там хората вероятно отдавна са отчели подобна реалност и имаше например длъжност ,,щабен сержант''. Същият получаваше 50-60 долара повече от начинаещ лейтенант и доста повече от сержант от строя. Питаш за какво ли е администрацията! Ами ако изгониш пришълците още на браздата, едва ли би била нужна в такъв размер. Но при това приемане, описване, медицинско обслужване, настаняване, хранене, къпане, регистараии, интеграции..... Дори може да се окаже малко.Защото приемането /задържането на пришълците пристигнали ни на гости е най малката грижа.Големия тормоз е след това, но този труд май най малко се оценява. И изгониха г-н Чирпанлиев от АБ!

  30. #30
    555 31 дек 2014, 09:54
     
    0
     
    0

    Колеги, всичко това е за отклоняване на общественото внимание. Много добре знаят, че армията не може да изпълнява такива задачи, НО печелят по няколко направления. Най - важното е, че бюджета е орязан, това са непланирани задачи, ще има извънредни съкращения, войната идва и ОТКРИТИЕ - НЯМАМЕ АРМИЯ. Споко - ще ни докарат колониалните войски да ни пазят. Дано да см лош пророк.

  31. #31
    Sold-er 31 дек 2014, 09:59
     
    0
     
    0

    Дааа, никой не споменава, че това са нови непланирани разходи за армията....тези машини да не въвят на водичка...и логистиката не е безплатна! А бюджета и без това е орязан.....май големите съкращения няма да се разминат.

  32. #32
    Astrooskar 31 дек 2014, 10:04
     
    0
     
    0

    До Sold-er Пич ти си голяма работа,виж за това с 20-те лева не се бях сетил,ама явно някой друг не е спал и го измислиха,та вече вместо 20,ще си плащаме 200 след 5 часово редене на опашка в КАТ!Приятен ден ти желая!

  33. #33
    Sold-er 31 дек 2014, 10:09
     
    0
     
    0

    До #32 Абе важното е, милиционера да има парички за "кафенце"....

  34. #34
    Sold-er 31 дек 2014, 10:14
     
    0
     
    0

    Не ме разбирай погрешно...аз не съм против даването на "20 лв. за кафенце", това е от полза и на полицая и на шофьора.....но поне полицая да не си иска парите така долно....нека остави шофера да му ги предложи! Полицията трябва да всява респект, а не.....!

  35. #35
    Astrooskar 31 дек 2014, 10:15
     
    0
     
    0

    Така е,прав си ще си спестяваме от закуски явно,натам отиват нещата!Уважавам армията и служещите в нея,и това е съвсем сериозно,жалкото е че имаш такова мнение за полицията,че има елементи които нямат място в нея е така,но не би трябвало да се слага всичко под общ знаменател!Благодаря за вниманието!

  36. #36
    Astrooskar 31 дек 2014, 10:25
     
    0
     
    0

    За съжаление отдавна сме станали нарицателно за простотия и корупция и за това трябва да се сърдим единствено на себе си,ние си го направихме да е така!Те това е истината!

  37. #37
    нАтО 31 дек 2014, 10:30
     
    0
     
    0

    Чета всичко написано нагоре и се чудя може ли да бъде всичко това вярно!
    В България се взимат решения от хора които обикновено са неграмотни.
    С каква техника МО ще помага? Автомобилната се състои от ЗИЛ-ове като тези на МВР които са в аналогично техническо състояние (части няма от години), купиха за 20 години по 5 камиона мерцедес на поделение които отдавна не се поддържат (таблата им светят като коледна елха). Отделно тези мерцедеси не могат да потеглят, камо ли да спират по такива черни пътища каквито има по границата. Относно верижната техника, за същата няма части от 10 години и гние в течащите паркове. Относно сградния фонд който МО ще предостави, вижте в какви сгради служат по поделенията и си направете сметка какви ще дадат за живеене на бежанците.
    Относно службата на военнослужещите по границата, задавали ли сте си въпроса кой ще храни военните по 2 седмици? От години всеки си носи сандвичи по време на дежурства. Къде ще спят военните? От години няма нови палатки, старите са доведени до негодно състояние. Ами как ще се отопляват? Имат ли дрехи военните? От две години никой не шие дрехи за тях. Няма договори. Как ще изкараш 2 седмици с един комплект камуфлаж който като го облечеш и приличаш на партизанин. Няма дори формени дъждобрани, всеки си купува от където намери. Да мине да се разходят Министъра на отбраната и Кунева по казармите ама не по канцелариите на командирите където ще им правят само метани а да видят истинската картина. Войската, техниката, парковете, сградите, складовете където служат за да придобият вярно впечатление за положението в БА.

  38. #38
    Преди година 31 дек 2014, 10:39
     
    0
     
    0

    А Орешарски удържа напъна без да мрънка и при много по неблагоприятна за него обстановка.Никаква подготовка, всеки ден протести, медийни помии и хули.Тези ги глезим като писани яйца, защото нямало кой и се омотаха.

  39. #39
    до 36 31 дек 2014, 10:51
     
    0
     
    0

    Знаеш ли, това наше самооплюване е донякъде и дирижирано. Скоро един господин /Б.Рагин/, фактор в туристическия бизнес даваше пример, как Хърватия всяка година давала 100 милиона за реклама в чужбина и те се възвръщат стократно. Тогава си помислих, че ние сами се хулим като най загубената държава - най - комунистическата, мутренската, корумпираната,бедната, мангалската, грозната, ксенофобската, болната, троянски кон на Сталин в ЕС, кенефа на света...... и искаме някой да ни харесва. Медиите /чужди курви/ направо загиват от удоволствие да поднасят вести, показващи България като утрепана страна.С това трябва да се спре! Разни френски посланици да си изпълняват френските минуети, ние сме си свестни, а ако има нещо гнило, то е преди всичко при тях.
    А границата!? Просто трябва да ни пратят там и да не ни се месят в работата.Българският войник и граничар знае как се пази България, стига да не подгъзува на чужди интереси и да не позволява да го управляват хора, които подгъзуват на такива.

  40. #40
    Ум Белия Делфин 31 дек 2014, 11:01
     
    0
     
    0

    Малееееейййй.И сега като започне една подготовка,една импровизация по програми изработени от старшите щабове.....Ум да ти зайде.Случка от живота:Готвим се ние в Казанлък ,есента на 2003 за Ирак.И в програмата ни тема незнам си коя "патрулиране".Дамо че там изникна въпрос че никой нито го беше учил това вув военното училище,да не говорим да го е правил.И Люцканов като помисли и вика: "Aбе оня от минохвъргачната батарея не беше ли служил като наборен във вътрешни през възродителния процес?Той сигурно ще знае!".А пък как тренирахме процедури за викане на хеликоптер за медевак със ЗИЛ даже не ща и да си спомням......
    А какво надцакване с болнични и телефони ще е кой да не отиде:-)))))) Не ми се мисли.То всяка година докато сглобят наряда за празниците и става цирк.Сега ще е трилър.......Но за всичко си има начини де.Ако учредят медал "За охрана на държавната граница"със сигурност ще има голям наплив.

  41. #41
    До Ум 31 дек 2014, 11:09
     
    0
     
    0

    Уме, то ако е в горните щабове, пак е добре! Те поне са си наши.Подозирам, че нещата ще се определят от някоя болшевишко - педерастка дружинка. И ако МО беше толкова важно щяха да го дадат на ЦЦ, а не на БЗНС.

  42. #42
    Astrooskar 31 дек 2014, 11:11
     
    0
     
    0

    До #39 Прав си за всичко,само че нека написаното по-горе от мен не звучи като самооплюване,това си е самата истина и на черното бяло не мога да кажа!Казвам го от позицията на 22г. челен опит в тая система,а за границата,да мисля че не сме изпаднали дотам че да не можем да си я пазим,въпрос на организация е,а точно тя липсва!В момента това долу е мъка и отбиване на номера и в крайна сметка го отнасят тия които са най-ниско в нещата,защото от тях нищо не зависи,и докога така!?

  43. #43
    Ум Белия Делфин 31 дек 2014, 11:22
     
    0
     
    0

    Ами то това е и част от проблема.Както пише един от колегите по-горе:белгарският войник и граничр знаят как се пази.Само че като си представя каква сволоч от правозащитници и акълджии ще се врат и следят сакън да не нарушиш нечии права....Пък дали се залавят хуманно....А дали случайно не са били лишени от.....Направо ще е с гол гъз таралежи да мачкаш.И познай кой ще е крив. От къде човек да е сигурен че с тая налудничава толерастия след време няма да изкарат момчетата едва ли не военнопрестъпници? Пишамомчетата защото съм убеден че и този път балона за "жените в армията ще се спука с трясък....

  44. #44
    Евгени 31 дек 2014, 11:27
     
    0
     
    0

    Е бате бойко нали не ти трябваше армия а какво стана.Твоята скъпоценна полиция не се справи/без лоши чувства за колегите полицаи/но те не са създадени за тая работа.Ще помагаме и още как.Ще помагаме с каквото имаме и няма да мрънка ме.

  45. #45
    Някой си там 31 дек 2014, 11:58
     
    0
     
    0

    Няма лошо армията и полицията да си сътрудничат това е нормално ся всяка Държава с здраво мислещо правителство.Но ми направи впечатление абсурда за нужната бройка гранична полиция 500 полиция и 200 души администрация .Как от административните си кресла ще спрат преминаването на граница , стига с тая администрация ни станехме административна държава без хора който да има реално да вършат полева работа.....

  46. #46
    На тагадък 31 дек 2014, 12:26
     
    0
     
    0

    Дори да загърбим логистичните и финансовите проблеми,които за армията са още по-големи от на МВР,два други проблема до м.март не е възможно качествено да се решат,а ще се претупат.Законите и правилата по които сега се охранява границата въобще не се вместват в ЗОВС.Нов ЗОВС и Правилник ли ще правят или кърпеж?Военният въобще не е подготвен за еврогейските правила по които се дундуркат нелегалните имигранти сега на границата.Армейската логика и манталитет изискват еднозначни и нетълкуваеми правила и стандартни оперативни процедури.Закона и Правилника могат на тагъдак да изкърпят,но за колко време Законът ще се превърне в Устава,Наставлението,SOF,конкретна програма,теми и занятия за обучение?Сегашните министърчета на МО и МВР,както и Куневица и Борисов са волунтаристи,действащи на пожар поради горещото яйце,което им се пече на гъза.Редовият военен може системно да си събира промените или НЕпромените на горните документи и действия кото трява да се предприемат,да си събира документи дали и доколко е обучен за охрана на границата и още от сега да си търси добър адвокат по армейските дела, за да съди държавата,когато прецени,че е събрал достатъчно доказателства за неадекватността на и.А,че държавата драги военни ще ви наказва и съди,че не сте дундуркали както трябва имигрантите......,в това въобще не се съмнявайте.Спомнете си граничния полицай който гръмна турския бракониер.

  47. #47
    Astrooskar 31 дек 2014, 13:01
     
    0
     
    0

    До #46 Абсолютно точно и правилно казано!Правата на тия са много важни,а ние такива нямаме,само задължения са ни вменени и оттам идва и проблема!Тъпотията и свинщината нямат край!На нас преди време ни раздадоха едни книжки за ШЕНГЕН,кашата е пълна,даже и изпити ни провеждаха,но това ако не се практикува постоянно се забравя,вътре в тая книжка е пълно с писания които в даден момент се обръщат срещу теб и ти пръскат задника,и то за дребни наглед неща!

  48. #48
    Регламент 31 дек 2014, 13:07
     
    0
     
    0

    Приберете дългото оръжие в складовете, наметнете се с флага на ЕС, положете изпит по Закона за бежанците и убежището, както и Европейската конвенция за правата на човека, сключете шефство с БХК и дерзайте! Ако можете!

  49. #49
    Astrooskar 31 дек 2014, 13:17
     
    0
     
    0

    Някой ни я наби тая дума "бежанци" в главите и това си е!Аз доколкото знам,дано не бъркам,а и не твърдя че съм най-компетентния,но бежанци щяха да са ако в съседна на нас страна се води война,иначе май са емигранти,а разликата в двете е голяма!!!Тия тука нашите така наречени бежанци са от Афганистан,Ирак,Сирия,Мароко,Алжир,Тунис!Поне това съм видял досега с очите си,и явно всички са ни съседни страни!

  50. #50
    СС 31 дек 2014, 13:23
     
    0
     
    0

    Страна работа със щат около 15 000 гранична неможе да се справи с турската граница, че иска помощ от 23 000 ни армия. Сега се замислям ами как се справяше армията преди 89 година, нима 1/4 пазеше само тази граница???

  51. #51
    Ничо 31 дек 2014, 13:43
     
    0
     
    0

    Става кофти.

  52. #52
    Турбо 31 дек 2014, 13:48
     
    0
     
    0

    Аз да попитам умните: какви правомощия има армията да прави арести и задържане на своя територия? Ако аз съм бежанец и ме арестува военен мога ли да го съдя за нарушени човешки права?

  53. #53
    Ничо 31 дек 2014, 13:50
     
    0
     
    0

    Някой беше казал, че родната милиция ни пази, но ...уви...пак искат помощ от армията.

  54. #54
    Тони 31 дек 2014, 14:01
     
    0
     
    0

    "Осрахте ли се? Осрахте се!
    Сега кой ще ви чисти л....та?"
    (към началниците на МВР)

    Това би казал героят на Наум Шопов (Командирът на заставата) от филма "Граница"! :)

  55. #55
    Ничо 31 дек 2014, 14:10
     
    0
     
    0

    Някой беше казал, че родната милиция ни пази, но ...уви...пак искат помощ от армията.

  56. #56
    Astrooskar 31 дек 2014, 14:11
     
    0
     
    0

    До #50 Баце ти си яка работа,явно си кадровик в гранична полиция,а ако участваш в преброяването на българите,току виж си ни изкарал към 20-25 милиона население!

  57. #57
    Sold-er 31 дек 2014, 14:13
     
    0
     
    0

    Поздрав за МВР...а и вече за МО!

  58. #58
    88 31 дек 2014, 14:27
     
    0
     
    0

    Прави сте, джентълмен !Не е работа на БА да помага за охраната на границата.Тя има къде-къде по важна работа с Осамма ибн Ладен.И да пали коли в Казанлък.До като почива, може и да препикае някой паметник в Карлово...

  59. #59
    UDO 31 дек 2014, 14:28
     
    0
     
    0

    Стига сте мрънкали. Щом се налага ще помогнем на колегите от МВР(със каквото можем). Ако на някой не му изнася-да го пуска по команден ред.

  60. #60
    Astrooskar 31 дек 2014, 14:37
     
    0
     
    0

    За времето от 1962 г. до 1972 г. Гранични войски са към Министерството на народната отбрана, а през останалия период от съществуването си - в системата на МВР!От 1989 г. до 1991 г. Гранични войски са обединени с Вътрешни войски под общо командване и общо наименование - Войски на Министерството на вътрешните работи.

  61. #61
    Sold-er 31 дек 2014, 14:48
     
    0
     
    0

    Въпросът е на кой за какво му се плаща! Армията може и цялаъта граница да пази.....ама тогава за какъв чеп "Гранична полиция" ще съществува, ще получава бюджет и служителите ще взимат заплати!?! Да ги закриват, да прехвърлят ресурсите им към МО и да се приключва с приказките!!!

  62. #62
    до 60 31 дек 2014, 14:50
     
    0
     
    0

    Тогава масово са се строили кльоновете, та са натоварили армията.По новите застави също са правени тогава. Накратко - преди 25 години имаше нормални закони, имаше и реални защитници на България.Истинският интернационализъм не е при комунизма, а сега.Тогава ГВ имаха застави и войници, войници можеха да бъдат командировани от другите граници без да се настаняват на хотели и транспортират по деретата.Полковете на БНА в Елхово, Харманли, Звездец и Грудово винаги можеха да се включат, без държавата да се разкрачи както сега и ръководните фактори да получават тикове.

  63. #63
    до 61 31 дек 2014, 14:57
     
    0
     
    0

    Армията ще пази, но ако и позволят! Та тя себе си не можа да опази.Политиката е ,,На заека - бягай, на кучето - дръж! Кресталина говори как пришълците щели да ни оправят, а Кунка се е загрижила как да ги интегрира. Пришълеца пристига тук с две жени и 10 деца и ти, който или си ерген, или с 1-2 деца, трябва да го интегрираш.След време ще ти кажат, че имат права над твоя дом, твоята кола, твоята жена и твоята страна и ще те поствят в най добрия случай в музей, или мавзолей.

  64. #64
    Astrooskar 31 дек 2014, 15:01
     
    0
     
    0

    До #62 Нали това казвам в един по-горен коментар,липсва организация и всичко останало е пълен хаос!Да преди години не е било така и всички знаем как беше,жалко е че сега не е така,защото има нужда че се напълнихме с шебеци от близо и далеч!

  65. #65
    прозападен 31 дек 2014, 15:26
     
    0
     
    0

    Ха-ха, егати тъ@ака. МВР дето е три пъти повече от армията ще иска да сдаде и тая функция. Кво праим?

  66. #66
    Патрул 31 дек 2014, 15:49
     
    0
     
    0

    Армията е отговорна за бежанската вълна и затова е редно да отива на границата и да сърба това, което е надробила.Не МВР ходи на мисии заедно с НАТО и не МВР подгони афганистанци, иракчани и сирийци към България! Точно вие с вашите мисии и печалбарство сте причината.

  67. #67
    Sold-er 31 дек 2014, 15:54
     
    0
     
    0

    До #66 Я се скрий бе, глупав милиционер....никой не е питал армията иска ли в НАТО или не!

  68. #68
    Патрул 31 дек 2014, 15:59
     
    0
     
    0

    И за какво да ви питат! Войник не се пита, а му се поставят задачи за да не бездейства!

  69. #69
    тренчев 31 дек 2014, 16:40
     
    0
     
    0

    Сега искам да видя мнението на изкофелия дядка тренчев по този въпрос какво мисли за торбарите-тъпанари. А на ръководството на МВР искам да кажа господа милиционери пътищата на българия не са само магистрали. Вярно че магистралите са по-доходни за вас но по-голямата част от пътищата на страната са третокласни и черни което е почти еднакво. Ако паркетните ви полицайчета немога да карат значи немогат да си изпълняват в пълен обем задълженията и следва да напуснат системата поне ние в армията така практикуваме.

  70. #70
    Ум Белия Делфин 31 дек 2014, 16:44
     
    0
     
    0

    Дамммм.Интересна година мина и интересна(може и повече) предстои.....
    Живи и здрави,колеги!.Другото е от лукаваго:-))))Аз вече сядам на масата.Ще пия едно и за колегите на мисии и в караул.Наздраве и да не ви пука!

  71. #71
    до Ум 31 дек 2014, 16:51
     
    0
     
    0

    А ще можеш ли да станеш от масата или да викам Тренч?

  72. #72
    дядо Йоцо 31 дек 2014, 17:52
     
    0
     
    0

    до 24
    Абе тъпоъгълник, дядо ти Йоцо за майка България и живота си ще даде, ако се наложи.
    Но в случая става въпрос за други неща, които твоят глупав мозък не може да проумее.
    46-ти го е обяснил много добре.
    НЕ МОЖЕ АРМИЯТА ДА ОХРАНЯВА ГРАНИЦАТА, не само защото ЗОВС-а не позволява.
    принципите на действие на армейските части са съвсем различни от тези на полицията. Действията на армията са безкомпромисни и при тях няма условности. Ако армията охранява границата няма и пиле да прехвръкне, камо ли бежанец, независимо жена ли е , дете ли е. Такива са основните положения в Устава. Това е все едно при охраната на някой пост часовия да пуска жени и деца вътре да се стоплят например.
    Не напразно тези глупави решения са ги вземали на някакво измислено оперативно съвещание, а не на редовно заседание на МС, защото е незаконно.
    Така че военни няма да охраняват границата, даже и в съвместни патрули, защото единият от патрула ще вика "Дай да го гръмнем нарушителя", а другият ще вика "Чакай да му вземем 20 долара и да го пуснем по живо по здраво" :)
    Познайте кой, кой е.
    Аз силно се надявам, че на нашите вождове ще им дойде ума в главите и няма да правят глупости. В такива случаи е мястото сериозно да се намеси и дирекция "Правно-нормативна дейност" и отрано да обясни на своите началници кое е криво о кое право. А не да поемат задължения, които са незаконни.
    В случая армията единствено може да помага с някаква логистика, защото има някакво споразумение м/у МВР и МО за взаимодействие в някои кризисни ситуации.
    Но и там сме зле, защото техниката ни е много амортизирана.
    Освен това ако идат военни да помагат и за тях ще трябват командировъчни, няма друг начин да ги изпратиш там.
    Само че вместо от бюджета на МВР, командировъчните ще бъдат от МО.
    Голям смях.
    Тази вечер съм на линия до късно, ще си пием ракията и може да бистрим политиката. :)

  73. #73
    Тъпоъгълник 31 дек 2014, 18:08
     
    0
     
    0

    Йоцо, 24 и 46 са един и същ екземпляр!Бойко е разпоредил да се намери законно основание, а закона е Бойко.Едното Законното основание ще е, че армията строи ограда, затова се мотае по границата и между другото респектира пришълците.Защото армията няма тън - мън! Мачка и толкова.

  74. #74
    дядо Йоцо 31 дек 2014, 18:16
     
    0
     
    0

    до 73
    Ти явно си тъпоъгълника 24.
    Аз пиша тук само като дядо Йоцо.
    И докато идиоти като теб мислят, че Бойко е закона, няма да се оправим.

  75. #75
    колеги 31 дек 2014, 18:46
     
    0
     
    0

    наздраве и весело посрещане на новата година пък където кажат догодина там ще ходим свикнали сме да бършем и наще и чужди задници

  76. #76
    дядо Йоцо 31 дек 2014, 19:09
     
    0
     
    0

    Ето ги съответните членове от ЗОВС-а
    Чл. 130. (1) Охраната на въздушното пространство на Република България се осъществява от Българската армия.
    (3)Охраната на държавната граница на Република България се осъществява от съответните структури на Министерството на вътрешните работи.
    Чл. 131. (1) Отбраната на територията, териториалното море и въздушното пространство на страната се осъществява от въоръжените сили самостоятелно или съвместно с формирования от въоръжените сили на съюзни държави.


    И както се вижда има разлика м/у охрана и отбрана.
    И както писа един колега на някоя от подобните теми, охраната на въздушното пространство е дадено на БА, защото там няма никаква далавера (разбирай митници, КПП-та, тирове и други), а има големи разходи (керосин, подготовка на летци, части за самолети и нови самолети, Air policing и други финансовоемки дейности, които може да се прехвърлят на тъпото МО и да не му даваме достатъчно пари за тях и да гледаме как се гърчи.
    Но когато сняг запръска и на границата стане студено и непроходимо и освен това вместо тирове с контрабанда идват някакви досадни талибани, защо да не извикаме тъпото МО да ни извади горещите картофи от огъня и да мрат в преспите неговите хора вместо нашите командировани полицаи, които трябва да проверяват по пътищата, кой има 20 лева.:)

  77. #77
    Цунг цванг 31 дек 2014, 22:18
     
    0
     
    0

    Както преди 09.09.1944г. и за определини периоди след 1944г. армията е охранявала границата.Ще я охранява и сега,стига това да е подплатено в съотвентия закон,правилник,устав,наставление,инструкция и така до теоретичното и практическо обучение на последния военен.Каквото гласува Народното събрание,това ще изпълнява армията,но да вземат да калкулират и разходите за тая операция на армиятя защото тя въобще не е предвидена в бюджета за 2015г..Лошото е,че ще гласуват нещо на ангро,без съответните учебници, инструкции и програми за обучение.До м.март нито може да се направят инструкции и програми за обучение,а още по-малко учебници и лекции,камо ли практически да се усвоят от когото и да било.Ще се повтори пълното безхаберие,безотговорност и парвеюшка простащита,както се случи с първия пехотен батальон в Кербала - тогава некадърните политици си избърсаха дупето с армията.На границата ще хвърлят неподготвени и неосигурени хора,а после с цялото си нахалство и безочие ще ги съдят и когато са задържали имигранти,щото не са имали дипломатически обноски спрямо тях,а ще ги съдят и когато са ги изпуснали да преминат....,също.

  78. #78
    колеги 01 яну 2015, 00:23
     
    0
     
    0

    честита нова година да сме живи и здрави другото каквото дойде

  79. #79
    неизвестен 01 яну 2015, 16:48
     
    0
     
    0

    Възстановете трудови войски,
    възстановете гранични войски,
    наборна служба-2 месеца,
    няма армия-няма държава

  80. #80
    DDT 02 яну 2015, 10:50
     
    0
     
    0

    Дядковци, извадете си главите от гъ@@@@те! Много скоро ще се наложи границата да се отбранява. Появата на армията около границата ще е демонстрация на решителност за това и трябва да се случи. Ха честита Ви Нова година и да знаете, че DDT-то си драска само под неговия ник.

  81. #81
    ak 05 яну 2015, 12:49
     
    0
     
    0

    до 69
    и всички останали които плюят , големи професионалисти шофьори се извъдихте, ама бай бабо да не срещаш мечка, че ако прочетеш сводките с катастрофи в армията свят ти се завива......

  82. #82
    граничар 05 яну 2015, 17:27
     
    0
     
    0

    Армията ще дойде да пази границата, но в момента в складовете няма ламаринени гащи и ще трябва да се проведе обществена поръчка...

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка