НЕНЧЕВ РАЗМАХА ЮМРУК НА ВОЕННОТО РАЗУЗНАВАНЕ. "АЗ СЪМ В ТЕЖКА БИТКА С ТЯХ. НЕ СЕ ОТКАЗВАМ ОТ ДУМИТЕ СИ, ЧЕ ТЕ ПРИЛИЧАТ НА ДНЕШНИТЕ ТЕРОРИСТИ!"

Pan.bg 28 яну 2015 | 11:11 views (5173) commentaries(32)
img Ненчев размаха юмрук на военното разузнаване
Диляна Панайотова

http://news.ibox.bg/news/id_1884379145

Във Военното разузнаване се криели най-мръсните тайни на тоталитарния режим. Тази позиция изрази военният министър Николай Ненчев по време на дискусия за наследството на тоталитарния режим.
Според него трябва да се разкрие цялата истина за комунистическия режим и службите за сигурност. Не се колебая да предоставя архива на Военното разузнаване, въпреки всички заплахи срещу мен, закани се той. Там се крият най-мръсните тайни на службите за сигурност, допълни Ненчев.

Аз съм в тежка битка с тези хора, сподели министърът и изтъкна, че „тези хора" спекулирали и заплашвали по отношение на разкриването на досиетата на Военното разузнаване. Аз искрено се забавлявам, подчерта Николай Ненчев.
Министър Ненчев обори и аргументите за Военното разузнаване, а именно, че то работело за кауза и за държавата.

Това не отговаря на истината, защото те са работели за комунистическия режим, изтъкна той и припомни, че комунизмът е обявен за престъпен режим, включително и от българския парламент.
Следователно, по думите му, Военното разузнаване работело за престъпен режим.

Министърът не се отказва от думите си, че военните разузнавачи приличали на днешните терористи, думи, за които те го съдят и съвсем скоро се очаква делото да започне. На Военното разузнаване се възлагали функции да участват в диверсии, заяви министърът. Диверсията не е ли вид тероризъм, попита още той.
Тези хора са работели за чужди интереси, не за българските, категоричен бе Ненчев и посочи, че разкриването на досиетата на Военното разузнаване щели да разкрият тази истина.
Водил съм разговори с премиера Борисов дали трябва да се разкрият досиетата на Военното разузнаване, каза още министърът на отбраната.

Мнението на министър-председателят било категорично - законът трябва да бъде изпълнен. Очевидно имаме и неговото съгласие, подчерта Николай Ненчев. Няма да разкрием чуждите агенти, обясни военният министър. Съвсем скоро ще разберем колко са агентите на РУМНО, закани се още той.
Преди година и половина архивът на Военното разузнаване е предаден на Комисията по досиетата на дигитален носител и затова той не разбира притесненията, че комисията по досиетата щяла да злоупотреби с данните.
Трябва да извадим истината наяве, да успокоим духа на хората и на тези, които страдаха толкова много в миналото, смята министър Ненчев. Той настоява също така да се разкрие всичко онова, което до ден днешен се пази с усилия в тайна от обществото.
Убеден съм, че това ще бъде справедливо, смята министър Ненчев.
Военният министър сподели още, че е от семейство, пострадало от комунистическия режим. В малките населени места по-жестоко се усещали репресиите на комунизма и ДС, по мнението му.

Научих много, спомня си Ненчев разговорите с пострадалите от комунизма. За пръв път в живота си срещах хора, които са различни, изтъкна военният министър.
Тези хора не можаха да станат известни на българското общество, съжалява той. Те носели една особена чистота в себе си. Обществото не могло да се запознае с тези хора и да научи техните истории, съжалява още Ненчев.
Те имаха особено усещане, особен тип интуиция за всичко, което се случва, спомня си той. Те смятали, че бившата ДС продължавала да управлява процесите в страната
Припомняме, проблемът между военния министър и Военно разузнаване е заради тълкуване в закона дали военното разузнаване дължи предаването на 33 000 архивни единици на Комисията по досиетата. Николай Ненчев категорично е обещал да предаде целите архиви на военното разузнаване, което означава от думите му, че това не е направено.
image
Именно на негово подчинение е Служба "Военна информация", която е приемник на военното разузнаване преди 1989 г.

Шефът на Военна информация Веселин Иванов твърди, че ведомството му е предало абсолютно всичко на комисията по досиетата и е изпълнило закона. По думите му няма нито един документ, който да е останал в службата.

Комисията по досиетата обаче твърди, че това не е вярно и очаква над 30 000 документа и то именно от военното разузнаване.

Според експертите проблемът идва от тълкуването на закона. Според военното разузнаване законът разпорежда да се предадат материалите за българските граждани, а не и за чужденците, които са работили за службата през годините. Според комисията по досиетата обаче такава разлика не се прави и трябва да бъде предадено всичко.
За предаването на всички материали се обявиха и служебният военен министър Велизар Шаламанов, както и президентът Росен Плевнелиев.

Парламентарният секретар на военния министър Пламен Даракчиев също обяви, че военното разузнаване трябва да предаде 33 000 архивни единици. Чужди граждани, агенти на някогашните разузнавателни служби на БНА, няма да бъдат оповестявани публично. Законът предвижда разкриването на принадлежност към тайните служби на режима само на български граждани, твърди Даракчиев.

Според него военното разузнаване трябвало да изпълни и другото изискване на закона - да предаде списъка на всички, които са работили или работят в нея след 10 ноември - началник-отдели и началник-сектори и са принадлежали към бившата ДС и разузнавателните служби на БНА. Става въпрос дума за прословутия параграф 12 от Закона за досиетата, който пазеше тези хора от обявяване.

Въпросният текст отпадна през 2012 г. Тезата на службите е, че има противоречия между закона за досиетата, който разрешавал, и закона за класифицираната информация, който забранявал обявяването.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 32

  1. #1
    Teraflop 28 яну 2015, 11:48
     
    25
     
    0

    Ненчев рискува тези от военното разузнаване да го набият скоро.Така не се говори.Българин за българи.За обвинение в тероризъм на запад хората стрелят,че и за по-малко.

  2. #2
    полковника 28 яну 2015, 11:57
     
    31
     
    0

    "Терористи" в РБ днес са само т.н. "държавни мъже", довели държавата и всички държ. структури до съвременното им състояние. Вместо да води "битка" за военен бюджет и модернизация на ресора си, той води "битка на инат" със себе си на принципа "кой-кого".

  3. #3
    Георги Ковачев_ 28 яну 2015, 11:59
     
    26
     
    1

    "АЗ СЪМ В ТЕЖКА БИТКА С ТЯХ. НЕ СЕ ОТКАЗВАМ ОТ ДУМИТЕ СИ, ЧЕ ТЕ ПРИЛИЧАТ НА ДНЕШНИТЕ ТЕРОРИСТИ!"

    Ако наистина приличаха на днешните терористи, вече щяхме да имаме нужда от нов министър на отбраната.

    Министър Ненчев обори и аргументите за Военното разузнаване, а именно, че то работело за кауза и за държавата.

    Това не отговаря на истината, защото те са работели за комунистическия режим, изтъкна той и припомни, че комунизмът е обявен за престъпен режим, включително и от българския парламент.
    Следователно, по думите му, Военното разузнаване работело за престъпен режим.


    Като цяло, работата на военното разузнаване е да предоставя информацията на командването, а не да се занимава с политика. По логиката на Ненчев БНА и милицията също са работели за престъпен режим.

    На Военното разузнаване се възлагали функции да участват в диверсии, заяви министърът. Диверсията не е ли вид тероризъм, попита още той.

    Министърът определено трябва да научи разликата между тероризъм и диверсия. Тероризмът преследва политически цели/медийно внимание с доста крайни средства (меко казано). Диверсантите обикновено имат поставени тактически цели в контекста на една военна операция (целите, които им се поставят рядко са от стратегическо естество). По логиката на министъра такива групи като Seal Team 6, USMC Force Recon или британските SAS също са терористи.

  4. #4
    Oho 28 яну 2015, 12:15
     
    33
     
    1

    По неговите думи излиза, че той е шеф на терористична група!

  5. #5
    BaiVan 28 яну 2015, 12:20
     
    23
     
    0

    Министър проститутка си ти Ненчев.

    Как може да се изкаваш по този начин?
    Та ти си Министърът на Отбраната бе....
    За разстрел си ти Ненчев,за разстрел...
    Ама то да беше само ти....

  6. #6
    той 28 яну 2015, 12:34
     
    13
     
    1

    те ако го набият ,хубаво,да не го изнената някъде изодзаде.

  7. #7
    Атила 28 яну 2015, 12:55
     
    15
     
    1

    Тези хора работят за чужди интереси, не за българските: Борисов, Плевнелиев, Ненчев .......... Надупили са се на едни докато духат на други. И добре си заработват от най-древния занаят.
    Нищо добро не ни очаква с такива продажни управленци.

  8. #8
    БЗНС 28 яну 2015, 13:56
     
    13
     
    1

    По-глупав и невеж министър на МО не е имало май въобще и изобщо. Тоя Ненчев ми се струва, че е хванат в гората и е време бате Боко да го отсвири, за да не настанат по-голями ядове.

  9. #9
    Варимез Варимезов 28 яну 2015, 14:18
     
    11
     
    1

    В падението си задмина далеч, дори недостижимия до този момент Ньойски! Позор!

    Май армията ще трябва сама да си провежда "избори" за следващия мистър МО... иначе работата все ще е от "трън, та на глог, че и на по-висок".

  10. #10
    Ум Белия Делфин 28 яну 2015, 14:24
     
    11
     
    1

    Логическо заключение:
    1.Министъра се бори с военното разузнаване.
    2.Военното разузнаване се бори с чужди служби.
    3.Противника на противника е приятел.
    4.Министъра е приятел с чужди служби.

    А кои служби- да заключават други......

  11. #11
    Пази боже 28 яну 2015, 14:28
     
    10
     
    1

    По - вредно от това министерство едва ли има....До като американци завземат територията ни, нашите военни водят ''война''между отдели в МО! Те паркетните полковници и генерали друго едва ли умеят, а така са по-близо до столовата и банкомата-удобно!

  12. #12
    Дедо Прецаки 28 яну 2015, 14:36
     
    15
     
    1

    "Аз искрено се забавлявам..." - подчерта Николай Ненчев! Хе-хе, гус'ин Министре, че ти откакто си на тоз пост, май само туй правиш...:)))

  13. #13
    Тони 28 яну 2015, 14:47
     
    3
     
    17

    Напълно подкрепям министъра за разкриване на тайните на военното разузнаване.
    Ще се окаже, че началниците там са се издигали за да вършат услуги на Партията и са имали помощници.

    Разкриването на тайните е и възпитателно. :)
    Представете си колко ще бъде интересно да разберем какви са ги вършили капутите - началници на данс, на прокуратурата, началниците на СГС, министрите и началниците в мвр след 1990г.
    Искам и тези тайни да бъдат разкрити.
    Тези, които сега играят "мръсните игрички" в данс, прокуратурата, мвр и съдилищата да знаят, че ще им бъде потърсена отговорност и това, че техните началници са били продажници, това няма да ги оневини! :)

  14. #14
    DIV 28 яну 2015, 14:52
     
    7
     
    1

    Айде, бате нЕнчо размаха бойната мотика!

    По примера на колегата Ковачев:
    "Диверсията не е ли вид тероризъм, попита още той."

    Ако диверсията е "вид тероризъм" (да не забравяме, че говори за специална структура, не за някакви партийни конспиратори), то дълбокото реголване (дълбоката оран) е вид изнасилване (на Майката земя).

    Прос' народ, сла'а държа'а!

  15. #15
    коко 28 яну 2015, 15:38
     
    6
     
    1

    Дали пък през последните години Военното разузнаване не крие Вашите кирливи ризи, господин министър? Искате ли да се пробвате кой по-бързо може да извади на бял свят кирливите ризи на другия? :)

  16. #16
    кумчо вълчо 28 яну 2015, 15:50
     
    0
     
    8

    Общо взето всички горепишещи си хлопат само ченетата, вкл. автора на материала...

  17. #17
    ekipaj 28 яну 2015, 16:30
     
    7
     
    1

    жалко за този човечец който се нарича "министър"

  18. #18
    вегсртх 28 яну 2015, 19:07
     
    10
     
    1

    Вече вярвам, че този "Министър" все още не се е осъзнал. Тиква да беше, щеше да узрее и разбере за какво става дума. Ссигурен, че не е и зашитник на и земеделските труженици.
    Абе Алонкоолу, накъде си тръгнал бе ???

  19. #19
    Жоро К 28 яну 2015, 19:22
     
    10
     
    1

    Това недоразумение с министерски пост и лизачите около него си въобразяват, че в специалните служби в чужбина работят идиоти, като тях самите. Комисията по досиетата е орган за обнародване на информация. Всеки, който поиска, може да получи и чете документите, с които тя разполага. Достатъчно е да заяви, че напр. иска да пише статия или книга и му трябват с "изследователска цел". Добре, част от нещата ще бъдат цензурирани (имена, дати и пр.). Но какво от това? Достатъчно е да се види, че българският военен разузнавач Пенчо Ненчев Плевнелиев е получил от (следва зачертано име) дадена информация. Хората от чуждите служби ще вържат нещата. Ще изгорят маса наши агенти в чужбина. Но и другото е не по-малко лошо - това на практика погребва агентурното разузнаване в чужбина. Кой луд ще се хване да върши нещо за българско разузнаване (не само военно), след като знае, че след 10 години, някой нов Ненчев ще го освети? А може би, точно това е целта на Ненчев, Даракчиев и сие?

  20. #20
    Възмутен 28 яну 2015, 19:33
     
    7
     
    1

    Жалък, по-жалък, най-жалък, пигмеите около Него

  21. #21
    Анализаторина 28 яну 2015, 20:15
     
    8
     
    1

    Май ще сме първата страна в света, разкрила разузнавачите си. след това вече нямада могат да вербуват ни един!

  22. #22
    Гном 28 яну 2015, 20:26
     
    9
     
    1

    АЗ СЪМ В ТЕЖКА БИТКА С ТЯХ..........,
    Стар трик е нищожествата да си приписват силни врагове.
    Кой те е_ _ _ ва в калабалъка, бе Ненчеев ???? Кой?
    Май ще влезеш в историята като най-смешния военен министър!

  23. #23
    Жалко 28 яну 2015, 20:34
     
    7
     
    1

    Скарах се с баща ми, защото е работил в едно ТКЗС по време на комунизмът. И след като е обявен за престъпен режим, значи е престъпник!!!
    Не искам да имам нищо общо и с баба си, тая нахалница е работила в ЗАВОД за емайлирани съдове с двойна употреба, изнасяни в СССР!!! Позор!!! А аз, съм демократ и никой не може да ми заповяда за коя чужда държава ще работя, стига да ми плащат, а България политиците я яли :(

  24. #24
    бай Тишан 28 яну 2015, 20:45
     
    4
     
    1

    Не е истина!? Това военен министър ли е или "Букува шума"?.... Май е второто!!!!!!!!

  25. #25
    ТОМ 28 яну 2015, 21:09
     
    6
     
    1

    По-тъп и неграмотен министър от тоя историята не помни. Много други сме имали, но такова животно НЕ!

  26. #26
    Бившо ВКР от ГУСВ 29 яну 2015, 00:37
     
    6
     
    0

    Министър Ненчев не го ли е страх,че и той е бил агент на Трето управление на ДС,нека се замисли малко!?

  27. #27
    инспектор Стрезов 29 яну 2015, 11:10
     
    1
     
    0

    Е, наистина нема такава държава по света в която идиотите ги назначават на високи позиции за да плещят подобни нон-сенс-и. Водил бил "тежка битка"!? Що не водиш тежки битки и със десетките военни, корпоративни, политически и какви ли не още агенти на знайни и незнайни частни и държавни организации които днес безнаказано шетат из страната и окрадват и опустошават и малкото ни останали наши си, родни български благини и ценности, а си седнал да се ежиш на едни хорица, които навремето работиха не за каузата "социалистически интернационални ценности", а за каузата "суверенна,силна и развита българска територия и хоризонт за народа". Едно време тази територия се казваше Народна република т.е. основната ценност в нея беше благосъстоянието и сигурността на народа, на хората, независимо от ланканията тогава за величието на големия съвецки слон, БКП-то и БНА-то. На времето властта съумяваше да угажда на СССР, но и да води една висококласна и интелигентна САМОСТОЯТЕЛНА политика във всички сфери включително и в шпионажа благодарение на който България успя да се превърне от една аграрна страна, често зависеща от настроението на някой евроидиктатор като Чърчил или Сталин, в една развита и суверенна държава със сравнително висок за времето си стандарт на живот и индекс на човешко развитие, при изключително мъдри и прагматични решения на върхушката. Нищо че другаря Пенчо Кубадински ходеше в Африка на сафарита. На тези хорица, да точно на тях, паметници трябва да им се издигат, а на отцеругателите-идиоти стени на позоро-глупостта. Днес тази територия е в пъти по-малко суверенна отколкото през комунизма. Днес агентите на разнообразни чужди служби са в пъти повече отколкото агентите на КПСС у нас през комунизма. Днес основната ценност не е "силна нация, силна държава". Днес основната ценност е "евроатлантизма", каквото и да означава това. Преди имаше надежда за светлото бъдеще. Днес няма никаква надежда, има само омраза, реваншизъм, глупост и дребнотемие. А казват че надеждата умира последна. Неуважаеми идиоти, днес надеждата е мъртва!

  28. #28
    Хей ти, # 28 по ред! 29 яну 2015, 12:20
     
    0
     
    1

    До "Възмутен"-я #28:

    Най-вероятно си се възмутил от себе си, но не знаеш как да го формулираш , г-н "Възмутен"-ият! Загубеняци по света и у нас всякакви. Същите или подобни на теб. Все нещо им пречи в живота, а не обелват дума те какво са правили и евентуално направили. Типичен комплексар си, който се опитва да се оправдава с други, "Възмутен"-ят. Много ти проличава. Не познавам лично контраадмирал М. Петев, но такива като теб "Възмутен" познавам в промишлени количества. И какво е това "оставчица" ? Подобни хора се "изразяват" с "мръсотийка", "хлебец", "парички", "келепирец" ... Мижитурки долнопробни и ти един от тях г-н "Възмутен"-ят аутсайдер. "Душичка" вътрешно възмутена главно от себе си, както сам си подсказва. Какво да ги направиш, нека си живеят "анонимничко". И тях някои майка и баща са ги създавали ...

  29. #29
    Колега ... 29 яну 2015, 13:30
     
    0
     
    0

    До "Стрезов"(# 29):

    Колега "Инспектор Стрезов",

    Макар със сърцето си да те разбирам какво ти е (никаква ирония не влагам !!!) - не мога да се съглася, че настоящият министър на отбраната Николай Ненчев говори нонсенсно. Разбери го с разума си или поне опитай ! В крайна сметка никой не може да надскочи себе си и призванието си. Да не забравяме, че в гилдията е имало, има и ще има много различни нива разузнавания и разузнавачи. Както навсякъде, така и в разузнавателната гилдия има различни интелектуални нива хора. Разбирай ме и ме коментирай, както си искаш и ако искаш. Длъжен съм да ти го отбележа! Той (настоящият министър на отбраната на Република България) говори, като един подчертано интелигентен министър и в един качествено нов контекст според мен лично. Това за теб и нас опира до своего рода риск на живота, в който рано или късно настъпват промени. Ти, колега "Стрезов", малко или много си се представил в коментара си, като вечният профил на военният разузнавач. Прекалено лесно е за казване, за да е вярно. Аз мога да разбера проблема ти, но това си е личен проблем и всеки сам трябва да намери вътрешно равновесие според индивидуалните си особености. Ти явно си демонстрирал, че не се съобразяваш с времената и съпътстващите ги базови ценности. Някакво историческо, извънредно и форсмажорно обстоятелство вече е настъпило, нужно е да го забелязваш! Други са критериите. За нова среда на сигурност се касае, щом толкова се кълнем в категорията "сигурност". Истината е някъде по средата според мен. Упрекваш го министър Ненчев едва ли не в невежество. Един вид ти собсвено си много умен, той е невежата. Може би по-скоро обратното към днешна дата. Пример. Именно въпрос на невежество е да се опитваш (заедно с тези които претендират, че са оглавили професионалната разузнавателна гилдия) да съдиш някого. В строгия смисъл на думата "съдиш". Министър Николай Ненчев именно ще има възможността да се забавлява с всеки като теб, който му се изпречи в Съда. Ще го съдите за това, че казал нещо спрямо една група от хора и една по принцип достойна колегия, но съществуваща вече със задна дата. Мога да ти кажа, че наистина настоящият военен министър ще се забавлява с това евентуално дело, ако то види съдебна фаза изобщо. Спирам до тук. Не съм му адвокат на военния министър, г-н Николай Ненчев. Със сърцето си разбирам хора, като теб. С разума си не Ви разбирам. Финално изречение. Министър Ненчев не е господар на крайното решение. Не е коректно да се опитваш да се домогваш само до него персонално. Не прави чест на хора, като теб щом претендират, че знаят какво е чест. И един личен съвет. Дал си вярвам много на държавата и обществото според силите и разбиранията си. Покажи, че имаш сили за нов успех. Чисто личен успех. Имаш морално право на това. Направи го специално за себе си. Дай Боже всекиму подобен успех. Ще бъде също и не по-малко стойностно ...

  30. #30
    Хей ти, "Teraflop"-e (#1) 29 яну 2015, 14:05
     
    0
     
    0

    "Teraflop"-e (#1),

    С теб няма как да сме колеги по много причини. Например ти имаш 1105 на брой коментара в сайта. Все "деца" твои. Като някои роми си, "Teraflop"-e. Иначе си споменавал с лошо ромите, горките те. На мен на тази основа направо ми е неудобно да кажа броя на своите коментари в този иначе чудесен по замисъл сайт. Всеки случай те (моите) не са равнозначни на твоите, Терафлопе, "бе", "бре", бе, отново "бре", и пак "бе" та до плюс безкрайност. Ако ме разбираш ? Май само с бойните викве "Бе !" и "Бре !" те свързвам теб -Терафлопе, с темата за националната сигурност и отбраната, посещавайки много ценния по своя замисъл сайт "Pan.bg". Ти каква точно сигурност произвеждаш, "Teraflope"- е, та си решил, че можеш да бъдеш полезен на останалите и си 1-ви номер в списъка по горе ? Първи даваш тон за песен, както винаги. Нищо не можеш да пееш ти, Терафлопе ...

  31. #31
    Възмутен 30 яну 2015, 19:13
     
    0
     
    0

    До 30
    Ха по- леко да се не осереш! Да не си от подобните на него???
    Фактите са си факти!!!!!!
    А че не го познаваш лично, още по-лошо.
    И ако не си възмутен и си съгласен със сегашното статукво , значи .... много си зле манипулиран и профилиран.

  32. #32
    Щирлиц 03 фев 2015, 12:40
     
    0
     
    0

    Абсолютна глупост е да се разкриват сведения за агентурата и операциите, които е водило и провеждало което и да е разузнаване. Защото, както се спомена по-горе, това разузнаване или наследниците му, няма да може да продължи да си изпълнява успешно задачите, защото ще загуби потенциално готовите да му сътрудничат в бъдеще. А разузнаване без сътрудници е като жена без цици. От началото на прехода на някои бивши другари и настоящи господа им е фикс идея да сринат службите,, които са градени с години за да защитават държавата и най-вече народа и. И успяха, за съжаление. В МВР разбиха всички стуктури, които се бореха с престъпността. Сринаха разузнаванията - вътрешни и външни. Единствено военното успяваше да се запази от тотален разгром, обаче поредният реваншист е на път да срине и него. Чудно ми е само, защо при положение, че има членове по глава първа от НК, не се прилагат ефективно към всички, които си играят на демократи и съсипаха и продължават да съсипват сигурността в държавата?

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка