АНАЛИЗ НА ВВС: РИСК ОТ ЗАГУБА НА ВЪЗДУШЕН СУВЕРЕНИТЕТ ПРЕЗ 2015 г. ИНОВАТИВНИ ПОДХОДИ ЗА МАКСИМАЛЕН ЕФЕКТ С МИНИМАЛНИ СРЕДСТВА

Pan.bg 29 яну 2015 | 16:37 views (5656) commentaries(50)
img ВВС: ползотворна 2014 г., опасни дефицити в изтребителната авиация, амбициозна програма за 2015 г.
Д.СТАВРЕВ, сп.КРИЛЕ

ЧАСТ 1


Днес 29 януари 2015 г. в сградата на МО-2 в София се проведе Анализ на подготовката на ВВС за 2014 г. Присъстваха Началникът на отбраната вицеадмирал Румен Николов, командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев, началникът на Щаба на ВВС полк. Любомир Куртев, офицери от Щаба, командира на авиобази и на структурни звена на ВВС.


image

След края на съвещанието бяха наградени изявили се военонслужещи от ВВС.

Пред медиите ген.-майор Румен Радев заяви:
„Първо, искам да започна с поднасянето на огромна благодарност на целия личен състав на ВВС, на ръководството на ВВС, на командванията на базите за това че в условията на крайно ограничени ресурси, направиха така че ВВС изпълниха висококачествено и, нещо много важно за мен като командир, безпроизшествено всички поставени ни важни задачи. Годината беше много динамична и интересна, изпълнена с много предизвикателства. Точно тези предизвикателства провокира личния състав да постигне отлични резултати въ всички направления на дейността на ВВС. В същото време, няма да крия, работихме през 2014 г. в условия на тежки предизвикателства на фона на сериозни проблеми, особено по отношение на ресурсна осигуреност, неизправна авиационна техника, застаряващ летателен състав и отход на високоподготвени специалисти, липса на ресурси за подготовка на млади летци и специалисти, технологична изостаналост. Стремежът ни бе на всички нива да решаваме тези проблеми, с търсене на нови и ефикасни форми и методи за подготовка. Като цяло за мен, това е една изключително успешна година. Постигнахме ръст не само по важни количествени показатели, като общ нальот за годината, брой задачи по бойно използване, брой класни летци, но ние подобрение по редица качествени показатели като ниво на бойни способности. С тези тежки условияа ние взехме решение не да крепим статуквото, а да продължим да вървим напред. Като изучаваме и прилагаме водещ световен опит, разработихме иновативни подходи за повишаване на нашите способности.

Много първи неща през 2014 г. във ВВС

Много неща бяха изпълнени за първи път в историята на нашите ВВС:
– първо домакинство на европейската тренировка на военнотранспортната авиация проведено с огромен успех и с придобити нови важни видове подготовки за нашите екипажи;
– за първи път имаме сертифициран модул извън пределите на България – модулът ни за авиомедицинска евакуация, чията подготовка и постигнатите резултати са на много високо ниво;
- за първи път имаме изпълнени тренировъчни задачи по „Еър полисинг” с екипажи от съюзна държава;
- за първи път инициирахме високоефективна програма на трансформация на летателното обучение и разработване на програма за интезивна подготовка на млад летателен състав;
- по коренно различен начин структурирахме летателната подготовка, тотално нов модел за използване на летателните часове, много по-ефикасен, който досега не е прилаган при нас;
- за първи път организирахме и проведохме учение с пребазиране и формиране на авиационна групировка на гражданско летище с активното участие не само на авиацията, но и на ЗРВ, РТВ, КИНС и логистиката. Работихме също така в тясно взаимодействие с гражданските органи за УВД, с обществени организации и местните власти. Покрай това учение, организирахме, между другото, най-масовото мероприятие в България за 2014 г. Празникът на летище София допринесе изключително много за издигане на престижа през обществото не само на българските ВВС, но и на Българската армия. Така това общество бе ангажирано с нашите проблеми и с нашите мечти.
- За първи път в историята на българските ВВС организирахме пилотски симпозиум. Всички летци от всички авиобази се събраха на едно място. Там бе извършен един много задълбочен и откровен анализ на наболелите проблеми. Дискутираха се и се уточниха пътища за тяхното решаване и състава се обедини около повишаване на реализма и интензитета в подготовката.
Наистина през 2014 г. извършихме много неща за първи път и те станаха възможни благодарение на инициативата и раздаването на личния състав на ВВС.

Продължаващо нефинансиране на ЗРВ и РТВ за поредна година

Безкрайно съм удовлетворен не само от това което става в авиацията, а във всички родове войски на ВВС. Мога с гордост, и със съжаление, да кажа че въпреки продължаващото нулево финансиране за ЗРВ и РТВ, вече за поредна година, тези хора продължават да изпълняват надеждно своите задачи. Цената за това, можете да отгатнете сами, невероятно ангажиране на личен състав.

Неосигуреност на изтребителната авиация и „Еър полисинг”

В същото време съм обезпокоен от продължаващата неосигуреност, особено в изтребителната авиация. Тя носи основното дежурство, тя изпълнява основнато задача в интегрираната система на НАТО за ПВО NATINADS. Това не е просто наша национална задача, това е задача на НАТО като система за колективна сигурност. Това е дори политическа задача и ангажимент на България. Изключително съм обезпокоен от неосигуреността на тази задача – от липсата на ресурс, от липсата на договори за ремонт и поддръжка на настоящата техника, от липсата на решение за очаквания нов изтребител на българските ВВС. Обезпокоен съм сериозно от това че нальотът вече е критично опасно малък. Няма държава в НАТО пили ЕС, която да носи подобно дежурство с такъв опасно малък нальот. Можете да си представите какво е психическото и физическото натоварване на тези летци, които дежурят по „Еър полисинг”. От това следват още много негативни неща – намаляване на броя на хората способни да носят това дежурство, тъй като нямаме никакъв ресурс да подготвяме млад летателен състав. Това води до пренатоварване и застаряване на дежурните летци, това са все тенденции които тревожат силно командването на ВВС. Специално внимание искам да обърна на факта, че благодарение на ИТС и цялостната организации в командването на ВВС и авиационните бази през 2014 г. бе извършена мащабно и самостоятелно, с наши сили и средства и с малка методическа помощ от Института по отбрана „проф. Цв. Лазаров”, удължаване на ресурса на авиационната техника. Благодарение на нашия ИТС ние все още сме в състояние да изпълняваме поставените ни задачи. Защото трябваше да спрем да летим отдавна. С тази дейност през 2014 г. ВВС реализира огромен икономически ефект за МО и държавата. Защото тези дейности трябваше да бъдат решени по принцип от лицензирани авиационни ремонтни предприятия. А нашия ИТС, който трябва да обслужва самолети на старта и да извършва планирани регламенти, той реално допълнително върши сложни ремонтни дейности на ниво авиоремонтен завод. Това е допълнително страхотно натоварване на хората.

Рискът от загуба на въздушен суверинитет през 2015 . е огромен

За съжаление възможностите за удължаване на ресурса през 2015 г. вече са изчерпани за голяма част от техниката. Това означа че, ако не вземе решение и продължи тревожната тенденция за нефинансиране на авиацията рискът от тежки авиационни инциденти и от загуба на критични способности и на въздушен суверинитет нараства неимоверно много. Дълбоко вярвам, че в екстрен порядък ще бъде намерен необходимото решение, надявам се то да има подкрепа на всички нива и че този важен за България въпрос ще бъде решен. Ние не искаме през 2015 г. да отчетем, че България е спряла да носи бойно дежурство по „Еър полисинг”. Това са необратими процеси, ако то спре.

Иновативни подходи за максимален ефект с минимални средства
Това са нещата които очакваме отвън, но бъдете сигурни че правим всичко възможно отвътре, в рамките на ВВС, така че още да оптимизираме нашата дейност, да постигаме максимални способности с минималните ресурси, които са ни отделени. Ще дам пример в тази насока: в търсене на максимално ефективни решение с иновативни подходи през 2014 г. инициирахме и разработихме проект за придобиване на леки витлови учебни самолети. Нормално е невежеството в много среди, които задаваха въпроси като „Нямате ли толкова самолети, че ще взимате още?”, много празни приказки се изприказваха, само ще подчертая че всички водещи авиационни държави използват подобен тип самолети в началното авиационното обучение. По една много проста причина – те са десетки пъти по-евтини от самолетите, с които разполагаме в момента. Държа да подчертая, новите самолети няма да ги заменят, а ще ги допълнят с цел максимална ефективност. Първите поне 100 часа курсантите в тези напреднали в авиационно отношение държави правят именно на такива самолети. Това пример за проект с ниска стойност и с голям оперативен и икономически ефект. Ние ще продължим в тази насока. Замисли ли сме и други проекти, работим по тях, като технологично обновяване на ВВС с минималните ресурси които са ни отпуснати. Насочили сме към високотехнологични широко достъпни средства, които да ни осигурят ефективно планиране на мисиите, запис и регистрация на тези мисии, за да може на земята да се извършва пълноценен анализ. Без такъв анализ няма ръст в подготовката.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 50

  1. #1
    Mani-Mani 29 яну 2015, 16:50
     
    12
     
    0

    "максимален ефект с минимални средства"
    Хорааааааа...... С пръдня боя не става......

  2. #2
    Фен 29 яну 2015, 17:10
     
    7
     
    1

    Жал ми е за Румбата и изтребителите ни.

  3. #3
    thejack 29 яну 2015, 17:31
     
    3
     
    6

    ОПАСЕН ДЕФИЦИТ = ЛЕТЕШКОКОМПЛЕКСАРСКО ШОУ...

  4. #4
    Teraflop 29 яну 2015, 17:47
     
    2
     
    1

    Опасенията на ген.Радев ги знаем до болка и ние.Ако загубим въздушния си суверенитет,за каквато и мотивация да говорим,ще бъде късно.Колко още можем да издържим на мускули?2014-та я изпратихме безаварийно и Слава на Бога!А тази година?Глад за средства,части и нова техника е това,а не шегичка!ВВС е войска на технологиите и без нови джаджи много няма да изкараме още.А и хората са кът,обучените и кадърните.Всяко нещо на тая планета има срок на живот.Сещайте се.

  5. #5
    до генерала 29 яну 2015, 17:58
     
    7
     
    1

    Румене, чувстваш ли как самолетът наречен ВВС пада? След голямото шоу само думи, думи, думи. Няма пари за нов изтребител, няма пари за ремонт на миг-овете, с два оставаме, обаче пари за лека авиация имаме. Обясни на нас летците, що за чудо е това? Казваш оставаме с малко пилоти, казваш че ние не разбираме защо наистина се нуждаем от лека авиация, но май само ти и екипът ти бързате за тях. А ние ще продължаваме да си купуваме със собствени пари пилотските костюми, защото явно пестите за леки пърполетчета. Дано се запомниш с дела Румене, а не само с мечти и лека авиация. Ние искаме нов, а не втора ръка самолет, дето изби десет човека в Испания, ние искаме повече нальот, повече гориво, повече техника, а не самолети дето ги има и в аероклубовете и с един наем да решиш нещата.

  6. #6
    До №5 "до генерала" 29 яну 2015, 18:23
     
    4
     
    1

    №5, добре си го казал.... Но помисли какво направиха и тези преди Радев?! И на мен не ми се нравят витловите самолетчета..... но това май е единствения шанс да се подготвят млади летци! Защото старите вече ги изпуснахме! Парите предполагам не са толкова много?! Щяха да стигнат за ново летателно оборудване... Но на момчетата няма да им е по-леко ако дежурят с нови, а не с овехтелите си гащиризони! Въпросът е в мащаба на мислене! А личното ми мнение е, че Радев го умее това. А и на всички ни е ясно, че ако сбърка сам ще си понесе вината! Много хора познават повърхностно проблемите, но за това пък задълбочено злословят! Поздрави!

  7. #7
    той 29 яну 2015, 18:28
     
    1
     
    4

    щом и Румбата изказа на глас за края на родната ни авияция,значи всичко е на финала.еми сами си ги докарваме турските ВВС да ни пазят с явното безхаберие на държавата и политиците ни.

  8. #8
    старика 29 яну 2015, 18:37
     
    2
     
    0

    Просто като фасул! След голямото шетане на комисията, следва копане! Та те всички го знаят- та тоой е .. м.. на ВВС!

  9. #9
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 18:53
     
    3
     
    2

    до 5
    Жалко ако наистина си летец.
    Бъди сигурен, че генерала ще се запомни с дела.
    Той сигурно вижда, че самолета ВВС пада, но се мъчи да го изкара от свредела, а не дърпа ръчките и да се спаси от отговорност. На него му се падна най-тежкото време, защото земята вече е близо, а няма право на грешки. Но той не напуска самолета. А какво правите вие за да му помагате в трудната борба. Плачите, че са ви стари костюмчетата и сигурно не стават вече за снимки. Браво на вас.
    Вземете се стегнете малко.
    Въпросите, които задаваш на генерала, не може той да ти ги реши.
    Питай министъра и министър-председателя по тези въпроси, защото са свързани с много пари, които ги няма в бюджета. А за новия самолет си задай въпроса в Народното събрание, защото от него пък зависи покупката му, ако не знаеш.
    А пък ако искаш нов самолет който не убива хора, ще ти сгъна няколко от хартия. Много надалече летят и малко харчат.:)
    А идеята за лека авиация си е направо супер. не разбирам какво не и харесвате.

  10. #10
    АБВ 29 яну 2015, 18:58
     
    3
     
    3

    Дядо Йоцо, не нападай! Обяснявай! С агресия човек не се убеждава! А и без да се обиждаш, но малко женствено ми звучиш :)

  11. #11
    обективен 29 яну 2015, 19:01
     
    3
     
    3

    до #8
    не разбрах какво точно имаш предвид, но ако визираш Радев много си прав! Той е*а м*****а на ВВС! И на Безмер и на Графа с безумната си кадрова политика!Сега го чакаме да довърши и авиацията!

  12. #12
    гочето 29 яну 2015, 19:20
     
    7
     
    1

    Румен Радев е много ерудиран и действен офицер. Мисли мащабно и с голяма перспектива.
    Не го нападайте, защото той не е проблема на авиацията, но може да бъде мотора за нейното възраждане ако получи политическа подкрепа и бюджет.
    За съжаление попадна на тежка длъжост в тежко и смутно време. Всички го гледат като господ, ама той не е.
    Повече ме притеснява, кви учения ще правим и с какво? Щото са ги планирали цял куп за годината, ама не е ясно с какво ще летят нашите, като дойдат гостите с по 10-20 самолета.
    Има една секта "Свидетели на Йехова" - жалко ще е да изглеждаме като нейни последователи и само да сме свидетели на полетите на гостите.
    Май е време някой политик да вдигне телефона и да покани Александър Александров, представител на РСК МиГ в България на разговор...
    Стига сме се натискали за разни издухани прахосмукачки и летящи гробници.

  13. #13
    Колчо Слепеца 29 яну 2015, 19:25
     
    5
     
    3

    Дядо Йоцо извинявай, ама ти вярно си баба Йоца...
    А ТИ КАКВО НАПРАВИ ЗА АВИАЦИЯТА?
    ЗАЩОТО ЗА НОВ САМОЛЕТ СИ ГОВОРИМ ОТ 20 ГОДИНИ ПОЧТИ! ТИ КАКВО НАПРАВИ?
    ПЪРВО ГЛЕДАЙ СЕБЕ СИ БАБКЕ!
    А относно това за костюмите пък е абсурдно, вие като служихте преди 1989 г. сами ли си купувахте костюмите? А всички държави в НАТО без нашата, пилотите сами ли си купуват костюмите? А по колко часа нальот имат?
    Аз имам 23 за миналата година - смях!
    И правим анализи за 2014 г. с оценка отличен?
    ТРАГЕДИЯ!

  14. #14
    БИБЛИОТЕКА? ЯТ 29 яну 2015, 19:34
     
    2
     
    0

    Проста сметка
    Имаме:
    - 5 Пилатуса
    - 5 Л-39
    10 курсанта на година, от които 2ма отиват за МВР.
    - 2 изправни МиГ-29....
    Ха сега ми обяснете, защо са ни необходими още 3 леки самолета?
    Окей, ще летят, ще летят, ще се научат да летят.
    Излиза обаче въпросът от 2001 г., когато свалихме от въоръжение Л-29, до 2015 г. ТЕ НА КАКВО ЛЕТЯХА? Имало е самолети значи, но се намаляше бройката на приетите курсанти.
    И окей - ще вземем лека авиация, ама след това тези курсанти като излязат от Долна Митрополия на какво ще летят?
    А - на 2 МиГ-29
    Б - на самолети-ковчези
    В - няма на какво да летят

    Добре си правете сметката от ВВС, че излиза крива за обществото.

  15. #15
    народъ 29 яну 2015, 19:42
     
    0
     
    4

    Вярно ли са си купували сами пилотите летателното оборудване?
    Е вие верно за пореден път доказвате, че България няма нужда от армия.
    Първо - Парламентът и Бойко не им пука за вас, за това ви е малък бюджета.
    И второ - и този бюджет не ви трябва, щото само лапате и спите.
    Излишни сте.
    И си мечтаете за леки самолети и за изтребители.
    Мечтайте си, това поне ни излиза евтино на данъкоплатците.
    Заглавието на ПАНчовците трябваше да е:
    И тази година пилотите си купиха сами костюмите - поставяме им оценка отличен 6!
    Гавра...

  16. #16
    БГ 29 яну 2015, 19:45
     
    2
     
    0

    Тези хора които са изброени по-скоро участват в унищожението на ба.
    А какви Генерали сме имали, а не послушковци.

  17. #17
    bossия 29 яну 2015, 19:48
     
    3
     
    3

    И още веднъж нито дума за ръководителите на полети ... Жалко! Сам не се лети! Там горе, винаги са поне двама - летец и щурман. А щурманите вече са "кът" ...

  18. #18
    ор полк.Тодор Найденов 29 яну 2015, 19:55
     
    1
     
    0

    Доста дискусии...
    Дано ген.Радев извлече полезното.
    Нещата трябва са се степенуват според мен.
    Имаме си учебна авиация с добър авиопарк от 2 типа самолети.
    Сам генерал Радев казва, че имаме остра нужда от бойна авиация. БОЙНА.
    Значи това е на първо място - всеки цент, всеки петак трябва да отива там.
    За нови изтребители, или за ремонт на старите.
    Като се закупят нови изтребители, тогава да дойде ред и на леката авиация.
    Нещата трябва да се степенуват по важност.
    Убеден съм, че на 100 процента всички знаем кое е най-важното и належащото. Мислете само за това!
    Защото си отидоха достатъчно брой прекрасни колеги и летци като Петко Тонов, Джовани, Трифонов, Вик, Яно, Семков, Бекяров и т.н...., които така и не дочакаха новия изтребител. А заслужаваха.
    Гледайте да не си тръгнат СуперЛюбо, Русев, Лари, че това май са последните, които имат шанса да го опитат. Че да не се получи така шанс да нямат и Стоян и Метаксов...
    Пак казвам - най-важното - нов изтребител.

  19. #19
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 20:02
     
    3
     
    1

    Ще карам наред...
    до 10
    Какво още да ти обясня. Какво не ти се изясни?
    до 11
    Изобщо не си обективен, много субективен.
    За кадровата политика на генерала недей да говориш общи приказки. Така е най-лесно. Ако имаш в предвид някое конкретно назначение, кажи кое е и коя е била по-добрата кандидатура. Интересно ми е да чуя. Освен това вече с тези измислени кадрови комисии не е толкова лесно като едно време да назначиш свой човек.
    до 13
    Слепец си Колчоо, наистина.
    Преди 1989 имаше пари за всичко в армията, но чакахме по 15 години за да си купим Лада.
    За новия самолет и за твоя нальот, както писах вече не е виновен Радев, а много над него са за бой.

  20. #20
    той 29 яну 2015, 20:07
     
    0
     
    0

    до 18.Ако наистина си ор.полк. знаеш много добре колко отлични пилоти са си отишли и авияция пак е имало.НО ТОЗИ ПЪТ ВЕЧЕ НЯМА ДА ИМА ПО НЕЗАВИСЕЩИ ОТ ТЯХ ПРИЧИНИ.

  21. #21
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 20:13
     
    2
     
    1

    до 18
    Тези, които си изброил си отидоха самички, нали, никой не ги е гонил.
    Като писах по-горе лесно е дръпнеш ръчките, но е трудно да останеш до края.
    Стига сте злословили по Радев, помагайте му.

  22. #22
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 20:19
     
    0
     
    0

    А за безусловната необходимост от леката авиация при сегашните условия, повтарям - при сегашните условия, няма какво да се говори.
    Просто няма друга алтернатива.

  23. #23
    maimun 29 яну 2015, 20:34
     
    4
     
    0

    Не е мъжко да обвинявате генерал Радев за положението на днешните ВВС. Това е процес който продължава вече 25 години, и ако искаме да има ВВС въпреки всичко трябва да останем единни и да се подкрепяме. А генерал Радев е достоен водач и най- доброто е да го подкрепим и да го следваме.
    И до #13
    Колчо Слепеца не е достойно да разказваш неща от кухнята и да се криеш зад фалшиво име.

  24. #24
    Графчето 29 яну 2015, 20:38
     
    4
     
    0

    Те си тръгнаха сами или обстоятелствата ги принудиха?
    Да някои си тръгнаха заради заплатата в Емирейтс или Катар Еъруеиз примерно - 15 000...
    Обаче повечето обстоятелствата ги принудиха.
    Дядо Йоцо разумен човек си, ами ако тея над 30 пилота дето напуснаха за 3 години - ако бяха останали?
    Е тогава на какво щяха да летят? Да се редят на опашка на 3те МиГ-29 ли? И да се редят, нямаше да се доредят.
    Сега без тях имаме по 20-30 часа нальот, а с тях?
    Защо катурнаха МиГ-29. Илия бе достатъчно опитен. Но недоспал, защото нямаше кой да го смени след нощна...
    За това сега пилотите ли са виновни, командването на ВВС или МО?
    Да вземат да се разберат.
    Но наистина не върви да си носим храната от вкъщи, да си плащаме всичко плюс костюмите, а да караме скъпа техника за 30 милиона.
    Битовизми някакви си, обаче е важна мотивацията, а тя къде е? И кой ни мотивира?
    Много въпроси без отговор дори и за мен.
    Както Шаламанов изготви ВИЗИЯ 2020 за модернизацията, така и ген.Радев, който наистина е лидер, трябва да изгогви такава програма за ВВС с конкретни параметри, по дати, пари и приоритети. И да се съобразява с бюджета, пак трябва да знае кое кога и как.
    За да ни мотивира и да останем.

  25. #25
    До дядо Жмоцо 29 яну 2015, 20:40
     
    1
     
    0

    Жмоцо, видимо си голЕм разбирач от всичко, но ще ти кажа, че когато един пилот лети по 20 /двадесет/ часа годишно, а се иска от него да изпълнява задачи сякаш е летял 200, тогава ще ми обясняваш колко е трудно да останеш до края и кой кого гони...Тъпанар...

  26. #26
    ДО О.Р. #18 29 яну 2015, 20:44
     
    1
     
    1

    Я бе специалиста, я степенувай допълнителните възнаграждения на летателния състав:
    за генерал - 1200 лв. (да не казваме за някой и по 1600 лв.)
    за полковник - 1000 лв.
    ......
    за два налетяни часа 600 лв.
    Ма как да остане пари за нов изтрибител бе?
    Ма колко пари се раздават безцелно, че си приоритизирате самоцелно приоритетите.
    Ай стига глупости сте ронили.

    А вижте нещата реално, самолети няма а летателни се получават на корем колкото искаш.
    Де е бат ви Явор да ви упрай пак сметките.

  27. #27
    bob 29 яну 2015, 21:49
     
    0
     
    0

    Едва ли някой вече ще даде пари за истинска БГ авиация. Имаше летци началници на отбраната - генералите Михов, Симеонов - властта беше в ръцете на пилоти и пак нямаше пари за авиация..тогава не се купиха нови самолети,а сега държавата е опоскана..но 1 млрд. за саниране има.
    А колкото за Пилатус - полза има - можем вече спокойно да изградим една пилотажна група и да ходим на "участия" да посъберем пари за бойна авиация...една чалга певица взема 5000 лв за час---капка по капка -вир става...препоръчвам и на другите родове войски да се вклучат в халтурата...

  28. #28
    Тони 29 яну 2015, 21:51
     
    0
     
    2

    Подкрепям Генерала на 100%!
    Убеден съм, че ще се справи. :)

    П.С. Знам, че ще дойдат Американците и ще наритат всички гербаджии в топките и нещата ще се оправят. :)

  29. #29
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 21:52
     
    2
     
    0

    до 24
    Тези дето са отишли за 15000, дано да си ги харчат със здраве. За това ми беше думата. Радев ако иска и той може сигурно да иде в чужбина и то за повече от 15000. Но той стои тук и се старае да ви угоди на вас, дето все сте недоволни, макар че съм сигурен че няма да успее, вие сте все недоволни, открай време.
    И помисли малко трезво. Ако тези 30 пилота бяха останали, сега нямаше да има недостиг за ДМ и нямаше да ги има такива готованковци като теб в Графа. Защото щата за летателния състав е постоянен, нали. Ясно ли ти е?
    Вярно е, пак щяха да летят по 20 часа, но това, както казах, не е по вина на Радев.
    И защо си носиш храна от къщи, в Графа стола е хубав, доколкото знам.
    И стига с тая мотивация. Само с материално не може, като нямаш чест, сърце, вяра и други качества, които ти явно не разбираш.
    Ако генерала пита мен, такива като теб, дето все трябва да ги мотивират, не му трябват на ВВС.
    Ама явно той още ви вярва, че ще проумеете, че не става само с пари, иска се и вяра.
    до 25
    Не ме разсмивай, моля те :)
    Кои са тези трудни задачи, ако не е тайна, разбира се :)
    до 26
    И стига с тази злоба за летателните добавки.
    Интересувайте се колко вземат морските и тогава приказвайте. В цял свят летците вземат повече пари от другите. И няма значение колко лети, той си е летец.

  30. #30
    Летец 29 яну 2015, 21:57
     
    1
     
    1

    Виждам има доста хейтъри и доста неграмотни в публикуваните коментари! АВИАЦИЯ се пише - това за неграмотните! За хейтърите - далече сте от истината за този генерал,но 90% от българите сме мрънкачи и псевдо - разбирачи! Вие вършите ли си работата както трябва? Когато сте на 100% сигурни че го правите и то без да мрънкате тогава бих се навил да поговорим нормално... Имате ли връзка с реалната ситуация в армията или само си получавате парите там за тровенето на душите на колегите си? Държавата е пълна с комплексари и неверници - от вас няма нужда никъде!

  31. #31
    До дядо Жмоце 29 яну 2015, 22:16
     
    1
     
    1

    Само летец знае какво е чувството във въздуха като си летял 20 и като си летял 200 часа годишно...На теб каквото и да ти обяснявам, нЕма да разбЕреш, смехурко.

  32. #32
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 22:30
     
    0
     
    0

    до 31
    Аз те питах, какви са тези сложни задачи, които са ти поставяли, а ти се отмяташ от въпроса, смехурко. Много си хлъзгав.
    И не знам последните 20 г. кой е летял 200 часа освен транспортните, ама те са друга бира.

  33. #33
    До дядо Жмоце 29 яну 2015, 22:43
     
    0
     
    0

    Аз ти отговорих, тъпчо...

  34. #34
    ABV 29 яну 2015, 22:47
     
    0
     
    0

    Дядо Йоцо, защо си толкова агресивен?! Адвокат ли го играеш?! И пак повтарям струва ми се, че си жена независимо, че не се представяш за такава......

  35. #35
    koi 29 яну 2015, 22:47
     
    2
     
    0

    Това, каквото е положението във ВВС, си го направиха сами - тези,които са на власт там,сега! Но, никой не си го признава! Дори наглеят,с някои "изумителни" програмки за икономии - на нальот,ресурси; създаване на"супер пилоти на космолети" за малко пари и т.н., само и само за да прикрият грешките си през годините. Да се молят, да не си тръгнат и последните изброени от "специалиста #18". А, защо е така?! Къде са випуските от горе споменатите, до -Стоян, Метаксата ,...които да са сплавта! Отговора е - лош мениджърски подход и стремеж да се издигнат в йерархията доста хора, без да се мисли за ВВС.Сега са се "сетили", че трябва да се направи нещо - след дъжд качулка!!!

  36. #36
    koi 29 яну 2015, 22:52
     
    0
     
    0

    Абе, тая Жмоцо - на всяка манджа мерудия...

  37. #37
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 23:00
     
    0
     
    1

    до 34
    Какви жени ти се привиждат, не знам, но е факт, дядо съм, а не баба :).
    И къде виждаш агресивност и адвокатстване, също не знам.
    Не ги харесвам юристите, да знаеш.

  38. #38
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 23:04
     
    0
     
    2

    до 35
    Все другите са ви виновни.
    Тези които сега са на власт са направили грешки.
    Тея преди тях и теса направили грешки.
    Айде да ви видим вие като дойдете на власт, какви ще ги надробите.
    Големи специалисти се навъдихте...

  39. #39
    независим 29 яну 2015, 23:28
     
    1
     
    0

    Без караници , време е за протест на жълтите павета в защита на ВВС. Най-бързото решение е плащане на ремонта на двигателите и възстановяване на самолетите. После може и модернизация. След това и купуване на чисто нов самолет. Но имам чувството , че умишлено не се плаща ремонта на двигателите.

  40. #40
    Позивна Дедо ви 29 яну 2015, 23:41
     
    0
     
    0

    Тук пак се включиха ПР-ите и се получи отместване на тематиката.
    Ген.Радев не е виновен, а и никой не е казал че е виновен.
    Като гледам просто някои хора са несъгласни с това, че в момента приоритет номер едно стават леките самолети. А наистина - не трябва ли да е новият боен самолет?
    А дядо Йоцо не го слушайте изобщо, няма и смисъл. Ясно кой е.

  41. #41
    ДГ 29 яну 2015, 23:53
     
    0
     
    0

    От 38 мнения 8 са на дядо Йоцо в женски род...
    Е ако и процента не ви говори за отявлена атака.
    Ген.Радев няма нужда от такива коленичения, той много пъти ни е доказал, че и сам може, а и ние сме с него.
    Петте лъча генерале, един юмрук. Напред и нагоре!

  42. #42
    дядо Йоцо 29 яну 2015, 23:58
     
    0
     
    0

    Хайде деца, лягайте да спите, че утре пак трябва да ходим да служим.
    И слушайте радио "Дядо Йоцо" даже и да знаете кой е водещият :). Ако не знаете, 40-ти ще ви каже.
    И сънувайте чисто нови самолети, и не леки, а много тежки :).

  43. #43
    ABV 30 яну 2015, 07:22
     
    0
     
    1

    Той вече го каза. Една от ПР- ките на ВВС. Онази агресивната :)

  44. #44
    чичко с мустачки 30 яну 2015, 09:08
     
    1
     
    0

    Уважаеми господин генерал Радев,

    При всичките ви качества на пилот,трябва като командваш да се казва истина( бих могъл да се изразя и по-грубо).
    НИКЪДЕ в НИКОЯ западна система на ВВС няма подобни малки самолети. Всичко това е изведено от системата на ВВС. Изполват се малки частни фирми.Никъде ВВС не се занимава с подобни самолети.Да не го знаете това като командващ е най- малко недопустимо. А да го твърдите ,извинете но си е чиста лъжа. В развитите ВВС основните обучения минават на симулатори.В Щвеция даже изобщо нямат подобни програми.Основно на симулатор и..на изтребителя.
    И за псетяването на средств?!?! Имате ли представа какво значи 'живи" пари? Да се хвърлят просто ей така....
    Това не отговаря на вашите качества като момандим.Лично смятам че можете много повече.
    Или се вземайте в ръже или си сменете екипа.

  45. #45
    DDT 30 яну 2015, 16:19
     
    1
     
    0

    Като че ли наближава ужасния край на ужаса без край. Лесно се дава акъл отстрани и за това го правя макар, че никой не ми го иска. Мисля, че Румен до момента няма грешен ход. Прави всичко, което е по възможностите и в правомощията му. Нещата са изпуснати още от неговите предшественици, пък и какво ли смислено и полезно може да се направи за държавата и в частност за оцеляването на армията и ВВС с тази сган, наречена български политически елит. Мое лично мнение обаче: Генерале, не се разпилявайте с разни проекти за още леки витлови самолети и възстановяването на ВВВУ без да сте разработили ресурсно обоснована стратегия (визия) за развитието на ВВС, на която да стъпите в близките 10 години. Достатъчно глупости направиха Вашите предшественици със закупуването на лигави хеликоптери, никому не нужни транспортни самолети и прескъпи за поддръжка витлови учебни самолети и по този начин на практика приземиха бойната авиация. Стига с това разпиляване на състав с по 2-3 хеликоптера, 2-3 транспортни самолета, 3-4 бойни самолета и още толкова учебни на 5 летища. Ами то няма техника за една ескадрила. Максимум на две и толкова. Та и сега, след като доста специалисти се разбягаха, на някои летища трудно могат да организират полети само с техния осигуряваш състав и ти навярно го знаеш това. Така, че в това отношение по-добре е ВВС да контролират процеса на намаляване на броя на базите с авиация и съответния летателен и технически състав на тях, отколкото нещата да станат на принципа на естествения подбор, извън Вашия контрол и да се разбягат и малкото останали подготвени хора, с които ВВС не иска да се разделя. Жестока реалност, какво да се прави! И наистина ако във ВВС нямате отговор на какво ще летят след това тези млади летци след леките витлови самолети, колко курсанта и студенти ще се обучават в близките 5-10 години във ВВВУ, то и двата проекта са безсмислени и е редно с това, което Ви се отпуска да се концентрирате основно върху запазването на това, което имаме в момента, за да не останем и без него в близките една-две години. Според мен верният път в сегашната тежка ситуация е интегриране, а не разпиляване и самоизяждане.

  46. #46
    гочо 30 яну 2015, 18:44
     
    0
     
    0

    Опасявам се че следващия анализ ще звучи приблизително така:
    - Проведохме Х съвместни летателни тренировки. Колегите летяха много, а ние ги гледахме много, ама ги гледахме умно и усвоихме много нови неща...

  47. #47
    дядо Йоцо 30 яну 2015, 20:25
     
    0
     
    0

    до 45
    С тебе почти винаги сме на различни мнения.
    Мисля, че няма накъде повече да се интегрира ВВС.
    Ще искаш още малко и да се свие в точка.
    Не може още да се намалят авиобазите.
    Все пак основната роля на армията не е да е икономична в мирно време, а да се готви за военно време. Ако това време дойде (в което аз много се съмнявам), ще трябват хора и летища.
    Но съм съгласен с теб че в обозримо бъдеще не ни трябва отделно ВВУ в Долна. Излишен разход е.
    И за останалите-спрете да се бъзикате с дядо ви Йоцо и да му надни

  48. #48
    дядо Йоцо 30 яну 2015, 20:38
     
    0
     
    0

    Без да искам изпратих предишния си коментар и сега ще продължа.
    И за останалите-спрете да се бъзикате с дядо ви Йоцо и да му надничате в гащите. Вече казах, че съм дядо, а не баба. Айде да не се засягаме по полов признак.
    На някой ако не му харесват моите мнения си е негов проблем и може да го сподели тук.
    Както виждате, когато нещо не ми харесва, аз си го казвам и явно засягам много индивиди.
    И още нещо-на мен не ми пука, че тука се предполага кой съм аз, но се поставете на мястото на мадамата, която си мислите, че е дядо Йоцо.
    Ще почнат да я питат "Ти ли си дядо Йоцо". Сигурно няма да и е много приятно. Пък и коя жена ще си избере такъв ник. :)

  49. #49
    ABV 30 яну 2015, 21:50
     
    0
     
    0

    А, но ти как разбра, че е мадама бе, Дядо Йоцо?! Може бабе да е?! Пиши, пиши, че за това ти тече заплатата. :)

  50. #50
    дядо Йоцо 30 яну 2015, 22:46
     
    0
     
    0

    до 49
    Абе младо, абе глупавоо...
    За дядо ти Йоцо, няма млади, няма стари...
    Всички са мадами :)
    Пък и пиарката на ВВС е една, бе серсемино-майорката.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка