АНАЛИЗ НА ВВС: ОСНОВЕН ПРИОРИТЕТ Е ОТПУСКАНЕ НА РЕСУРСИ ЗА МИГ-29. ВНАСЯНЕ НА ПРОЕКТ ЗА НОВИЯ ИЗТРЕБИТЕЛ В ПАРЛАМЕНТА

Pan.bg 30 яну 2015 | 10:23 views (8749) commentaries(28)
img ВВС: ползотворна 2014 г., опасни дефицити в изтребителната авиация, амбициозна програма за 2015 г.

Вчера 29 януари 2015 г. в сградата на МО-2 в София се проведе Анализ на подготовката на ВВС за 2014 г. Присъстваха Началникът на отбраната вицеадмирал Румен Николов, командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев, началникът на Щаба на ВВС полк. Любомир Куртев, офицери от Щаба, командира на авиобази и на структурни звена на ВВС.
След края на съвещанието бяха наградени изявили се военонслужещи от ВВС.
Д.Ставрев, сп.КРИЛЕ


Вчера ви представихме първа част от анализа - http://www.pan.bg/view_article-49-27293-ANALIZ-NA-VVS-RISK-OT-ZAGUBA-NA-VYZDUShEN-SUVERENITET-PREZ-2015-g-INOVATIVNI-PODHODI-ZA-MAKSIMALEN-EFEKT-S-MINIMALNI-SREDSTVA.html, а днес представяме на вашето внимание целия текст.

Пред медиите ген.-майор Румен Радев заяви:
„Първо, искам да започна с поднасянето на огромна благодарност на целия личен състав на ВВС, на ръководството на ВВС, на командванията на базите за това че в условията на крайно ограничени ресурси, направиха така че ВВС изпълниха висококачествено и , нещо много важно за мен като командир, безпроизшествено всички поставени ни важни задачи. Годината беше много динамична и интересна, изпълнена с много предизвикателства. Точно тези предизвикателства провокира личния състав да постигне отлични резултати въ всички направления на дейността на ВВС. В същото време, няма да крия, работихме през 2014 г. в условия на тежки предизвикателства на фона на сериозни проблеми, особено по отношение на ресурсна осигуреност, неизправна авиационна техника, застаряващ летателен състав и отход на високоподготвени специалисти, липса на ресурси за подготовка на млади летци и специалисти, технологична изостаналост. Стремежът ни бе на всички нива да решаваме тези проблеми, с търсене на нови и ефикасни форми и методи за подготовка. Като цяло за мен, това е една изключително успешна година. Постигнахме ръст не само по важни количествени показатели, като общ нальот за годината, брой задачи по бойно използване, брой класни летци, но ние подобрение по редица качествени показатели като ниво на бойни способности. С тези тежки условияа ние взехме решение не да крепим статуквото, а да продължим да вървим напред. Като изучаваме и прилагаме водещ световен опит, разработихме иновативни подходи за повишаване на нашите способности.

image

Много първи неща през 2014 г. във ВВС
Много неща бяха изпълнени за първи път в историята на нашите ВВС:
– първо домакинство на европейската тренировка на военнотранспортната авиация проведено с огромен успех и с придобити нови важни видове подготовки за нашите екипажи;
– за първи път имаме сертифициран модул извън пределите на България – модулът ни за авиомедицинска евакуация, чията подготовка и постигнатите резултати са на много високо ниво;
- за първи път имаме изпълнени тренировъчни задачи по „Еър полисинг” с екипажи от съюзна държава;
- за първи път инициирахме високоефективна програма на трансформация на летателното обучение и разработване на програма за интезивна подготовка на млад летателен състав;
- по коренно различен начин структурирахме летателната подготовка, тотално нов модел за използване на летателните часове, много по-ефикасен, който досега не е прилаган при нас;
- за първи път организирахме и проведохме учение с пребазиране и формиране на авиационна групировка на гражданско летище с активното участие не само на авиацията, но и на ЗРВ, РТВ, КИНС и логистиката. Работихме също така в тясно взаимодействие с гражданските органи за УВД, с обществени организации и местните власти. Покрай това учение, организирахме, между другото, най-масовото мероприятие в България за 2014 г. Празникът на летище София допринесе изключително много за издигане на престижа през обществото не само на българските ВВС, но и на Българската армия. Така това общество бе ангажирано с нашите проблеми и с нашите мечти.
- За първи път в историята на българските ВВС организирахме пилотски симпозиум. Всички летци от всички авиобази се събраха на едно място. Там бе извършен един много задълбочен и откровен анализ на наболелите проблеми. Дискутираха се и се уточниха пътища за тяхното решаване и състава се обедини около повишаване на реализма и интензитета в подготовката.
Наистина през 2014 г. извършихме много неща за първи път и те станаха възможни благодарение на инициативата и раздаването на личния състав на ВВС.

image
EATT 2014 - домакинство на европейската тренировка на военнотранспортната авиация проведено с огромен успех и с придобити нови важни видове подготовки за нашите екипажи

image
За първи път имаме сертифициран модул извън пределите на България – модулът ни за авиомедицинска евакуация, чията подготовка и постигнатите резултати са на много високо ниво

Продължаващо нефинансиране на ЗРВ и РТВ за поредна година
Безкрайно съм удовлетворен не само от това което става в авиацията, а във всички родове войски на ВВС. Мога с гордост, и със съжаление, да кажа че въпреки продължаващото нулево финансиране за ЗРВ и РТВ, вече за поредна година, тези хора продължават да изпълняват надеждно своите задачи. Цената за това, можете да отгатнете сами, невероятно ангажиране на личен състав.
image

Неосигуреност на изтребителната авиация и „Еър полисинг”
В същото време съм обезпокоен от продължаващата неосигуреност, особено в изтребителната авиация. Тя носи основното дежурство, тя изпълнява основнато задача в интегрираната система на НАТО за ПВО NATINADS. Това не е просто наша национална задача, това е задача на НАТО като система за колективна сигурност. Това е дори политическа задача и ангажимент на България. Изключително съм обезпокоен от неосигуреността на тази задача – от липсата на ресурс, от липсата на договори за ремонт и поддръжка на настоящата техника, от липсата на решение за очаквания нов изтребител на българските ВВС. Обезпокоен съм сериозно от това че нальотът вече е критично опасно малък. Няма държава в НАТО пили ЕС, която да носи подобно дежурство с такъв опасно малък нальот. Можете да си представите какво е психическото и физическото натоварване на тези летци, които дежурят по „Еър полисинг”. От това следват още много негативни неща – намаляване на броя на хората способни да носят това дежурство, тъй като нямаме никакъв ресурс да подготвяме млад летателен състав. Това води до пренатоварване и застаряване на дежурните летци, това са все тенденции които тревожат силно командването на ВВС. Специално внимание искам да обърна на факта, че благодарение на ИТС и цялостната организации в командването на ВВС и авиационните бази през 2014 г. бе извършена мащабно и самостоятелно, с наши сили и средства и с малка методическа помощ от Института по отбрана „проф. Цв. Лазаров”, удължаване на ресурса на авиационната техника. Благодарение на нашия ИТС ние все още сме в състояние да изпълняваме поставените ни задачи. Защото трябваше да спрем да летим отдавна. С тази дейност през 2014 г. ВВС реализира огромен икономически ефект за МО и държавата. Защото тези дейности трябваше да бъдат решени по принцип от лицензирани авиационни ремонтни предприятия. А нашия ИТС, който трябва да обслужва самолети на старта и да извършва планирани регламенти, той реално допълнително върши сложни ремонтни дейности на ниво авиоремонтен завод. Това е допълнително страхотно натоварване на хората.
image

Рискът от загуба на въздушен суверинитет през 2015 . е огромен
За съжаление възможностите за удължаване на ресурса през 2015 г. вече са изчерпани за голяма част от техниката. Това означа че, ако не вземе решение и продължи тревожната тенденция за нефинансиране на авиацията рискът от тежки авиационни инциденти и от загуба на критични способности и на въздушен суверинитет нараства неимоверно много. Дълбоко вярвам, че в екстрен порядък ще бъде намерен необходимото решение, надявам се то да има подкрепа на всички нива и че този важен за България въпрос ще бъде решен. Ние не искаме през 2015 г. да отчетем, че България е спряла да носи бойно дежурство по „Еър полисинг”. Това са необратими процеси, ако то спре.

Иновативни подходи за максимален ефект с минимални средства
Това са нещата, които очакваме отвън, но бъдете сигурни, че правим всичко възможно отвътре, в рамките на ВВС, така че още да оптимизираме нашата дейност, да постигаме максимални способности с минималните ресурси които са ни отделени. Ще дам пример в тази насока: в търсене на максимално ефективни решение с иновативни подходи през 2014 г. инициирахме и разработихме проект за придобиване на леки витлови учебни самолети. Нормално е невежеството в много среди, които задаваха въпроси като „Нямате ли толкова самолети, че ще взимате още?”, много празни приказки се изприказваха, само ще подчертая, че всички водещи авиационни държави използват подобен тип самолети в началното авиационното обучение. По една много проста причина – те са десетки по-евтини от самолетите с които разполагаме в момента. Държа да подчертая, новите самолети няма да ги заменят, а ще ги допълнят с цел максимална ефективност. Първите поне 100 часа курсантите в тези напреднали в авиационно отношение държави правят именно на такива самолети. Това е пример за проект с ниска стойност и с голям оперативен и икономически ефект. Ние ще продължим в тази насока. Замислили сме и други проекти, работим по тях, като технологично обновяване на ВВС с минималните ресурси, които са ни отпуснати. Насочили сме към високотехнологични широко достъпни средства, които да ни осигурят ефективно планиране на мисиите, запис и регистрация на тези мисии, за да може на земята да се извършва пълноценен анализ. Без такъв анализ няма ръст в подготовката.

Военновъздушното училище – ще го има, няма алтернатива

Мисля че необходимостта от ВВВУ вече няма смисъл да се коментира. Имаше широка обществена дискусия, обсъждания, много специалисти дадоха своите становища и интервюта. Със заповед на министъра на отбраната бе назначен експертен екип, който разгледа 4 варианта за бъдещето на висшето военно авиационно образование, за тези 4 варианта се посетиха 4 различни локации, извърши се задълбочен SWOT анализ. Протоколът от този анализ сочи категорично, че най-ефикасния и ефективен начин за повишаване на нивото на висшето военно авиационно образование, което към момента не ни удовлетворява, е да бъде разкрито ВВВУ в Долна Митрополия и да бъде закрит Факултет „Авиационен” на НВУ. Тази експертна група разработи и проект по изискванията на всички нормативни документи, включително закона за висшето образование, проектът е готов, предоставен е на ръководството на министерството на образованието, с предложение да бъде изпратен на министъра на образованието за експертна оценка и съгласуване и стартиране на процедура за сертифициране и разкриване на ВВВУ. Надявам се искрено да има държавническо мислене по въпроса. Само един пример – преди 2 дни на посещение в България бе министърът на отбраната на Румъния заедно с началника на отбраната и командващия на румънските ВВС. В отговор на мой въпрос за военните училища, отговорът бе, че всеки вид въоръжени сили си имат своя военно училище. В модерните държави това е така. Няма как да има необходимото качество е на входа и на изхода на училището, ако командването на ВВС няма пълен контрол върху тази структура. В момента контролът е пожелателен.
Там където има резултати, училището е вътре във вида въоръжени сили. Като искат от нас резултати, тези резултати се дават от хора, подбрани, високоинтелигентни, с нужните качества, знания и умения. Целта е тези високо подготвени хора да решават безпроблемно страшно трудните и отговорни задачи поставени пред ВВС. Така че, ако се иска от командването на ВВС да решават тези задачи, трябва да му се делегира правото да да решава въпросите на входа и на изхода на училището. Ние имаме амбицията, че ще можем да направим това нещо, някой само трябва да ни предостави правото да го направим. Иначе задачата не се връзва - дават се едни хора, с подготовка каквато такава, от там нататък решавай задачите с тях. Надявам се рано или късно да бъде открито отново ВВВУ.

image

Интензивния курс за млади пилоти – в Граф Игнатиево, размяна на инструктори

В момента в Граф Игнатиево става и друго нещо интересно. Подготовката на младите летци от интензивния курс върви със страшна сила. В момента те летят на чуждо летище, на което никога не са летели. В момента те са базирани на летище Граф Игнатиево, което е реално техния бъдещ дом. Летят самостоятелно, в сложни условия, на минимума на самолета. Нещо повече – тези 25-26 годишни млади пилоти започват да летят нощем, нещо което техните колеги от последния курс на МиГ-29 постигнаха през лятото на 2014 г. на възраст от 39 години. Нещо, ако младите пилоти, трябваше да го правят на директно МиГ-29, щяха да го постигнат след поне 4-5 години, евентуално. А те в момента те са готови с тази подготовка. Идеята бе подета на всички нива – и от командирите, от ръководството на авиобаза „Граф Игнатиево”, от ръководство на УАГр „Г. Бенковски” Долна Митрополия и бе подкрепена от ентусиазма на обучаемите летци. Младите пилоти са базирани от 2 седмици в Граф Игнатиево, и летят, държа да подчертая, по правилата, процедурите и фразеологията които се използват стандартно в Граф Игнатиево. Така те в процедурно отношение вече са готови да се върнат и да летят и дежурят там. Това няма да им първото и последно пребазиране на Граф Игнатиево. Те ще ходят там многократно. Това е пример за постигане на висока подготовка по най-икономичния начин. Тази интезивна подготовка ще продължи. Това, което правим за първи път, и го правим при това страшно добре, е обмяната на инструктори между авиобазите. В момента инструкторите от Долна Митрополия възстановяват ръководещ летателен състав от Граф Игнатиево и Безмер за полети на L-39ZA. Тази седмица този ръководещ състав започва да приучва инструкторите от Долна Митрополия на полети нощем в сложни условия. Никога досега инструкторите от Долна не са летели нощем в сложни метеоусловия. Следва инструкторите от Безмер да приучат инструкторите от Долна Митрополия на стрелба по земна цел и бомбопускане. При това по най-добрите практики и процедури на НАТО, защото инструкторите от Безмер го правят перфектно и в съответствие с нормите и правилата на Алианса на всички международни подготовки и учения. Този опит ще се върне обратно към младите момчета. Аз разчитат страшно на тази програма за интензивна подготовка те несъмнено ще донесе успех. Досега нещата се развиват по план, с голяма отдаденост, с методическо правилно организирана подготовка и очаквам прекрасни резултати.


image
10-те млади пилоти, които започнаха курс на интезивна подготовка до март 2016 г.

От май 2015 г. само 2 изправни МиГ-29 – тъжната реалност

По повод на заявлението на заместник-министъра на отбраната Десислава Йосифова, за това че от месец май България остава само с 2 изправни изтребителя МиГ-29 – трябва да призная, че това е тъжната истина. Този проблем е сведен отдавна на вниманието на сегашното ръководство на МО, както и до предишното ръководство с множество докладни записки, поставяме въпроса на всеки съвет по отбрана. Проблемът е в намирането на средства. За съжаление – дори в момента да се намерят средства, тъй като в случай се касае за ремонт на авиационни двигатели и агрегати на самолета, тези ремонти отнемат време. В авиацията е така, не може тези неща да се купят от магазина и всички да е готово на мига. Парите не са единствения фактор, в авиацията е важен и фактора време. Да настина, за съжаление оставаме само с 2 изправни МиГ-29 от май 2014 г. Това означава че трябва да се вземат тежки решения – дали ще се прекрати дежурството но „Еър полисинг” или ще го носим с изключително ограничена, почти нищожна подготовка на летците. Те няма вече как и да я водят, защото изправните самолети ще са на дежурната стоянка. Остава само опцията за излитане за тренировъчни мисии и удължаване на тяхната подготовка, което за мен е изключително опасно. Ето защо апелирам за спешно решаване на този въпрос. Държа да подчертая, че това не е проблем на ВВС, не е проблем на МО, това е проблем на правителството, на Народното събрание, това е проблем на международната политика на Република България. Това е проблем на лоялността ни към НАТО.
Защото истинската лоялност не е да осигуриш условия и да приемеш боен елемент. Истинската лоялност, съгласно устава на НАТО, е да генерираш способности, така че на първо място ти да гарантираш собствения си суверинитет, и на второ място - да допринесеш за суверинитетът на другите страни-членки в случай на криза. Настина очаквам спешно решение на този въпрос. Ако спрем дежурството по „Еър полисинг” ни чака най-тежкото. Аз вече споменах – това са необратими процеси. Веднъж ако спрем изтребителната авиация, особено този минимум, който поддържаме в момента, не виждам как ще го възобновим отново. Може да стане някой ден, но на цената на много пари, много повече от това което са дава за тази дейност в момента, с нови хора, с липса на изградена методика, опит и традиции и с огромен риск от тежки авиационни инциденти. Това вече е станало по този неприятен начин в няколко държави поели по този път. Обратното придобиване на способности е бавен и мъчителен процес. Така наистина се надявам да има бързо и държавническо решение по въпроса!

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 28

  1. #1
    Христов 30 яну 2015, 10:51
     
    14
     
    0

    Политици - четете ли? Чувате ли?Един достоен офицер и българин вече няколко години ви говори на максимално ясен език.Че българските ВВС загиват! Чувате ли!

  2. #2
    Krasimir Dimitrov 30 яну 2015, 11:54
     
    9
     
    0

    Христов,призив към политиците - това е глас в пустия!
    Трябва сопа да играе.

  3. #3
    Anyu Angelov 30 яну 2015, 14:13
     
    2
     
    1

    Ето едно интересно мнение което бе излъчено в Народното събрание относно дали ни трябва лека авиация.

    Аню Ангелов: Далеч сме от мисълта да купуваме Злин, въпреки доклада на командира на ВВС
    Отговор на министъра на отбраната Аню Ангелов на въпрос на народните представители Ангел Найденов и Атанас Мерджанов относно политиката за модернизация на българските въоръжени сили
    1 март 2013 г.

    Уважаема г-жо председател,
    Уважаеми дами и господа народни представители,
    Уважаеми г-н Найденов и г-н Мерджанов,
    Министерство на отбраната не планира с този бюджет закупуването на самолети ZLIN, никога не е стоял такъв въпрос в Инвестиционната програма 2020 г. Подобен проект не е включен нито в основния, нито в допълнителния списък на
    тази програма и няма назначен от мен проектен екип, който да работи по придобиването на подобен самолет. Вярно е едно – че има доклад от командира на ВВС, с който той предлага евентуално да се помисли за закупуването, но
    Министерството на отбраната и лично аз сме били далеч от мисълта да закупим такъв самолет.
    И още: В специалният сайт за авиокатастрофи http://aviation-safety.net
    за 12 години са станали 10 инцидента и катастрофи със самолет Zlin 242L.

  4. #4
    Тони 30 яну 2015, 14:26
     
    0
     
    4

    На'те политици - герб, бсп, дпс, атака са опасни за България.

    За това разчитам само на Американците и НАТО! :)

  5. #5
    Винтовка 30 яну 2015, 15:07
     
    0
     
    0

    Преславе,

    какво става, вчера заглавието на материала на Румен Радев беше едно, днес е друго. Май някой ви редактира. Винаги е този, който има сметка. Ясно е, че това са определени среди извън ВВС, които диктуват разпределянето на средствата извън приетите документи и планове. Но вие нали уж сте журналисти.

  6. #6
    Иван Шишман 30 яну 2015, 15:13
     
    0
     
    0

    Браво Винтовка!!!

    Някой от ВВС явно лустросва статиите. Четох, четох и не виждам, къде генерала е говорил за новия изтребител. Няма го никъде, но в заглавието го има.

    ЗАЩО НИ ЛЪЖАТ???

    Решили са да купят някакви малки самолетчете, заради далаверата... да си го правят. Ама да не ни сапунисват, че това било приоритет номер 1, когато цялата ни авиация е скапана, както самият радев твърди.

  7. #7
    blah 30 яну 2015, 15:26
     
    2
     
    0

    Къде са вчерашните 50 коментара?

    Защо ги скрихте?

    Това се случва за 1ви път откакто, чета този, според мен, независим сайт,
    а сега изведнъж стана зависим, какво ви се случи....

    Къде са коментарите?

    Сигурно, защото някой се осмелиха да критикуват Радев и те изчезнаха..... Какво става?

  8. #8
    NATORip 30 яну 2015, 15:26
     
    1
     
    0

    Явно пари за нов изтребител няма, а някои искат да вземат комисионни ...
    и като не може за изтребител, за каквото може ...

  9. #9
    Ало летците 30 яну 2015, 15:28
     
    2
     
    0

    Ало летците, къде изчезнахте. Някой ви изтри вчерашните коментари, ама изглежда ви е и инструктирал,
    защото спряхте като задавени кокошки..... КЪДЕ СТЕ БЕ ЛЕТЦИ? Или мълчите, защото с новото самолетче, ще налитате часове, вместо на изтребител, който ще ви бъдат плащани. Ситият не крещи.

  10. #10
    Preslav 30 яну 2015, 16:05
     
    0
     
    0

    Не четете, а само вдигате алармата.
    НИЩО НЕ Е ТРИТО.
    Пише си и в този материал още в началото.

    "Вчера ви представихме първа част от анализа - http://www.pan.bg/view_article-49-27293-ANALIZ-NA-VVS-RISK-OT-ZAGUBA-NA-VYZDUShEN-SUVERENITET-PREZ-2015-g-INOVATIVNI-PODHODI-ZA-MAKSIMALEN-EFEKT-S-MINIMALNI-SREDSTVA.html, а днес представяме на вашето внимание целия текст.

    Та в посочения линк са всички коментари. Просто вчера публикувахме първа част, а днес - абсолютно всичко. Кликнете на линка и четете, ако желаете - и коментирайте!

  11. #11
    DDT 30 яну 2015, 16:24
     
    2
     
    0

    Като че ли наближава ужасния край на ужаса без край. Лесно се дава акъл отстрани и за това го правя макар, че никой не ми го иска. Мисля, че Румен до момента няма грешен ход. Прави всичко, което е по възможностите и в правомощията му. Нещата са изпуснати още от неговите предшественици, пък и какво ли смислено и полезно може да се направи за държавата и в частност за оцеляването на армията и ВВС с тази сган, наречена български политически елит. Мое лично мнение обаче: Генерале, не се разпилявайте с разни проекти за още леки витлови самолети и възстановяването на ВВВУ без да сте разработили ресурсно обоснована стратегия (визия) за развитието на ВВС, на която да стъпите в близките 10 години. Достатъчно глупости направиха Вашите предшественици със закупуването на лигави хеликоптери, никому не нужни транспортни самолети и прескъпи за поддръжка витлови учебни самолети и по този начин на практика приземиха бойната авиация. Стига с това разпиляване на състав с по 2-3 хеликоптера, 2-3 транспортни самолета, 3-4 бойни самолета и още толкова учебни на 5 летища. Ами то няма техника за една ескадрила. Максимум на две и толкова. Та и сега, след като доста специалисти се разбягаха, на някои летища трудно могат да организират полети само с техния осигуряваш състав и ти навярно го знаеш това. Така, че в това отношение по-добре е ВВС да контролират процеса на намаляване на броя на базите с авиация и съответния летателен и технически състав на тях, отколкото нещата да станат на принципа на естествения подбор, извън Вашия контрол и да се разбягат и малкото останали подготвени хора, с които ВВС не иска да се разделя. Жестока реалност, какво да се прави! И наистина ако във ВВС нямате отговор на какво ще летят след това тези млади летци след леките витлови самолети, колко курсанта и студенти ще се обучават в близките 5-10 години във ВВВУ, то и двата проекта са безсмислени и е редно с това, което Ви се отпуска да се концентрирате основно върху запазването на това, което имаме в момента, за да не останем и без него в близките една-две години. Според мен верният път в сегашната тежка ситуация е интегриране, а не разпиляване и самоизяждане.

  12. #12
    Летим, летим 30 яну 2015, 18:06
     
    0
     
    0

    Обаче на пилотите им забраниха да пишат. За пореден път.

  13. #13
    селтик 30 яну 2015, 18:34
     
    1
     
    0

    Ами те им забраняват да пишат коментари, ама не могат да им забранят да пишат рапорти...
    Разправят че тъжната сага с напускащи продължава.

  14. #14
    Код Счупена стрела 30 яну 2015, 19:00
     
    0
     
    0

    Те напускат заради изказванията на Калфин, не на Ненчев, който много пъти заяви - трябва да остане този вариант на КСО.
    Ген.Радев пък постоянно защитава ВВС и наистина няма грешен ход.
    Скоро очаквайте и радостни новини, така че - да останем всички. Петте лъча, един юмрук. Напред и нагоре!

  15. #15
    ВВС 30 яну 2015, 19:27
     
    2
     
    0

    Такъв командващ на ВВС не е имало. Браво на Румен и екипа му. Жалко, че хора, които разбиха родната авиация и армия се подвизават в парламента. Това не е нормално. Дано по-скоро се осъществи реставрирането на авоационното училише унищожено от др. Михов - съветник по отбраната в парламентарният клозет.

  16. #16
    Бил някога 30 яну 2015, 20:14
     
    0
     
    0

    Не искам никого да обидя, но си спомнете думите на Николай Хайтов за искането, моженето и правенето. Повечето от вас са само на искане по обективни причини. Анализът на дейността на ВВС не е лъжица за повечето от вас. Дали вие искате да летите, да се пенсионирате, да уважавате командирите е ваш проблем. Но изпълнението на задачите и изпълнението на мисиите на ВВС е задължение на командването и вашите коментари са емоционални и егоистични. След време ще разберете че съм имал право на този коментар.

  17. #17
    thejack 30 яну 2015, 21:55
     
    0
     
    0

    Аз не съм велик филолог , дори не съм изобщо филолог, но мисля, че първо - това не е реалния анализ, а изказване на генерала след анализа и второ - изказването е УЖАСНО,УНИКАЛНО КАТО СТИЛ...



    Само погледнете:

    "Проблемът е в намирането на средства"

    Какато е видно, средствата се търсят, по полета и гори,по селца и дъбрави ...бе има ги. ма са скрити некъде,казва генерала....като ги намерим, ше имате самолети...

    "В авиацията е така, не може тези неща да се купят от магазина и всички да е готово на мига. "- да го оставя ли без коментар - той на вас така ли ви говори - ауу- вие дето седите пред него ше да сте доста тъпи или той ви иам за такива ...а?



    "Парлите неса единствения фактор, в авиацията е важен и фактора време. " - без моментар ....


    Идва време да изнесем една лекциика на Българския елит


    "Държа да подчертая, че това не е проблем на ВВС, не е проблем на МО, това е проблем на правителството, на Народното събрание, това е проблем на международната политика на Република България. Това е проблем на лоялността ни към НАТО.
    Защото истинската лоялност не е да осигуриш условия и да приемеш боен елемент. Истинската лоялност, съгласно устава на НАТО, е да генерираш способности, така че на първо място ти да гарантираш собствения си суверинитет, и на второ място - да допринесеш за суверинитетът на другите страни-членки в случай на криза "

    ааа, ми той не е ли част от този "ЕЛИТ"...ЗНАЧИ ЕЛИТА ДОВОРИ СРЕЩУ ЕЛИТА ...ИНТЕРСЕН ФЕНОМЕНОЛОГИЧЕН ПОДХОД В СТИЛ 'SHARP"...

    ЗАЩО ЛИ ГО ПРАВИ?а?


  18. #18
    дядо Йоцо 31 яну 2015, 07:37
     
    0
     
    0

    до 17
    Явно наистина не си филолог.
    Всичко казано от генерала си е много точно и на място и казано на разбираем език за да няма двусмислици.

  19. #19
    полковника 31 яну 2015, 08:23
     
    1
     
    0

    Анализът е "страшно" емоционален, но едва ли ще трогне тези, от които зависят нещата. Мисля, че в него има повече призиви, отколкото "анализ": "в екстрен порядък да бъде намерено решение", "макс. способн. с мин. ресурси", "рано или късно да бъде открито отново ВВВУ" и т.н. План/визия за развитие на ВВС работа не върши, но по-добре да го има за близките 10-15 год., отколкото да се работи на "парче" - дайте пари за витл. сам., дайте за ремонт на наличните, след това за нов боен, за ЗРВ и РТВ и т.н.

  20. #20
    авио 31 яну 2015, 11:08
     
    0
     
    0

    Като следя тези коментари и си мисля, това само плод на емоции ли са? Отговора е недвосмислен, НЕ! Има доста голяма доза, некомпетентност и след това емоции. И в това няма нищо лошо!

  21. #21
    гражданин 31 яну 2015, 13:53
     
    2
     
    1

    Какво, ще стане ако няна изтребители? Ами нищо няма да се промени. ВВС- 6000 души, какво работят, при 2-3 самолета? Трябва да са не повече от 2000 души. Нужни са много големи съкращения. Това сме ние.

  22. #22
    thejack 31 яну 2015, 15:27
     
    0
     
    0

    Део Иоц, всичко което казва генерала е добре подготвена плява , гарван грвану око не вади ...да го кажа кат за теб...т.е генерала го прави по УКАЗАНИЕ ,ПРЕПОРЪКА ИЛИ нечие РЕШЕНИЕ...КОЯ Е ТАЗИ САМОуважаваща сестрана,която ще позволи един висш военен аристократ и аристократи да изнася КЛАСИФИЦИРАНИ ДАННИ за КОЕФИЦИЕНТА НА готовност на парка ..или чуствителни данни за ресурсното обезпечаване и поддръжка...и това ЕЛИТА НА БЪЛГАРИЯ ГО ПРАВИ ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ ....ти как би постъпил, ако в твоята корпорация некой вади несанкционирани данни за ТВОЯТА КОРПОРАЦИЯ...но те го правят ....целенасочено и подготвено ...аз няма да влизам в подробности, защото няма нужда ...ИСТИНАТА Е ЕДНА - БЪЛГАРИЯ ШЕ ПОЛУЧИ САМОЛЕТИ И ТО АМЕРИКАНСКИ, ТОГВА И САМО ТОГАВА, КОГАТО ЩЕ БЪДЕ НАПЪЛНО ЯСНО,НАПЪЛНО ЯСНО, ЧЕ ПИЛОТИТЕ СЯДАЩИ В В ТЯХ, БЕЗ НИКАКВА ДОЗА СЪМНЕНИЕ, ШЕ ИЗПЪЛНЯВАТ ЗАДАЧИ НАД КРИМ ..Т.Е ЧЕ"ВДИГНАТ АВТОМАТА СИ СРЕЩУ РУСИТЕ" ,..ПРАВИ СА СИ АМЕРИКАСКИТЕ ЛИДЕРИ ДА ГО ИСКАТ,,,и всичко в това отношение ше бъде направеноо от генерала ,всичко....И НАЙ-ВАЖНОТО ШЕ БЪДЕ В КАДРОВАТА ПОЛИТИКА ....така изглежда всичко простичко обяснено .....НО ЗА ТАЗИ ЦЕЛ ВИЕ ТРЕБЕ ДА НАПУСКАТЕ - САМОВОЛНО И УБЕДЕНО ...ЗАТОВА ВИ ГИ ГОВОРИ ТЕА РАБОТИ У АНАЛИЗА .....ЗА ПАДНЕТЕ У КАПАНЧЕТО...

  23. #23
    Teraflop 31 яну 2015, 15:49
     
    0
     
    0

    Къде сте я снимали тая антена на "КОМЕТА"?Горе на Батак ли?Да внесем дружно новия изтребител в Парламента.На ръце.Колко е?Има-няма шест тона.

  24. #24
    дядо Йоцо 31 яну 2015, 16:09
     
    0
     
    0

    до 22
    Момче, добре ли си бе.
    Малко мотан ми се видиш.
    Пишеш, пишеш и вземеш че заспиш.
    Ту говориш, ту викаш.
    Вземи я спри тая пущина бе, момче. че ще станеш зян.

  25. #25
    thejack 31 яну 2015, 16:26
     
    0
     
    0

    Не викам Дедо,не викам...пиша си...но ако токлва ти се иска...ше спра..

    ps големите букви не значат само ВИКАНЕ ...

  26. #26
    дядо Йоцо 31 яну 2015, 17:39
     
    0
     
    0

    Е, щом си добре, пиши си, не ми пречиш.

  27. #27
    thejack 31 яну 2015, 18:38
     
    0
     
    0

    Дедо, глей сега, земи некой от унуците свали си гуглата и му кажи да я ползва като оракулно - интернетен търсач,за да намери изказванията по време на слушанията пред Комитета по оръжейния контрол към Сената, ръководен от Д.Маккееин, на Държавните секретари Олбраит , Шулц анд Кисингер.(от преди два дена !!!)..нека унуката да превежда ....сичко ше те се изясни ....Шулц анд Кисингер са уникални люде....найстина...

  28. #28
    дядо Йоцо 31 яну 2015, 19:13
     
    0
     
    0

    до 27
    Ех, дядовото, нема да ми трябва унуката.
    Ша извадя станага от гуглата и ша видя какво са рекли тея мискини...

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка