Съветът за отбрана се събира за МиГ-29

Pan.bg 14 май 2015 | 10:53 views (3508) commentaries(17)
img В началото на следващата седмица ще свикам съвета по отбрана, за да обсъдим проблема с изтребителите МиГ-29, каза пред "Преса" министърът на отбраната Николай Ненчев. Военният министър е в Монголия в състава на официалната делегация, водена от президента Росен Плевнелиев, която днес е в Южна Корея. Заседанието трябва да реши дали ще се намерят 25 млн. лв. с авансово плащане на една трета от сумата за тази година за ремонт на три самолета, за да могат да тренират пилотите, които охраняват въздушните ни граници.
Министърът обясни, че не му се иска с лека ръка да даде парите, защото били на българските данъкоплатци. Той уточни, че по време на посещението на президента Плевнелиев в Полша, непосредствено преди да замине за Монголия, имало и представители на военното министерство. С полската страна били водени разговори за ремонта на нашите МиГ.

"Оказа се, че разликата в цената между Русия и Полша е много сериозна. Тоест, ако руската страна ни предлага да ремонтира един двигател на изтребител за 3 млн. лв., а МиГ-29 имат по два, Полша предлага това да стане за 2 млн. лв. на двигател. Нали разбирате, че тази разлика е много сериозна и мен лично ме засяга", уточни Ненчев. Преди няколко месеца той беше в Полша и след като се върна, обяви, че поляците са се съгласили да ремонтират наши двигатели на МиГ-29 и дори били предложили да ни дадат да ползваме временно под наем техни, докато станат готови българските. Няколко дни след това обаче говорителят на полското военно министерство опроверга думите на Ненчев и заяви, че такава договореност няма. Проблемът е, че договорът с руската компания РСК-МиГ изтича през септември, а са нужни спешни мерки. /БЛИЦ

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 17

  1. #1
    Какво са парите? 14 май 2015, 12:31
     
    14
     
    1


    "...Министърът обясни, че не му се иска с лека ръка да даде парите, защото били на българските данъкоплатци..."

    Ако не дадеш тия 25 мил. лева сега, ще даваме години наред много повече на други, да ни охраняват небето!
    А един път тръгнали по този път, много трудно ще се върнем, сами да можем да си пазим небето.
    Трябва да се тръгва от "нулата", да се купи нова техника, да се създаде база за поддръжката на полетите, цялата организация на ново, да се намерят и обучат пилоти и т.н...

    Е, колко милиона ще струва това тогава? Или планирате вие, "еднодневките" политици сега да унищожите и последната ни възможност да бъдем поне малко независими?

    Какво са парите, ако цялата страна може да се затрие?

  2. #2
    Дерби 14 май 2015, 13:18
     
    11
     
    1

    Ненчев, ВВС са една цяла система, самолетите не са комбайни, който да палнеш и да закараш в полето. ВВС като система се изгражда не за 1-2 месеца, а за години и се е е поддържала през цялото това време. Консултативния съвет не трябва да се събира за някакви си МиГ-29, а за състоянието на цялата авиация и армия, от които МиГ-29 само малка част. Ако това не го разбираш, не си за тоя пост.

  3. #3
    Емил СТЕФАНОВ 14 май 2015, 13:33
     
    9
     
    2

    Измекяра ненчев обяви''че не му се иска с лека ръка да даде парите, защото били на българските данъкоплатци'',дори и одбилите наборна военна служба в Р.България са наясно с исключение на тоя смешник представляващ интересите на НАТО(тоест сащ)но не и тези на България.Как не те е срам бе ЛАЙНО ПРОДАЖНО...да пукнеш дано.

  4. #4
    емигрант 14 май 2015, 14:56
     
    4
     
    2

    Вчера четох че един министър са го изпратили в космоса с оръдие, е тва е начина.
    Радев, след като тоя шопар затрие и последното що хвърчи, предлагам ти да го качите на тренажора за катапултиране и го гръмнеш без осигуровка

  5. #5
    полковника 14 май 2015, 15:30
     
    1
     
    0

    Медиапул-днес-Никола Лалов-"Бойната авиация с неясно бъдеще, но все така близо до Москва".

  6. #6
    бай Счетоводител 14 май 2015, 18:12
     
    2
     
    1

    Това цитираното на министъра е старо и има по-ново. Изплю камъчето, че май поляците имат лиценз за ремонт на своите двигатели само. И ще си фъркат с 31 машини всеки ден.
    А нашата работа опира до "санкциите" срещу Русия които ние атлантически-солидарно "стриктно" спазваме. Естествено и срещу нас ще има реципрочни мерки и ремонт от РСК МиГ - нанай.
    Така че, ако до няколко месеца паднат ограниченията ще имаме двигатели, ако ли не ...

  7. #7
    Капитана 14 май 2015, 20:07
     
    2
     
    1

    От зимата повтарям на каква цена "простите" поляци са обновили свои 15бр. МиГ-29. За 30 млн евро. Напълно съвместими със стандартите на НАТО. Странно защо не направят като Ненчев и да ги изхвърлят. Или тихичко, по пазарни цени да направят същото обновление с нашите, щом в Русия струва скъпо. Зарадвах се,,че Ненчев ме чул, ама то се оказа че пАрата минавала през свирката и поляка го изложи.
    Стефанов, много ми харесва изказването!
    И на емигранта също. Даже бих отпуснал и пари за застраховка. Е, за сметка на парашута разбира се!
    Счетоводителя! Като нямаме двигатели минаваме с червен цвят в графата на самолети и получаваме чужди охранители. Ти поне разбираш от дебити кредит. Защо стоиш на многоточие?

  8. #8
    kokooooooo 14 май 2015, 20:25
     
    2
     
    4

    Страха във ВВС е че ако няма самолети няма и допълнителни плащания за многото "пилоти" в БА

  9. #9
    Капитана 14 май 2015, 20:35
     
    1
     
    1

    От зимата повтарям на каква цена "простите" поляци са обновили свои 15бр. МиГ-29. За 30 млн евро. Напълно съвместими със стандартите на НАТО. Странно защо не направят като Ненчев и да ги изхвърлят. Или тихичко, по пазарни цени да направят същото обновление с нашите, щом в Русия струва скъпо. Зарадвах се,,че Ненчев ме чул, ама то се оказа че пАрата минавала през свирката и поляка го изложи.
    Стефанов, много ми харесва изказването!
    И на емигранта също. Даже бих отпуснал и пари за застраховка. Е, за сметка на парашута разбира се!
    Счетоводителя! Като нямаме двигатели минаваме с червен цвят в графата на самолети и получаваме чужди охранители. Ти поне разбираш от дебит и кредит. Защо стоиш на многоточие?

  10. #10
    До емигранта 14 май 2015, 22:29
     
    2
     
    0

    Така е: по заслужилите се представят или с химна върху лафет на оръдие, или с 23 мм отвор от зенитно оръдие

  11. #11
    Данъкоплатец!!! 14 май 2015, 23:10
     
    2
     
    0

    Предпочитам да дам 1 милиард швейцарски франка за 1 изтребител, отколкото да дам 1 стотинка за СУБСИДИИ НА ПАРТИИТЕ И НАЦИОНАЛНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ!

  12. #12
    работилници 15 май 2015, 00:07
     
    1
     
    0

    Е, добре де, нали има работилници и в България?
    ето тука:
    https://www.terem.bg/
    http://www.avionams.com/bg/jets.html

    "Ремонтните дейности по самолети МиГ-29 и Л-39 се извършват с техническата помощ и сътрудничество на заводите производители РСК МиГ /Русия/ и Аеро Водоходи /Чехия/."

  13. #13
    Бългериан пай 15 май 2015, 01:08
     
    0
     
    1

    Прави впечатление че информацията за производството и изобщо икономиката в България (по-специално състоянието на производство за ВВС )за периода 1945-1990 е силно модифицирана , изменена,изопачена. Възхваляват се годините когато България е била в съюз с фашистка Германия и Италия( само тогава се било правело нещо, но после било унищожено)

    Как ще се обясни тогава фактът че България е била сравнително богата страна за тогавашните стандарти? И това не го казвам аз, а западни граждани пътували из Източна Европа.

    Оказва се че е имало купища работилници , завод даже в Ловеч и много ремонтни бази за самолети в България, които са затворени. Оплакват се за Божурище( много вероятно бомбардирано през ВСВ) и Каплан ( 2 броя до 1945, включително с Гьоринг и цар Борис на една снимка ) , а сега по изчисления са много повече изгубените бази за строене и ремонт. Самолетите (от СССР) били модифицирани немски, британски и френски машини. От тук следва че тогава поне в СССР никой не е изхвърлил нищо, а са се впрегнали да си правят свои неща. След което прехвърлят това производство и в други страни на Източния блок. Аз не виждам нищо лошо до тук. Вероятно през Студената война са важали подобни драконовски мерки ( даже още по-жестоки) за Източна Европа , както и в момента започва.( за използването на "техни"технологии) И не вярвам тогава тези мерки да са произлизали само от СССР и правителствата на други соц.страни. Просто никой не може да ме убеди в това, каквито и крокодилски сълзи да леe за Каплан или Месершмит.

    Липсва много снимков материал или информация за състоянието на ВВС за периода 1960-1990. Интересен е факта че в България тогава е имало много силна военна промишленост. Имало е и работилнци/строене/ремонт на самолети из цяла България). Не зная какво пишат в книгите по този въпрос, не ми е попадала такава литература, но в Интернет няма достатъчна информация.

    Какво се оказва, че веднага след вдигане на Желязната/черна завеса нахлуват разни из И. Европа да си отмъщават на комунизма? Като го чернят до такава степен, че заличават ценна информация за кавото и да било. Това е идиотско. И не вярвам сами да са го правили, а с наша помощ , по нареждане. Наши охотно са се съгласявали защото са се надявали на част от някакъв "пай". И сега продължава да се поддържа същата идиотщина. Забогателите се оплакват че нямало достатъчно за тях. Бедните/ останали без работа след закриване на стотици фабрики, заводи и работилници има от какво да се оплачат - за тях не ми е думата.

    Но всички в хор поддържат една и съща теза - няня няма няня.(в превод: "Нямало е и никога не го е имало ") Това е депресиращо.

    Вероятно битува и страха който оставиха да витае на Балканите след бомбардировките в Югославия. "Вижте какво направихме с тях, ако не се подчинявате същото ви чака и вас". Продължиха да бомбардират страни които са сътрудничали във военно отношение с СССР - Ирак и Либия, а сега Йемен. Това е много показателно!!! за да наложат свой бренд??? Безумно пилеене на човешки животи в брендови войни! И никой не надига вой да се спре това нещо! Нека се изложи истинската причина. Когато отправиш такава критика към извършителите те трябва да се защитават , а не ние. И трябва да се защитават с думи, няма как да си наложат тезата с бомби.

    Но явно така са ни модифицирали мозъците , че на никой не му идва на ум.

  14. #14
    БГ наука 15 май 2015, 02:49
     
    0
     
    1

    Ето го къде се криел заека!!!!

    http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=2992

    И от кой произлизат изводите които с които е въоръжен Ненчев и компания( целия кабинет на Борисов и Плевнелиев)

    Прочетете статията, но обезателно прочетете и как спори с "учения историк" един авиатор (Байко). Предполагам е наш млад съвременник, защото не знае много за това какво е било преди, но прави много добър извод и анализ за положението след 89та до сега.

    Просто е срамно за науката ни, за България и за нейната авиация!

    http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=2992

    а ето с какво се опитва да затапи аучения авиатора:

    "Байко, България имаше многобройна и дабре подготвена авиация не за друго, а защото се готвеше да освобождава от империалистическото робство целия свят. Днес нямаме тези цели и съответно армията се свива...бла-бла..."

    На което аз имам отговор. Не, сега авиацията ни "трябва" да изнася заедно със западните си "приятели " демокрация и нео-либерализъм. И това го искат съвсем сериозно от нас. Поставили са ни пред морална дилема: Да имаме !!!самоотбрана!!! или да сме с тях в кръстоносните им походи. И то към Русия( пазителката на православието) в момента, като искат да започнем с Украйна. А преди трябваше да трепем иракчани и афганци защото са кафяви, недочовеци без демократични фундаменти ( по философията на нато)

    На всяка цена прочетете какво е писал авиатора. с ник "Байко"

  15. #15
    полковник от резерва 15 май 2015, 08:05
     
    2
     
    0

    Мъката - ИМА ЛИ ДЪНО ??? КОЛКО СМЕ ЖАЛКИ ...

  16. #16
    полковника 15 май 2015, 13:11
     
    0
     
    0

    Посочената статия от 14 на Е-спис. "БГ наука" е от 2006г. Бих препоръчал книгите на: полк. п-р д-р Димитър Недялков от ВА"Раковски"-"История на българската военна авиация", "Българската военна авиация през студената война", "Самолетостроенето в България"; Йордан Миланов-"Въздушните войски на България през войните 1912-1945г."; колектив - "Инженерно авиационната служба на военната авиация на България"; Йордан Цанков-"Българските самолети" (не съм сигурен за заглавието); ГЩ-БА - "История на военната авиация на България" и "Самолетостроенето в България".
    Предполагам, че посочените книги след Д.Недялков са обобщени в новите издания на същия.

  17. #17
    БГ наука 15 май 2015, 16:36
     
    0
     
    1

    Ето това имах предвид:
    (по повод статията за българската авиация)

    ******Алекскс написа:
    Супер е статията.
    Мръсни комунисти - не стига, че са пълни некадърници, докарват от гадните руснаци стари и несигурни машини, а и не изпускат от контрол военните.
    Искам да похваля и правописа на автора - брилянтно - да можех така и аз!
    Адмирации!

    Отг. *******Ето за това говорех: има повече политически ефект, от колкото история на техниката.До сега не е обърнато такова внимание в темата, че статията е "остра" към комунизма, а забележките са отнсоно информацията за получената техника! НО ето го примерът - масовият читател няма да обърне внимание на грешките в данните, а ще си каже - видяхте ли какво докараха комунистите, защото начинът по-който е написана предразполага към такова мислене ... също като става дума за цялата българската авиация(защото заглавието не е "военната" авиация) имаше и БГА Балкан през комунизма, може да се отбележи ...

    Не знам дали става ясно каква ми е тезата . Една статия/книга претендираща за историческа и даваща даже оценка на технически качества се политизира до такава степен , че загубва всякаква стойност. На всичкото отгоре не само пречи като обърква и дезинформира, но на базата на политически пристрастия желае да е база на която да се опират решения. Ненчев и управляващия елит са точно хора като "обикновения читател". И на тях им се подава това.( не твърдя да е точно тази статия, но подобни, и с по-съвременна дата) И те правят решенията. Дезинформирани и объркани. ( а може и от тях да произлиза "поръчката" - да турят малко сол и пипер та да "мине ") От този тип Гьобелсова Пропаганда страда армията ни и в частност - авиацията, която е авангарда. ( човек се научава да лети, дълго след като се е научил да стреля с лък, с топ или с пушка).
    А никой не е отрекъл техническите постижения на германците, които са точно това - германци, а не специално "мръсни фашисти"( период от десетина години е фашизмът в Германия , а не тяхната вековна история )

    (#16 полковника) Благодаря ви. Дано да ги има в библиотека, е така - само да прочете човек, макар и само там, а не в къщи - пак е нещо. На скоро купувах книги и сега няма как. Но ще погледна непременно! Благодаря.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка