Горещи новини
- Русия разработи свръхзвуков снаряд с увеличен обсег за РСЗО
- ISW анализ: Защо руските власти лъжат за "активната защита" на Авдиевка
- БЪЛГАРСКОТО ВОЕННО ИЗДАТЕЛСТВО "ЕЪР ГРУП 2000" НА ИЗЛОЖБАТА НА КНИГАТА, НДК 5-10 ДЕКЕМВРИ! ЩАНД 418, ЗАПОВЯДАЙТЕ НА НОВИТЕ НИ ИЗДАНИЯ!
- Украинските войски удариха 5 склада с боеприпаси на руснаците
- Зеленски изслуша предложенията за решаване на мобилизационните проблеми в Украйна
- The Economist: Путин изглежда печели украинския конфликт
- В САЩ е създаден дрон-прехващач за многократна употреба
- Държавните поръчки за доставка на пистолета "Лебедев" за 2023 г. са изпълнени
- Украинското министерство на отбраната одобри за експлоатация нови системи за РЕБ
- Зеленски обяви преминаването на украинската армия към отбрана

Днес при кацане в чешката 21-а тактическа авиобаза Чеслав се е разбил унгарски двуместен изтребител JAS-39D Gripen с р.н. "42" Двамата пилоти успешно са се катапултирали.
Самолетът е излетял от Унгария за участие в авиационното учение Lion Effort 2015.
Няма информация относно причините за аварията JAS-39 Gripen. Пилотите са се катапултирали, след като самолетът е излязъл от пистата и малко преди да се удари в една бариера.
Унгарските ВВС имат на въоръжение от 2006 г. 14 изтребителя JAS-39 Gripen – два двуместни JAS-39D Gripen и дванадесет едноместни JAS-39С Gripen.
В Lion Effort 2015 от авиобазата Чеслав участват изтребители JAS-39 Gripen (от ВВС на Чехия, Унгария и Швеция), леки изтребители L-159 ALCA, вертолети Ми-24 и Ми-171 и транспортни самолети и CASA C-295 и L- 410. От своите бази действат немски Eurofighter Typhoon и полски F-16.




loading...
Други публикации
Напиши коментар
Хм, интересно какви са причините. Ако е в двигателя, това затвърждава мнението ми, че не трябва да взимаме еднодвигателни самолети.
Ебати боклука. Само МИГ-21!!
Инак шегата на страна но тези които летят повече имат повече катастрофи. Това си е нормално случва се.
Тея докато проведат всички планирани учения ще съсипят материалната част на евроатлантизма. Безотговорна работа.
Като ви попремине въодушевлението от това как капиталистическите самолети падат като круши, може да се позамислите, че за осем години и 14 машини това е повече от отлична атестация, при нальота, който правят унгарците и командировките из Европа, които правят за учения.
Добре,че няма жертви.Иначе унгарците от днес имат един Грипен по-малко.
И то кой Грипен.......спaркaтa! Мaй им е единственa
Ами за 9 години експпоатация зверска, едно произшествие без жервти е ОК. Не разбирам радостта на някои не достатъчно интелигентни форумджии. По тая логика в Бг първият МиГ 29 катастрофира още 1994, 5 години след постъпване на въоръжение. Значи ли, че е боклук? Ще си купят друга спарка, те имат при това още една.
По човешки да се зарадваме, че пилотите са живи и здрави. Какво е това мерене на ... с извинение, все едно някой от вас участва в сглобяването на Грипена или съответно на конкурентите му от други страни, та да се радвате когато чужд самолет падне.
Най-важното е, че катапултните седалки работят. Пилотите са по-важни от машината.
Лошото е че ненчо не е бил в кабината..иначе при натото е така винаги не стига пистата
Такива неща се случват,хубавото е че няма пострадали и аз най-вече за това се радвам.Няма съвършена техника или човек(пилот).Случвало се е със всички видове изтребители -и западни и руски,така ,че нека никой не злорадства,моля.
Не са ясни още причините!
Добре е, че пилотите са се спасили... Другото е материял....